Stoppen met cola cola

Discussie in 'De lounge' gestart door Fantykoekie, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Even ter info wat betreft het gebruik van kunstmatige zoetstoffen (die in light en zero producten worden gebruikt) bij zwangeren: het is nog altijd onzeker of dit eventueel schadelijke effecten kan hebben op de foetus en er wordt dan ook op dit moment een advies gehanteerd om dit slechts in geringe mate te gebruiken
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5852770/

Ps. Gering is natuurlijk een vaag begrip, maar ik zou dan denken aan niet meer dan één of twee glazen colalight per dag (ervan uitgaande dat je niet andere producten met zoetstoffen al gebruikt )

suus1983 vindt dit leuk.
  2. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik heb bijna een week hoofdpijn gehad nadat ik gestopt was met de cola en minder suiker at.

3. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Ik ben toevallig een week of 5? Geleden gestopt met coca cola drinken. Ik begon er net als jou in de ochtend mee.
    Ik ben gewoon in 1 keer gestopt, dacht dat minderen echt niet zou werken.
    Na een week of 2 werd de hoofdpijn minder! En nu na 5 weken durf ik af en toe echt wel een blikje te nemen als ik ergens ben, vind het alleen nu niet meer zo lekker.

Ik had ook echt veel dorst! Ik ben gewoon veel water gaan drinken, dat hielp het beste

Fantykoekie vindt dit leuk.
  4. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik merk nu dat ik er steeds meer aan wen om geen cola te drinken. Heb wel veel bruisend water gedronken, maar nu gisteren alleen nog gewoon water of een keer een glas limonade. Ben echt zo blij dat het ineens gelukt is.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Dag 1 zit er op. Hoofdpijn was te overzien, wel veel dorst dus heerlijk koude flesjes water in de koelkast gelegd. Wel erg moe geweest, dat we net van de vakantie terug zijn helpt vast ook niet haha.

Op naar dag 2 benieuwd hoe het vandaag gaat.

Taby en Fantykoekie vinden dit leuk.
  6. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    3 dagen gestopt en het gaat beter dan verwacht.
    1 keer pcm genomen en dat is het.
    Misschien omdat cola de enige suiker is die ik laat vallen?
    De cravings valt ook mee. Wel drink ik nu iets minder dan normaal. Ook met cola dronk ik eigenlijk te weinig op een dag. Aan de 2 liter kom ik zelden denk ik.
    Ik heb wel gemerkt dat water met bubbels van bar le duc lekkerder is dan spa. Mijn vriend vind dat maar raar maar die bar le duc drinkt gemakkelijker :roflmao:

Ik voel me ook echt een ex roker. Trots dat ik gestopt ben. Misschien dat het daarom zo goed gaat.
    Eerder was ik half in paniek als ik de laatste fles open deed. :oops:

7. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het bij u?

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Bedankt datdje het vraagt. Gisterenochtend ging goed, smiddags zijn we gaan fietsen (11km) en toen had ik zo'n zin in een ijskoud flesje cola maar heb die niet gekocht.

Hoofdpijn zit wat op de achtergrond maar gaat verder prima. Ik vervang de suikers door watermeloen en druiven.

Gaat beter dan verwacht en gelijk de eerste dag geen last meer van mijn tanden.

Succes iedereen!

Deel Deze Pagina