Hoi, Wij gaan eindelijk een laptop of pc aanschaffen. Ik wil graag een laptop ivm kunnen opbergen. Mijn man een pc want daar kan meer mee gedaan worden en gaat langer mee zegt hij. Dus ik dacht hier zijn vast experts die mij op weg kunnen helpen. Waar moet hij aan voldoen: * fotobewerking * Skype dus camera * geen grote games Verder eigenlijk weinig eisen. Alvast bedankt!
Eerlijk ik ben het met jou eens, pc is tegenwoordig echt geen must meer. Gaat ook niet zgn langer meer mee etc. Denk dat je eerst even moet kijken wat je budget is, wat je er mee wil heb je in ieder geval geen zware machine nodig zo te zien. Als je er wat langer mee wil doen kan een I7 processor handig zijn echter I5 moet voldoende zijn denk ik voor wat jullie willen. Zou kijken of je dan minimaal 8g aan werkgeheugen kan krijgen liefst tegenwoordig al wat meer, of dat het mogelijk is om het later wat uit te breiden. Dat kan ook vaak! Beetje geheugen is ook fijn maar ook geen must meer met wat je tegenwoordig allemaal in cloud en extern geheugen kan opbergen. Ik vond als Windows pc’s asus altijd prettig en daarna hp. Ik zelf heb een MacBook, maar dat komt omdat we alles van apple hebben.
Precies dit. Ik denk dat een I5 prima is. Ik heb nu zelf een HP. Zo eentje die je ook als tablet kunt gebruiken. Werkt prima, is nu een jaar oud.
Wat een fijn uitgebreid antwoord! Bedankt voor de goede uitleg. Qua bedrag heb ik geen idee waar ik aan moet denken, we hebben nooit een pc/laptop/tablet wat dan ook gehad. Wij hebben geen Apple. Zoon werkt op een chromebook op school is dat iets? Ik roep maar iets stel we willen 300/500 euro uitgeven heb ik dan iets of moet er echt wel aan meer gedacht worden? Laptop ook goed van Asus?
Eerlijk ik heb zelf te lang niet naar een Windows laptop gekeken dus weet even niet wat de prijzen nu zijn. Even bijv op coolblue ofzo kijken. En idd zon tablet/laptop is ook mooi btw. Heeft mn vriend ook voor zn werk en dat is een echte iter oftewel die wil altijd beste van het beste etc en die is daar behoorlijk tevreden over. Had hij zelf totaal niet verwacht.
Wat wil je vriend er nog meer mee doen dan? Voor fotobewerking kan het wel zijn dat je een zwaardere computer nodig hebt. Ligt er een beetje aan wat je onder fotobewerking verstaat. Als je er 300 tot 500 euro aan uit wil geven, dan kom je met een gewone laptop eigenlijk uit bij een i3. Dat zou ik eerlijk gezegd niet doen. Ik heb zelf een paar jaar geleden een i3 gekocht en het houdt gewoon niet zo lang. Mijn vriend had langer geleden een i5 gekocht en die gebruikt hij nu nog. Chromebook kan wel voor die prijs, maar weet niet of je daar ook fotobewerkingsprogramma's op kunt zetten. Verder is de lokale opslag beperkt in een chromebook. Een pc gaat overigens vaak langer mee omdat je de componenten kunt vervangen, maar dat moet je dan wel kunnen of iemand kennen die dat wil doen.
@Rosao het is meer leuke foto's van de Kids beetje pimpen en wat albums maken bij bijvoorbeeld albelli. Geen professionele bewerking. Wel heeft mijn man een mooie canon camera dus zijn wel goede foto's.
Nee, de I3/I5/I7 heeft te maken met de snelheid. Hoe hoger het cijfer, hoe beter hij allerlei programma's kan laten draaien (tegelijk). Dit is de processor van je laptop. Je SSD heeft te maken met hoe snel je laptop het besturingssysteem kan laten werken. Hoe hoger, hoe beter uiteraard.
Ik heb zelf een medion akoya en die werkt als een zonnetje. Behalve office en internetten doe ik er niks mee, maar ik vind zelf het verlichte toetsenbord super fijn, hij is klein en licht (ideaal om mee te nemen) en de batterij gaat lang mee en de oplader heeft een langs snoer.
De ssd is je harde schijf. Dus 128, 256 of 512 GB opslagruimte. Dat moet je zelf uitmaken hoeveel voldoende is. Als je al je foto's in de cloud opslaat is een kleinere harde schijf voldoende. Anders zou ik minimaal 512 GB pakken. Je kunt ook een externe harddisk aansluiten, sowieso verstandig als back up voor je foto's.
Als je twijfelt tussen een laptop of een PC, zou ik iig zeker niet voor een tablet en laptop in 1 gaan. Die zijn qua specs veel minder. Musthaves voor nu; - Minimaal een i5 - Minimaal 8 gb werkgeheugen - Minimaal 128 gb SSD schijf - Minimaal 15 inch scherm Mocht je voor kleiner/compacter willen gaan, dan issie denk ik niet meer zo toekomstproof als jullie graag zouden willen. Vooral bij fotobewerkprogrammas heb je minimaal dit nodig, liefst nog een stapje hoger. Qua prijs moet je ong denken aan €600,00 Een PC is idd goedkoper als er defecten aan zijn. Kapot onderdeel eruit, nieuwe erin, klaar. Dat zeker. Maar je zit dan met zon groot lomp ding. Ligt eraan waar jullie hem willen gebruiken? Op de bank etc, dan lekker een goede laptop pakken. Maar wordt hij standaard in de computerkamer gebruikt, dan zou ik voor een vaste PC gaan. Lekker mooi schermpje erbij, en klaar. Maar ook voor een PC incl monitor etc zit je al gauw aan de €600,00
Pc heeft wel echt voordelen. Je kan kapotte delen vervangen. Zit niet met een accu. Met wat je wilt doen ook niet zoveel gedoe met over verhitting. Ik ben niet zo bekend met foto's bewerken maar het kan zijn dat een betere dan standaart video kaart ook aan te raden is? Ik heb een HP Pavilion i5 pc met videokaart. Dan kijk je toch al snel naar 700 euro. Maar als ik nu bijv een betere of ander moederbord nodig heb dan kan ik oa de cd drive en hardeschijf opnieuw gebruiken. Maar het schijnt dat HP moeite heeft om elementen te accepteren die niet van hetzelfde merk zijn. Als je iemand kent die er goed mee is dan zou ik die vragen er 1 samen te stellen op een manier waarbij je makkelijk wat kan vervangen.