Stoppen met cola (of andere verslavende dingen)

Discussion in 'De lounge' started by Nummer4, Feb 14, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Het was heerlijk., Whahaha.
    De fles die ik vrijdag geopend had is nu leeg. Hij was rond 13.30u nog voor zeker de helft vol. Misschien wel meer. Ik heb zeker drie behoorlijk grote glazen gedronken en de rest uit de fles....

Ik zit nu wel de walking dead te kijken. Ik zit me af te vragen waarom.. wat zal ik slecht slapen vannacht... met een overdosis cafeïne komt dat helemaal slecht uit...
    Je,en het maagzuur komt ook terug... Ik krijg dus maagzuur van cola.... weet ik dat ook weer. Weer een motivatie om drastisch te minderen

Dufel and Nummer4 like this.
  2. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Ik kende de Walking dead niet. Even gegoogled. Ziet er idd i.c.m je overdosis cola heeeel verstandig uit. Welterusten alvast :roflmao:

goblins and NiVa0230 like this.
  3. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Ik lees hier ook af en toe mee. Ik dronk ook veel te veel cola. Eigenlijk alleen maar omdat de rest niet lekker genoeg was.

Een tijdje terug (2 a 3 weken geleden) kochten we toevallig even geen cola om andere redenen. Dus vanaf toen besloten dat ik ook door wilde zetten om het helemaal niet meer te drinken. Ik ben al door de hoofdpijnfase heen. Dus zou het nu zonde vinden om weer terug te vallen.
    Andere frisdranken laat ik nu ook staan. Want ik heb gemerkt dat als ik daar iets van neem, mijn drang naar cola een stuk groter is.
    Mijn vriend -ook zwaar colaverslaafd- laat nu speciaal voor mij de cola ook staan. Omdat hij weet dat ik er niet vanaf kan blijven als het in huis is. Hij drinkt nu 7-up of ice tea. Dat kan ik gelukkig makkelijk laten staan.
    Hopelijk kan ik dit vol blijven houden.

linkiepinkie and Nummer4 like this.
  4. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,679
    6,577
    113
    Female

Ik drukte op leuk vanwege je eerste alinea :)
    hopelijk kan je wat slapen vannacht.

5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,679
    6,577
    113
    Female

Heel veel succes! En wat fijn dat je al door die eerste fase heen bent, dat scheelt een stuk. Ook erg fijn dat je vriend met je mee doet :) Lief!

Soturi likes this.
  6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,679
    6,577
    113
    Female

Zou dit ook hebben gedaan hoor, wat moet dat schrikken zijn geweest. Hopelijk zijn de jongens ook goed geschrokken van jouw reactie en doen ze het niet weer!

7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,679
    6,577
    113
    Female
    Inmiddels gaan we dag 21 zonder cola light in.
    En mijn bubbels zijn op... Geen spa meer in huis. Is dat verstandig? Ik hoef nog niet naar de supermarkt, dus we zullen zien hoe het morgen gaat.

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Toen ik stopte met roken heb ik meegekregen via de praktijkondersteuner dat een gewoonte afleren (als je deze vervangt voor een ander beter alternatief) tussen de 8 en 12 weken duurt. Ik weet niet hoe het zit met Cola maar over het algemeen is het lichamelijk ontwennen veel sneller over dan het geestelijke stukje van de gewoonte.

Nummer4 likes this.
  9. linkiepinkie

Hoe gaat het met iedereen? Lukt het nog? Ik heb nu mijn 2e dag zonder koffie! Het begin is er

10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,679
    6,577
    113
    Female

Wat goed van je! Hoe voel je je?

Ik zit op dag 23 (moest even rekenen, was de tel kwijt). De drie weken gepasseerd maar het was gister weer even moeilijk in de supermarkt toen ik de cola in de aanbieding zag. Ben met spa rood thuis gekomen dus het gaat nog steeds goed :thumup:

11. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Thuiswerken is geen cola-optie voor mij.....
    Geen thee zetten etc...
    morgen een nieuwe dag.

En the walking dead is ook geen meewerker.
    Maar ik heb wel genoten van de cola.

Morgen geen cola in de auto, ik red het wel.
    Maar ik heb weinig motivatie om van de cola af te komen.
    Ik moet echt onthouden dat het beter is voor mijn maag, dat het gewoon beter is om van de cola af te zijn.

12. linkiepinkie

Lastig he. Misschien even ter inspiratie googlen op: waarom is cola slecht voor je. Vaak lees je dan zoveel dingen waardoor het makkelijker wordt!

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik ben nu een week gestopt met ijskoffie en toegevoegde suikers. Het gaat eigenlijk verrassend goed! Ik had verwacht dat ik bv hoofdpijn zou krijgen, maar helemaal niet gehad. Ik moet wel echt in de supermarkt even doorzetten om die ijskoffie te laten staan, maar het lijkt steeds makkelijker te worden. Verder heb ik vandaag heel veel zin in gewone, simpele cake :D Geen idee waar dat ineens vandaan komt, ik at nooit cake :D

Op naar nog een week zonder ijskoffie en suiker!

14. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Goed bezig!
    Goeie tip ook om het op te zoeken waarom het slecht is voor je.

Hier dag 12 zonder redbull. Had eergister een lastige dag omdat ik slecht had geslapen. Maar gelukkig toch vol gehouden.

linkiepinkie, Fuddey and Nummer4 like this.
  15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,679
    6,577
    113
    Female
    Goed bezig allemaal!

De zin in cake herken ik van de eerste week, zin in zoetigheid misschien?

16. linkiepinkie

Goed zeg!! Die cake... Dat is je behoefte aan suikers.... Dus je lichaam zoekt nu een andere vervanger. Je zou het kunnen vervangen door wat meer fruit te eten, dadels, of zoete groente zoals zoete aardappelen en wortelen. Of honing in je thee. (Voor geval je niet verslaafd aan cake wil raken:roflmao:)

17. linkiepinkie

Ik hier dag 3 zonder koffie. Nog wel 1 kopje cafeïnevrije koffie per dag maar voor mij is dat voor nu prima. Ik wil eerst af vd cafeïne. Ben vooral enorm moe... Iets wat ik normaal ook ben maar door de cafeïne niet meer voel. Nu dus weer meer rust in mezelf om rust te nemen zeg maar.

18. goblins

goblins Fanatiek lid

Oct 27, 2013
    3,591
    3,222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Vandaag tot nu toe 2 slokken cola gehad.
    Geen blikjes in de auto op.

Eindstand als dit zo doorgaat tot/m zaterdag wordt het drie flessen cola en 1 blikje.
    Normaliter 6 fles en 6 blikjes.
    Dus ondanks de tegenslagen deze week, altijd nog een goede uitkomst.

19. Marti

Marti Fanatiek lid

Apr 18, 2014
    2,385
    867
    113
    Hier ook nog steeds gestopt met de cola. Spa citroen voor in de plaats maar drink dat niet zoveel als cola. Was best ff lastig I. Het begin. Meteen de stap naar de diëtiste gezet dus hop doorzetten moet ik nu :thumup:

Succes allemaal. Ik lees al goede dingen hier. Top!

linkiepinkie likes this.
  20. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,679
    6,577
    113
    Female
    Met de hoofdpijn die ik sinds het wakker worden al heb, zou ik het liefst nu naar de winkel gaan voor een flesje cola. Dat hielp altijd tegen hoofdpijn...

Iemand nog tips behalve veel drinken, paracetamol etc. ? Ben er gewoon beroerd van.

Share This Page