Ik heb ook een cola verslaving. Al probeer ik overdag tot een uur of 3 geen cola te drinken. Maar daarna gaat het hard. Denk dat ik soms wel 1,5 liter drink. Sinds twee weken ben ik gestopt. Cold turkey. In het begin had ik hoofdpijn en was kribbig. Dat gaat nu beter. Maar gisterenavond wilde mijn mag een glas cola. Dat schenk ik dan wel in, maar vind het heel moeilijk om dan zelf niks te nemen. Voel me dan een beetje sneu met mijn glaasje water. Ik heb voor de afwisseling siroop van Teisseire (ofzo) gekocht. Zonder suiker, maar dat is vies!
Hier ook een cola addict (wel zero dan). Ik kan met trots zeggen dat ik sinds een week nog maar 2 glazen neem, meestal 1 op de middag en eentje 's avonds. Ik heb wat gezondheidsproblemen en toen ook mijn maag ging protesteren heb ik eens geprobeerd om dit flink te minderen. En idd, de maagklachten heb ik nu niet meer en ik voel me oprecht beter. Daarnaast ook nog medicijnen voor wat dingetjes, maar het feit dat ik me veel beter voel is voor mij genoeg. Stoppen zal ik niet, maar van 2 liter per dag naar 2 glaasjes vind ik heel acceptabel. De energydrank is ook een bekende, toen wij nog geen kinderen hadden nam ik hele traytjes mee voor mezelf en mijn man. Nu sta ik mezelf al heel lang 2 blikjes toe als ik boodschappen haal bij Lidl. Ik neem de suikervrije variant mee. Ik ga 1x in de 1-2 weken.
Wat goed van je dat je het kan beperken tot 1 of 2 glazen per dag! Vind je het juist niet lastiger dat je het nog wel drinkt? Ik bedoel, ik vind het makkelijker om het niet te nemen dan een beetje. Ik ben bang dat als ik 1 glas neem ik de behoeft blijf houden. Jammer, want daarmee moet ik het mijzelf ontzeggen terwijl het beter is om de balans te vinden, zoals jij doet.
heel goed dat je bent gestopt! Twee weken is al heel wat, daar zit ik nu ook op. Gelukkig drinkt hier verder niemand cola of andere frisdranken dus dat maakt het hier wel makkelijker. Ik merkte dat mijn dochter (6) en jongste zoon (2) ook steeds naar mijn blikje of fles aan het wijzen waren en vroegen of ze ook wat mochten. Nog een reden voor mij om te stoppen
Zeker een goede reden. Mijn kinderen zijn al wat ouder (pubers). De oudste drinkt weleens cola, de jongste houdt niet van prik. Maar voor mijn man heb ik het nog wel in huis. Wij dronken zoveel cola dat ik altijd een aantal 4-packs op voorraad had. Die zijn nog niet op. Maar ik denk dat ik straks kleine flesjes (halve liters) ga kopen. Nu gooien we soms een halve fles weg omdat de prik er dan af is. Sinds ik gestopt ben drinkt hij ook wel veel minder.
Dag 4 hier. Naast de ijskoffie en gewone koffie, ben ik ook gestopt met alle andere suiker-dingen. Dat vind ik ook makkelijker dan die ijskoffie, maar ik merk wel dat ik vooral ‘s avonds ineens zin heb in chocola. Gelukkig niks in huis Maar gisteren voelde ik me super energiek, en vandaag ook. Vanmorgen gaan hardlopen, heerlijk! Voel me ook echt vrolijk. Hopelijk een gevolg van geen toegevoegde suikers
Wat heerlijk @Fuddey goed gevoel!! Heel knap dat je meteen heel veel suikerhoudende dingen eruit gooit, maar dat lijkt me erg lastig. Succes! Je kan het! @Gymgirl Goed idee van de halve liters. Ik kocht ze ook vaak, en blikjes, in de hoop dan minder te drinken. Dat werkte voor mij niet. Zoontje was wel blij want hij leverde de halve liters en blikjes in bij de supermarkt voor 2 cent per stuk. Helaas is de automaat sinds oktober al weg (maatregelen) en hebben wij nu veel te veel zakken lege flesjes en blikjes liggen. Hopelijk komt de automaat er snel weer want ik wil opruimen in huis
Nee, het valt reuze mee. Ik was ook erg bang voor hoofdpijn, maar dat is een beetje geweest en te behappen met wat paracetamol. Ik moet wel zeggen, ik ben geen waterdrinker. Ik drink nu wat meer thee en toevallig hadden we een lekkere in een pakket zitten wat we hebben gewonnen van Pukka. Ook al eens elders op en ik denk dat ik daar eens een paar doosjes van in de kast moet zetten, want dan neem ik het wel. Voor de zomer zoek ik nog wel een alternatief, dan drink ik geen thee. Water met citroenschijfjes gaat ook zo snel vervelen.
Ja herkenbaar. Gaat vooral om de smaak he. Wat ik nu doe: veel soorten yogi tea drinken, water met smaakje: dus met munt, limoen, citroen, sinaasappel etc. Of gemberthee met honing, munt thee met honing, of 0.0% bier.
Ja als het teveel is wat je wilt veranderen kun je idd het beste zo beginnen. Wij begonnen ook met stoppen met cola light en sapjes, dus eerst het drinken. Toen dat gewend was, begonnen we puurder te koken en stopten we met koken uit pakjes/ zakjes. En als dat lukt, komt je echt natuurlijke smaak weer terug. En wil je dus die rommel ook niet meer want dat smaakt dan zo vies en nep
Jee wat goed en fijn! En echt een enorme stimulans voor de rest. Ik heb wel pure chocola in huis. Savonds neem ik dan soms 1 stukje als beloning. En die smaakt toch lekker!! Geen suiker in je lichaam geeft zoveel energie he!
Hier een flinke dip... Mijn jongens waren weggelopen, ook de drukke straat over (4 &5). Ik was zo boos... Naar boven gestuurd en ter afkoeling zonder na te denken gewoon een paar glazen gedronken. Ik had echt even geen zin om ook hier nog rekening mee te houden. Morgen weer een nieuwe dag. Ik heb nogsteeds geen blikjes. Dus Morgen vroeg geen cola tot ik thuis ben. Rond 17.00u ben ik thuis....
Ja precies, zo sta ik er dus ook in. Ook qua gezondere levensstijl. Je bent goed bezig en met al die planten is het vast gezellig bij je in huis haha
Jeetje dat is schrikken zeg! Snap heel goed dat het even niet bij je opkwam om niks te nemen. Morgen weer een betere dag. Knuffel!!