stoppen met de bv, maar hoe?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Bertha, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    BEste lactatiekundige,

Ik heb een aantal vragen over het stoppen met de borstvoeding.
    Mijn dochter krijgt nu volledige bv.
    Maar ik redt het niet meer, zit volledig aan de grond.
    Mijn dochter heeft koemelk, soja en kippeneiwit overgevoeligheid.
    Het is de afgelopen maanden erg pittig geweest. (huilen huilen huilen)
    ivm mijn psyche wil/moet ik over op flesvoeding.
    volledig hypoallergeen dus.
    Ze drinkt nu á 4 uur, ook snachts. savonds vaak om de 3 uur. dus 6/7 voedingen per 24 uur.

Maar, mijn dochter is ook een flesweigeraar, krijgt uit de breastflow haar voeding.
    Wat is jullie advies:

- Vanaf nu alleen nog maar de fles geven, en de borsten afkolven, en het kolven afbouwen? of: één voeding fles, de rest borst met het risico dat ze de fles niet pakt in dit (s'nachts) inhaalt op de borst?
    of alle dagvoedingen fles en savonds snachts borst?

- Flesvoeding volledig geven? of: de helft mengen met borstvoeding, en wat is hier dan de beste meng verhouding in?

Ik ben heel bang voor het feit dat het een strijd wordt, en dat ze wéér heel veel gaat huilen, en niet gaat drinken aan de fles.
    Deze spanning breekt mij op.
    Door deze spanning krijgt ze ook te veel stresshormonen van mij in haar voeding waardoor zij ook onrustig is.
    Hopelijk kunt u mij advies geven.

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Bertha,

Ik denk dat als je zelf helemaal erdoorheen zit en daarom wil stoppen met de borstvoeding je het beste kan gaan kolven en dit in de fles geven: het kolven bouw je dan af (langzaam!! op z'n snelt 1 voeding per 2 dagen weglaten)

Eet je ook koemelk etc vrij?

3. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    dank voor je antwoord,
    misschien kunt u uw antwoord wat beter onderbouwen zodat ik begrijp wat u bedoelt.
    Kolven en dan voeden lijkt me meer een belasting als live voeden.
    daarbij krijgt ze dan nog steeds geen kunstvoeding?

Mijn 2e vraag was of ik KV met BV moet mengen?

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Als live voeden geen belasting is, dan kan je met live voeden afbouwen (maar ik begreep uit je verhaal dat je dan bang was dat ze zich vaker ging melden en je dus niet kon afbouwen).
    Je voedt dan steeds minder vaak, eventueel kan dit in overleg met een vrijwilliger van VBN/LLL

KV en Bv zou ik niet mengen, maar mag wel: ik persoonlijk zou eerst de BV geven en daarna de KV of bijvoorbeeld 1 voeding geheel BV en 1 voeding geheel KV

Deel Deze Pagina