stoppen met pil, wachten met zwanger worden?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Gizmootje, Feb 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gizmootje

Gizmootje Lid

Feb 13, 2009
    10
    0
    0
    huisvrouw
    Emmeloord
    Hoi allemaal,

ik heb een vraag.
    Ik ben 2 weken geleden gestopt met de pil. Nu heb ik gelezen dat je moet wachten met zwanger worden tot je cyclus weer normaal is. Omdat je anders moeilijk kan bepalen wanneer je zwanger bent geworden en wanneer je moet bevallen. Ik heb uitgerekend wanneer ik ongeveer weer ongesteld zou moeten worden. En nu zouden mijn man en ik dus tot dan moeten wachten, tot na de ongesteldheid, om weer te kunnen vrijen (ik wil niet met condoom).

Maar als je nu goed bijhoud wanneer je vrijt, kun je toch weten van wanneer de zwangerschap is?
    En er is nu toch een nieuwe test die ook aangeeft hoelang je zwanger bent? Is deze een beetje betrouwbaar?

Ik heb altijd een normale cyclus van gemiddeld 28 dagen gehad (totdat ik er problemen mee kreeg en aan de pil moest).

Het probleem is, dat ik niet zo lang wil wachten met vrijen. Speciaal voor mijn man. Voor mijzelf maakt het niet veel uit. Vanwege mijn vermoeidheid houden we een vaste dag in de week aan, zodat ik daar rekening mee kan houden met wat ik die dag doe.

Het is een wat langer verhaal geworden dan de bedoeling was. Maar ik wil heel graag zwanger worden en heb dus eigenlijk niet veel zin om te wachten tot de boel weer op orde is. Volgens de calculator, als ik een cyclus van gemiddeld 28 dagen aanhoudt, zou ik vrijdag het vruchtbaarst zijn en het dan dus meteen kunnen proberen.

Hopelijk kunnen jullie me wat antwoorden geven op mijn vragen.

Liefs, Gizmootje

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Het is vooral voor jezelf handig om te weten hoe lang je cyclus is, maar mocht je gelijk zwanger raken en dus niet precies weten wat je cyclus is geweest geef je dat aan als je zwanger bent en je eerste afspraak heb bij de gyn of vk. Je krijgt dan een echo om de duur van je zwangerschap te bepalen, dat meten ze aan de hand van de grootte van het vruchtje op dat moment.
    Er zijn zoveel meiden die altijd een hele onregelmatige cyclus hebben en die weten ook precies wanneer ze uitgerekend zijn...

Ik zou zeggen ga er voor en als je eenmaal zwanger bent kan de gyn of de vlos het doormiddel van een echo berekenen.

Succes!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gewoon gelijk gaan klussen hoor.

Je weet maar nooit, straks is je cyclus van slag in het begin (zoals bij mij het geval was) en dan zit je een eeuwigheid te wachten op je eerste ongi.

Voor hetzelfde geld is bij jou je cyclus meteen op orde en heb je binnenkort je ei. Die wil je toch niet missen? :D

4. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Gewoon klussen idd ,
    Ik was net 3 weken gestopt met de pil en gelijk zwanger ,
    Het is onzin dat ze zeggen dat je moet wachten totdat de boel weer op ''orde'' is..
    Ik ging er ook vanuit dat het nog wel even zou duren , aangezien je lichaam moet ontpillen ect.
    Nou , dat gedeelte heb ik overgeslagen , en ben vast niet de enige.
    Ik zou gewoon lekker je ding doen , en je merkt het vanzelf !
    Ik ben het bewijs dat je vrijwel meteen na het stoppen van de anticonceptie zwanger kan raken ;)

Suc6 met zwanger worden !

5. Ik heb ook geen cyclus afgewacht. Wel meteen aan het foliumzuur gegaan en gelukkig ook een normale cyclus na het stoppen met de pil.

6. Gizmootje

Gizmootje Lid

Feb 13, 2009
    10
    0
    0
    huisvrouw
    Emmeloord
    Hey, bedankt voor jullie antwoorden.
    Mijn man was erg blij toen ik hem vertelde dat het niet verplicht was om te wachten tot de cyclus weer normaal was. :)
    We gaan gewoon lekker door met proberen.
    Hopelijk is het snel raak. Dan horen jullie het natuurlijk meteen.

Liefs, Gizmootje

Share This Page