Enige dagen overtijd, maar negatieve test wat nu?

Discussion in 'Anticonceptie' started by doornroosje85, Feb 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. doornroosje85

Feb 5, 2009
    56
    0
    0
    Hoi iedereen

Ik ben vorige maand gestopt met de pil en heb sindsdien zonder voorbehoedsmiddelen seks gehad. Echter had ik toch nu al ongesteld moeten worden, maar dat ben ik nog steeds niet. Ik heb een test gedaan, maar daar kwam uit dat ik niet zwanger ben. Ik heb wel last van gevoelige tepels, af en toe kleine steekjes in onderbuik en na een hoogtepunt hevige krampen in mijn onderbuik (wat ik normaal nooit heb)

Ik heb weleens gelezen dat het enige tijd kan duren als je stopt met de pil dat je cyclus weer normaal op gang kan komen. Maar heb nu toch mijn vraagtekens en weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik vind het ook wat overdreven om nu al naar de dokter te gaan. Heeft iemand ervaringen hiermee of herkent iemand iets? thanx

2. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Haaai,

Ik ben eind september gestopt met de pil en mijn lichaam heeft er 2 maanden over gedaan om weer normaal op gang te komen. Had eerst ook altijd een 4 weken cycles en dacht ook dat ik overtijd was maar na de eerste 2 maanden is mijn cycles verandert in 5 weken. Dit is nu al 2 maanden achter elkaar gelijk.

Als je net gestopt bent met de pil krijgen je hormomen de vrije loop waardoor ikzelf echt dacht dat ik zwanger was, maar er ook al meerdere mensen tegen mij zeiden dat het kwam doordat ik net gestopt was met de pil en je lichaam daardoor van slag is ;)

Ik had de symptomen die jij noemde ook! Wacht nog even 2 weken en als je dan nog niet ongesteld bent kan de dokter je pillen geven om je menstruatie op te roepen.

Liefs esther

3. doornroosje85

Feb 5, 2009
    56
    0
    0
    Hoi Esther

Thnx voor je reactie. Inderdaad kan dat het zijn. Ik wacht inderdaad nog ff af en anders neem ik ff contact op met de huisarts.

Groetjes Pauline

4. mama2be

mama2be Lid

May 13, 2007
    72
    0
    0
    Ik had toen ik stopte met de pil in eerste instantie een cyclus van tussen de 15 en de 40 dagen, geen peil op te trekken dus. Uiteindelijk toen we het 'echt' gingen proberen was ik wel direct zwanger.

5. doornroosje85

Feb 5, 2009
    56
    0
    0
    Hoi

Naar aanleiding van mijn eerdere bericht. Ik ben dus wel zwanger. Gister drie testen gedaan en allemaal positief! Dat was even schrikken, niet helemaal de bedoeling want ik was gestopt om te beginnen met de nuva ring, maar niet wel erg gewenst

groetjes Pauline

6. sesti

sesti Actief lid

Feb 20, 2009
    141
    0
    0
    Hoi Pauline gefeliciteerd!

Hoeveel dagen was je overtijd?
    Ik ben begin jan. gestopt met de pil, nu nog niet ongesteld geworden, test vorige week was nog negatief.....
    Hoe lang duurde het bij jou, vanaf je laatste pil tot je positieve test?
    Groetjes

7. mama2be

mama2be Lid

May 13, 2007
    72
    0
    0
    Gefeliciteerd!

8. doornroosje85

Feb 5, 2009
    56
    0
    0
    Hoi Sesti

Ik in eerste instantie twee dagen later een test gedaan en die was negatief, maar afgelopen woensdag had ik weer een rest gedaan en mijn laatste ongesteldheid begon op 5 jan, dus reken maar uit. Ik kon het zelf ook niet geloven, omdat de eerste keer dat ik een test was deze gewoon negatief was.

Groetjes Pauline

9. sesti

sesti Actief lid

Feb 20, 2009
    141
    0
    0
    Hoi Pauline,

Nou mijn laatste ongesteldheid was dus ook 1e week van januari...
    Ik heb gisteren weer een test gedaan...
    weer negatief :(
    Ben nu wel de laatste dagen erorm chagarijnig..

Groetjes

Share This Page