Stoppen met de pil, en dan?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Gizzie1983, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Waarschijnlijk vragen die al 100x zijn gesteld...alvast excuus daarvoor ;).

Ik ben nu bezig met de laatste strip t/m 1 mei. Hierna wil ik graag een 'ontpilronde' doorlopen, om mijn lichaam de kans te geven een natuurlijke cyclus weer op te bouwen (heb 12 jaar de Diane-pil geslikt).

Na 1 mei ontstaat er dan weer een onttrekkingsbloeding. Kan ik de eerste dag dan rekenen als 1e dag van mijn cyclus, ondanks dat het nog geen 'echte' menstruatie is? Ik heb gelezen dat de eisprong gemiddeld 14 dagen na de 1e dag van de menstruatie plaatsvindt. Zou dit dan ook al meteen het geval zijn na mijn laatste onttrekkingsbloeding?

Mijn man is geen fan van condooms, zouden we in principe onbeschermd kunnen vrijen als we de eisprong vermijden de eerstvolgende keer? Waar kan ik dat aan herkennen?

Zoveel vragen...vindt het ook zo spannend allemaal. Wil alles weten! :p

Bedankt voor jullie reacties! Echt super dat zo'n forum bestaat.

Groetjes,
    Marloes

2. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    #2 CherryBelly, 12 apr 2011
    Laatst bewerkt: 12 apr 2011
    Hi,

ik heb een tijdje geleden ook zo een topic geopend en die is nog steeds actief. Daarin staan een heleboel berichtjes van meiden die net gestopt zijn met de pil en hun ervaringen.

http://www.zwangerschapspagina.nl/anticonceptie/258076-cyclus-na-stoppen-de-pil.html

Maar om even terug te komen op je vraag.
    Je mag gewoon zonder condoom klussen hoor. Geen probleem.
    Bij mij persoonlijk was mijn ovulatie niet na 14 dagen. Heb de eerste ronde een cyclus van 34 dagen gehad, wat langer is dan het gemiddelde van 28 dagen.

De eerste dag van je ontrekkingsbloeding is ook de eerste dag van je nieuwe cyclus :)

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi CherryBelly,

Bedankt voor je verwijzing! Heb het topic helemaal (anderhalf uur mee bezig geweest ;)) doorgespit, en ben al een stuk wijzer geworden! Zodra we echt zijn gestopt met de pil, kom ik daar ook gezellig kletsen!

Als ik het goed begrijp heb ik dus straks mijn laatste onttrekkingsbloeding (begin mei), en ongeveer 14 dagen later wel een eisprong? En daarna is het wachten op een natuurlijke menstruatie. En gedurende die tijd kunnen we gewoon vrijen zonder condoom, want de eerstvolgende eisprong zou dan pas zijn na mijn eerste natuurlijke menstruatie. Zeg ik het goed zo?

Groetjes,
    Marloes

4. Troel

Troel Niet meer actief

Hoi Marloes!

Ik heb mij een tijdje terug ook aangesloten bij de topic van CherryBelly! :) Is daar erug gezellig! :D

Let er wel op dat je nooit helemaal 100% zeker weet wanneer je je eitje hebt en dat sperma nog wel een paar dagen in leven blijft in je.. Dan staan ze te wachten op je eitje :) Wonderspul ;) Hihi..

Ik herken mijn eisprong aan hele gevoelige tepels en een beurs, dof en zeurderig gevoel laag in mn buik. Alsof er een blauwe plek zit, snap je? Af en toe voel ik steekjes. Voorafgaand aan dat verlies ik vruchtbaarslijm, beetje een propje van best stevig spul.. (meestal, vooral in het begin is t erg gissen en voelen, je cyclus moet nog op gang komen..) Maar meestal na dat ´slijm, propje´ staat je eitje klaar... Oja ik merk t ook erg aan dat ik niet van manlief af kan blijven!!!! Dan weet ik dat mn eitje eraan zit te komen!! :) Maar natuurlijk ervaart, voelt niet iedereen t op dezelfde manier, dit is mijn ervaring!

Sluit je gezellig aan bij t topic die CherryBelly je al door linkte ;)

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt Troel! Ik ben heel benieuwd hoe mijn lichaam straks reageert als ik gestopt ben met de pil. En of ik een eisprong aan kan voelen komen.

Zodra ik gestopt ben met de pil, sluit ik me aan bij jullie draadje! Inderdaad gezellig, en fijn dat je je ervaringen kunt delen met anderen die hetzelfde meemaken.

Groetjes,
    Marloes

6. Troel

Troel Niet meer actief

:);)

7. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ja klopt Gizzie, je hebt na je onttrekkingsbloeding als alles goed is gewoon een eisprong, maar zoals mijn dinnetje Troel al zei is het niet helemaal zeker wanneer die komt. Door het "ontpillen" kan het zijn dat je eisprong later plaatsvindt dan normaal. Je lichaam moet alles namelijk weer op eigen kracht doen :)

Dus lekker klussen wanneer jullie er zin in hebben.
    In het begin kan je klachtjes hebben die lijken op zwangerschap. Dit kunnen ei-pijnen zijn of ontpillingsverschijnselen.
    Helaas niets aan te doen, we hebben het allemaal moeten doorstaan ;)

Tenzij je natuurlijk geluk hebt en je cyclus in ene keer meteen goed zit ;)

Hoop je gauw te zien bij het andere topic :) (je mag je nu al aansluiten als je wil hoor hihihihi)

-x-

8. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Oh...en het is aan te raden wel aan de foliumzuur te gaan als je nog niet bent begonnen! :)

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Thanks, wist ik. Ik slik nu een B-complex met al een behoorlijke dosering foliumzuur (0,4, maar volgens moet je 0,5 slikken). Daarnaast heb ik pas mijn foliumzuur gemeten, en hij was behoorlijk hoog. Maar zodra ik stop met de pil, ga ik meteen aan de juiste hoeveelheid foliumzuur!

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    0,4 is meer dan voldoende hoor.

Deel Deze Pagina