Stoppen met de pil en overgaan op de Mini Sophia

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Chan, 18 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chan

    Chan Nieuw lid

    18 nov 2005
    3
    0
    0
    Pedagogisch
    Hoorn
    Hallo,

    Ik ben helemaal nieuw hier! Ik heb al een beetje zitten snuffelen maar kan niet vinden wat ik zoek. (sorry als ik nu overbodig een nieuw topic open) Ik ga in juli trouwen en wij hebben een sterke kinderwens, maar pas na het trouwen. (kindje is nu ook welkom maar nu alles gepland is en ik een jurk heb trouw ik liever niet met een dikke buik :) )

    Omdat ik al ruim 12 jaar aan de pil zit en ik die hormonen zat ben, wil ik stoppen met de pil, maar nog niet zwanger raken. Wel wil ik mijn 'natuurlijke' cyclus weer op regel krijgen. Nou heb ik vorige week donderdag mijn laatste pil geslikt, dus ik heb de laatste strip wel afgemaakt.

    Ik zit er aan te denken om de Mini Sophia aan te schaffen om mij te helpen bepalen wanneer ik bescherming moet gebruiken of juist niet. (en dit kan mij volgend jaar helpen om te bepalen wanneer we de meeste kans maken op een zwangerschap) Heeft iemand hier ervaring mee? En wanneer weet ik dat ik mijn natuurlijke cyclus weer terug heb?
     
  2. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    hoi mei!

    alvast gefeliciteerd dat je gaat trouwen....ik ook volgend jaar! :)
    ik wil volgend jaar gaan stoppen met de pil en dan gaan we voor een kleine.
    ik kan je niet helpen met je vraag maar als ik jou was zou ik condooms gebruiken en dan kan je lichaam mooi ontpillen.
    het is bij iedereen verschillend wanneer je normale cyclus weer op gang is.
    maar als je met condooms vrijt weet je zeker dat je goed beschermd bent.
    succes!xxx
     
  3. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Maar ook met condooms zit een ongeluk in een klein hoekje albertina....

    Voor de rest zou ik je niet kunnen helpen met tips Chan.
     
  4. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik kan je helaas ook niet helpen! Succes ermee, groetjes Jenny
     
  5. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ja moo daar heb je ook weer gelijk in maar als je die mini sofia gaat gebruiken (als ik het goed begrijp) kan je met dit bepalen wanneer je vruchtbare periode is heb je met dit een grotere kans op een zwangerschap dan met condooms.
    want zaadcellen kunnen een paar dagen overleven.....
     
  6. Chan

    Chan Nieuw lid

    18 nov 2005
    3
    0
    0
    Pedagogisch
    Hoorn
    Dat is natuurlijk zo! Heb ik nog helemaal niet aan gedacht! Ik ben nu bezig de gebruiksaanwijzing van de mini sophia te lezen. Misschien bedenk ik me nog wel een keer. Misschien voor de zekerheid toch nog maar even een paar maanden aan de pil en dan pas na het trouwen daarmee stoppen. Hmm maar ik wilde niet voor niets stoppen natuurlijk..... Nou ja eerst maar goed lezen en gebruik maken van condooms.
     

Deel Deze Pagina