Stoppen met de pil in juni 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Calimer, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben wel zo'n kippetje die ervoor zal testen en dan nog onzekerder wordt....want wel of niet te vertrouwen...

@ Jetje1, sorry moet nog even alle namen en bijbehorende info in mijn hoofd plempen :)

2. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ik ben pas net begonnen met zwanger worden, maar ik ben echt van plan om pas te gaan testen als ik overtijd ben. Ik vind het ook zonde van het geld om elke keer weer een test te doen! Ik hoop natuurlijk dat ik er maar 1 nodig heb ;)

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Jetje, ik test altijd voor NOD haha

Druk dagje gehad gister en vandaag, morgen dagje vrij!

Vandaag een ovulatietestje gedaan en vandaag was er een licht roze lijn zichtbaar, mn ei komt er aan hihi

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Bamjolan Spannend hoor, nu het weer zo dichtbij komt. Misschien ben je wel de eerste die zwanger is, zou wel fijn voor je zijn.

Ik ben bang dat als ik met die ovulatietesten ga beginnen, ik vast en zeker ook wel (te) vroeg een zwangerschapstest ga doen.

Pff... ik ben weer even vol twijfel. Ik zie momenteel alleen maar beren op de weg wat betreft een tweede kindje. M'n man werkt bij defensie, dus hoe de bezuinigingen gaan uitpakken is nog niet helemaal duidelijk en of dit ook invloed gaat hebben op ons. Als hij zijn baan kwijt zou raken hebben we toch wel een probleem want hij brengt het meeste binnen. Ook zijn ze nu natuurlijk aan het klooien met die kinderopvangtoeslag, geen idee hoe dat gaat uitpakken. En dan ga ik me ook nog eens druk lopen maken of m'n zoontje ooit nog eens gaat lopen.. Gisteren is de fysio weer geweest maar ik heb het idee dat er nog steeds geen vooruitgang inzit. Dan zie ik het al helemaal voor me dat hij wat mankeert en nooit zal gaan lopen en dan zit ik straks ook nog met een baby... We gaan er nu wel gewoon voor, maar soms vind ik het wel lastig hoor...

Hebben jullie ook wel eens last van dat soort twijfels?

5. faylin

faylin Actief lid

8 mei 2011
    369
    68
    28
    juf
    Wat een berichten vandaag! Ik kan het forum helaas niet bijhouden tijdens mijn werk. Dus als ik thuis kom is het eerste wat ik doe de laptop aanzetten..haha.

@lola83 Welkom hier! Gezellig dat je mee komt kletsen.

@Poemi Ik ben begin inderdaad ook gelijk met ovulatietesten. Dat is ook meer voor het gevoel. Ik vind het wel leuk om er gelijk me bezig te zijn. Maar wanneer moet je nou beginnen met die testen. Iemand een idee?

@Bamjolan Wat spannend dat je al een licht streepje hebt!

6. faylin

faylin Actief lid

8 mei 2011
    369
    68
    28
    juf
    @Poemi, wel vervelend voor je dat het zo onzeker is voor je man. Het lijkt me erg stresvol als je niet weet waar je aan toe bent.
    Ik kan het begrijpen als je gaat twijfelen aan alles. Had je zoontje al moeten kunnen lopen?

7. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    @ poemi. Die twijfels zijn heel normaal hoor. Ik liep zelfs hoogzwanger nog te twijfelen of ik wel een goede moeder enz. kon zijn

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Faylin Het is nog niet zo dat hij echt al zou moeten lopen (50% van de kindjes loopt met 15 maanden, 90% met 18 maanden), maar hij zou nu toch wel een keer moeten gaan proberen te gaan staan. En dat doet hij dus helemaal niet. En het komt vast wel helemaal goed, maar het kan weleens frustrerend zijn om te zien dat jongere kindjes al wel staan/lopen..

Over die ovulatietesten. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je vanaf dag 10 van je cyclus begint met testen. Ik hoop eigenlijk dat er meer/duidelijkere informatie bij de ovulatietesten zelf zit.

9. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Poemi even een knuffel..je zorgen zijn heel begrijpelijk. Zowel van je man's situatie als je uk. Maar het is wel wat je zegt dat er best veel kindjes nog niet staan of lopen rond deze leeftijd. Mijn ukje probeert het allemaal net uit het staan dan, lopen ook niet hoor. Maar grote neef (nu 2, loopt net) was ook heel laat maar hij praatte wel al heel snel met meerdere woordjes achter elkaar. Niet dat ik je zorgen wil bagatelliseren, want de fysio zal niet voor niets langskomen. Wat zegt die ervan overigens, ziet hij wel vooruitgang?

En verder: volgens mij is er geen 'goed' moment om ervoor te gaan, er zijn altijd zorgen en dingen die je pad kunnen versperren. En overal is een oplossing voor Mijn pa werd werkeloos toen mijn ma nét bevallen was van mij (de 3e) en ook dat is allemaal goed gekomen...

Ik kom straks nog even terug om op de rest te reageren, moet even werken nu..kleine ligt nl net op bed, slaapt nooooit lang....mamadag...

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Poemi, die twijfels zijn heel normaal hoor!
    Ik raakte tijdens mijn zwangerschap werkloos, net een paar weken voor ik met verlof zou gaan (contract werd niet verlengd, was al 3x gebeurd).
    Gister te horen gekregen dat ik meer uur kan maken bij mijn huidige werkgever, en daar ben ik blij mee!

Ik heb trouwens vaker last van mn buik + slijmverlies sinds gister.
    Rond 13.00 weer even een testje wagen, spannend weer! Hihi

11. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    #71 Poemi, 8 jun 2011
    Laatst bewerkt: 8 jun 2011
    @Eels Dank je wel voor de bemoedigende woorden! En ik weet ergens ook wel dat het vast wel goed gaat komen allemaal, maar toch wel fijn om dat ook van andere te horen. De fysio is nu 3x geweest voor het loopprobleem en zij denkt dat de oefening wel beter gaan. Als zij er ook is doet ie alles netjes, misschien moet ze hier maar een tijdje komen wonen, dan gaat het sneller :D

@Bamjolan Fijn dat je meer uren kunt maken! En hoe was je test vanmiddag, al positief nieuws?

Ik heb vandaag een startpakket besteld van Sensitest, 24 ovulatietesten en 3 zwangerschapstesten, dus ik kan er straks gelijk tegenaan!

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Geweldige uitvinding die pakketten!

Mijn test was nog niet knalpositief maar wel weer duidelijker dan gister, dus de poging zit er alweer op hihi
    Vrijdag nog een poging en evt. zondag!

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Het is weer lekker rustig hier. Ik moet me eigenlijk ook met m'n studie bezig houden maar heb nog niet zoveel zin :)

Wij hebben trouwens besloten iets eerder met de pil te stoppen. Heb nu de laatste pil dinsdag geslikt, i.p.v. aankomende vrijdag. Ik was er helemaal klaar mee.

Verder niet zo veel te melden. Moet nu eerst de was op gaan hangen, kom ik weer wat langer onder m'n studie uit :D

Misschien eens handig om een lijstje te maken met wie hoever is? Ik ben het overzicht zo wel een beetje kwijt eigenlijk.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Goedenavond meiden

Vanmiddag was mn testje toch wel heel duidelijk na 5 minuten alleen nog net niet knal, na 10 minuten was die nog duidelijker.
    Zal hem straks uploaden!
    Ik zet sowieso alles op mn babysite neer qua foto e.d. hihi
    Houden jullie ook een site bij?

15. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo!

Wat grappig er zijn dus 2 topcis met mensen die gestopt zijn met de pil in Juni. Ik heb er namelijk ook 1 lopen, onder een ander forum gedeelte :)
    Ik ben afgelopen 3 Juni midden in mijn strip gestopt. Ik kon het geduld niet opbrengen om hem af te maken, en na wat onderzoek op internet erachter gekomen dat het niet bezwaarlijk is, maar dat je gewoon dan een menstruatie krijgt. 3/4 dagen later heb ik mijn menstruatie gekregen. Flinke buikpijn, zoals ik dat tijdens de pil niet had! Nu nog altijd in dubio, omdat ik half Juli naar Thailand op vakantie ga en eigenlijk supergraag alvast deze eerste maand wil proberen en aan de andere kant, ik geen onnodig risico wil lopen en lekker een drankje kunnen doen op vakantie......
    Maar kom ook eens een kijkje nemen bij het andere forum! (onder kinderwens-zwanger worden).

Groetjes!

16. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Hoi hoi dames.

Weinig tijd gehad om hier rond te zwerven. Heb net even bij gelezen

17. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Dat wordt de komende weken spannend!!

18. faylin

faylin Actief lid

8 mei 2011
    369
    68
    28
    juf
    Zo spannend Bamjolan! Echt leuk dat er al iemand zo ver is.

@poemi Het lijkt mij ook wel handig om een lijstje te maken met hoe ver iedereen is. Ik kan het ook niet allemaal meer bij houden. Ik heb in ieder geval nog 4 pillen te gaan. Zondag neem ik de laatste

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dames ik heb de foto's van mn testen in mijn album gezet!
    Ik twijfel bij die vandaag of die nou knal is of nog niet...had ze vorig jaar wel vaker zo maar toch weer die twijfel haha

20. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Bamjolan Of hij nu knal positief is weet ik niet, maar volgens mij is hij wel behoorlijk positief. Spannend hoor, wanneer kun je nu gaan testen (zwangerschapstest)?

Zal ik maar alvast beginnen met het lijstje?

Faylin: 12 juni laatste pil
    Poemi: 07 juni laatste pil
    Calimer: ???? laatste pil

NOD
    Bamjolan:
    Eels:
    Jetje1:
    Rose83:
    Lola83:

Als je wilt kun je het aanvullen met je gegevens. Weet eigenlijk niet of iederen hier nog meeleest maar heb nu wel iedereen er even bijgezet die ik tegenkwam.

Deel Deze Pagina