Stoppen met de pil in juni 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Calimer, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lola & faylin, leuk het basisonderwijs, lijkt me zo gaaf om ook die snoetjes te zien als je ze verteld dat je een dikke buik gaat krijgen!! :$

Thnx voor je felicitatie Lola83, jij ook dus!!! :D

@forumstilte
    Ik heb van de week even gecheckt op de website van bamjolan en zag dat het daar fout is gegaan...dus dat is heel erg vervelend, en mss ook wel (de begrijpelijke) reden dat haar hoofd even niet naar het forum staat...Voor de rest geen idee waar de anderen zijn en óf ze nog meelezen, wel jammer als we maar met zo weinig over zouden blijven :(

Maar goed gewoon doorkletsen wie weet komen er vanzelf nog wat nieuwe bij :p

Ik zelf heb het ook heel druk moet ik zeggen, met kind, mijn man die zich af en toe als kind gedraagt en uk in buik en daarnaast nog m'n bedrijf :D Maar vind het wel fijn om mijn hart te kunnen luchten, ik merk wel dat als de forum-frequentie hier omlaag gaat ik ook geneigd ben af en toe te kijken maar later pas weer te reageren...FOUTTTT!! Ik zal proberen vaker een berichtje achter te laten, beloofd!

Aankomend weekend vr-zo ben ik wel afwezig, maar voor die tijd kom ik zeker nog even langs :)

@faylin
    Van die ovulatietesten waar geen volle streep op komt zou ik ook niks snappen, maar mss is het bij jou wel zo dat je nooit zo'n super vette streep krijgt maar wel ovuleert? Dat schjint wel vaker voor te komen. Mss eens 'n maandje temperaturen, je lichaam liet niet wat dat betreft!! Is nog gratis ook :)

@HcG waarde
    Ik ga zo meteen even mijn bloed laten prikken, dan heb ik vanavond de uitslag nog...maar ondertussen al twee testen gedaan, zaterdag op nod, deze kwam vrij snel op en werd (bijna) even positief als de controlestreep. En vanochtend nog eens, die kwam al meteen op het scherm zodra de urine erin trok gelijk met de controlestreep, en was binnen een paar seconden (ipv 5 min) heel fel paars.

Dus conclusie hiervan is dat mijn hcg iig is gestegen, en ik voel me ook steeds meer zwanger, als ik nu niet op tijd eet word ik ook misselijk (had ik bij de eerste geen 'last' van) sinds eergisteren. Ik voel me positief en denk dat alles goed komt. 'n Steeds sneller vet positieve test is gewoon een goed teken denk ik!

Sorry dat ik jullie hiermee lastig val. Kan me voorstellen dat zelfs die onzekerheid nu aantrekkelijk lijkt voor jullie nu (maar ik raad het niet aan hoor). Die arts had gewoon niet zo bot moeten reageren...dan was ik gewoon alleen maar blij geweest! Nu weer even afwachten, meer kan ik niet doen.

Tot snel, gr Eels

2. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    @faylin: Inderdaad toevallig dat je ook in het basisonderwijs werkt! Welke groep heb je? Ik heb kleuters en 1 middag 6/7. Is wel leuk, , die afwisseling. Ben wel toe aan vakantie hoor, vooral nu mij een hoop misselijkheid en vermoeidheid te wachten staat! Als het goed is, is dat weer over als de scholen weer beginnen. Dan is de kritieke periode ook voorbij, dus dan kan ik het de kinderen ook vertellen :D

@Eels: Ik snap je onzekerheid wel hoor! Ik heb het ook, wil graag weten of deze zwangerschap goed is en blijft! Je leest veel over miskramen en dergelijke, maar dat moeten we misschien maar niet doen ;) ! 90 % van de zwangerschappen gaat goed! Daar hou ik me maar aan vast...

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld! Echt een fijne vrouw, gelukkig! Moet 25 juli heen, spannend! De dag erna gaan we op vakantie.. Ik hoop dat het op vakantie ook goed blijft gaan allemaal..

Hoe is het verder met iedereen?

3. faylin

faylin Actief lid

8 mei 2011
    369
    68
    28
    juf
    @Lola83: Ik werk 5 dagen bij de kleuters. Echt super leuk, maar deze laatste 3 weken worden wel zwaar. De kinderen zijn zo druk en zelf ook echt aan vakantie toe. Ik kan niet wachten tot ik lekker 6 weken niks kan doen. Maar aan het einde van die 6 weken heb ik wel altijd weer heel veel zin om aan het werk te gaan.

@Eels: Ik dacht ook dat ik misschien geen volle donkere streep krijg. Maar ik heb m'n temperatuur ook al vanaf het begin bijgehouden en die geeft niks bijzonders aan. Ik heb het idee dat het toch nog moet komen. Ik heb vanmiddag weer een ovu-test gedaan en die was weer mooi donker! Donkerder dan die anderen, maar nog steeds niet net zo donker als de controlestreep. Daarbij heb ik vandaag wel last van m'n buik. Ik hoop echt dat m'n eitje er aan komt! :)
    Zo te lezen zit het trouwens wel goed met jouw HCG waarde, als het steeds sneller opkomt.

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Het is een tijd hier erg rustig geweest, maar ik heb nu toch even de tijd moeten nemen om bij te lezen!

@Lola83 Zo te lezen ben jij inmiddels ook zwanger, gefeliciteerd! Fijn dat je al zo snel bij de verloskundige terecht kan. Kan je hopelijk met een gerust gevoel op vakantie!

@Eels Ik vroeg me al af hoe het me Bamjalon zat. Jammer dat het fout is gegaan. Wat was trouwens de uitslag van je bloedtest vandaag? Aan je testen te merken is de HcG waarde in ieder geval wel hoger geworden, dus dat is positief!

@Faylin Balen dat bij jou die ovu-testen ook niet zo duidelijk zijn. Op welke dag van je cyclus zit je nu? Werkt dat temperaturen wel een beetje of is het erg lastig?

Hier nog steeds geen positieve ovu-test. Had me voorgenomen er vrijdag mee te stoppen, maar ik had er nog 10 in huis dus ik kan het dan toch niet laten om weer te testen. Ik heb nog niet eens een test gehad die in de buurt van de controlestreep kwam qua kleur.. Ik hoop eigenlijk maar dat ik snel ongesteld word, dan kunnen we weer verder tenminste. Misschien dat ik dan ook wel ga beginnen met temperaturen.

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Eels Net vergeten erbij te zetten, maar van dat eten komt mij wel heel bekend voor. Bij de eerste had ik geen last van misselijkheid, zolang ik maar om de 2 uur at ofzo. Al was het maar een stukje komkommer o.i.d.. Als ik dat niet deed werd ik gelijk hartstikke misselijk en kreeg vervolgens niets meer binnen.

6. faylin

faylin Actief lid

8 mei 2011
    369
    68
    28
    juf
    @Poemi: Ik zit nu op dag 20. Ik heb vanmiddag toch nog maar een test gedaan en die was denk ik echt positief. Het waren twee mooie strepen naast elkaar.
    Ik had tot nu toe het idee dat het temperaturen niet echt werkt. Maar gister ging m'n temperatuur opeens een halve graad omlaag en het schijnt dat dat vaak gebeurt voordat je eisprong er aan komt. Dus wie weet...
    Wel vervelend dat jij geen positieve test krijgt. Op welke dag zit jij nou?

7. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames even snel een berichtje de bloedtest was supergoed: 1292 hcg nu en ik mag me officieel niet meer druk maken!!!

@faylin, wow das mooi je ei in aantocht, even goed klussen dan nog vandaag ;)

@poemi, hopelijk kun jij je 10 ovutesten niet opmaken omdat je ei snel komt...wat balen zeg!!!

Iig herkenbaarheid dus wat betreft de misselijkheid ;) Ik vraag me af of het ook n beetje te maken heeft met zwschapsdiabetes of alleen met de hormonen...Denk 't ltste want bijna niemand heeft diabetes tijdens de zwangerschap..

Sorry voor m'n korte bericht ik typ va m'n telefoon op de bank haha

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Eels Nu dan echt gefeliciteerd!! Mooie uitslag van je hcg. Wanneer ga je het aan je familie enzo vertellen? Wacht je netjes tot de 12 weken?

@Faylin Ik dacht dat je temperatuur na je eisprong juist omlaag ging. Want met temperaturen kun je alleen achteraf vaststellen dat je eisprong is geweest. Maar dat klopt dan weer niet met die ovulatie testen, vreemd... In ieder geval veel klus plezier dan maar ;) Ik zit inmiddels op dag 24 dus denk niet dat het bij mij er deze maand nog van komt.

Wat ik trouwens wel apart vind, sorry voor de details, maar afgelopen vrijdag, en de dagen daarvoor, had ik best wel wat afscheiding/slijm of hoe je het ook noemt, en tot die tijd had ik ook best wel vaak zin, en nu sinds zaterag hoeft het voor mij eigenlijk niet meer zo. Ik kan m'n hoofd er met moeite bijhouden zeg maar :). Misschien dat ik m'n piek gemist heb met testen want ik heb ook niet echt elke dag trouw om dezelfde tijd getest. Of ik ga mezelf nu van alles wijs lopen maken omdat ik zo graag wil, kan natuurlijk ook :D.

9. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    @poemi, wie weet heb je wel zaterdag je ei gehad dan! Want direct na het ei stopt het slijm zeggen ze. Maar je hebt dus wel flink geklust de dagen met slijm/afscheiding?? Want dat is meestal toch dé manier die je lichaam (en écht bij iedere vrouw) duidelijk laat merken dat het 'partytime' is, en ook dat je nu ineens geen zin meer hebt (of niet zoveel :p). En idd met die ovu testen kan het wel eens gevoelig liggen qua tijdstip meen ik, al is dat vaak lastig in te plannen...

Bedankt voor je lieve reactie, nu eindelijk echt genieten van het idee dat er weer zo'n mini hummeltje in me groeit. Maar je blijft onzeker hoor, nu het zo snel gegaan is schiet er af en toe door mijn hoofd; kan ik/we het wel aan 2 hele kleintjes :$ Maja dat zullen de hormonen wel zijn...Verder vanochtend mijn ukje niet kunnen verlossen van een poepbroek...ik moest al kokhalzend rennend naar het toilet!! Dat heb ik nog nooit gehad...de hormonen gieren dit keer echt door mijn lijf! Dus gelukkig bood manlief de helpende hand, hij moest wel hard lachen btw!

@vertellen:
    Ik ga het morgen aan mijn familie vertellen, die zien we dan allemaal nl. Bij de 1e hebben we tot 10 weken gewacht met vertellen. Maar ik zou nu nl wanneer 'n familielid op vakantie is de katten verzorgen...lijkt me nu niet zo'n best plan...En ik wil natuurlijk de gezichten wel heel graag zien. En ook als het misgaat wil ik het kunnen delen met de meest naasten, vrienden en verdere familie horen het wel pas later. Mijn mans familie doen wanneer het uitkomt, druk weekend voor de boeg dus dat wordt ws met 5,5 a 6 weken.

Heb er wel echt zin in om ze te verrassen met dit nieuws :D!!!

10. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Eels Hahaha (sorry, maar vind het ook wel grappig!) hopen dat je niet al te vaak misselijk wordt van de luiers. Kan nog erg lastig worden dan! En ik denk dat het niet zo gek is hoor, als je af en toe twijfelt. Het is ook echt wel een grote stap, en zeker als het dan al zo snel raak is heb je toch wat minder tijd om aan het idee te wennen.

Ben benieuwd hoe je familie reageert, altijd leuk om zoiets te vertellen! Hebben ze al enig idee dat jullie voor een tweede bezig waren of is het voor hun compleet onverwacht?

Ik snap het ook niet altijd als er tot 12 weken gewacht wordt met vertellen aan (directe) familie. Als het mis zou gaan wil je dat idd ook kwijt en ik vind het dan vreemd om te vertellen: Jullie wisten niet dat ik zwanger was, maar ik heb wel een miskraam gehad.

Wij zijn nu trouwens aan het kijken of we een ander huis kunnen kopen. Heel moeilijk verhaal, oud huis moet eerst verkocht worden en daar zullen we hoogstwaarschijnlijk een restschuld aan overhouden, maar ander huis is stuk groter, leukere wijk (denk ik), dus twijfel is nu gaan we er wel of niet voor. Ik moet zeggen, ben nu niet meer zo heel veel bezig met zwanger worden hierdoor, maar hier word ik ook al wel gek van...

11. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Hallo,

@ hier even zat van mijn lijf. Niet zwanger. Is op zicht niet erg maar ik zit nu al op dag 41 en nog geen ongi.

Ik ga morgen even bij lezen

12. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Jetje Balen dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden. Weet het even niet zo goed meer, maar is dit nu ook jouw eerste ronde na het stoppen met de pil (of andere anticonceptie)? Ik hoop maar dat je snel ongesteld word (of natuurlijk een positieve test in handen hebt!), dan weet je wel een beetje waar je aan toe bent.

13. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Poemi wat spannend van je huis in leukere wijk!! Echte nesteldrang zodat je een goede basis hebt voor je gezinnetje!!! Leuk! Verder ook al testdrang??? Ik zie nl dat je bijna 'mag'...

@Jetje, wat ontzettend balen zeg!!! Je lichaam laat wel op zich wachten...maar het kan ook zo zijn dat je te weinig hcg hebt toch? Maar mss idd ervan uitgaan dat je gewoon snel ongi gaat worden, dan is het des te leuker als het niet zo zou zijn door ander positief nieuws!!!

@hier
    Hele weekend druk geweest met een lokaal festivalletje als vrijwilliger, was leuk maar ben nu nóg meer uitgeput dan ik al was...en ipv misselijk nu alleen nog gevoelige (.)(.)

Nu weer werken gaaaaaaap :)

14. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Huis gaat het toch niet helemaal worden, wijk is toch wat minder leuk dan we dachten. Ach ja, dan hier maar weer verbouwen.

Ik heb al 2x getest ;), gisteren met sensitest, hartstikke negatief, en omdat ik aardig wat negatieve verhalen had gelezen over sensitest vandaag kruidvat 2v5 gehaald en gelijk geprobeerd, weer zo negatief als het maar kan. Geduld is ook niet mijn sterkste kant :D. Morgen en woensdag gelukkig weer werken, kan ik die testen even uit m'n hoofd zetten. Donderdag poging 3 als ik dan inmiddels nog niet ongesteld ben geworden. Manlief had eigenlijk wel het gevoel dat het nog niet raak is, en zijn gevoel is beter dan de mijne, dus ik ga er eigenlijk al niet meer van uit.

Pff.. Geloof best dat het vermoeiend is om met zoiets te helpen, zeker aan het begin van de zwangerschap. Wanneer heb je eigenlijk je eerste controle? (Misschien heb je het al gezegd hoor, maar heb even geen zin om terug te lezen, sorry..... ;))

15. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    @poemi, als eerste wat :x van je testen....ik heb de beste ervaringen gelezen en zelf ook met die van de kruidvat 2 voor 5 €, die zijn echt heel gevoelig heb zelfs een lijstje gezien met hoeveel hcg er nodig is voordat een test posi wordt....Google maar eens op hcg waarden +zwangerschapstest.

@nietterugwillenlezen
    geeft niks hoor zijn best al wat pagina's :) ik heb de 1e officiële op 24 aug maar zojuist een pretecho geboekt :) voor de 29e! Kan ik alvast voorzichtig nog blijer gaan zijn als dan alles goed zit!! Ik heb echt géén geduld...manlief vind mijn onzekerheid nu wel schattig maar vind zichzelf even moe als mij :( omdat ie dit weekend voor de uk moest zorgen...ahum...

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    De 29e van deze maand??? Als dat zo is ben je nog ongeduldiger dan mij! :D
    Wel spannend hoor! En 24 augustus duurt ook echt nog wel heeeeel lang ;), dus ik geef je geen ongelijk hoor. En wat betreft die mannen, die kunnen gewoon niet zoveel hebben ;).

Ik ga toch nu echt eens proberen wat te doen in huis. Was net begonnen met de ramen maar toen werd de kleine wakker dus toen kon ik er niet mee verder. Manlief is nu weer terug van sporten dus heb ik echt geen excuus meer om er niet verder mee te gaan, geen zin, maar dat is wel duidelijk denk ik ;).

17. faylin

faylin Actief lid

8 mei 2011
    369
    68
    28
    juf
    @Poemi, wat onzettend vervelend dat je geen nog geen positieve test in handen hebt gehad. Ik snap je ongeduldigheid helemaal. Ik ben nog lang niet zo ver, maar kan het nu al niet meer afwachten. ;)

Weet iemand trouwens hoe je je NOD kan uitrekenen in de 1e ronde?
    Afgelopen woensdag (dag 20) had ik mijn eisprong.
    Ben er nog niet zo goed in thuis.

18. Eels

Eels Lid

30 mei 2011
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    @faylin na eisprong áltijd 14 dagen, ongeacht de lengte van je cyclus :)

19. faylin

faylin Actief lid

8 mei 2011
    369
    68
    28
    juf
    oke, dan moet ik nog 9 dagen wachten...:(
    Ik ben nu al niet goed in wachten.

@ Eels, wat leuk dat je de 29e al een pretecho hebt! Dat kun je pakken :)

20. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    #160 Poemi, 11 jul 2011
    Laatst bewerkt: 11 jul 2011
    @Faylin Gefeliciteerd met je positieve ovu-test. Nu zit je ook gezellig op de wachtbank! Spannend hoor.

Even een nieuw lijstje:

NOD:
    Poemi: 15 juli (denk trouwens 1 juli m'n eisprong te hebben gehad)
    Faylin: 20 juli

Zwanger:
    Eels: (wanneer ben je eigenlijk uitgerekend??)

Deel Deze Pagina