stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Tazzie; Ik duim voor jullie!!!!!!!!!!!!
    Ze moest me gewoon ff hebben met die opmerking...waarom weet ik niet, hoop niet dat ze zo is en vaker met zulk soort opmerkingen komt, want dan wil ik echt een andere gyn! voor mijn volgende afspraak werd er gevraagd of ik bij dezelfde wilde, toen zei ik ja, had eigenlijk nee moeten zeggen. Anders volgende keer maar aangeven (als ik dat durf) Gelukkig is mn vriend daar bij, die heeft af en toe wel erge rotterdamse opmerkingen, die geeft dat wat makkelijker aan.

2. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    MenP.. idd gewoon de volgende keer er wat van gaan zeggen als ze weer zo'n opmerking maakt!

Wanneer krijgen jullie de uitslag van je vriend zijn goedje?;)

Tazzie.. je krijgt steeds meer "symptomen".. erg spannend hoor..hoop gewoon echt dat je te vroeg hebt getest dit weekend! En dat je over een paar dagen een knaltest hebt!

Iedereen die moet werken vandaag.. werkse!
    Iedereen die vrij is vandaag..geniet van je dag.. voor hoever dat kan, want ik geloof dat ze erg slecht weer op hebben gegeven.

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Menp idd gewoon aangeven als je geen fijn gevoel hebt bij deze gyn! In de tijd dat ik in het zh liep heb ik trouwens de gyn maar 1 keer gezien. Mijn allereerste keer had ik een gyn assistente, daarna bij al die follikelmetingen had ik een fertiliteitsverpleegkundige. Alleen bij het gesprek met uitslag van bloed en zaad had ik een gyn.

Samantha ja wat een regen zeg.. Bah!
    Taz spannend! Ik heb er een goed gevoel bij ;)

Wij gaan zo wat opruimen hier thuis en vanmiddag even kijken bij Babypark, leuk!

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    MenP, jeetje, da's echt een kutopmerking zeg! Zou ook absoluut de volgende keer zeggen dat wat zo'n opmerking met je doet en anders op zoek gaan naar een andere.

Tazzie, spannend hoor, mijn duimen draaien.

Anita, ik ben zo ineens gestopt. Moest wel, want hoorde bij de eerste controle bij de vk (8 weken zwanger) dat het dus niet mocht. Dus gelijk gestopt, maar jeetje....wat lastig zeg.
    Ik liep dus ook altijd met een neusspray in de tas en 1 op het nachtkastje. Zodra mijn neus dicht zat, direct sprayen. Werd "gek" als ik even niet kon sprayen (als het op was ofzo).
    Ik merkte ook dat mijn slijmvliezen standaard opgezwollen waren, had continu een dichte neus na een paar uur.
    Nadat ik gestopt was, sliep ik de eerste weken erg slecht. Continu een dichte neus 's nachts en als ik in slaap viel, dan werd ik wakker van een droge keel. Echt mega irri en het was maar goed dat ik de sprays had weggegooid. Na een maand of 3 merkte ik dat het steeds langer duurde voordat mijn neus weer dicht zat en na een maand of 4 had ik mijn neus helemaal niet meer dicht zitten. Dus nu ben ik er helemaal af en hoop er ook af te blijven. Ik was echt ontzettend verslaafd. Rijp voor het afkick-van-neusspray-instituut....

BI sucks! Bij Tess nergens last van gehad en nu dus heel erg. Je kunt er niets van zeggen.
    Ach, ik kan het wel relativeren (ene dag wat beter dan de andere), geniet van andere dingen (ben normaal mega actief). En ik houd me vast aan de gedachte dat het straks weer over is. Ik ga in ieder geval vanaf januari naar de bekkentherapeut, maar vooralsnog alleen voor nabehandeling.

Wat een omslag in het weer....bah bah....komt met bakken uit de lucht!
    Mijn dochter heeft een nieuwe fase. Gaat naar de wc "komen toch geen enge dieren he?". Gaat nu net barbies ophalen van boven "monsters bestaan niet he". En al 2 nachten 's nachts wakker worden en huilen....gedroomd over enge dieren en monsters. Agossie.... Herken het ook zo van vroeger.
    Ik had dan een heel ritueel: kijken in de kledingkast, onder bed, lampje aan, ver onder de dekens....enz.

5. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Hey meiden,

Ik kreeg gisteravond toch steeds meer pijn en ben naar de huisartsenpost geweest,daar kreeg ik een hele aardige arts die me heel serieus nam (heb ik wel eens anders mee gemaakt op de huisartsenpost)
    Hij heeft mijn urine nagekeken en die was goed.
    Hij heeft mijn buik onderzocht en die was flink pijnlijk en hij kon niet duidelijk krijgen of het mijn darmen waren of dat er wat anders aan de hand was.
    Hij wilde daarom ook even inwendig voelen, auwa... dat deed flink pijn, vooral aan de linkerkant, dus de huisarts dacht toch dat de zwangerschap misschien buitenbaarmoederlijk was dus ik moest gelijk door naar het ziekenhuis naar de gyn,dus wij geschrokken en in spanning door naar het ziekenhuis,dat zit in hetzelfde gebouw dus dat scheelde.

We kregen een hele aardige mannelijke gyn die een inwendige echo ging maken en gelukkig zei hij meteen het zit in je baarmoeder dus dat is in ieder geval al goed, wat een opluchting!
    Even later heeft hij het hartje ook gezien.
    Toen hij klaar was met de echo zei hij van o ik had eigenlijk even een fotootje voor jullie moeten maken dan kun je die meenemen als geruststelling, dus weer opnieuw inwendige echo voor de foto en hij heeft op het scherm het hartje even laten zien. Heel bijzonder.

Hij zei van het kan natuurlijk alle kanten nog op en dat weet ik ook maar voor nu is het wel een beetje geruststelling.

Hij denkt dat mijn pds nu even erg verergerd is door de zwangerschap en dat in combinatie met een gevoelige eierstok en hormonen veroorzaakt waarschijnlijk die hevige pijnen, dus ik hoop maar dat dat binnenkort beetje weg gaat trekken.

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Carly wat een opluchting zeg! En superfijn dat jullie het hartje ook al hebben zien kloppen met 6 wkn, bijzonder is dat he!
    Hopelijk wordt je buikpijn gauw minder, en je weet nu iig dat het met je beeb goed gaat!

7. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Sasjuh, ja ik vond het ook echt heel bijzonder en ik ook al heb ik die pijnen nog steeds het is net of ik het nu iets beter kan verdragen omdat ik weet dat met de baby in ieder geval alles goed gaat idd.

Ik dacht altijd dat het hartje pas na de zes weken te zien zou zijn maar de gyn zei met 5 en halve week kan je het soms al zien,geeft wel rust om dat gezien te hebben (ook al geeft het natuurlijk geen zekerheid)

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb met 6,3 wkn ook het hartje gezien en gehoord toen bij de gyn! Wel met een inwendige echo, uitwendig kan het dan nog niet.

9. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat er is veel gekletst. Voor wat ik nog weet

@carly je bent goed geholpen en vooral gerustgesteld, fijn!

@patriesjuh fijn dat het steeds wat beter gaat... volhouden zo.

@menp. vervelende opmerking over je gewicht. MIsschien de volgende keer er wat van zeggen? het is niet erg om op iets terug te komen. Ook hun kunnen er iets van leren. Maar inderdaad dat moet je wel durven ;)

@troetjuh,, en heb je al actie ondernomen?

@tazz spannend meid,, hopelijk rugpijn om iets heel anders ivm ongi.
    ga je nu gewoon afwachten of toch iets eerder een testje doen?

Verkouden zijn is inderdaad niet fijn. Stomen kan inderdaad nog wel eens helpen

Verder weet ik het even niet meer wie wat gezegd heeft.

in ieder geval een fijne dag allemaal!

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Carly wat een opluchting he! :) fijn dat je het hartje even gezien hebt!

rose ik twijfel.. heb net nog even snel testen gehaald :) maar durf eigenlijk niet zo goed.. bang voor de teleurstelling.. Vooral nu wil ik zooo graag dat het weer raak is.. Zodat we verder kunnen. Ben wel een soort vam licht misselijk in mn keel nu..

11. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Tazzie ik ga heel hard voor je duimen!!

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Tazzie ik zou sowieso nog even wachten met testen. Als je nu test en hij is negatief zegt dat nog niets, omdat ie misschien ook wel nega is omdat je te vroeg hebt getest.
    Tuurlijk is dat moeilijk, dat wachten. Ik heb op 12 dpo getest en toen had ik echt al een duidelijke kv test.

13. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Carly; Dat is schrikken, maar gelukkig gerustgesteld! En een mooi foto'tje en het hartje gezien, erg fijn!

@Tazzie; Ik duim!! En ik zou nog even wachten met testen. Ook al is dat moeilijk. Maar dan heb je meer zekerheid.

Bedankt voor jullie lieve reacties, dat doet me goed!

Ik lig nu ziek op bed, beetje jammer. Griepje ofzo. Bah!
    Dit zijn mn laatste vrije dagen. Mag donderdag weer werken.

We hebben vanmorgen samen 'het potje' weggebracht. De uitslag wordt besproken tegelijk met de uitslag van het bloedprikken op de 18e. Ben benieuwd!
    Mijn vriend zat wel een beetje in over de hoeveelheid....aaaaah...dat vind ik dan zo rot voor hem. Ik zo, wat dacht je, het pote moet vol?? Dat dacht ie niet, naja we horen het wel.

14. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Pooh; wanneer ging jij nog een keer voor een echo? Of dat het er 1 is of 2 zijn? Of heb ik dat gemist?

15. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    @ menp ja klopt moet woensdagavond om half 9, verwacht zelf dat het er 1 is maar t wazige stukje wat ze er een soort van achter zag kon een 2e zijn kon ook dat de beeb verkeerd ligt, of ze wou me verder niet ongerust maken. Geen idee we zullen t maar afwachten en dan donderdag naar de vlos.

16. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    hoi hoi dames

nou toch maar naar me leidinggevende geweest en aangegeven dat ik steeds meer pijn krijg ook overdag... ze ging het in het team overleggen van unit hoofden nu maar weer afwachten wat daar uit gaat komen dan!

@carly wat fijn dat je het hartje heb gezien is toch weer een beetje geruststelling

@tazzie er zijn ook mensen die pas na nod positief testen..

@pooh spannend hoor :D

17. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hallooo..

Troetjuh, goed dat je het toch nog even hebt aangegeven bij je leidinggevende.. hoop voor je dat ze er gauw wat aan gaan doen!

Carly, jeetje meis wat een gedoe.. dan schrik je echt wel even als ze beginnen over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. gelukkig was dit niet het geval en heb je zelfs het hartje gezien.. helemaal super! Hopelijk is de pijn gauw over!

Pooh, spannend, overmorgen weer een echo. Ben echt heel benieuwd of het 1 is of toch 2 :)

Hebben de andere zwangeren ook dat ze veel sneller boos of aangebrand zijn?

Ik had laatst getwitterd dat vriendlief en ik een megaluie zondag hadden.. Nu gingen 2 kennissen van mij.. 2 meisjes.. ineens steeds daar de gek mee hebben..constant gingen zij samen twitteren en dan zeggen...ooh ben je ook al megalui? Samen met je liefje?? hahaha..

Oeehh ik las dat en ik kookte gewoon van binnen.. Ik heb dan zo zin om iets terug te gaan zeggen, maar dat durf ik dus niet en weet dan ook niet goed wat ik moet zeggen.

Vanmiddag begonnen ze weer..dit keer heeft vriendlief zich er mee bemoeit en die heeft nu vette ruzie met hun :p En nu hoorden we net van een andere vriend dat die 2 kennissen nog veel meer over ons hebben gezegd. Dus we gaan binnenkort even met die vriend afspreken..wil wel eens weten wat ze dan hebben gezegd.

Dat ene meisje is notabene net 2 week geleden moeder geworden..en dan ga je zo kinderachtig doen..blegh... sorry hoor..moest het ff kwijt!

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Dat slaat dan toch ook nergens op Samantha! Zou ik ook boos van worden.

Misschien een leuk idee voor een meeting voor mensen die er zin in hebben?:
    Zwanger & Gezin | Evenementenhal Hardenberg

Niemand hoeft zich verplicht te voelen, lijkt het je leuk ga je mee en anders niet, ook prima!

19. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Dat had ik ook al eens gezien idd Sas.. had er al over na zitten te denken om daar heen te gaan samen met vriendlief.. Lijkt me wel leuk!

20. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sasjuh, zou t heel leuk vinden maar dat is voor mij nogal erg ver.

Patriesjuh, fijn dat alles goed gaat met de jongens en jee wat zijn ze klein.

Deel Deze Pagina