stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    zo te zien wel ;)

2. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hip, Dat word een spannende tijd voor jou en je mannetje!

Net als voor jou Saxia! Ben benieuwd naar jouw jurk.

Gisteren weer naar de verloskundige geweest. Het was allemaal weer prima. Kleintje ligt precies op schema.
    Ik had aan de verlos gevraagd wat ik nou precies voelde in mijn buik. Hoofdje, billetjes, voetje?
    Toen gingen we dus samen voelen en liet ze me raden.
    Ik dacht al weken billetjes rechts bovenin mijn buik te voelen, dat klopte!
    Hij ligt dus al weken op de goede manier, met koppie naar beneden. Hoeft alleen nog in te dalen.

Ik krijg met precies 37 weken nog wel een liggingsecho, maar dat is standaard.
    En vanavond voorlichtingsavond over de bevalling, ben benieuwd!

3. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Winnietje, die testjes gaan de goede kant op..

Tazzie en hartje, ik heb gesolliciteerd op een functie van hoofd administratie bij een groot bedrijf.. Wellicht iets te hoog gegrepen maar het is om de hoek en ben wel benieuwd hoever ik kan komen.. Of ik nu elke dag 2 uur in de auto zit of straks maar 10 minuutjes heen en 10 minuutjes terug..

Dus is even afwachten..

Maar schrok wel een beetje toen ik op verzenden had geklikt.. Is niet echt dat ik het niet meer naar m'n zin had maar meer het feit dat mijn kamergenootje waar ik het super mee kan vinden en die ik ook net van onze plannen had ingelicht weg moet.. Niet omdat ze niet goed functioneert hoor.. Maar er is gewoon geen werk meer..

Suusje, spannend allemaal zeg! Veel succes vanavond op de voorlichtingsavond. Hopelijk steken jullie er veel van op!

4. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hartje..tuurlijk mag jij ook in de lijst! Je praat nu al geregeld mee.. :)

Anita.. haha spontane actie? Waar heb je op gesolliciteerd?

Tazzie.. gewoon bellen meid en je verhaal uitleggen waarom je al zo vroeg belt.

Suusje.. wat grappig dat je gewoon zelf al voelt wat de billetjes enzo zijn.. dus over 5 weekjes nog een echo.. spannend hoor..word ook al echt aftellen voor jou :D

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Oh.. je had net gereageerd Anita.. haha. Nou je kunt het toch altijd proberen? Zou echt ideaal zijn qua afstand toch?

Ik wil ook wel weer wat anders.. Niet dat het me niet bevalt bij de Jumbo, maar heb me toch verkeken in de verdiensten..verdien nu echt aanzienlijk minder dan bij de C1000.. en ze willen me ook niet meer inplannen, omdat die uren er simpelweg niet zijn..en wel nemen ze nieuwe mensen aan.. beetje jammer..

Ik zit nu rond de 25 uur per week.. op zich wel lekker nu ik zwanger ben, maar toch.. zolang ik het volhoud had ik best wat meer willen werken, zodat we ff lekker extra geld kunnen sparen voor de baby.

Maar goed, ik kan nu wel gaan solliciteren, maar niemand die een zwangere vrouw aan gaat nemen haha..dus blijf nog maar ff lekker bij de Jumbo..

6. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja, daar zit ik ook wel mee.. Stel dat ik straks net zwanger blijk te zijn en ze nemen me aan.. Zou het dan niet eerlijk vinden t.o.v. dat bedrijf.. Op dat moment zal ik daar dan ook zeker geen geheim van maken.
    Maar onze wens kan natuurlijk ook nog een behoorlijke tijd op zich laten wachten en dan kan het gewoon natuurlijk. Daarnaast is het wel een functie van 40 uur per week wat ik nu ook heb..

Salaris is ook niet verkeerd (€ 3.500 - € 5.000) voor een 40-uur werkweek ;)..

7. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ja inderdaad.. ik hoop het natuurlijk niet voor jullie, maar als het nog wel een tijd duurt, dan zou het zonde zijn als je deze kans zou laten schieten.. En dat inkomen is ook wel erg fijn ;)

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Gewoon proberen joh Anita.. En zeker voor zo'n salaris zeg wow.. dat ken ik niet :(

Suusje spannend zeg.. En grappig dat je alles al voelt :) En dat de kleine al goed ligt..

Sam wel vervelend dat ze je niet meer in willen plannen maar wel anderen aannemen..

Ik hoop dat ze voor mij bij mn schoonmaak bedrijf extra uren hebben.. Ben zo klaar met dat thuiszorg bedrijf..(niet met mijn clienten hoor, die zijn allemaal leuk) Maar heb vorige week maandag alweer gezeik gehad aan de telefoon.. (fijn zo'n eerste dag na je vakantie) Er klopt iets niet met mijn vakantieuren, zou in de min staan. Volgens degene die ik aa nde telefoon had omdat ik in mei ook vakantie heb gehad.. Nou schiet mij maar lek want dat was ziektewet ivm de miskraam toen. Hebben ze gewoon vakantieuren van gemaakt.. Ze zou ziekteverzuim bellen en dan mij weer terugbellen maar heb nog steeds niks gehoord :( Nou kan ik in sept waarschijnlijk 1 vrije vrijdag vergeten terwijl we dan weg zijn naar limburg :(

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Anita spannend! En dat salaris.. daar kan ik alleen van dromen ;) Verdien dat bij lange na niet maar heb het super naar mn zin op het werk, vind het heel erg leuk en ach we komen rond met ons inkomen en houden ook nog wat extra over om te sparen dus vind het wel prima!

Winnie ze worden mooi donkerder!

Samantha dat is minder dat je maar zo weinig uren hebt. Wat zou je voor werk willen doen, welke opleiding heb je gedaan?

Hartje je bent hier van harte welkom hoor!

10. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Tazzie..jakkes wat een gedoe ja... dat mogen ze echt niet als vakantie uren opnemen hoor! Je hebt toen gewoon in de ziektewet gezeten.. kom op zeg.. wat een ***bedrijf :(

Sasjuh.. ik zou wel heel graag administratief werk willen doen..zoals receptioniste ofzo.. heb mijn diploma voor secretaresse..maar daar kon ik geen werk in krijgen toen ik van school kwam... dus ben ik maar in een supermarkt gaan werken.. nu achteraf heel veel spijt van, want nu ben ik er al zo lang uit..

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Anita wat spannend zeg die sollicitatie en wat een salaris!!:)

tazzie niet normaal bij jou op het wrk als ze er niet uitkomen met ziekteverzuim dan zou ik het er niet bij laten zitten als ik jouw was. dit kan niet zomaar! hopelijk kun je meer gaan werken bij je andere bedrijf

sam jammer dat je niet zoveel bij de jumbo kan werken. als de kleine meid er is kun je na je verlof mss gaan kijken voor iets anders. ik heb ook nog mijn secretaresse diploma maar heb er ook niks mee gedaan verder. wil straks als ik een kindje heb mss wel iets daarin gaan zoeken is minder zwaar dan de horeca.

zo ik ga werken

12. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @JBG; Lekker bij geslapen, heerlijk! Ook weer even gewerkt. Ook al is het dan weer lekker om thuis te zijn, even er uit is denk ook wel goed, toch?! Goed dat je zo goed op jezelf let en vraag maar aan die fysio, zeker als je goed verzekerd bent, nu heb je het nodig.

@Sasjuh; Wat ontzettend fijn dat jullie zo’n goed weekend hebben gehad! Ik snap je onzekerheid wel. Zo veel meiden hebben wél ‘klachten’ met hun lichaam en jij voelt (nog) niks. Gelukkig vrijdag weer een echo. Ga er maar lekker van genieten.

@Saxia; Met jou gaat het ook goed zo te lezen. Helemaal geordend! Nu nog hopen dat de tabletjes gaan werken. Wat houdt de haptonomische zwangerschapsbegeleiding precies in?
    Ik ben uiteindelijk met mn vriend nog naar de dokter geweest. Moest een potje ophalen om thuis wat in te doen, tja, nu moest ik, haha. Dat ook daarna meteen naar het lab gebracht. Kan vrijdag bellen voor de uitslag. Ook heb ik antibiotica gekregen voor 2 weken. 2 Pillen per dag. Dat gaat de bacteriën doden, hopen dat ik er snel vanaf ben. Het gaat gelukkig steeds beter. En dan vooral lichamelijk en hoe vaak ik naar de wc moet. Morgen wel weer werken. Dat wil ik ook wel weer.
    We moeten donderdag om 15.45uur bij de gyn zijn.

@Pooh; Hoe is het met jou?

@Troetjuh; Leuk om bezig te zijn met het kaartje. Via welke site zijn jullie aan het ontwerpen?

@Anita; Goed dat je de spray nog steeds niet aangeraakt hebt! Ik heb vorige week bruistabletten ORS gebruikt, maar na een paar glazen werd ik daar misselijk van, dus dat gebruik ik liever niet meer. Maar bedankt voor de tip! Ik heb net lekker een bak fruit op, ik weet het, vers fruit is ook niet zo goed tegen diarree, maar wel erg lekker én gezond! Ik drink ook wel voldoende. Zéker voor mij doen, want normaal drink ik te weinig. Ik moet daar echt op letten, het is geen gewoonte.
    Leuk dat je hebt gesolliciteerd! Goed van je. Ben ook benieuwd naar hoe ver je zult komen, het zou toch erg leuk zijn als het gaat lukken. En lekker dichtbij! Jeetje, op 2 wachtbankjes tegelijkertijd….Dat kan niet anders dan geluk brengen! We gaan ervoor!

@Winnietje; Wat goed dat je test steeds donkerder wordt. En zo duidelijk!

@Hartje; Van mij mag je er ook gewoon tussen hoor! Je bent toch gestopt in November!

@Suusje; Wat fijn dat jullie mannetje er al helemaal goed voor ligt! En wat gaat de tijd snel zeg, nog ruim 4 weken en dan alweer de liggingsecho, zal hij zich nog om kunnen draaien dan?? Ben benieuwd naar het bevallingsverhaal.

@Tazzie; Ik zou ook gewoon bellen met je verhaal hoor! Beter nu bellen en wat te vroeg zijn, dan dat je er straks om de een of andere reden niet tussen kan. En wbt je vakantie- en ziekte-uren. Natuurlijk horen die uren van mei in je ziekte-uren! Het zou wat zijn zeg, net of je er zelf voor gekozen hebt.

@Samantha; Ik heb ook wel eens gehoord dat je urine kunt verliezen, maar wat je er tegen/mee kunt?? Hmmmm….. jammer dat je salaries zo tegen valt, maar als ik jou was, zou ik het toch maar even zo laten, zeker nu je zwanger bent. En je weet wat ze zeggen; Geld maakt niet gelukkig!

@Hip; Secretaresse lijkt mij ook wat minder zwaar dan horeca. En dan zie ik alleen maar het stukje werktijden. Verder kan ik er niet veel over zeggen.

13. winnietje

winnietje Niet meer actief

#2253 winnietje, 16 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2011
    Hartje tuurlijk mag je erbij.
    Anita dat is een leuk salaris. :D Zullen we ruilen?? Nee grapje ik heb 1600 euro op de bank elke maand en werk 28 uur. Dus mag ook niet klagen. Dat voor in de zorg.

Hier vanmorgen de gyn gebeld. Ik krijg 6 sep een echo om te kijken hoever ik ben. daar word dan ook gelijk een plan gemaakt ivm de streptokokken. Ik moet in ieder geval in het zh bevallen omdat mocht het kindje ziek raken het bij de bevalling gelijk aan de antobiotica kan. Natuurlijk heel erg fijn dat alleen heel erg graag thuis willen bevallen. Daar voel ik mijn toch het prettigste bij. Maar alles voor het kindje :D

Hier verder erggg moe en de hele dag misselijk maar niet over kunnen geven. Raar hoor dat zwangerschappen zo verschillend zijn, maar weer net zo spannend als bij de eerste :D

Samantha: Je moet goed je bekken kantelen en proberen om de spier aan te spangen. Dit hielp bij mij heel erg

Tazzie: wat betreft je uren mag dat helemaal niet. En zou jij vakantie hebben en toen met je mk de ziektewet bent in gegaan heb je er recht op om je vakantiedagen terug te krijgen!! Als ze nou heel moeilijk doen zal ik mijn ziekmelden in de tijd dat je weg gaat.

Ik heb het gister trouwens al verteld op het werk en mijn teamleider is ook op de hoogte. Mijn buik groeit als kool en je ziet het al erg goed. Vandaar

14. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    @ Hip.. idd secretaresse is lang zo zwaar niet als de horeca..en ook de tijden zijn beter!

@ Winnietje..bedankt voor de tip! Wat voor werk doe je in de zorg als ik vragen mag? Ik kom met nog niet eens de helft thuis voor 30 uur per week.. Spannend de echo 6 september! Hoe reageerden ze bij je op het werk?

@ MenP.. nee idd geld maakt niet gelukkig, maar het is soms wel heel makkelijk om te hebben..;) Donderdag krijgen jullie de uitslag
    van de testen toch? Spannend!

Ik ben vanmiddag ff met mijn moeder op pad geweest.. zijn bij een aantal kringloopwinkeltjes langs geweest.. en heb een paar dingetjes van mama gekregen :D Een merkshirtje van esprit voor 1 euro! Een broekje voor 2 euro en nog 2 shirtjes..ook maar 1,50 per stuk..en het zag er echt zooooo netjes uit nog.. ik ga daar vaker heen! Hihi.. ook een grote Winnie the Pooh knuffelbeer gekocht voor maar 1 euro! (wij maken waarschijnlijk een Winnie the Pooh kamer ) Zo trots op onze koopjes :D haha..

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha leuk! Dat is leuk shoppen zo :) Hier wordt het waarschijnlijk een teigetje kamer, hebben ze bij de Babydump erg veel van.

MenP fijn dat je je wat beter begint te voelen! Werk ze weer morgen, wat voor werk doe jij als ik vragen mag?

Winnie jammer dat je niet thuis mag bevallen maar alles voor de gezondheid van jullie kindje natuurlijk! Ik wil zelf juist graag in het zh bevallen..

Wij hebben een beetje een zware middag gehad, vriendlief zn oma het goede nieuws verteld, wat erg leuk was, maar ook zn oom en tante die helaas ongewenst kinderloos zijn en dat was wat minder.. Voel me best rot nu.
    En ik heb buikpijn, voelt ook niet fijn. Misschien wel door de stress, weet het niet.

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Oja en ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor geslachtsbepaling! Willen in het weekend en dat zit natuurlijk snel vol dus nu maar vast gedaan. Superleuk!

17. winnietje

winnietje Niet meer actief

Op het werk super leuke reacties gehad. Ook van mijn teamleider. Ik werk in de gehandicaptenzorg. Onze groep zijn verstandelijke beperkte met psychiatrie en gedragsproblematiek. maar niet gericht op begeleiding.

hier een foto van mijn buik

18. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Mooie buik al Winnietje! Interessant, maar ook zwaar beroep denk ik..

Sasjuh.. wat tegenstrijdig dan he.. je wilt heel blij zijn omdat je zwanger bent... en dan ben je natuurlijk heel trots.. en dan is het nooit fijn om het aan mensen te vertellen die helaas geen kinderen kunnen krijgen.. hopelijk gaat je buikpijn snel over! Wanneer heb je de geslachtsbepalende echo? En waar?

19. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    #2259 troetjuh, 16 aug 2011
    Laatst bewerkt: 16 aug 2011
    Euhm weet niet meer wie het vroeg
    Maar ik had VIA greetz.nl en kaartje2go.nl aan het creabea geweest heb ook zelf me gedichtje gemaakt voor het kaartje hihi vind dat wel leuk
    We gaan vanaaf naar mijn broer de comode en bedje halen die staan nog op zolder dus hoop dat het vanavond gaat lukken me broer komt zaterdag het kamertje verder afmaken laaste beetjes schilderen en opknappen en de plankjes ophangen enzo hihi en de gordijnen zijn ook in de maak... ga al een echt kamertje worden zo,
    Mijn schoon nicht gaat voor mij een canavas schilderen met een draakje erop (ze doet airbrushe)

20. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Leuk dat jullie al zo bezig zijn met het kamertje Troetjuh :)

Deel Deze Pagina