@Winnietje; Jij bent snel met vertellen, maar ik zie idd al een buikje. Leuk hoor! Wel vervelend dat je misselijk bent zonder dat je over moet geven. En jullie mogen 6 sept. Voor een echo, mooi, die staat vast. @Samantha; Jij hebt lekker geshopt! Leuk én niet duur. En alvast een beginnetje voor de kamer. Geld is idd wel makkelijk soms. Wij krijgen donderdag de uitslag van het bloedprikken en van mn vriend zn goedje. Én ik ga haar mooi vertellen dat ik onder de 34 BMI zit, haha. (nu trouwens weer meer, omdat ik ziek ben geweest) @Sasjuh; Wat moeilijk om zulk fijn nieuws te vertellen aan die oom en tante. Wel goed dat jullie het gedaan hebben. Je wilt zoiets ook niet achterhouden. Leuk dat jullie al een afspraak hebben staan voor de geslachtsbepalende echo! Op 1 oktober zie ik, dat duurt niet eens zo heel lang meer, 1,5 maand, gaat snel zeg! En mooi dat de moeders mee mogen. Ik ben Lerarenondersteuner bij groep 1, 2 en 3. Dat zit tussen een onderwijsassistent en leerkracht in. Ik help in de klas met schrijven en lezen, ik geef taalondersteuning aan kinderen met een achterstand en mag toetsen afnemen. Érg leuk werk!!! En ik werk 24 uur, niet veel, maar we kunnen prima rond komen en sparen ook nog. Ik vind het ook genoeg uren. Ben niet iemand van de 40-urige werkweek. @Troetjuh; Bijzonder ook zelf een gedicht voor op het kaartje gemaakt. En het kamertje bijna af. Leuk hoor! @JBG; Ook nog prima op tijd, toch met het kamertje?! Jullie hebben ook weer mooi het hartje gehoord. En heel wat afspraken die nog komen. @Carly; Succes met verhuizen! @Anita; Ik ga morgen denk wel weer beginnen. Moet toch een keer weer in het ritme komen, hoewel ik nu nog erg snel moe ben. We zien wel hoe dat gaat lukken. Lastig wanneer je dan moet testen misschien dan in de volgende week? @Pooh; Gecondoleerd met je oom! En wat een vervelende reacties zeg dat had je liever anders gewild. Rustig aan hoor!
Menp: Dat klopt maar het kon ook niet anders. Mijn buikje is al goed zichtbaar en bij elk geurtje sta ik te kokhalzen. Mijn clienten voelen het ook altijd aan wel heel grappig. Donderdag zij een bewoner tegen een collega ' er komt geen kindje uit haar rug he' en met dat hij het zei moest hij lachen en vertelde hij een dag later tegen een andere collega dat ik zwanger was. ook bij Luc was ik met 8 weken al best dik ook toen al verteld. Wij krijgen ook 2 nieuwe clienten iover 2 weken met gerdagsproblematiek en mocht dat niet goed gaan met zwangere vrouwen dan kan mijn baas mij gelijk overplaatsen naar een andere woonvorm. Bij ons kijken ze er ook niet raar van op hoor omdat wij haast verplicht worden om het direct te vertellen als je zwanger bent, omdat je et zulke clienten werkt
Goedemorgen Dames. Ik heb flink bijgelezen maar niet veel onthouden, het is nog vroeg. Gisteravond voorlichting gehad over de bevalling. Erg interessant vond ik het. Alle fases van de bevalling kwamen voorbij, wat je op die momenten kan doen om de pijn te verlichten, hoe je zou kunnen reageren op de weeen, wat je man voor jou kan doen, wat er precies gebeurt. Wanneer je moet bellen naar de vk. Wat er mis kan gaan en wanneer je dus naar het ziekenhuis moet. Ik denk dat ik de bevalling wel thuis wil proberen! Ik woon 5 minuten van het ziekenhuis, kan er dus heel snel zijn mocht dat nodig zijn. Maar omdat de zwangerschap volgens het boekje verloopt zou ik dat wel durven ( denk ik haha). De verloskundige vertelde ook dat bij de kleinste tekenen dat het niet zo gaat of zou kunnen gaan zoals het hoort ze ons naar het ziekenhuis stuurt. Tijdens de bevalling word het hartje van de baby veelvuldig beluisterd en de vk heeft een ehbo koffer met zuurstof. En ze liet een (enge) foto zien van het onderkantje van een vrouw waarbij het hoofdje van de baby eraan kwam. Om te laten zien hoe strak de huid staat en waar en hoe ze dan een eventueel knipje geeft. Maar dat doen ze vaker niet dan wel. Ze heeft ook met foto's laten zien waar je in het ziekenhuis moet zijn en waar je mag parkeren en hoe de rolstoel werkt haha. Voor de mannen, want die zijn vaak een beetje paniekerig. Ik zou vanavond naar de rondleiding in het ziekenhuis gaan. Maar ik denk dat ik die oversla. Wbt harde buiken: ik heb ze nog niet echt gehad. Wel als ik echt druk ben geweest op een dag dan krijg ik wat buikpijn onderin mijn buik. Of wat last van mijn heupen, bekken en zware benen. Van het weekend veel te druk geweest: Zaterdag naar tuincentra geweest en plantjes in de tuin geplant, hele huishouden gedaan en 2 muren bij mijn zus geschilderd. Kreeg toen buikpijn. Zondag 2 muren bij mijn zus behangen, thuis weer onkruid uit de voortuin gehaald en plantjes in de achtertuin geplant. Kreeg pijn in mijn onderrug. Maandag de hele dag op stap geweest met mijn zus (winkelen) en toen kreeg ik echt zware benen en dikke enkels. En heb echt met de benen omhoog moeten liggen van de pijn. Ik kan dus echt niet meer alles doen wat ik voor de zwangerschap deed. Moet nog even de omschakeling maken anders wordt ik continu teruggefloten door mijn eigen lijf.
MenP.. haha ja vertel haar dat maar..en als ze weer zo'n kutopmerking maakt gewoon iets er van zeggen hoor! Suusje, jij bent op de hoogte gebracht over de bevalling. Kijk je er een beetje naar uit? Of zie je er tegen op? En beetje te druk geweest dus dit weekend...vanaf nu maar ff wat rustiger aan dus!
Goeimorgen, Wat is er veel gekletst gister zeg! gezellig.. Eens kijken wat ik onthouden heb Pooh gecondoleerd en wat een rare reacties van je baas Sam leuk zo goedkoop geshopt Sasjuh inderdaadl ijkt me ook moeilijk om zoiets te vertellen aan die oom en tante. En leuk nu al geslachtsbepaling Winnietje mooi buikje al en 6 sept al een echo spannend! MenP das zeker leuk werk wat jij hebt suusje is druk geweest dit weekend en is op de hoogte van bevallingen Troetjuh leuk kamertje bijna af en leuk zelf een gedichtje gemaakt.. JBG heeft het hartje weer gehoord Anita ik zou zaterdag ook testen denk ik als ik jou was ik duim ook voor 2 streepjes!
beetje moe, en nog steeds wat last van mn onderrug en onderin de buik en liezen.. soms licht misselijk maar verder totaal geen kwaaltjes.. En nog steeds asl de dood dat het weer mis gaat
Ik denk dat je dat je hele zwangerschap wel een beetje gaat houden Eerst sowieso die eerste 12 weken voorbij zijn.. En misschien mag je wel wat vaker echo's als je vertelt dat je erg onzeker bent.. hopelijk kun je er gauw van genieten meis! Ik ben ook nog steeds heel erg bang dat het mis gaat.. ook door jouw verhaal idd besef ik maar dat het niet altijd maar zomaar goed gaat.. ik ben daarom heel blij met de angelsound.. zodra ik me maar ff onzeker voel ofzo luister ik heel eventjes en dat geeft me weer een beetje een goed gevoel
Taz ik snap je heel goed hoor. Ik ben ook nog elke dag onzeker, alleen de 1e uren na een echo voel ik me goed. Probeer het wel steeds meer en meer los te laten omdat ik anders op deze manier helemaal niet van mn zwangerschap kan genieten. MenP dat klinkt idd als leuk werk wat je doet! En qua uren, dat maakt toch niets uit! Ik moet er ook niet aandenken 40 uur te werken, werk er nu 32 en als ons kindje er is nog een dag minder.
25 aug: Anita1985 (26 jaar, 10e ronde, 1e kindje) 25 aug: Hartje (25 jaar, 1e ronde, 1e kindje) 31 aug: rose83 (28 jaar, 8e ronde, 1e kindje) 30 aug: Hip1983 (28 jaar, 12de ronde, 1e kindje) ??: MenP2010 (28 jaar, ? ronde,1e kindje) Zwanger: Mout83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 2 Sept Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept Marlijn83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 27 sept Sandra2 (24jaar), 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 5 okt Esli4 (28 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 6 oktober. Dora (33 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 7 oktober Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 14 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 2 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 20 april Winnietje (25 jaar, ronde kwijt 2de kindje) uitgerekend 22 april Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Ik heb mezelf van het lijstje gehaald. Ik heb besloten om (tijdelijk) afstand te nemen van ZP. Vind het steeds moeilijker om het krimpende blauwe lijstje te staan en de verhalen te lezen... Het is voor mezelf beter om even te stoppen met ZP-en (zal wel afkicken worden) omdat ik te veel bezig ben met zwanger worden, zwangerschappen en baby's dan op dit moment goed voor me is. (zeker gezien mijn eerdere burnout...) Ik vind het moeilijk om onder woorden te brengen wat ik precies bedoel en hoop dat jullie me een beetje snappen! Ik wens iedereen heel veel geluk en prachtige baby's!!! En wie weet meld ik me binnenkort weer... Voor iedereen een dikke knuffel en veel liefs Marije
Marije jammer maar ik snap je keuze heel goed. Aan jezelf denken is echt nu het belangrijkste. Hopelijk sluit je snel weer bij ons aan met goed nieuws! Wbt het lijstje, leuk hoor al die namen in het roze maar mensen als Mout, Marlijn, Sandra en Esli zie ik hier nooit meer. Moeten ze er nog wel in blijven staan? Suusje dat klinkt wel als een nuttige cursus die je gisteravond had!
Marije, erg jammer! Hopelijk laat je het ons wel weten als je een positieve test hebt.. ben wel erg benieuwd. En je weet ons altijd te vinden, dus mocht je ergens mee zitten ofzo.. dan kun je het hier natuurlijk altijd kwijt Sasjuh.. Ik dacht dat ook idd.. ze praten hier nooit meer! Wat mij betreft kunnen ze er wel uit.. maja weet niet of de rest het er mee eens is.. Wel gek..mout is over 2 week al uitgerekend.. zo snel gaat de tijd tegenwoordig..
Hoi Dames, even een ego berichtje. Vanmorgen de termijn echo gehad bij de gyn. Het hartje klopt goed maar de gyn vind het vruchtje te klein voor 7 weken. Dit kan twee dingen betekenen, ik ben minder ver dan we denken of het groeit niet goed en het gaat mis. Ik moet volgende week woensdag terug voor een echo om te kijken of het gegroeid is. Ik hoop zo dat ik gewoon minder ver ben maar volgens mij kan dat bijna niet want als ik nu 6 weken zou zijn,zo zag het er eerder uit zei de gyn, dan hadden ze toch anderhalve week geleden op de echo die ik toen gehad heb het hartje nog niet kunnen zien?? Want dat zou betekenen dat ze het hartje al hebben zien kloppen toen ik tussen de vierenhalve en vijfde week was en volgens mij is dat niet mogelijk toch? Kortom ik ben bang...... Word volgens mij een hele lange week en dan ook dadelijk nog verhuizen,bah... zie het even niet zitten.
Marije JAmmer, maar ik snap je wel! Inderdaad goed om even helemaal voor jezelf te kiezen! Hopelijk mag je je snel weer melden met een posi test Van mij mogen ze er ook wel uit. Als ze toch niet meer meekletsen.. Wel een beetje jammer eigenlijk dat ze niets meer laten horen
Carly bah dat is minder. Hoe groot was het vruchtje nu dan? Ik ben ook minder ver als ik zelf dacht, weet precies wanneer mn eisprong was natuurlijk door al die follikelmetingen en zou volgens eigen berekening nu ook 11 wkn en 5 dgn zijn ipv precies 11 weken wat klopte met de vorige echo. Het is ook lastig opmeten in dit stadium, 1 mm er naast zitten kan al 2 dgn minder zwangerschap betekenen. Mijn 1e echo had ik met 6 wkn 6 dgn en toen ging hij ook meten en kwam hij op 3 verschillende getallen uit. Hopelijk blijft het gewoon goed gaan, ik duim voor je!
Oja en bij 7 wkn heb je toch nog niet je termijnecho? Die moet plaatsvinden tussen de 10 en 12 wkn, omdat het daarvoor nog te lastig is om precies te meten!
Ook hier een echo rond 7 weken. Om te zien hoever ik ben . Ga er vanuit dat ze wel kunnen zien hoever je bent anders zouden ze da t toch niet doen? Hoop voor je dat het goed zit carly. Ik duim voor je
@Marije: Ik snap het heel goed dat het confronterend moet zijn! Doe wat voor jouw goed is! @Carly: Bij mij was het bij de tweede echo toch dat ik verder was als ze bij de eerste zeiden, scheelde 3 dagen... Je zit nog zo vroeg, dus zou niet te onzeker zijn en even wachten tot je de 12 weken echo hebt, dan kunnen ze beter meten! @allen: van mij mogen de dames die nooit meekletsen ook wel uit het roze lijstje gehaald worden! Vanmorgen heeft het ziekenhuis gebeld. Ik heb nu 14 september een groeiecho en een afspraak bij de gyneacoloog. Vanmiddag ga ik naar de fysio voor mijn benauwdheid en ga dan gelijk een afspraak maken voor mijn rug.
Carly heftig. Ik hoop ook echt voor je dat het wel goed zit! en je kleintje gewoon goed groeit. JBG spannend de groeiecho
Heb trouwens gisteren manlief uitgelegd hoe dit forum werkt... Want ik had zoiets van, stel nu dat er iets is of gebeurd waardoor ik niet online kan, dan kan hij de meiden op de hoogte houden ... Heb dat zelf ook al als ik de actieve forummers even niet online zie, zo van... 'er zal toch niets zijn'. Ik ga er niet vanuit dat het nodig is, maar het is toch handig dat hij het weet