stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    @ Hip, spannend zeg! Begrijp dat het wel een moeilijke keus is voor jullie. Ik zou persoonlijk de keus maken om wel samen te gaan, hoe moeilijk ook, juist omdat het de eerste keer is dat je dat gaat doen. Toch een bijzonder moment en idd, misschien wordt dit wel jullie kindje. ( Bij seks ben je toch ook samen op dat moment?:)) Maar de andere kant, stel dat je meer behandelingen moet ondergaan kan hij er wrs ook niet altijd bij zijn.. Lastig... Succes met de knoop doorhakken

@ Anita, Sjonge dat is wel even heftig om zulk nieuws te krijgen zeg. En ook lastig om telkens weer wat anders te horen te krijgen! Nu nog een week wachten voor je belafspraak? Ook lang zeg, want al die tijd zitten jullie in onzekerheid! Hoe reageerde je vriend erop? Zal voor hem ook wel heftig nieuws zijn...

@ Tazzie, fijn dat je over 2 weken al een echo hebt! Maar ik dacht dat ze bij een eerdere miskraam altijd rond de 7 weken al een echo deden?

@ Suusje, hoe gaat t bij jou? Je komt nu ook aardig dichtbij de 37 weken he? Hou jij het nog een beetje vol?

Hier hebben we vanmorgen kennis gemaakt met onze kraamverzorgster ( een zelfstandige, dus we weten van te voren wie we krijgen). Was erg leuk, gelukkig was mijn man ook thuis. Ze is een jaar of 40 denk ik, dus niet zo'n heel oud iemand gelukkig en ook niet al te jong. Vind ik wel prettig omdat ik zelf ook ervaring heb als kraamverzorgster. Ze kwam heel relaxt over en niet van die regeltjes enzo. We konden haar altijd bellen als we vragen hadden en ook s nachts enzo. Toch wel fijn idee.

Oh en de geboortekaartjes zijn eindelijk af! Heel fijn:)
    Adressen op etiketten uitgeprint dus dat is allemaal klaar.

Kom maar op met die bevalling:) Ik ben er helemaal klaar voor. ( Hoop zo dat t vandaag komt want heb heel goed geslapen en weinig pijn vandaag:)) Maar ik verwacht t niet...

2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    leuk leuk norah van die geboorte kaartjes :D
    hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag die adressen op etiketen?
    ben ook naar zoiets op zoek namelijk :d

3. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    @anita wat een shit nieuws zeg! ik hoop dat net als de andere zeggen het gewoon een moment opnamen is geweest

@hip ik zou denk ik idd het ook erg fijn vinden als me vriend erbij zou zijn zker de eerste keer

@tazzie jeej 2 weken minder lang wachten joepi

vandaag geprek gehad met me leidinggevend wat betreft de opvang en pak nu opvang voor 52 uur maar even kijken hoe dat uit gaat pakken :D
    zo even de mensen van de kow bellen om het contract te laten aanpassen want daar stond 69 uur per maand in best veel centjes:D

4. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    oja en wat vreeslijk dat de steeds een ander heb zeg, bah
    elke keer weer opnieuw het verhaal uit leggen en iedereen zegt weer wat anders
    ik zou daar helemaal gek van worden (haha geloof niet dat ik daar zo flexibel in ben, ben toch al niet zo van de vreemde) ik zou gewoon vragen waneer 1 vaste werkt haha

5. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Norah wat fijn dat je een goeie dag hebt vandaag!

Ik voel me helemaal prima. Ben heel blij dat ik verlof heb :D.
    Ik heb een a4 vol geschreven met wat ik nog allemaal in en om het huis wil doen voordat de beeb komt. Dat red ik nooit, maar het geeft niet.
    Moet nog wat babyspullen halen en een ziekenhuistas klaarmaken voor de zekerheid. Verder ben ik denk ik wel klaar voor de baby. We weten de naam, hebben een geboortekaartje uitgekozen, adressenlijst ligt klaar, kamertje is klaar, kleertjes en dekentjes zijn gewassen.
    ik weet alleen niet hoe ik de commode handig kan inruimen maar daar kom ik over een paar weken wel achter.

6. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    @ Troetjuh, mijn man heeft dat op zijn werk gedaan, maar volgens mij kan dat heel handig met excel. Moet wel zo'n functie bij zitten.

@ Suusje, Super dat je je zo goed voelt zeg! Heerlijk dat je nog van alles kunt/wilt doen in huis. Ik heb maar een lijstje gemaakt voor na de bevalling haha:) Geniet er lekker van!

7. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Sasjuh; Tja, waarom ‘mijn’ ziekenhuis zo is? Ik zou het niet weten. Heb net mn temp ingevuld en misschien nu toch nog een sprong?? Maar met die lange cyclussen houden we t echt niet vol om om de dag te klussen, dat slaat ook wel eens een paar dagen over. Dan zul je net zien dat we dus té laat zijn geweest. Érg jammer!
    Best weer spannend hè GTST!
    Wat een leuke dingen in de etos box!
    En jij mag ook bijna naar de fitness.

@Tazzie; Ik zou het wel willen vragen, maarja, daar moet natuurlijk wel weer eerst een afspraak voor gemaakt worden en ik heb geen zin om er dan ‘gezeur’ aan over te houden. Ik ‘hoop’ dat ik over 2 weken weer écht ongi wordt. Dan heb ik wel hele lange cyclussen, maar wel een eisprong met een mooie lf van 13/14 dagen. Dan lijkt t me dat mijn plan anders moet worden. Hup aan de Clomid!!! Haha. Fijner zou t zijn wanneer ik natuurlijk niet meer ongi wordt en lekker zwanger ben.
    Irri hè, als anderen wel ff voor een biergeur om je heen zorgen. Goed van je af gebeten hoor!
    Handig dat je nu 2 dezelfde knuffeltjes hebt, dan kun je er nog eens één wassen, haha. En 29 september alweer de termijnecho. Leuk.

@JBG; allemaal leuke dingen in het vooruitzicht. Dat heb je denk wel even nodig nu het qua gezondheid niet echt meezit. De cursus was leuk, de dames ook? En is het kamertje er al?

@Saxia; Drukdrukdruk! Lekker als jullie dan nog ff weg kunnen in oktober. Is de bestelling voor de kinderwagen goed doorgekomen?
    Ik zit er idd wel aan te denken om nog eens langs de huisarts te gaan. Misschien dat zij nog iets kan doen aan deze situatie.

@Samantha; Vakanties gaan idd altijd snel voorbij. Wij gaan t weekend nog gezellig naar Texel. Hoop dat we daar geen storm hebben zoals vandaag voorpelt is.
    Maar staan je uren niet zwart op wit in je contract? Vreemd dat ze zeggen dat je 32 tot 36 uur kunt werken en er nu zo weinig over blijft. En 700 euro minder is ook niet niks! En geroddel is ook niet leuk. Bah, wat vervelend allemaal!

@Hip; Ik/wij (mijn vriend vindt dat hij met mij mee moet doen) zijn nu nog beter op ons eten aan het letten en dat gaat best goed moet ik zeggen. Gewoon 3 maaltijden per dag en áls we iets tussendoor eten is het fruit of tomaatjes ofzo.
    Die foliumzuurtabletjes heb ik ook niet altijd geslikt hoor. Slecht eigenlijk, maar doe het sinds een tijdje weer braaf elke dag. Maar kun je daar eigenlijk niet ook een reserve van opbouwen? Weet het niet hoor, zou ik eens op moeten zoeken. Dan hebben we allemaal al genoeg geslikt denk, haha.
    Jeetje, morgen al iui! Dat gaat ineens best snel! Ik snap het twijfelpunt wb je vriend. Lastig. Ik zou nu ook even niet weten wat ik zou doen/ willen. Mijn vriend zou denk echt wel mee willen, dus ook al zou ik zeggen, ik ga wel alleen, dan zou hij nog meegaan denk. Maarja, hij werkt niet zo ver weg als jouw vriend. Sterkte met vertellen op je werk en beslissen wat te doen morgen!!!!

@Winnietje; Hoe was je echo? En het lijkt me best lastig als je kindje ineens niet meer thuis is, maar op de psz. Vindt hij het wel leuk?

@Anita; Goede groei bij jullie! Dat is mooi! Maar minder goed nieuws wb de samenlevingstest? Wat ontzettend balen zeg! Hoop echt dat volgende week goed nieuws brengt!

@Troetjuh; Vaag hè dat alle ziekenhuizen andere regels hebben. Wat dat betreft best jammer dat ik in Gouda woon.
    Wat goed dat jullie over de opvang uren hebben gesproken. Het lijkt je steeds makkelijker af te gaan die gesprekken met je leidinggevende. Mooi zo. En het scheelt idd 52 of 69 uur opvang.

@Pooh; Goede bloeddruk, maar misschien bi, dat is wel balen. Wel fijn dat je darmen ‘normaal’ doen. Het is erg vervelend om dat er bij te hebben denk. Maandag nog een keer terug, hoop dat jullie dan het hartje horen!

@Norah; Jij wil bevallen! Haha. Wel goede redenen vind ik, maarja, of dat die het moment bepalen?? En fijn dat de kaartjes af zijn. Krijgen wij een mooie foto van het kaartje als jullie dame er is??

@Suusje; Ook al klaar voor de bevalling. Ik ben zo benieuwd naar jullie naam! (ook van norah en man).

Zo, wat een reacties. Jullie hadden flink gekletst!

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Applaus voor de samenvatting en bijleesactie van MenP! :D
    Fijn dat je misschien een ei hebt gehad, spannend weer dus!
    Tazzie fijn dat je al eerder kunt voor de termijnecho! Ik kan ook niet wachten tot ik onze beeb weer kan zien, maar pff duurt nog zo lang.
    Hip hoe is het op je werk gegaan?
    Anita jij een beetje de dag doorgekomen? Hier in het zh had ik ook steeds een andere hoor en de Gyn zelf heb ik nooit gezien haha.. Kreeg steeds een fertiliteitsverpleegkundige en 1 keer een co assistent.
    Suus en Norah zijn helemaal klaar om mama te worden, ik hoop dat jullie beebjes niet lang meer op zich laten wachten.
    Winnie je echo was goed zag ik op Hyves, ruim 6 wkn dus? Je bent er vroeg bij met vertellen ;)

Vriendlief had nog een kadootje van zn collega's gekregen, een hele lieve knuffel. Onze beeb wordt straks gebombardeerd met knuffels ;)

9. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Zoo.. wat een geklets zeg!

Eens even kijken wat ik allemaal heb onthouden;)

Ten eerste; Norah.. ben je al aan het puffen en persen?;) Fijn dat je vandaag een goede dag hebt zeg! En de kraamverzorgster is langs geweest.. gelukkig is het een aardige vrouw :)

Ook suusje is heerlijk aan het genieten van haar verlof..een a4tje vol joh? Dan heb je nog ff wat te doen haha.. niet al te hard gaan werken in je verlof he ;) Bespaar je krachten ook een beetje voor als de baby er is ;)

Tazzie.. lekker joh.. 2 weken eerder naar jullie kleine frummel kijken :D

Anita.. nou zeg.. was het eitje zo goed gegroeid, is de samenlevingstest negatief :( Hopelijk was het gewoon een momentopname en zegt het helemaal niks..maar goed, daar heb je op dit moment natuurlijk niks aan, want begrijp het heel goed dat je je nu ff zwaar kut voelt. Dikke knuffel voor jou!

Hip.. Wat spannend dat het nu allemaal gaat "beginnen". Je hebt dan wel al die fm's gehad..maar toch.. Wat betreft de kwestie of je je vriend mee zou nemen of niet.. tsja.. persoonlijk had ik het denk ik wel fijn gevonden als mijn vriend mee ging. En dat zou hij zelf ook heel graag willen. Ook al had ik gezegd dat het niet hoeft. Maar goed, jouw vriend moet er wel weer een eind voor rijden.. moeilijk! Ik wil je wel ff alvast veel succes wensen!

Troetjuh.. goed dat je ff hebt gebeld.. scheelt toch heel wat centjes!

Winnietje.. jij had vandaag de echo? Hoe was het?

Pooh.. heeft waarschijnlijk beginnende BI.. hopelijk valt het allemaal een beetje mee..en kan het door bepaalde oefeningen wat beperkt worden!

Sasjuh haar baby word nu al verwend met knuffels :D hihi leuk hoor!

MenP.. hopelijk word je dan binnen nu en 2 week ongesteld.. Of nog beter heb je dan gewoon een positieve test in je handen!

Zo.. volgens mij was dat het wel zo'n beetje!

Er vroeg nog iemand naar mijn uren op papier.. ik heb een contract van 0 - 40 uur.. en zo staat het ook in mijn contract..en ze heeft toen mondeling tegen mij gezegd dat ik zoveel uur ging werken..dus ja.. heb geen bewijs!

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    nou zeker haha dat mag ik toch hopen dat ut centjes scheeld
    maarja wil me kindje ook zo weinig mogelijk naar de opvang brengen tis dat moet... maar liefst helemaal niet
    dus hoe minder hoe beter!
    wou liefst gewoon thuis blijf mama zijn
    wahha dus als volgend jaar heel erg duur is die opvang dan stopt deze mama lekker met werken:p

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik weet niet of ik thuisblijf mama zou kunnen zijn.. Zou op een gegeven moment het ritme van werken ook wel missen.
    Ik werk nu 4 dgn van 9 uur en ga na de bevalling 3 keer 9 uur werken. Wil echt niet teveel van de kleine missen!
    Verder gaan beide oma's 1 dag oppassen, ik ben dus 2 dgn vrij en de 5e dag moeten we nog even kijken, waarschijnlijk neemt vriendlief nog een halve dag vrij en de andere halve dag of de opvang of misschien wil een oma nog wel een ochtendje erbij doen ;)

Vriendlief is hier voetbal aan het kijken dus ik ga zo lekker in bed tv kijken en Wij Jonge Ouders lezen want die lag net weer op de mat! We hebben net nog even saampjes naar beeb geluisterd, vind dat zo bijzonder he..

12. winnietje

winnietje Niet meer actief

Heey meiden,

Hier vandaag de echo gehad. We hebben we een mooi kloppend hartje gezien. Op de echo staat inderdaad 6 weken en 4 dagen. Alleen hier mocht ik nog niet vanuit gaan om het mm meten is en een metingsfout snel gemaakt is als de baby zo klein is. Een paar mm missen betekende al snel een verschil van weken. Over 2 weken mag ik nog een echo laten maken omdat ze dan waarschijnlijk beter kunnen meten en een vermoedelijke bevallingsdatum kunnen zeggen. Ook info gekregen over mijn bacterie. Ik mag na de volgende echo gewoon naar de verlos en rustig thuis bevallen als mijn vliezen maar niet langer dan 18 uur gebroken zijn. Dan was er niks aan de hand. helemaal opgelucht.

Wbt het vertellen: het is inderdaad wel snel maar niet meer aan te ontkomen ben je dik om te zeggen dat ik gewoon een paar kilo ben aangekomen. Mocht het toch nog mis gaan dan is het zo maar daar gaan we maar even niet vanuit.

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik zou wel heel graag het eerste jaar thuisblijfmama willen zijn.. maar dat zit er financieel gewoon niet in.. dus wil daarom 24 uur per week gaan werken.. beide oma's willen dolgraag oppassen.. dus hoeven ons niet druk te maken om opvang :)

Leuk gevoel is dat he sasjuh.. wij hebben gisteravond nog eventjes geluisterd..merk wel dat ik nu veel zekerder ben nu ik de baby af en toe voel bewegen.. :) Anders had ik van het weekend allang de angelsound erbij gepakt en nu niet eens hihi..

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Het 1e jaar zou ik denk ik ook wel thuisblijfmama willen zijn. Maar aan de andere kant.. heb nu ook een erg leuke baan die ik ook niet zo op wil geven. Jij gaat dus ook 3 dgn werken straks? Fijn dat de oppas geregeld is!

Ik merk ook wel dat ik steeds iets zekerder wordt maar luister nog het liefst elke dag even met de Angelsound, meestal echt maar 5 seconden ofzo haha. Heb het hartje nu steeds meteen gevonden, steeds zo ongeveer op dezelfde plek.
    Denk dat als ik beeb zou voelen ik ook zekerder zou zijn.
    Eerst volgende week eindelijk weer naar de vk, kijk er naar uit!

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Sam je bent morgen al op de helft van je zwangerschap, dat moet ook een goed gevoel geven! :D

16. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Jaa echt :D hihi.. ik kan het nog niet geloven dat ik morgen alweer 20 weken zwanger ben..de tijd gaat zo snel!

Leuk is dat als je steeds gelijk het hartje kunt vinden.. ik merk het verschil nu ook.. eerst zat het echt helemaal onderin tegen zo'n schaambot ofzo aan.. en nu kan ik dat ding al bij mijn navel plaatsen :D Zo is het al gegroeid hihi..

Winnietje..fijn dat de echo goed was!

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Wow wat ontzettend veel bijgekletst zeg!

Winnie super dat je een goede echo had.

Norah is al toe aan bevallen, fijn dat de kaartjes af zijn :)

menp hopelijk wordt je inderdaad binnen 2 weken ongesteld. (of nog beter gewoon zwanger :) )

troetjuh heeft gebeld, goed joh :)

sasjuhs beeb word nu al verwend :D

Suusje heeft een lijst gemaakt met things to do voor de bevalling. Wel een beetje genieten van je verlof he :)

euh verder ben ik t ff kwijt..

@ Norah, er wordt inderdaad een echo met 7 weken gemaakt, die heb ik vorige week gehad :) en ze hadden de termijnecho op 13 okt staan. Daar hadden ze zich een week in vergist, want dan ben ik al bijna 13 weken. Vandaar dat de echo 2 weken naar voren is gehaald nu (dus donderdag over 3 weken, de 29e mag ik alweer komen)

oh thuidblijf mama zou ik ook wel willen zijn. Maar helaas gaat dat financieel niet uitkomen :(

zal zo eens een foto plaatsen van mn echo vorige week :) heb m alwel ingescand maar nog even op maat maken ;)

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    rechts onderin ligt ie :) (je ziet misschien wel t lijntje staan van het meten ;) )

19. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Leuk Tazzie :D

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    thnx sam :)
    en jij morgen alweer 20 weken.. Time flies :)

Deel Deze Pagina