Winnietje, wat een mooi gedichtje zeg! En wat je zegt dat het steeds moeilijker lijkt te worden dat geloof ik gelijk. Die eerste dagen wordt je natuurlijk ontzettend geleefd en nu komen de momenten waarop je gaat beseffen wat er nu echt is gebeurd en wat je moet gaan missen! Probeer heel goed naar jezelf te luisteren en aan je kleine mannetje! Je komt over als een hele sterke meid en het gaat je helemaal lukken om deze zware periode door te komen! Meis, ik denk aan je! Liefs, Anita
Meiden heb en sms van Norah gekregen. Ze heeft een nacht vol weeen gehad met als resultaat 2 cm ontsluiting. Ze heeft nu een ruggenprik gehad om bij te komen. Bij mij was het zo dat ze vanaf 2 cm en een verweekte baarmoedermond de vliezen kunnen breken. |Dus ik hoop voor Norah dat ze haar nog even helpen met het breken van de vliezen en dat de bevalling op gang kan komen vandaag. Ik ga nu even Keano zijn eerste badje geven! En eten want ik ben heel erg slap.
Word nog spannend voor norah Pff meid hoop dat die kleine snel komt want dit lijkt me echt een hel zo lang weeen en geen resultaat
Arme Norah.. heb het wel met haar te doen zeg. Suus geniet van het eerste badje, zal heel speciaal zijn denk ik!
@winnie, wat een super mooi gedicht. Ik hoop voor je dat je gauw wat rust gaat krijgen. Maak vooral gebruik van de mensen die je willen steunen, misschien dat je dan ook iets eerder rust kan krijgen. Je hoeft het niet alleen te doen. Sterkte meid. @norah, jeetje ik hoop voor je dat het gauw gaat doorzetten en harstikke goed dat je prik hebt genomen. Iedereen zou daar recht op moeten hebben, op het moment als een vrouw veel pijn heeft. @suusje, zo te lezen lekker met de kleine bezig. @pooh een heel fijn weekend! @sasjuh ook ik heb gehoord dat het een zwangerschapskwaal kan zijn. Je kunt het kussen ook onder je matras doen (bij je voeten) is goed voor de doorbloeding. gelukkig heb ik er nog geen last van. HIer verder goed geslapen, gelukkig maar. Het liefst zou ik 24 uur willen slapen, even nergen last van hebben. Maar helaas kan dat niet. Ik heb maar weer besloten om vandaag te stoppen met de pillen. Ik krijg het idee dat ik ook daar juist duizelig van wordt wat maakt dat ik nog misselijker wordt. Eens kijken hoe ik mij voel na vandaag. tja en zo probeer je van alles. ZUCHT. Ik hoop echt gauw te kunnen genieten van het feit dat ik zwanger ben. Sorry voor het geklaag.
Winnie wat een onwijs mooi gedichtje zeg! En let goed op jezeld meis. Norah wow. Hopelijk mag het nu snel gaan nu je de prik hebt gehad.. Pooh fijn weekend! Rose fijn dat je goed hebt geslapen, minder dat je duizelig wordt va ndie pillen Sas minder dat je zo'n last van je been/heup hebt 's nachts.. Sam heeft lekker geshopt..
Ooh wat naar voor Norah dat het zo lang duurt allemaal Sas.. ja ik heb het kussen gewoon onder mijn voeten.. zodat die dus een beetje omhoog liggen en ik niet helemaal vlak op mijn zij lig snap je het nog? haha.. ik ben ook echt een zijslaper namelijk.. Ik heb om 2 uur een afspraak bij de huisarts om mijn bloeddruk op te laten meten.. heb de hele week al hoofdpijn wat maar niet over wil gaan.. moest eigenlijk de hele dag werken..maar weer slecht geslapen vannacht.. en mocht van mijn leidinggevende vanmiddag vrij om ff lekker bij te komen
Ben net terug uit het ziekenhuis en heb een afspraak gehad met de gynaecoloog (second opinion)... ook zijn advies is een keizersnee, dus als 2 doktoren dat zeggen, dan doen we dat... Dus ik weet in ieder geval zeker dat ik niet over de uitgerekende datum heen ga. Over kleine 3 weken bij andere gyn weer een afspraak en dan gaan we bespreken hoe en wat!
Samantha1 26-09-2011: Controle verloskundige Winnietje: 27-09-2011: Intake verloskundige Hip1983: 27-09-2011: follikelmeting Saxia: 28-09-2011: verloskundige Tazzie 29-09-2011 termijnecho Pooh; 30-09-2011 pretecho Anita1985: 30-09-2011: Follikelmeting Sasjuh83 01-10-2011: Geslachtsbepalingsecho Tazzie 03-10-2011 hartje luisteren verloskundige Pooh; 03-10-2011 verloskundige MenP2010 03-10-2011: Afspraak gyn Anita1985: 03-10-2011: Follikelmeting JBG 03-10-2011: Controle verloskundige troetjuh 4-10-2011 verloskundige en de 3d echo Rose83 10-10-2011: 1e echo JBG 12-10-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo Samantha1 22-10-2011: 3d echo Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011 20 weken echo Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) MenP2010 (28 jaar,1e kindje) Zwanger: Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept Suuszwanger (33 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 7 oktober JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 14 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 20 april Winnietje (25 jaar, ronde kwijt 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-suusje1979 suusje1979-norah12 troetjuh-jbg jbg-troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP (ik heb even het lijstje beetje qua kleur veranderd, vond het wel leuk om het bevallen lijstje in roze of blauw te zetten en heb het overzichtlijstje paars gemaakt, wat een lijstje is het zo hé. Hoop dat het oké is)
JBG.. wel fijn dat je zeker weet dat je dan niet over de uitgerekende datum komt. En nu je van 2 artsen gehoord hebt dat het beter een keizersnee kan worden leg je je er misschien ook eerder bij neer? Mooi gemaakt zo het lijstje Ik ben alweer terug van de huisarts.. bloeddruk was prima, maar moet meer rust nemen. Ik maak me nog veel te druk met van alles.. ik denk waarschijnlijk teveel overal over na.. Dus ze heeft geadviseerd om gewoon iets vaker lekker op de bank neer te ploffen.. lekker muziekje op en dan helemaal niks doen! Whahah daar ben ik helemaaal niet goed in..maja ik moest aan mezelf gaan denken zei ze en aan de baby.. dus dan gaan we dat maar proberen he Suusje, hoe was het om keano voor het eerst in bad te doen? Voel je jezelf alweer helemaal oke?
Met Keano gaat het supergoed! Hij was maar 200 gram van zijn geboortegewicht afgevallen bij het ontslag uit het ziekenhuis, mocht zelfs 350 gram zijn. Hij heeft 1 nacht een kruikje gehad en verder hoefde het niet, hij houd zichzelf prima op temperatuur. Hij drinkt goed, huilt amper , plast genoeg, poept genoeg. Hij is gewoon echt tevreden. Met mij gaat het ook goed. Heb natuurlijk 4 dagen relaxed gedaan in het ziekenhuis. Alleen op bed gelegen of op een stoel gezeten. mocht niet eens lopen over de gang, alleen in een rolstoel. En dinsdag dan de bevalling (ben bezig om het op te schrijven hoor) en woensdag alleen maar in bed gelegen. Donderdag hele dag op geweest thuis en dat was wel vermoeiend. Vannacht was best een beetje spannend, eerste nachtje alleen met Keano. En vandaag lig ik al de hele middag op de bank. De kraamhulp loopt hier een beetje doelloos rond. Baby doet het goed, flesvoeding loopt prima, suus doet het goed en Niels heeft ons huisje keurig bijgehouden. Ik heb het kraamburo gebeld en de uren laten aanpassen. Nu krijg ik alleen nog zaterdag, zondag en maandagochtend tot half 1 hulp. Alleen voor de baby. Voor de rest heb ik ze niet nodig. Anders zou het zaterdag en zondag 4 uur zijn en maandag 7 uur en dinsdag 6 uur. Veel te veel! Mijn hechtingen genezen goed en het hechten was heel mooi gedaan. Dus voor mij hoeft ze niet te komen. Hoe het gaat met Niels? Die heeft last van staar en traanogen haha! en ook hij kan niet tegen die drukte in huis.
suusjuh: Ik zie nu pas dat jullie papa en mama zijn geworden. Gefeliciteerd meis. Geniet er lekker van xx
Wat een poepie Suusje hihi Jammer dat slapjes voelt, heeft het eten niet geholpen? Wel fijn dat je het kan aan passen je hulp haha nu heb je snel je huisje weer terug en kunnen jullie heerlijk genieten met zen 3 tjes
Wat een mooi kereltje Suus! En wat lief dat papa last heeft van traanogen haha.. geniet ervan meid!! En goed om jezelf denken he.. dus gauw ff wat eten!! Oeehh.. is het al Januari??? haha..
wauw Suusje wat een lekker jochie is Keano! En lief dat Niels traanogen heeft Fijn dat het zo goed gaat met jou zelf en jullie.. Sam ook doen dan he, meer je rust nemen! Alles voor jezelf en je beebje! JBG dus toch een keizersnee. Maar wel fijn dat ze alles goed doorspreken enzo met je! hier nog even 1.5 uur werken en dan weekend.. Ben er aan toe.. Erg moe de laatste dagen ook al had ik een paar ochtendjes vrij.. En vooral veel misselijk. Zit aan de crackers en koekjes om t te onderdrukken.. als ik om t uur/1,5 uur maar een cracker eet ofzo dan gaat het wel.. Maar wil ook niet teveel eten, wil niet teveel aankomen
@sam: ja, ik begin me nu ook echt erop in te stellen en de wetenschap dat het max ongeveer over 8 weken geboren wordt vind ik een fijn idee... Door alle fysieke klachten kan ik niet wachten tot het november is en ik dat kleine mensje in mijn armen mag houden. Luister goed naar je lijf hé meid, je bent een klein mensje aan het maken dus pak goed je rust en plof lekker op die bank als dat nodig is! @suus: wat leuk die foto's van het badje! Hoop dat je gauw wat aansterkt! Wel fijn zeg dat Keano het allemaal zo goed doet, echt fijn. Je hebt gelijk dat je de uren hebt laten aanpassen, je moet doen wat goed voelt! Al veel kraamvisite over de vloer gehad? @tazzie: wel fijn dat je het een beetje onder controle hebt je misselijkheid, maar wel vervelend. Je moet dan constant bezig zijn dat je op tijd wat eet... Geniet lekker van je weekend. Wij gaan vanavond even lekker eten bij de chinees...!
Tazzie..wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent! Hopelijk word de misselijkheid snel wat minder.. maar zo heb je nog wel de bevestiging dat het in ieder geval goed zit meid Nog eventjes werken en dan lekker weekend! JBG.. veel plezier bij de chinees en eet smakelijk! En wat je zegt..over dik 8 tot 10 week ligt de kleine gewoon in je armen Gaan jullie nog wat leuks doen het weekend? Hier is in een dorp/stad verderop een zwangerschapsbeurs.. daar gaan wij even kijken.. moet redelijk groot zijn .. dus ben benieuwd.. onze eigen verloskundige staat daar ook met een kraampje.
Suusje wat een heerlijke fotoos en Keano klinkt als een ideale baby Jij geeft geen borstvoeding? Sam fijn dat je bloeddruk goed was, en neem je rust he! Je lijf geeft het zelf aan.. Taz en Rose sterkte met de misselijkheid! Heb om 4 uur vriendlief van het werk opgehaald en zijn we nog even lekker wezen shoppen. 2 shirtjes en een broekje gekocht bij de Prenatal En bij de Mc Donalds gegeten... slechttt! Weekendplannen: weinig tot niets. Naar pony, in huis bezig, mn zusje komt morgenmiddag nog en dat was het eigenlijk wel haha.