stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    GOED NIEUWS:

NORAH IS VANMIDDAG OM HALF 1 BEVALLEN VAN EEN PRACHTIGE DOCHTER VAN 3690 GRAM.

Alles gaat goed met ze :D

2. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Heb even vluchtig bijgelezen.

Bedankt voor alle felicitaties!
    Nee nog niet veel kraamvisite gehad, alleen naaste familie en goede vrienden.
    We zijn vooral veel samen met zijn drietjes, lekker aan elkaar wennen.
    Onze hond doet het ook voorbeeldig! Geen enkel probleem.

3. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Suusje en Niels; WAUW…wat hebben jullie een mooi mannetje met een mooie naam! GEFELICITEERD!!! En wat lief dat je vriend de foto’s geplaatst heeft! Hoe is het nu met jullie papa en mama?? Klinkt leuk denk! Vreemd om zo thuis te zijn gekomen. Heb je nu al wat meer het gevoel echt thuis te zijn en hoe is de eerste nacht thuis gegaan? En al lekker in bad geweest. Ook aan jezelf denken hoor, goed eten!!!

@Norah; Jeetje meid, wat een buik!! Wel heel mooi, maar kan me voorstellen dat jullie toe zijn om te zien wat er al die tijd ingezeten heeft! Wel apart dat je zo naar voren draagt. Ze zeggen dat als je van achter niet ziet dat je zwanger bent, dat je dan een jongen krijgt, maar jullie krijgen toch echt een meisje…….En nu is NORAH bevallen! Wat fijn zeg! Hoop dat het uiteindelijk toch meegevallen is! Ik ben benieuwd naar haar naam! Gefeliciteerd Norah en Norah-man!

@Anita; Gelukkig denkt de gyn dat ze te laat geprikt hebben. Dat stelt toch gerust. Fijn dat misschien toch alles ‘gewoon’ goed is, maar wel balen als jullie dan toch nog een half jaar zelf moeten proberen. Snap jullie wel als jullie dan naar België gaan.

@Pooh; Ook al weer 15 weken! Fijn zeg! En lekker een weekend Texel nu. Het wordt volgens mij lekker weer. Geniet er van!

@Carly; Wat fijn dat alles er goed uit zag op de echo! En jij bent al weer 12 weken!

@Saxia; Lekker doorgeslapen, ook wel weer eens lekker!

@Sasjuh; Leuk dat je wat aan de Zwangerfit-les hebt gehad. Altijd afwachten en ook best spannend lijkt me. En…welke achternaam krijgt jullie kindje? Die van jouw of die van je vriend?

@Samantha; Balen van de laptop! En wat vervelend dat je je baby soms wat minder voelt. Wel super om te horen dat ze blij met je zijn op je werk!!!

@Suuszwanger; Ook spannend voor jou!

@JBG; Jij kunt af gaan spreken wanneer je de keizersnee krijgt. Idd als 2 doktoren dat zeggen, dan zal dat echt het beste zijn. Enne…mooi lijstje heb je er van gemaakt!

@Hip; Haha, ik ben net terug van 2 studiedagen en er waren collega’s die dat spel tegen elkaar aan het spelen waren. Ik heb niet een telefoon waar dat op kan. Helaas. En lekker geshopt in de stad.

@Rose; Echt shit dat die medicijnen niet voldoende werken tegen je misselijkheid!

@Winnie; Wat een prachtig gedicht! Heb je dat zelf gemaakt? Het lijkt mij heel zwaar nu, maar kan het me alleen maar indenken. Ik weet het niet. Wat fijn dat je moeder en schoonouders mee zijn geweest naar de echo. Heel mooi!

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Jaaaah Norah en Norahman (geen idee hoe je heet) van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Hopelijk maken moeder en kind het goed!

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Jeej norah en norah man van harte gefeliciteerd met jullie kleine grote wondertje hoop dat alles toch nog beetje soepel verliep

6. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Norah en man gefeliciteerd

7. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Norah en norahman... Gefeliciteerd! Ben erg benieuwd of het uiteindelijk mee is gevallen en naar de naam!

nu ga ik weer even the voice of holland kijken..

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook TVOH aan het kijken, heerlijk weer!

9. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land

Bij deze mijn bevallingsverhaal, ik hoop dat ik niks vergeten ben:D
    De bevalling duurde in totaal 10 uur en 1 minuut.

Om 9 uur ben ik opgehaald door de gyn en aan de ctg gelegd.
    Ze voelde hoeveel ontsluiting ik had: bijna 3 cm en had een verweekte baarmoedermond.
    Met een soort van lange satéprikker met een haakje heeft ze mijn vliezen gebroken.
    Gelijk daarna kreeg Keano een elektrode op zijn hoofdje voor de ctg.
    Het infuus met de weeënopwekkers werd aangesloten en de bevalling kon beginnen.

Ik had vrijwel gelijk 4 weeen in de 10 minuten, dus elke 2,5 minuut een wee.
    Die waren nog makkelijk te verwerken, beetje vergelijkbaar met ongesteldheidskrampen.

Vanaf dat moment lag ik eigenlijk de bevalling af te wachten. Ik lag op een kale verloskamer zonder tv of computer. Kon me dus alleen maar concentreren op mijn eigen lichaam.
    Beetje kletsen met mijn vriend en dat was het. Hij kon op de monitor mee kijken of er een wee aankwam.

Tegen half 1 kwam de gyn weer kijken hoever ik was: 4, bijna 5 cm ontsluiting en weeën die om de 2 minuten kwamen. De weeën waren inmiddels pijnlijker geworden en moest ze al echt wegpuffen Ik mocht lekker onder de douche gaan zitten om de weeën beter op te vangen en tussendoor wat te ontspannen.

Onder de douche werden de weeën veel langer en pijnlijker en ik kreeg hele koude voeten waardoor ik er na 3 kwartier weer uit ben gegaan.
    De weeën trokken me helemaal leeg en heb om pijnmedicatie gevraagd. Wat ik al eerder zei is dat ze het niet aanbieden en vraag er dus zelf om!

De zuster vertelde dat je medicatie kan krijgen wanneer je wilt. De gyn zou mij gaan controleren rond 3 uur en beslissen welke medicatie ik zou kunnen krijgen.
    Ik bleek toen de gyn kwam al op de 8 cm te zitten en kon alleen het pompje (naam ben ik vergeten) krijgen.
    De weeën waren nog steeds lang en pijnlijk maar elke 7 minuten kon ik op het pompje drukken en het medicijn nam de toppen van de pijn weg.
    Tussen de weeën door viel ik helemaal weg en mijn ademhaling werd heel traag en viel volgens mijn vriend steeds weg. Elke keer na een wee ontspande ik mezelf zo goed mogelijk als voorbereiding op de volgende. Ik voelde mezelf echt in slaap vallen en elke keer werd ik door mijn vriend “wakker”geroepen omdat hij echt dacht dat ik niet meer ademde. Dat was trouwens normaal volgens de gyn en verpleging. Het pompje heeft me wel echt door die laatste weeën geholpen.

Rond half 6 kwam de gyn weer voelen en ik had inmiddels volledige ontsluiting, wat ik al voelde aan de persweeën (echt een ik-moet-poepen-druk). Ik mocht gaan persen!
    Wat ik echt doodeng vond. Ging prima, alleen gaat de baby 3 cm eruit om vervolgens weer 2,5 cm terug te schieten. Echt frustrerend en uitputtend. Zweette me kapot en was echt buiten adem na een rondje van 3 x persen in 1 wee. Niels deed superlief mijn voorhoofd afvegen met een koud washandje en moedigde me echt aan tijdens het persen.
    Na 40 minuutjes persen besloot de gyn om mij een knipje te geven want Keano had het erg moeilijk.
    Hij bleek dus zijn handje vlakbij zijn hoofdje te hebben gehad terwijl ik hem eruit perste.

DAT gevoel, dat ik hem eruit perste was echt zooo bijzonder. De gyn riep: kijk suus kijk kijk! Ik zag het hoofdje omhoog komen en het lijfje schoot eruit. We hoorde 1 krijsje en ik kreeg hem op mijn borst. Helemaal wit van het smeer maar hij was echt prachtig. Niels en ik moesten allebei huilen.
    Nog geen minuut laten kwam de placenta en ik voelde mijn buik gewoon leeglopen. Wat eigenlijk een heerlijk gevoel was.
    Niels mocht uiteraard de navelstreng doorknippen!

De knip is supernetjes onderhuids gehecht in ongeveer een half uurtje. Ze heeft dat echt heel secuur gedaan.
    En toen werden we een tijdje alleen gelaten met zijn 3tjes. We hebben alleen maar naar hem gekeken, gehuild en niels heeft steeds foto's gemaakt.
    We zagen echt gelijk dat hij de neus van Niels heeft.

Na een half uurtje mocht ik gaan douchen samen met een zuster. Heel raar, ik werd helemaal door haar gewassen en afgedroogd. En moest proberen gelijk te plassen onder de douche, wat ook lukte.
    Ondertussen werd Keano helemaal nagekeken en gewogen. Hij werd wat afgeveegd met een hydrofiel doek en aangekleed. ( Die foto heeft niels geplaatst een paar pagina's terug)
    Hij heeft alleen maar tienen gekregen, waar wij heel trots op zijn.

Ik werd op bed gelegd en we werden naar de kamer gereden waar de naaste familie al aan het wachten was.
    Allemaal in tranen en trots!!

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Suusje ik ben de laatste tijd echt een emo monster en ook van jou bevallingsverhaal krijg ik alweer tranen in mn ogen! Wat heb je het mooi opgeschreven, ik voel gewoon jullie blijdschap tijdens het lezen, zo gaaf.

Was het maar vast maart haha..

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sas je bent niet de enige emo monster hoor ;) ik heb hetzelfde met het verhaal lezen van suusje ;) en leuk alvast geshopt :)

Suusje klinkt als een aardig fijne bevalling zo! mooi geschreven!

Norah en norahman gefeliciteerd met jullie kleintje!!

JBG lekker naar de chinees :)

Sam ik hoop t maar dat t betekent dat alles goed is.. de ene dag denk ik zelf ook van ach het zit gewoon goed, maar de volgende dag kan ik ook weer heel bang zijn.. nog een weekje wachten..

en het is zeker irritant , loopt steeds met crakcers enzo op zak (oh ja en een zakje met zuurtjes.. op een zuurtje sabbelen werkt ook ;) )
    vanaaf even heerlijk met P. mn eigen paard gehobbeld. Ze voelde goed aan dus durfde er wel op en ze was ook superbraaf :) nu duik ik zo mn bed maar in.

12. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Echt, Suusje, wat mooi verteld! Echt geweldig, ik zat er helemaal in! Lijkt me zóóóó mooi! Nog net geen tranen. Geniet!!!!!

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Suusje.. wat een tranentrekker jouw verhaal haha. Het lijkt me aan de ene kant best wel eng .. de bevalling.. de pijn enzo.. pff, maar als ik jouw verhaal zo lees ben je die wel snel vergeten en is het moment dat je echt je kindje eruit perst zo mooi en zo intens!

14. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Norah en man van harte gefeliciteerd met jullie dochter, geniet er van en kom maar lekker bij!!

@ suusje mooi beschreven en klinkt als een hele mooie ervaring!

15. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst Norah en Norah-man van harte met de geboorte van jullie dochter!

Suusje wat top dat jij (zo snel ook al) je bevallingsverhaal hier wil delen met ons. Wat een mooie foto's van je mannetje.

Hier alweer een ander ritme, want ben nu nog klaarwakker en kan niet slapen. Verder heb ik sinds gisteren echt duidelijk een schimmelinfectie. Heb ik al wat voor gekregen, maar duurt even voordat je er echt wat van merkt. Ben hartstikke emo. Bij de hapto gezocht naar lekkere zithoudingen, maar kreeg daar ook te horen dat ik meer om hulp moet vragen. Tja en met mijn lijf en beperkingen heb ik het idee dat ik al zo ongeveer continu een beroep op mijn man moet doen, dus nu nog meer vragen vind ik wel heel moeilijk. Morgen gaan we naar een spierziekte dag. ben benieuwd of ik daar nog wijzer van word. Mijn moeder, zus en mijn man gaan mee. Hij mag namelijk het pokke-eind rijden en de rest van de familie zit qua aandoening in hetzelfde schuitje. Dit is duidelijk niet mijn week en hoop dat het volgende week weer iets beter gaat. Sorry, maar ook ik heb even behoefte aan een klaagzang, want hier durf ik dat wel. Onze kleine purk doet het wel goed. Lekker actief nog en soms een dagje wat minder. Is een een slaap- en groeidag denk ik dan maar.
    Nou ga maar eens een poging doen om mijn draai te vinden in bed. En dan vooral stilliggen inderdaad. Sasjuh, heel herkenbaar. Ik lig trouwens met een voedingskussen tussen mijn benen. Je moet denk ik even zoeken naar wat lekker ligt voor jou. Succes daarmee.

Zijn jullie ook zo nieuwsgierig naar de naam van de nieuwste telg? Die van Norah dus.

Trusten(hoop ik)

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Norah en man van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! je zal wel flink moeten bijkomen denk ik want het is best wel heftig geweest voor je geloof ik. geniet van jullie dochtertje! ik ben wel nieuwsgierig naar de naam!

suusje mooi omschreven...heel bijzonder! en wat gaat het al goed met jouw. geniet elke minuut van je kleine man.

saxia maakt niks uit hoor iedereen klaagt wel es! is het voor jouw niet eens tijd om wat minder te gaan werken of werk je nietzoveel? hopelijk voel je je snel weer wat beter. Ik denk dat alles ook net wat moeizamer, pijnlijker en emotioneler is omdat je niet zo goed slaapt! hopelijk kun je snel weer goed slapen. en voor nu een dikke knuffel!

met mijn vader gaat het weer wat minder de hap is een paaruur geleden geweesr en hij heeft vocht achter de longen. hiervoor heeft die een spuit gehad en als dat niet helpt dan moer die naar het zh. minn moeder liet weten dat de spuit wel wat geholpen heeft dus hoop dat die de nacht goed doorkomt want halsoverkop midden in de nacht naar het zh is ook niks. ben zelf ff de stad in geweest vanavond maar kon er niet echt inkomen zit toch met mijn gedachte bij m'n paps. dus nu maar lekker naar bed.

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Saxia tuurlijk mag jij ook ff lekker klagen hoor.. of ja klagen vind ik t niet eigenlijk. Doe maar lekker rustig aan.

Hip minder zeg dat je vader weer achteruit is gegaan. Hoe is hij de nacht doorgekomen? ik hoop voor julie gewoon fijn thuis!

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Saxia je weet het he, klagen mag hier altijd. En jij dus ook, jij staat altijd zo klaar hier met een luisterend oor en goede raad voor ons, dan mag jij ook hier alles kwijt hoor!
    Ik ben benieuwd of je wat aan die informatiedag hebt vandaag. Je moeder en zus hebben het dus ook?
    Thanks voor de tip over het voedingskussen, heb er al wel 1 maar moet er nog een hoes bij kopen en dan zal ik het eens proberen.

Ik ben ook zooo benieuwd naar een foto van Norah haar meisje en de naam natuurlijk, als ze er aan toe is zal ze het ons vast vertellen.

Hip dat is minder van je vader, dacht er van de week nog aan dat je er al even niets over geschreven had.

Taz fijn dat je lekker hebt kunnen rijden! Het zit echt allemaal nog wel goed hoor bij jou, ik voel het gewoon ;) En het is bijna donderdag joh. Gaan jullie het dan ook vertellen of wacht je echt tot 12 wkn?

Sam veel plezier op de beurs vandaag!

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    de manadag erna moeten we naar de vlos. dan gaan we hartje luisteren en denk dat we t erna gaan vertellen. Dan zijn we ook bijna 12 weken..(of M. moet echt willen wachten tot de 12 weken.. enne als ik me dan onzeker voel cross ik wel ff naaqr jou toe hahaha :p )

20. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Goedemorgen meiden..

Saxia.. Wat vervelend dat je nog rustiger aan moet doen!hopelijk word je war wijzer op die beurs. En natuurlijk mag jij ook klagen! Jih bent juist altijd degene die voor iedereen een luisterend oor bied, dus dan mag het best een keer andersom zijn!

Hip.. Wat vervelend dat het weer achteruit gaat met je vader! Hoe is hij de nacht doorgekomen?

Suusje dankjewel :) jij veel plezier met je zusje (toch?)

Ik lig nog even lekker in bed nu.. De beeb is zo druk haha.. Daar wil ik nog even van genieten..

Fijne dag iedereen!

Deel Deze Pagina