Sam ik ben jaloers op je Taz je bent altijd welkom hoor haha! Wij hebben het met 11 wkn en 5 dgn verteld, wilde die laatste 2 dgn niet meer wachten haha en zag er ook niet echt het nut van in.
@norah, gefeliciteerd meid! het is je gelukt. Lekker aan het geniten met ze 3tjes. Ben erg benieuwd naar de naam. @suusje je hebt het mooi opgeschreven/getypt. Had de tranen in mijn ogen staan. Hoe is het nu verder met jullie? voel je al een beetje thuis? @saxia even een dipje mag. en hulp vragen mag ook! Vooral doen meid. knuff
Tazzie.. het komt helemaal goed hoor! En wij hebben het ook met 11 week en 2 dagen verteld ofzo. De verloskundige zei dat alles er mooi uitzag.. dus waarom dan wachten? Die paar dagen maakt niet zoveel uit denk ik. Sasjuh.. jij gaat het binnenkort ook voelen hoor.. ik voelde met 18 week ofzo al dat ze aan het bewegen was. Beetje heen en weer aan het zwemmen.. dan voel je een beetje een drukkend gevoel in je onderbuik.. probeer je daar maar eens op te concentreren..en daarna voel je ineens wel plopjes en dan begint je kindje te schoppen/slaan. Zo is het bij mij gegaan in ieder geval, maar dat zal bij iedereen wel anders zijn. Rose.. nog steeds misselijk?? Ben benieuwd of Norah al iets opgeknapt is.. zo'n lange bevalling zal echt wel uitputtend zijn. Je houd ons aardig in spanning meid haha.. we willen foto's (A)
@norah: gefeliciteerd met jullie kleine meisje!!! Ik ben erg nieuwsgierig naar de naam! @suusje; Wat een mooi bevallingsverhaal! Lijkt me een bijzonder gevoel als je kindje eruit komt en op je buik word gelegd. Dat vind ik nu wel balen dat ik dat niet heb nu met de keizersnee. Geniet lekker van je gezinnetje! @saxia: wat rot zeg een schimmelinfectie, hoop dat je gauw opknapt! En ik hoop voor je dat je vannacht met het kussen nog een beetje hebt geslapen! @hip: sterkte met je vader, hoop dat je toch een beetje hebt geslapen. Lijkt me een hele zorg zo. @tazzie: wij hebben het ongeveer met 10 weken verteld!
Norah en Norah-man, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Lekker genieten nu! Suus, heel mooi omschreven. Ook erg herkenbaar van de eerste keer.
Mijn vader is de nacht goed doorgekomen het gaat nu weer redelijk. hij mag de zuurstof dit weekend hoger hebben en dan komt maandag zijn eigen huisarts kijken hoe het is. mijn vader komt de zomer altijd wel goed door zonder zienhuis of iets hij heeft het dan wel es extra benauwd maar verdr gaat het wel dan. in de winter gaat het altijd een stuk slechter, maar ik vind dat die dit jaar al vroeg begint. hoop niet dat dit betekend dat vanaf nu de ziekenhuisopnames al gaan beginnen, dan word het een heftige winter. ik hoop dat mijn vader mijn eerste kindje nog gaat redden. op zo'n moment baal ik wel dat ik in de mm zit het schiet allemaal niet op zo.
thnx zal va nde week eens met vriendlief overleggen wanneer hij t wil vertellen (beetje lastig voor mn werk, degene die ik t liefst spreek van tsn die is tot 10 oktober op vakantie, de 2 andere zijn nu nieuwd en ken ik dus helemaal nog niet. Maar ik wil ook niet dat ze t op kantoor van mn clienten horen) hip fijn dat je vader de nacht goed is doorgekomen. Duim voor jullie dat de ziekenhuisopnamens nog even een flinke tijd uitgesteld kunnen worden.. btw Sasjuh, zag je vraag op t blauwe forum over voer voor A. je kan ook pavokoeken geven en dan de brok eraf laten. de pavokoeken zitten alle vitamines in. P. krijgt in de stalperiode ook zo'n koek ipv brok. En zal dat komende winter zeker gaan krijgen omdat ze dan ook echt niet veel meer doet.
@hip gelukkig is je vader goed de nacht doorgekomen. Jeetje lijkt me best heftig wat je dus elk jaar door moet maken. Ik hoop echt dat het voor jullie gauw raak is. Het is tenslotte een mooie wens, dat je vader opa van jullie kindje mag worden. @sam lief dat je vraagt hoe het met mij gaat. Hier gaat het gelukkig weer iets beter. met ups en downs maar op dit moment wat meer ups dus dat is wel fijn. Maandag weer werken, ben benieuwd of dat ook gaat lukken. Heb alleen nog wat last van duizeligheid maar als ik steeds wat blijf eten dan gaat het wel goed. ik ga effies wasje buiten hangen, nu het nog kan.
Samantha1 26-09-2011: Controle verloskundige Winnietje: 27-09-2011: Intake verloskundige Hip1983: 27-09-2011: follikelmeting Saxia: 28-09-2011: verloskundige Tazzie 29-09-2011 termijnecho Pooh; 30-09-2011 pretecho Anita1985: 30-09-2011: Follikelmeting Sasjuh83 01-10-2011: Geslachtsbepalingsecho Tazzie 03-10-2011 hartje luisteren verloskundige Pooh; 03-10-2011 verloskundige MenP2010 03-10-2011: Afspraak gyn Anita1985: 03-10-2011: Follikelmeting JBG 03-10-2011: Controle verloskundige troetjuh 4-10-2011 verloskundige en de 3d echo Rose83 10-10-2011: 1e echo JBG 12-10-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo Samantha1 22-10-2011: 3d echo Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011 20 weken echo Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) MenP2010 (28 jaar,1e kindje) Zwanger: Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept Suuszwanger (33 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 7 oktober JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 14 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 20 april Winnietje (25 jaar, ronde kwijt 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-suusje1979 suusje1979-norah12 troetjuh-jbg jbg-troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP
Ik blijf steeds ff checken of er al nieuws is van norah ben benieuwd hoe het met haar is en met de kleine meid en natuurlijk erg nieuwsgierig naar de naam. Ik ben eigelijk ook nieuwsgierig naar de geboorte kaartjes laten jullue die ook zien of liever niet?
Norah en man van Norah, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Nu lekker gaan genieten!
Hip.. van mij mag iedereen die wel zien hoor.. scan hem dan in en onze adres gegevens ga ik dan wel ff wissen ofzo fijn dat je vader de nacht goed door is gekomen. Winnietje.. hoe gaat het met je? (naar omstandigheden dan) Wij zijn vanmorgen naar een zwangerschapsbeurs geweest.. viel wel wat tegen..was erg klein, maar wel een leuke goodiebag gekregen haha.. allemaal kleine hebbedingetjes erin Normaal gesproken zou ik vrolijk worden van dit mooie weer, maar weet niet hoe ik het kan, maar voel me ontzettend verdrietig ff last van mijn hormonen ofzo..moet constant huilen.. zonder reden! Heel vaag..
Norah: Gefeliciteerd met jullie dochter. Sasjuh: Ik zag dat je de echobon had gewonnen. Wat leuk!! Gefelicteerd.
@Saxia; Het zit ff niet zo mee en daar mag je best over klagen!!! Daar zijn we ook voor. Hoop dat de medicijnen zn werk gaan doen, zo'n schimmel is niet fijn. Hebben jullie iets gehad aan de spierziekte dag? En heeft je man de reis overleefd? @Hip; Wat rot dat het met je vader weer wat minder gaat. Gelukkig is hij de nacht goed doorgekomen en hoefde hij niet ineens naar het zh vannacht. Heb jij ook nog geslapen? @Samantha; Fijn dat je beeb weer lekker druk was vanmorgen! Jammer dat de beurs niet zo heel leuk was, maar een goodiebag met leuke spulletjes is nooit weg! @Rose; Fijn dat je meer ups dan downs hebt. Hoop dat het werken maandag goed gaat!
Winnie klopt idd, heb hem van de week thuis gekregen en gaan volgende week in Apeldoorn een pretecho laten maken. Hoe voel jij je je verder wat betreft je zwangerschap, jij was ook erg misselijk toch? Hip ons geboorte kaartje wil ik ook wel hier laten zien hoor, idd zonder adres en telefoonnummer. MenP ons kindje krijgt de achternaam van vriendlief. Sam jammer dat de beurs wat tegenviel. En zo'n emo bui.. ik ken het hoor. Ik heb het ook een beetje vandaag, alles wat vriendlief en ik tegen elkaar zeggen lijkt vandaag niet goed te vallen en we wilden behang bestellen en bij 3 winkels hadden ze het gewoon niet en daar werd ik dan weer chagie om en ging vriendlief zeggen dat we nog wel 5 maanden hadden voor dat behang en dat viel natuurlijk bij mij weer verkeerd, *zucht* lekker even uithuilen lucht gewoon soms flink op.
Haha sasjuh.. ik moet er wel ff omlachen.. zo'n bui heb ik dus vandaag ook haha.. en ik merk nu dat het nergens op slaat dat ik zo reageerde haha.. maar op dat moment moet ik gewoon chaggie doen ofzo Daar kan ik echt niks aan doen haha..
Heb ik je in ieder geval nog aan het lachen gekregen met mn stomme bui Hier is het ook weer goed hoor, we hebben het behang op internet besteld en zijn weer lief tegen elkaar haha.
Sam en sasjuh zo'n buien heb ik al een paar dagen voor ik ongi moet worden. niet echt veel huilen maar wel emo en onredelijk en snel chaggie haha. dat gaat wat worden als ik zwanger ben. ik heb wel nog kunnen slapen gelukkig en vandaag mijn moeder nog gesproken en mijn vader was best goed opgeknapt van de spuit die hij had gehad. moet nu wel veel plassen en das vermoeiend maar verder ging het wel ok gelukkig. ben nu wel moe we hebben vanavond lekker gebbqed met een stel vrienden en nu liggen we al in bed ( mijn vriend snurkt al behoorlijk had haha) morgen moet ik weer werken. Fijne avond nog.
Norah ik zie je toevallig onderin staan hoe is het? gefeliciteerd met je dochter en....hoe heet ze?? xx
Hai meiden! Ben ik eindelijk zelf met nieuws! Vrijdag om half 1 is de kleine meid dus geboren na een hele pittige en lange bevalling. Ze heet Norah We hadden die naam al heel lang in gedachten en ik dacht toen ik hier kwam, laat ik die naam doen, dan kan ik eraan wennen en kijken of ik het leuk vind! Ze weegt 3690 gram, dus helemaal prima! Woensdag avond idd om 20.00 begonnen met weeen en om 4.00 naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleven het heftige weeen maar niet opbouwend, het bleef om de 5 min. Dus rond half 9 weer naar huis, met nog steeds weeen. Toen was ik eigenlijk al doodmoe omdat ik een hele nacht overgeslagen had. Moest wel die avond weer komen om een nachtje te slapen met medicatie in het zh. Dus die avond weer gegaan, heb een pethidine spuit gehad voor slaap en pijn en toen namen de weeen eindelijk ietsje af dus kon ik slapen. Dacht ik...Na een uur startte ineens heftige rugweeen om de 5 min. Vreselijk.. Tegen de ochtend trok ik het echt niet meer en had ik pas 2 cm. Aangezien ik dus al 2 nachten niet had geslapen en op was van de pijn raadde de arts een ruggeprik aan. Kon toen echt niet meer weigeren en was ten einde raad. Wat een opluchting zeg. Toen die eenmaal zat kon ik even bijkomen, maar voor 2 uurtjes maar want toen kwamen er ineens weeen terug. Bizar genoeg bleken dat al persweeen. De vk die de bevalling ging doen voelde en ik hoopte op 4cm ofzo, en ineens zegt ze: Probeer maar eens mee te persen! Moest echt even omschakelen, dat hadden we niet verwacht! Ook wel angstig, want ik was nog zo moe en had totaal geen kracht, hoe kreeg ik haar er ooit uit?? Gelukkig was de sfeer erg goed. Lieve aanmoedigende verloskundige was erbij met verpleegkundige en een leerling die voor het eerst een bevalling zag. Die was ook fijn om erbij te hebben omdat zij foto's maakte. Het persen was heftig, heel pijnlijk, heel bijzonder, heel intens, heel intiem. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen. Manlief was geweldig en hield mijn hoofd vast en vond alles zo indrukwekkend. Hij heeft alles tussen mn benen gevolgd haha en ik zelf ook! Had ik nooit verwacht, maar het hielp me zo toen ik met de spiegel een pluk haar van de kleine uit mijn vagina zag komen! Heel onwerkelijk. Ze was er binnen een uur! Tijdens de laatste wee moest ze helaas een knip zetten, omdat er zoveel spanning op stond dat ik anders totaal zou uitscheuren. Gek hoe rustig ik me op dat moment dat ze het zei erbij voelde. Bijna geen angst ervoor. Voelde er ook niets van. Na die knip was ze er in 1 keer uit. En dat moment vergeet ik nooit meer. Ik heb zo liggen huilen, alle spanning kwam eruit, zo geweldig om haar eindelijk te zien.. Jee wat een moment. Nu doet ze het heel goed. Ze is alleen heel misselijk en heeft maagspoeling gehad. Voeding komt nu langzaam op gang. Met mij gaat t redelijk. Kon vandaag pas voor het eerst uit bed komen. Dus heb helaas een katheter en veel pijn aan de hechtingen. Ik was zo vermoeid van de gemiste nachten en had ook 2 dagen niets kunnen eten wegens de weeen dat ik zelf helemaal op was. Gelukkig is manlief de hele dag in het ziekenhuis bij me en doet hij met hulp alle verzorging van Norah. Morgen mogen we als het goed is naar huis. Heerlijk! Even een foto van haar: Ze heeft enorme bos zwart haar.. Zo mooi!