Sas leuke jas En dat hoop ik maar. hij zat net op de bank wel allerlei echofilmpjes te kijken van baby's van 10 en 11 weken haha.. en we krijgen t babykamertje van mn schoonouders zei ie(van de ikea haha) dan hebben we een compleet kamertje. en t bedje wat hier al staat gaat dan naar mn schoonouders toe..
Leuke jas Sasjuh! Tazzie.. Grappig dat je vriend die filmpjes aan het kijken is.. Is hij er toch meer mee bezig dan je denkt Wat lief dat jullie de babykamer van je schoonouders krijgen! Wij hebben ook een ikealedikantje.. Verder doen we nog veel details van ikea.. Is best goede kwaliteit hoor.. Vandaag hebben we de babykamer afgemaakt qua sausen en verfen.. Nu hebben we mooi tijd genoeg om leuke dingen te zoeken om het aan te kleden.
Fijn dat de kamer zo ver af dat je t kan gaan inrichten sam Welk ledikantje heb jij van de ikea? Ik vind ze allemaal wel mooi haha.. wilde eerst de leksvikserie maar zijn over naar de hensvik
Och Norah(de mama dan he) wat hebben jullie een prachtig afgewerkte mooie Norah gefabriceerd! echt een meiden-koppie. Hoe kan dat toch he? En wat een bevallingsverhaal. Nou Suuszwanger nog een week of 2 a 3 en dan mag jij! Lieve meiden, dank dat ik even mocht zeuren. hielp toch. Van vrijdag op zaterdag helemaal niet geslapen. De medicijnen voor de schimmel lijken hun werk te doen voor zover ik het nu kan beoordelen. Zaterdag was confronterend op de spierziekten dag. Ik had een beetje het gevoel hoor ik bij deze club mensen. Bij mij valt het namelijk allemaal wel mee. En inderdaad, mijn zusje en moeder hebben ook de hoofdprijs qua gen dat de aandoening veroorzaakt. Jammer dat het zo niet werkt met de staatsloterij. Heel veel wijzer ben ik niet geworden. Komt omdat het zeldzaam is en er te weinig onderzoek gedaan kan worden. Wel nog een aantal dingen die ik nu wil regelen voor de bevalling. Leuke geboortegedichtjes zag ik voorbij komen. ik heb ook al zitten zoeken, maar ik moet er steeds zo van janken. Schiet nu dus niet op. Komt wel op een ander moment. het kaartje hebben we al wel, dus... Oh en qua namen zijn we er ook al lang uit. Al voordat onze purk in de maak was. hihihi. Moet bij ons wel een naam zijn die veel talen uit te spreken is en niks geks betekent. Tja dat heb je met buitenlandse familie en man he. Maar ben erg tevreden. we vonden destijds de meiden-naam wel makkelijker en leuker dan de jongensnaam. Maar aangezien onze geslachtsteller nu staat op 95 % mensen/kinderen die een jongen voorspellen, moeten we toch maar flink aan de jongensnaam gaan wennen denk ik. Het kindje krijgt gewoon 1 naam en de achternaam van mijn man (en nu ook van mij) iemand vroeg nog naar een winterjas. ik heb er een van de prenatal. was 2 weken geleden in de aanbieding voor 49 euro. Vond ik nog wel te doen. ik ben een koukleum en ga de jas zeker nodig hebben. Ben er ook erg blij mee. Lekker neutraal zwart, zonder enge bontkraag en lekker lang met genoeg buikruimte. En nu is het dus mooi weer! Suusje wat pokke van je kraamhulp. een dagje toch nog? Al veel kijkers over de vloer gehad? kan je nog beschuit met muisjes zien? Hoe doet je kleine vent het nu met de nachten? Experiment gelukt qua badderen? Volgend weekend hoop ik dat de meubeltjes in elkaar in het kamertje staan. Ben benieuwd. Wordt het weer echter. Morgen gesprek met mijn manager, eindelijk heeft ze tijd, over mijn verlof en zo. hoop trouwens ook dat ik van haar ergens eind oktober/begin november nog een lang weekendje weg mag. Tazzie, je gaat super met je zwangerschap. dat zit echt helemaal goed. Rose hoe gaat het bij jou? Hipperdepip, hoe is het met de papa vandaag? Ik ga zo eens op de afsprakenlijst kijken wat er de komende week op stapel staat. Wie heeft er bijna een intake van de kraamzorg? Wanneer gebeurt dat ook alweer?
@saxia: ik heb 17 okt een intake voor de kraamzorg.. Ze belde vorige week en wilde morgen al komen, maar ik wil dat mijn man erbij is dus dan duurt het wat langer... Ze zei dat ze altijd een afspraak willen maken voor de 36e week... Dus dan ben ik ongeveer 34 weken...
Zo ff bijgelezen, internet is hier nogal traag. Wat betreft de namen voor een meisje 1 voor een jongen de 2e naam de naam van mn vriend zn vader.
Tazzie, wij hebben het gulliverledikant. Gewoon simpel wit Maar die hensvik is ook mooi idd! Binnenkort nog maar ff weer naar de Ikea toe te shoppen. Moeten nog een wandplank hebben en een vloerkleed en nog wat ter decoratie Saxia, sterkte morgen met je gesprek met je manager! Ik ga morgen mijn zwangerschapsverklaring vragen bij de verloskundige.. dan kan mijn baas mijn verlof ook gaan regelen. Wanneer wil jij met verlof? Ik wil graag 6 week van te voren.. dat is 14 december.. Mooi voor de kerstdagen thuis
@Samantha, Zoals ik er nu tegen aankijk, en ook qua planning in mijn werkagenda lijkt mij 8 december een mooie datum. Dat is 4 1/2 week van te voren. Als ik het haal hoor. Maar goed dat zal de tijd leren. De zwangerschapsverklaring heb ik al maanden in huis, maar ja als dat gesprek maar niet gepland kan worden.... @JBG dank voor de info! Ik wacht wel af wanneer ze bellen, maar dat duurt dus (gelukkig) nog een aantal weken. Heb het bijna te druk op mijn werk voor al die afspraken die kindgerelateerd zijn. En je kan natuurlijk alleen "vrij" krijgen voor de verlos of de gyn. Tja en die afspraken regel ik dan op vrije dagen of qua gyn, die heb ik niet. Ladies ben zowaar moe, gek he, dus ga een poging wagen tot nachtrust. Wie weet hou ik het weer een nachtje vol. Trusten!
saxia wat fijn dat de schimmel medicijnen beginnen te werken. succes morgen met het gesprek met je manager. je zal toch nog wel een lang weekend vrij krijgen? ik hoop dat je vanacht weer een nachtje door kan slapen. tazzie het zal wel een beetje zelfbescherming zijn van je vriend. hoe meer je er mee bezig bent hoe groter de teleurstelling als het dan mis gaat. wacht maar dadelijk na de echo dan zal die er wel helemaal voor gaan. rose ik ga idd altijd zolaat naar bed, maar ik hoef ook nooit vroeg op dus aan mijn 8 uurtjes slaap kom ik wel. ben vaak best laat terug van mijn werk dus heb een beetje een ander ritme. ben nu ook pas net klaar met werken. met mijn vader gaat het best wel goed de spuit heeft goed eholpen. morgen komt zijn eigen huisarts controleren of allle vocht achter de longen weg is. ben de herhaling van dvoh aan het kijken. wow weer echt goede artiesten. en grappige jury...ik vind het leuk hahaha oehh en die charly luske een genot voor het oor en het oog hahaha
Hip, goed om te horen dat het beter gaat met je vader! Pff.. Ben zo moe .maar kan gewoon niet slapen. Heb nu al een aantal dagen zo'n l ast van hoofdpijn.. Het wil maar niet overgaan... Nou ik zal weer een poging doen om te slapen..
Hier ook beroerd geslapen, kan echt mn draai niet vinden. Krijg elke keer zo'n last van mn been.. Kussen onder mn voeten heb ik 2 nachten geprobeerd maar hielp niet echt en vannacht met voedingskussen geslapen maar mén dat ding is zo groot dat ie alleen maar in de weg lach Ach dacht ik, ben toch nog vrij vandaag dan doe ik vanmiddag mn ogen nog wel even dicht.. Tot ik mn telefoon aan zette en 5 gemiste oproepen had v/h werk. Collega ziek dus ik moet wel werken.. pff. Ben supermoe dus ben benieuwd! Saxia succes met je gesprek!
Sam miss een idee om naar de fysio tegaan Ik had ook weken last van hoofdpijn nu ik bij fysio ben geweest heb ik geen hoofdpijn meer, ze maseerde me nek en hoofd Suusje hoe ging de nacht met keano? Gisteren aaf hem nog in badje gedaan? Norah hoe is jou nachtje verlopen met de kleine meid?
Saxia succes met je gesprek vandaag. Hopelijk heb je wel beetje kunnen slapen? Sam en Sas ook al slecht geslapen. Minder dat je ook moet werken vandaag dan Sas. En idd langs de fysio ofzo Sam voor je hoofdpijn? hier vanmiddag ook onverwachts vrij.. Gister belde de dochter van een client op dat client in het ziekenhuis ligt. Normaal moet dat via kantoor, maar nu ben ik gewoon vanmiddag lekker vrij haha. Deze week veel uurtjes vrij dan. Maar goed voor eventjes kan dat wel.
@Hip; Lekker gebbq't na die onrustige en vermoeiende dagen. Hoe is het nu? @Norah; Wat een mooie meid met een mooie naam! En ook prachtig geschreven hoe het is gegaan, wel heftig! (Ben wel heel benieuwd naar hoe jij dan in het echt heet...haha) En hoe is het nachtje thuis gegaan?? @JBG; haha...gaat jullie kindje niet JBG heten? Ik vind de tekst van de ooievaar heel grappig en die van op wie het lijkt erg lief. En wat je vriend zegt over bel, kom en bewonder, zou kunnen, maar er staat toch als eerste woord, bel! Jullie kunnen de mensen die een kaartje krijgen het beste inschatten of dat ze dan echt om de haverklap op de stoep staan of netjes eerst even bellen. @Pooh; Hoe was jouw weekend? @Suusje; haha, ik begrijp wel dat niet had verwacht dat Norah de naam van de baby is! Wat ontzettend rot dat jullie zo'n kraamhulp hebben die geen ruimte voor jullie eigen ideeën heeft. Dat vind ik echt wel slecht. Jullie gaan straks toch alles zelf doen! Of komt ze elke week langs om te zeggen wat jullie moeten doen?? Vreemd! Hoop dat vandaag beter wordt! Dat is dan de laatste dag...of was dat gisteren? @Sasjuh; Wij hebben ook al verschillende namen en heb er ook wel eens aan gedacht, dan 2 namen. Maar stel dat je een tweede kindje mag krijgen met hetzelfde geslacht? Dan had die tweede naam aan dat kindje gegeven kunnen worden. Gelukkig hoef ik daar nu nog geen keuze in te maken. Lastig! Lekker geshopt las ik! Leuk! Balen dat je toch moet werken, zeker omdat je zo rot geslapen hebt. @Troetjuh; Ik heb de namen van mijn opa's én Maria achter mijn eigen naam. Ben ook niet gelovig, maar het heeft wel iets bijzonders. Hoe is het eigenlijk met jou? Al tot rust gekomen? @Samantha; Lastig om een naam te vinden die jullie beiden mooi vinden hè! Meisjesnamen heb ik 'genoeg', maar mijn vriend vindt ze niet allemaal mooi. Jongensnamen vind ik erg lastig! We zien tegen die tijd wel. @Tazzie; Wil jouw vriend pas nadenken over een naam als jullie weten wat het wordt? Mannen zijn altijd wat meer van het praktische hè! Ikea heeft ook echt wel leuke kamertjes! Leuk dat jullie dat krijgen. @Saxia; Jammer dat je niet veel wijzer bent geworden op die dag. Maar nog wel dingen die je nu wil regelen omtrent de bevalling. Een tip gekregen van iemand daar?? Succes met je gesprek vandaag, hoop dat je nog een weekend weg mag! Wij zijn gisteren gezellig naar Ouwehands Dierenpark geweest en daarna naar een pannenkoekenhuis. Lekker dagje! Vandaag vrij. Ook fijn!
Zo, ook hier slecht geslapen vannacht, die dikke buik zit me steeds in de weg en hij is flink aan het groeien... Ben ook erg benauwd, bleh.. @menp: gezellig zo'n dagje dierentuin en lekker pannekoeken eten. Ik vind de dierentuin ook altijd erg leuk om naar toe te gaan. @saxia: snap wat je bedoelt met je vrije uurtjes nemen.Nu heb ik gelukkig nergens even naar te kijken ivm mijn ziektewet maar manlief wel. En ik zei ook tegen de dame van de kraamzorg, kan het niet op het einde van de dag of 's avonds, dan kan mijn man erbij zijn of een uurtje vrij nemen... Nou dat ging allemaal maar moeilijk en meestal doen ze de intake van de kraamzorg overdag, maar nu hadden ze 1 avondje dat het dan wel kon en dat is dus de 17e.. Nou ja, ook goed dan, vind het toch fijn als mijn mannetje erbij kan zijn! @sas: werkze vandaag, wel balen als je denkt vrij te zijn en nu zo moe bent! @sam: balen ook dat je zo slecht geslapen hebt! @tazzie: wel lekker dat je vanmiddag vrij bent, kan je lekker van de zon gaan genieten
Iedereen hard aan het werk vandaag? ik heb vrij ben nu een beetje aan het niksen mijn huisje is al schoon moet alleen nog naar de bieb. hoe is het met de mama's? knappen jullie zelf al aardig op?
Zo ben kraamhulpvrij Meiden denk er goed over na wat je precies van de kraamhulp verwacht! En geef dat ook duidelijk aan. Ik ben er nu echt negatief over en ik weet dat er vrouwen zijn die het echt een superweek vinden. Maar dat jullie weten dat het ook zo kan voelen en niet perse de gelukkigste week uit je leven zal worden. Wij hadden verwacht dat ze ons als gezin aan elkaar zouden laten wennen. Ons echt daar de tijd voor geven. En natuurlijk ons wegwijs maken in het hebben van een baby, en het huis globaal bijhouden. Toen ze weg was moesten we allebei huilen. Gewoon van teleurstelling, moeheid, booosheid. Mijn vriend is bijna een week zonder mij thuis geweest. Moest na zijn werk het huishouden draaien en voor de hond zorgen en mij bezoeken in het ziekenhuis. En de dag dat we naar huis mochten was zo'n blije dag. Eindelijk samen met zijn 4tjes ( hond is ook kind van ons) thuis. Maar het had niet zo mogen zijn. De nachten zijn (natuurlijk) gebroken en dat is zwaar, en dan staat er zo'n onbekende vrouw om kwart voor 8 in je slaapkamer! Loopt gewoon de badkamer in als je op de wc zit of staat te douchen. Die de hele dag je leven overneemt op een vervelende manier. Natuurlijk zijn er best aardige momenten geweest,maar niet veel. Ze was zo overduidelijk aanwezig en had overal een mening over, zelfs over onze relatie. Ik had de eerste 2 dagen een wat oudere vrouw. Die was heel aardig. Was aanwezig in huis maar niet zo overdreven. Ze liet ons samen zijn en samen alles proberen. Bleef op zulke momenten op de achtergrond en ging dan even boven wat huishoudelike dingen doen. Ze kwam in de ochtend wat later om ons te laten ontwaken in alle rust. Die andere is 3 halve dagen geweest. Maar echt stipt van kwart voor 8 tot 10 over 1. IK moet dit vandaag met je doornemen en IK moet dat vandaag met je doen. Helemaal gericht op uurtjes draaien en zonder inlevingsvermogen voor onze emoties en ons leven. Mijn vriend had het er zo mogelijk nog moeilijker mee dan ik. Die houd al niet zo van drukte in huis en dan krijg je zo´n kraamhulp! Hij is echt een paar keer het huis uit gevlucht omdat hij haar anders eruit had gezet. Maar vandaag mag ik er nog om huilen en boos zijn en vanaf morgen begint het rustige ontspannen leven met ons 4tjes. Onze beeb doet het hartstikke goed. De nachten zijn voor hem wat moeilijker. Overdag slaapt hij goed en elke 3 uur maken we hem wakker voor luiertje en voeding. Even tutten en knuffelen en dan weer in bedje. In de avond en nacht slaapt hij weinig. Maar hij doet zoveel indrukken op die hij moet verwerken en slaap waak ritme is omgekeerd. Dat heeft tijd nodig maar dat komt helemaal goed. Vandaag hielprikje en hoortest gehad (niet gehuild en gehoor goed). En de eerste wandeling in de kinderwagen gemaakt!! Ik kon maar een kwartiertje lopen met hem maar was superleuk en onze hond loopt heel lief en netjes mee. Ben nu ook reuze benieuwd naar de nacht van kleine norah en de ervaring van grote norah wbt de kraamzorg.
@ Suusje, wat jammer voor je dat je zo'n vervelende ervaring hebt nu, maar gelukkig is ze nu weer weg en krijgen jullie eindelijk de tijd om te gaan genieten met zijn viertjes.
Jeetje suus. wat een ervaring met jullie kraamhulp... Wat hebben wij het getroffen dan... We hebben een schat van een vrouw die alles voor ons doet wat wij willen, alles in overleg, ze heeft enorm veel kennis en we hebben enorm veel aan haar tips. Maar bij alles wordt er bij gezegt: Doe ermee wat jullie zelf goed vinden. Geweldig. We worden verwend met heerlijke maaltijden en fruithappen. Alles wordt schoongemaakt zoals ik het nog nooit heb gedaan S middags slapen manlief en ik beiden op haar advies en als de kleine huilt komt ze haar halen zodat wij kunnen slapen. Zo kan het dus ook! Vind het echt erg om te lezen dat het zo gaat bij jullie Suus! De nacht was wel erg beroerd. Norah moet erg wennen aan de andere omgeving. Ziekenhuis was de nacht bijna gelijk aan de dag qua drukte en hier is het ineens doodstil en donker. We waren wel even wanhopig vansacht omdat ze zo zat te krijsen en we echt niet wisten wat er was. Nu goeie tips gehad van de kraamzorg en ook mee ons erbij neergelegd dat het oke is als ze huilt en we moeten gewoon veel bij haar zijn en haar troosten. Nu de tip gekregen om lekker muziek op te zetten en ze ligt heerlijk naast me te slapen in het voedingskussen. Voeding is ook helemaal op gang, wel wat last van stuwing nu maar ja, tis wel mooi om te zien dat de melk eruit gutst en dat zij daarvan groeit. (nou ja, ze valt ng wel af maar dat komt wel) Heb steeds minder last van de hechtingen gelukkig en kan nu zonder begeleiding naar de wc lopen, dus stapje voor stapje knap ik ook op. Vanochtend voor het eerst haar aangekleed, wel liggend in bed, maar zo fijn om zelf es wat met haar te doen. Had haar nog niet eens echt bloot gezien. Lekker wat getut met bodylotion enzo, echt genieten! Nou meiden, ik lees jullie verhalen ook zeker nog, maar heb zo weinig tijd nu om overal op te reageren! Wat een dag en nachttaak is het met zo'n kleine
Jammer dat jullie zo'n vervelende kraamperiode hebbrn gehad suus! Gelukkig is ze nu weg en kunnen jullie lekker aan elkaar gaan wennen en genieten van elkaar! Ik ben ook benieuwd hoe het met grote en kleine Norah gaat! Vanavond zal ik op de rest reageren .. Zal me zo omkleden en dan gaan we naar de verloskundige voor controle.