@suusje en norah: Wat een verschillende verhalen lees ik zo van jullie over de kraamzorg. Ik hoop dan stiekem dat wij straks zo'n fijne hulp als Norah mogen krijgen.. Het maakt voor jullie de kraamweek niet zo feestelijk als dat hij zou moeten zijn suusje... Ik hoop dat jullie nu lekker kunnen gaan genieten met zijn 4-tjes @sam: succes weer bij de verlos! Weer even hartje luisteren Hebben jullie een idee. A.s. zaterdag zijn we 1 jaar getrouwd en willen iets doen. Maar fysiek kan ik heel weinig, willen niet uit eten (hebben we vaak gedaan in de vakantie) en geen bioscoop. Wie heeft er een idee? Vandaag voor het laatst ook de arbodienst gesproken, dat is allemaal oké. 14 oktober is mijn laatste officiële werkdag, maar ben er nu natuurlijk al bijna niet. Wil nog wel trakteren op mijn werk voor mijn verlof, heeft iemand een idee daarover?
Norah, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Norah (haha wat grappig) mooi meisje en wat een gewicht! goed hoor. Geniet van elkaar als gezinnetje.
Suusje, vervelend van de kraamhulp. Kon je dr niet wegsturen zeggen dat dit voor jullie niet werkt. Nu iig genieten met zn 4e. Norah, gelukkig is jullie kraamhulp ok en fijn dat je tips krijgen waar je wat aan hebt. Hier uitgepakt en nu lekker aan het na genieten van texel. Was erg fijn lekker uitgerust en genoten.
ohh suus wat ontzettend jammer dat jullie zo'n vervelende kraamweek hebben gehad. ga nu maar extra genieten met z'n viertjes. ga je er nog een melding van maken bij het kraambureau of niet? weet niet of je er iets aan hebt eigelijk maargoed. vanavond kun je keano lekker in badje doen op het tijdstip wat jullie willen, en dan zal de kleine man langzaamaan gaan wennen aan zijn nieuwe omgeving en ritme. en jullie ook natuurlijk. norah gelukkig knap jij ook langzaamaan weer op. en jullie hebben wel een lieve kraamverzorgster gelukkig. en vandaag heb je voor het eerst lekker kunnen tutten met je meisje. sam jij bent weer naar de verlos vananovond. was alles goed? ik zal zo eens het lijstje zoeken geen idee wie er allemaal iets op de planning heeft deze week. ik moet wel zeggen dat ik nu ik de verhalen van suus en norah lees behoorlijk jaloers ben. (sorry dames trek je er niks van aan want vind het wel leuk om te lezen allemaal) ik wil ook zo graag! ach ja morgenvroeg heb ik alweer mijn eerste fm hopelijk is mijn ei snel groot dan kan de 2de iui snel gebeuren.
meiden even een vraagje willen jullie een wiegje op de kamer? of gaat de kleine gewoon gelijk in het ledikantje? ben ontzettend aan twijfelen wat ik wil namelijk
@troet: bij ons past een wiegje niet in de slaapkamer, maar ook al had dat wel gekund, hup, gelijk in eigen bedje het ledikantje ... Kan hij/zij lekker wennen om daar te slapen!
Ik neig ook meteen in eigen kamertje in ledikant.. Maar aan de andere kant is het met voeden enzo 's nachts wel handig als de baby naast je eigen bed ligt.. Twijfel nog! Suus bah wat naar dat je je kraamweek zo beleeft hebt! Ik zou er nog wel melding van maken. Nu lekker doen en laten met jullie jochie wat jullie willen! Norah bij jou klinkt het een stuk fijner! Moet vast een mooi moment zijn geweest, haar voor het eerst zelf aankleden. Sam hoe was het bij de vk? JBG misschien naar een musical ofzo? Hip succes morgen met de fm! En ik snap wat je bedoelt hoor met jaloezie, het is ook moeilijk om al die baby verhalen te horen. Werkdag doorgekomen, gekookt, gegeten en net nog naar stal geweest. Nu ben ik echt kapot en ga ik zo lekker tv kijken en op tijd naar bed.
Hier ligt ze bij ons op de kamer. Ze heeft echt heel veel behoefte aan geluiden en stemmen van ons want ze word erg onrustig van alleen zijn. En het is heerlijk om haar dicht bij ons te hebben en praktisch ivm voeding. Deze wilde ik nog even delen:
ohh norah wat een mooie meid! *zucht* haha echt mooi zoveel haar. jbg geen idee waar je woont maar bij ons is best wel in de buurt een termaalbad daar kun je lekker een paar uurtjes zwemmen en bubbelen. en het is niet de hele dag je betaald bij ons per dagdeel. helemaal niet duur ook. en het blijft lekker weer mss als lunch ergens lekker gaan picknicken? pooh was jij niet een weekend naar texel of verwar ik je met iemand anders. mij lijkt een wiegje op de kamer best wel fijn. of het beter is voor de kleine weet ik niet en daar zullen de meningen ook altijd verdeeld in blijven denk ik. maargoed ik hoef daar voorlopig nog niet over na te denken. zo nu ga ik echt het lijstje zoeken haha
Samantha1 26-09-2011: Controle verloskundige Winnietje: 27-09-2011: Intake verloskundige Hip1983: 27-09-2011: follikelmeting Saxia: 28-09-2011: verloskundige Tazzie 29-09-2011 termijnecho Pooh; 30-09-2011 pretecho Anita1985: 30-09-2011: Follikelmeting Sasjuh83 01-10-2011: Geslachtsbepalingsecho Tazzie 03-10-2011 hartje luisteren verloskundige Pooh; 03-10-2011 verloskundige MenP2010 03-10-2011: Afspraak gyn Anita1985: 03-10-2011: Follikelmeting JBG 03-10-2011: Controle verloskundige troetjuh 4-10-2011 verloskundige en de 3d echo Rose83 10-10-2011: 1e echo JBG 12-10-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo Samantha1 22-10-2011: 3d echo Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011 20 weken echo Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) MenP2010 (28 jaar,1e kindje) Zwanger: Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept Suuszwanger (33 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 7 oktober JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 14 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 20 april Winnietje (25 jaar, ronde kwijt 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-suusje1979 suusje1979-norah12 troetjuh-jbg jbg-troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP volgens mij is dit de goeie.
hihi nou ik denk dat ik echt geen rust heb dat ik elke 5 min ga kijken... ben nogal overbezorgt geloof ik haha, en idd lijkt me ook wel handig met voeden en een fijn idee dat hij gewoon lekker dicht bij je lig heerlijk, kan je toch effe gluren als je wakker word :d
Wat een ervaringen weer allemaal vandaag. Wat een lekker ding hè die Norah! Wat fijn dat die heks van een kraamverzorgster gevlogen is Suusje. heeft ze haar bezemsteel wel meegenomen? Wat is Keano dapper geweest met zijn hielprik! Knappe vent! Carly hoe is het bij jou? En bij jou Rose? Samantha is naar de vlos. Ben benieuwd. Nog meer meiden met slapeloze nachten. ik heb jullie toch niet aangestoken he. Vannacht geplaagd door een mug en lek gestoken. ook niet bevorderlijk voor de nachtrust. Ach ja vannacht weer een nieuwe nacht. Ben wel erg moe. Zelfs de receptionist zei het vandaag op mijn werk. MenP lekker in de relaxstand van het weekend en vandaag. Heerlijk! Hip mag morgen laten meten. Hup ei! Mijn gesprek was oké. Verlof gaat 5 weken van te voren in op 5 december. da's pas een leuk cadeautje. En ja uren genoeg om er nog een weekendje tussenuit te piepen. En verder neem ik lekker nog wat vakantie op na mijn verlof zodat ik ergens half april weer eens wat moet gaan doen denk ik. Fijn dat een en ander nu duidelijker wordt qua werksituatie. Ik ga nog een controle bij de revalidatie arts regelen voor de bevalling om zeker te weten dat ik het ga redden qua ademhaling en optrekken benen. En ik wil graag tips van de ergotherapeut voor baby verzorging. Woensdag naar de vlos. Van haar wil ik weten hoeveel pepernoten en zo ik mag snaaien i.v.m. de kaneel die er in zit. Hou zo van sinterklaas snoepgoed. En ik ga me opgeven voor de borstvoedingsvoorlichtingsavond. (da's een leuk woord voor galgje) Verder weet ik het niet meer, zwangerschapsdementie is aan het toeslaan. Liefs aan iedereen.
Aaarghhh... had ik een heel verhaal getypt.. ineens alles weg :S Nog maar een keer dan: Norah.. wat een mooi meisje heb je zeg! Jeetje..mag je trots op zijn! Gelukkig hadden jullie wel een goede kraamhulp. En die eerste momenten samen met je kindje alleen lijken me ook heerlijk! Troetjuh.. wij hebben een wiegje voor de eerste weken bij ons op de slaapkamer, maar mochten we nou steeds bij elk kuchje of zuchtje wakker worden dan gaat ze gauw over naar haar eigen ledikant! Sasjuh.. lekker niks meer doen vanavond! Hip.. hopelijk kunnen jullie snel met de 2e iui beginnen! Anita.. hebben jullie nog informatie gevraagd in Belgie? MenP.. hoe voel jij je? Saxia.. ja je hebt ons aangestoken met je slapeloze nachten Maar wat vervelend dat je nog steeds zo moe bent..misschien eens prikken voor bloedarmoede? En wat mij geadviseerd is.. meer rust nemen! Oh oh.. nu al last van zwangerschapsdementie? Jullie hadden het over fysio vanwege mijn hoofdpijn.. als het nog lang aanhoud, dan zal ik daar idd over denken.. het is voor nu even weg gelukkig Ben weer terug van de vlos. Alles was helemaal goed.. een zwangerschap volgens het boekje zei ze! Baby groeide goed en het hartje weer even geluisterd! Heb een zwangerschapsverklaring meegekregen... die zal ik morgen aan de bedrijfsleider geven, dan kan hij mijn verlof gaan regelen! Nou.. verder weet ik het eigenlijk niet meer...
@suus even pissig geweest maar lukt het jullie nu om te genieten. Super jammer dat het zo is gegaan. @norah heerlijk zoals het bij jullie gaat. en wat een mooi meisje!!! gelukkig begin jij ook steeds meer op te knappen. @sam hoe was het? @hip succes morgen! @saxia jij bent ook op de goede weg qua voorbreiding. Goed bezig! en probeer ook een beetje te genieten he. hopelijk kun je vanavond wel goed slapen. Hier vandaag weer gewerkt. Het is wel redelijk goed gegaan. eind van de middag wel erg misselijk geweest maar ook dat gaat nu wel weer goed. Ik merk wel dat ik constant wat moet eten, en ik merk dat iedereen wel steeds na mij kijkt, normaal doe ik dat namelijk niet hihi. Ik heb trouwens onzettende dikke memmen gekregen en pas nog maar 1 bh. Volgens mij moet dat ook iedereen opvallen. probeer niet te strakke truitjes aan te trekken. Hadden jullie dat ook? En ik vroeg mij af hebben jullie nieuwe bh's hebben gekocht, meegroei bh's? en zijn dat ook gelijk voedingsbh's? ik durf het nog niet te kopen tot ik weet dat het echt goed zit. Maar info inwinnen kan natuurlijk geen kwaad. fijne avond!
Suusje wat naar dat je zo'n rotkraamhulp hebt gehad zeg.. Gelukkig is ze nu weg en kunnen jullie lekker gaan genieten. (zou misschien wel even melding maken bij dat kraamburo hoe het gegaan is? Dan kunnen ze daar erop inspelen dat de kraamhulp zich in jullie moet inleven en niet bepalen wat perse moet?) Noorah fijn dat jullie wel een fijne hulp hebben. En wat een mooie meiske is het!! en inderdaad erg veel haartjes zeg zo lief! Hip succes morgen met de fmmeting SAm fijn dat alles weer goed was met de kleine en dat je hoofdpijn ff weg is Saxia 5 dec leuk sint kadootje om met verlof te gaan hopelijk slaap je vannacht beter en wordt je niet weer lekgeprikt door een mug Sas fijn dat je je dag wel goed bent doorgekomen rose fijn dat het beter ging met de misselijkheid. Ik heb t ook hoor, als ik maar regelmatig iets eet dan is het aardig te onderdrukken JBG pff lastig om iets leuks te verzinnen (vind ik zowiezo altijd wel) OVer wiegje/ledikantje. Hier is het de planning gewoon gelijk op de eigen kamertje in het ledikantje. We hebben niet zo'n hele grote slaapkamer dus een wiegje erbij wordt veel te vol.. vanaaf even lekker ontspannen met mn paardje. nu even lekker douchen en dan slapen...
Ik heb maar 1 maat grotere borsten gekregen. Groeide in het begin, daarna niet meer. Ik heb een meegroeibh van de hema gekocht, en een bh van mijn zus geleend. Heb nu last van stuwing, ze staan echt op ontploffen. Vriendje kan zijn ogen er niet vanaf houden haha. Elke keer als Keano huilt voel ik ze opzwellen en worden ze keihard. Ik moet zeggen dat het vandaag al minder dan gisteren is. Moet maar effe gauw een fotootje van ze maken
suusje serieus reageren je borsten op het huilen van keano? haha wist niet dat dat gebeurde apart hoe het in de natuur is geregeld.
@Suusje; Ik ben zoooo blij voor jullie dat die kraamhulp weg is! Eindelijk met zn 4tjes. Doe het lekker op jullie manier! Ga vooral genieten nu! @Norah; Wat fijn dat het bij jullie wel prettig verloopt! En wat ontzettend leuk om te tutten met je kleine. DAT WIL IK OOK!!! haha. Wat een mooi meisje zeg die Norah!!! @Samantha; Hoe was het bij de controle?
Winnietje en Hip succes vandaag! Samantha wat fijn dat jij keurig volgens het boekje zwanger bent. Het wordt vast een braaf meisje. Troetjuh wat betreft wiegje, nou nee. Ben er niet zo van. Wij slapen op een zeer ruime zolderkamer met ernaast een klein, nu babykamertje. Daar past prima een ledikantje in. Het is vanuit mijn bed 4 of 5 stappen lopen. Heb ze nog niet exact geteld. Lijkt mij prima dat Purk vast went aan het eigen kamertje en bedje. Rose wat fijn dat jij een redelijke dag hebt gehad gisteren. Ik gun je er weer een. En ik geniet zeker wel hoor. Ik heb voor de tussenfase van de big boobies lekker goedkope t-shirt bh's van de Hema gekocht. (3 bh's voor 15 euro) Helemaal prima, want ik heb van mezelf niet zo heel veel. Er wordt in de boekjes aangeraden, en trouwens ook in de winkel van de prenatal om je voedingsbh's pas later te kopen. Maar ja kwestie van passen denk ik en voelen waar je je fijn bij voelt. En budget natuurlijk. Tazzie heb inderdaad wat beter geslapen. Moest er wel weer uit om te plassen. Gaat dat nu weer toenemen meiden? Maar ik kon wel weer aardig door. Morgen is mijn vrije dag, nou ik zal me inhouden qua klusjes, dus dan rust ik overdag ook wat meer. En die mug....die is dood! Fijne dag allemaal vandaag!