JBG da's nog eens een buik! Marlijn nog van harte met Jesse. Doet ie het goed? En hoe gaat het met jou? Tazzie, klopt dat we elkaar niet gezien hebben, want ik was niet in Utrecht. heb daar wel ruim een jaar gewoond nog niet zo lang geleden dus ik ken de situatie daar. lekker shoppen, alles bij de hand. Wij zijn wel los gegaan: badset gekocht, gewoon lekker wit, maar ook van de serie Jollein, Dutch heel leuk stoffen en plastic boxkleed en lakentjes, oh en nog een matrasje en veiligheidsspelden en kruiken en stopcontact beschermers, kortom, zucht.... leuk leuk Nu studeren op wat je nog meer nodig hebt om een ledikantje goed op te maken in combinatie met wat ik al van mijn zus heb gekregen. Maar ja daar zit de verpakking niet meer om heen, dus hoe heet het wat ik zie en waar moet ik dat leggen. Van de week maar even op cursus bij de Prenatal. Erg he, dat je dat soort basale dingen gewoon niet weet. Rose als het morgen niet gaat, lekker thuis blijven en de vlos en huisarts inschakelen om met je mee te denken. Ga het lijstje weer even opsnorren want er komt weer een nieuwe week met afspraken aan. En een drukke geloof ik.
Volgens mij is dit de meest recente en anders even bijwerken dames. Tazzie 03-10-2011 hartje luisteren verloskundige Pooh; 03-10-2011 verloskundige MenP2010 03-10-2011: Afspraak gyn Anita1985: 03-10-2011: Follikelmeting JBG 03-10-2011: Controle verloskundige troetjuh 4-10-2011 verloskundige en de 3d echo Rose83 10-10-2011: 1e echo JBG 12-10-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog Saxia 18-10-2011: verloskundige Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo Samantha1 22-10-2011: 3d echo Samantha1 24-10-2011: controle verloskundige Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011 20 weken echo Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) is weer ge-iuid Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) MenP2010 (28 jaar,1e kindje) Zwanger: Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 14 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, ronde kwijt 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-suusje1979 suusje1979-norah12 troetjuh-jbg jbg-troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP
Tazzie 03-10-2011 hartje luisteren verloskundige Pooh; 03-10-2011 verloskundige MenP2010 03-10-2011: Afspraak gyn Anita1985: 03-10-2011: Follikelmeting JBG 03-10-2011: Controle verloskundige troetjuh 4-10-2011 verloskundige en de 3d echo Rose83 10-10-2011: 1e echo JBG 12-10-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog Saxia 18-10-2011: verloskundige Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo Samantha1 22-10-2011: 3d echo Samantha1 24-10-2011: controle verloskundige Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011 20 weken echo Sasjuh83 28-11-2011 3D/4D pretecho Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) is weer ge-iuid Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) MenP2010 (28 jaar,1e kindje) Zwanger: Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 14 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, ronde kwijt 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-suusje1979 suusje1979-norah12 troetjuh-jbg jbg-troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP
Lijstje weer even aangepast! Saxia lekker aan het shoppen geweest dus! Vind je het lastig neutraal shoppen of valt het mee? Marlijn leuk dat je je even komt melden hier! Alles goed gegaan omtrent de bevalling? Tazzie lekker wezen snuffelen, leuk he! Utrecht is een aanrader dus? Rose hoe gaat het met jou vandaag? Hier naar die beurs geweest vandaag, was leuk! Ook lekker getut met de kleine van vriendinnetje, fles gegeven enzo. Raar idee dat volgend jaar om deze tijd wij ook zo'n meisje hebben.. Heb een roze shirtje laten bedrukken met: Papa's vriendinnetje en nog een slabbertje en rompertje gekocht en natuurlijk overal proefmonsters e.d. meegenomen En heb van mn vriendin net een mega verhuisdoos VOL met meisjeskleertjes gekregen, maat 50 t/m 68. Mag er uitzoeken wat ik wil hebben, dus ga zo met vriendlief eens even snuffelen!
@Sasjuh; haha...al van alles gedroomd in het ROZE!!! En de beurs was leuk. Leuke spulletjes gekocht en wat lief voor de aanstaande papa. En wat een lieve vriendin dat je wat uit mag zoeken zeg. @Rose; Wij hebben goede fietsen, dus heb bijna geen last van mn zadel gehad. Ik heb trouwens een mama-fiets. Sinds vorige zomer al. Wilde een nieuwe fiets en dacht, straks moet ik over een jaar weer een nieuwe, dus had maar meteen zo een gekocht. Ik begrijp het wel dat je zwaar baalde zeg! Tuurlijk wil je graag zwanger zijn en heb je daar écht wel iets voor over, maar op deze manier wil niemand het. Dit is wel erg extreem. @JBG; Wat een mooie grote buik! Maar ik begrijp wel dat je buik je af en toe in de weg zit. @Tazzie; Een geslaagde dag in Utrecht zo te lezen. En knap dat jullie je in hebben kunnen houden zeg! @Saxia; Jullie hebben wél veel geshopt! Érg leuk. Ik zou idd ook niet weten wat er allemaal in zo'n bedje moet en hoe...??? @Samantha; Jullie hebben lekker uitgeslapen, heerlijk! @Troetjuh; Ook een fijne dag gehad. Wij hebben de WII en ik kan daar best actief mee doen hoor!! Haha. Je moet me af en toe eens zien. En dan vooral met boksen.... @Marlijn en vriend; Gefeliciteerd met jullie zoon Jesse!!! @Tazzie, Pooh, Anita en JBG; Succes weer morgen!!! Wij hadden een vreemde dag. Zijn bij de oma van mijn vriend geweest en wilden daarna naar zijn oom en tante. Die waren niet thuis dus gingen we ff bij zn moeder langs. Zn vader was aan het golfen en zou daarna naar Feyenoord gaan. Kwamen we bij zn moeder aan, had ze net telefoon van een golfmaat van zn vader. Zn vader was niet lekker geworden en zou opgehaald worden met de ambulance. Bleek hij een hartinfarct te hebben! Dus wij daarna met zn moeder (die heeft geen rijbewijs) naar het ziekenhuis. Hij moet 4 dagen op de cardio care unit blijven en daarna kijken ze verder. Gelukkig wel stabiel. Is gedotterd en heeft 3 stents. Jeetje wat een dag! Bah. Hoop dat het snel beter wordt. Hij was zich rot geschrokken!!! En wij ook! Nu naar bed, we zijn moe! Welterusten!
Jeetje menp das schrikken, heel veel sterkte Hoe ist met Suusje en norah? En kids? En hoe ist met Suusje zwanger? Is er al iets op gang aan het komen? En hoe is het met de rest van de dames? Werkse voor de geen die moeten werken en voor de gene die vrij zijn fijne zonnige dag, Ik ga weer op weg voor een paar uurtjes te werken
MenP.. jeetje wat schrikken zeg! Sterkte ermee!! Tazzie, Pooh, MenP, Anita en JBG.. succes vandaag allemaal bij de verloskundige/gyn/zh! Troetjuh, werkse! Leuk filmpje trouwens op je hyves hihi.. Marlijn, gefeliciteerd met Jesse. Tazzie, wat leuk dat al die bedrijven daar op rij zitten.. in Groningen is dat ook zo inderdaad.. Ideaal! Sasjuh, leuke dag gehad gister dus! Wat lief van je vriendin dat je kleertjes mag uitzoeken Ik zal ook zo richting mijn werk.. fijne dag iedereen!
Meiden, ik lees nog steeds vluchtig mee. Maar ik ben (of ik maak mezelf) heel druk. Ben bezig om in een nieuw ritme te komen maar het valt niet mee. Mijn herstel gaat heel snel. De hechting is al een paar dagen helemaal dicht, vloeien is over, en ik doe alles weer wat ik voor de bevalling deed. Buikje krimpt redelijk goed. Dinsdag naar de huisarts voor bloeddrukcontrole en adbouwen van de medicijnen. Keano doet het super! Slaapt natuurlijk veel, is ongeveer 6 a 7 uur wakker per 24 uur. Hij huilt vrij weinig en is heerlijk tevreden. Ik kan echt uren naar hem kijken. Ik maakte me in het begin druk dat hij maar eens in de 3 dagen poepte. Maar hij heeft nu ontdekt hoe het precies werkt en doet het nu elke dag, haha. Zometeen om half 10 komen ze van het consultatieburo langs. En dan hoor ik wel of ik het als nieuwe moeder een beetje goed doe. Het is best lastig met het voedingsschema voor de kleine. Hij moet 6 a 7 flesjes per 24 uur. Overdag rond de 3 uur en in de nacht zit er wat meer tijd tussen. Maar een baby is geen robot en komt de ene keer na 2,5 uur en de andere keer na 4 uur. Ik vind het vervelend om hem na 3 uur wakker te maken voor flesje of om de tijd te rekken als hij te vroeg komt (krijsend van de honger). Gaat een beetje tegen mijn gevoel in. Ik wil hem wat meer op verzoek voeden, ook al geef ik de fles. En ik weet niet zo goed wat hij aan moet in de kinderwagen. Nu het eind van de week wat kouder word wil ik hem goed aankleden maar niet te warm. Hij moet mee naar buiten want ik moet de hond uit laten. Daar krijg ik hopelijk vandaag antwoorden op.
Goeiemorgen allemaal, Ladies van de afspraken succes vandaag en we horen graag jullie belevenissen. Poeh MenP wat een bericht! Sterkte daar zeg. Werk ze voor wie moet vandaag. Suuszwanger alles nog rustig?
iedereen die een afspraak heeft vandaag veel succes. menp zo das best wel heftig, veel sterkte ermee. suusje volgens mij is het wel normaal dat je je ritme nog moet vinden ben benieuwd wat ze op het consultatie bureau zeggen. wel fijn dat je zelf als zo snel opknapt. Geniet lekker van keano en van jullie als gezinnetje. ik had gisteren de verjaardag van het dochtertje van een vriendin van mij. ze werd 3 zo leuk. was echt een gezellige dag, heerlijk buiten gezeten en genoten. vandaag ook nog een dagje vrij.
Hier alles nog rustig hoor. Verwacht de aankomende dagen ook niet te bevallen. Heb tot het weekend nog allerlei dingen gepland. Donderdag na de VK en dan bespreken we het strippen. Helaas is het weer al omgeslagen, het is grauw en koud(er)...bah, had nog wel zo'n weekje gewild. Suus, herkenbaar allemaal. Ik heb Tess ook met flesvoeding op verzoek gevoed en dat ging erg goed. CB was er destijds ook mee eens, al had me dat niet tegen gehouden. En kleding blijft een lastig iets. Ze zeggen altijd "wat je zelf aan hebt + een laagje extra", maar dat blijft lastig. Maar ook dat wordt steeds makkelijker. Fijn dat jullie zo heerlijk kunnen genieten van jullie zoon! En wat doen jullie het goed. Ja, jij ook Suus!!!
@saxia: leuk dat je al die spulletjes hebt gekocht!! @sasjuh: wat vond je vriend van het shirtje! Klinkt al een geslaagde dag! Veel leuke kleertjes van je vriendin uit kunnen zoeken? @menp: wat erg van je schoonvader, ik weet dat je daar flink van kan schrikken, mijn vader heeft het ook gehad! Ze houden hem nu gelukkig goed in de gaten in het ziekenhuis! Sterkte!! @suusje: wat fijn dat Keano het zo goed doet, maar die onzekerheden zijn niet raar hoor! Lijkt mij ook allemaal erg spannend! Als nieuwbakken moeder een vraagje voor jouw! Hoe zit het met de flesjes? Moet je die allemaal echt nog uitkoken of hoe gaat dat met schoonmaken? Ik heb van mijn nicht zon magnetronsterilisator gekregen en een flessenwarmer, maar weet niet of dat nu nog vaak wordt gebruikt! Ben vanmorgen bij de verloskundige geweest. Er was een leerling in opleiding dus er werd dubbel aan mijn buik gevoeld, maar ze kwamen tot dezelfde conclusie Babytje ligt met hoofdje naar beneden en ruggetje links. Hartje weer gehoord, dat is altijd bijzonder! Verder alles goed en volgende week weer naar het ziekenhuis voor echo en afspraak gynaecoloog over de keizersnee! Wil me vandaag echt is bezig gaan houden met het geboortekaartje, ben daar niet zo actief in wel al in de keuken een la ingericht met alle babyspulletjes!
Tazzie 03-10-2011 hartje luisteren verloskundige Pooh; 03-10-2011 verloskundige MenP2010 03-10-2011: Afspraak gyn Anita1985: 03-10-2011: Follikelmeting troetjuh 4-10-2011 verloskundige en de 3d echo Rose83 10-10-2011: 1e echo JBG 12-10-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog Saxia 18-10-2011: verloskundige JBG 18-10-2011: Controle verloskundige Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo Samantha1 22-10-2011: 3d echo Samantha1 24-10-2011: controle verloskundige Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011 20 weken echo Sasjuh83 28-11-2011 3D/4D pretecho Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) is weer ge-iuid Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) MenP2010 (28 jaar,1e kindje) Zwanger: Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 14 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, ronde kwijt 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP
@ JBG Flesjes en speentjes hoef ik maar 1 keer per dag uit te koken in een pannetje heet water. 3 minuten het flesje, daarna nog 3 minuten speentjes, dop en ring van het flesje erbij. Na elke voeding moet ik het flesje onder de hete kraan schoonspoelen, afdrogen met een schone theedoek (die je apart houd alleen voor het flesje) en dan in de koelkast zetten. Flesje maken is ook makkelijk. Heet water koken en flesje voor de helft vullen, dan koud water uit de kraan erbij en voelen met je vinger. steeds beetje koud water erbij tot juiste gevoelstemperatuur. Dan leeggieten tot gewenste hoeveelheid water en dan de schepjes erbij. Roeren met een schone theelepel, niet schudden. (dan krijg je schuim wat krampjes kan veroorzaken). Mag ook in de magnetron een paar seconden. Maar onze magnetron verwamt het flesje niet gelijkmatig. Ene kant is dan nog heet en de andere kant koud. Dus eigenlijk heb je die spullen niet nodig. -Ook gebruik ik alleen een badolie (voor badje), een zeepvrije wasgel (voor met washandje wassen) en een haarlotion. -De hydrofielluiers zijn heel handig, stuk of 10. -Monddoekjes gebruik ik ook elke keer, stuk of 5/10 is zat. -Pampers newborn met plasindicator, heel handig! - stuk of 5 broekjes (maat 50) - stuk of 5 rompertjes ( zonder mouw of korte mouw) - stuk of 7 shirtjes, gewoon voor de afwisseling. - een jasje - aantal sokjes Misschien vergeet ik wat maar dan kom ik daar zo op terug. -oja, gebruik maar 1 kruik, kruikzak is niet nodig (hydrofielluier eromheen) - (wikkel)dekentje, voor als ik hem uit bedje haal en mee naar beneden neem. Mevrouw van consultatieburo is geweest. Keano was goed gegroeid, weegt nu 3700 gram. Het voeden mag nu meer op verzoek, tussen de 2 en de 4 uur en de nacht mag hij 6 uur slapen als hij dat redt. Voeding mag wat omhoog naar behoefte. En kleding in de wandelwagen is eigenlijk ook niet moeilijk. Je kijkt naar wat jezelf aan hebt. Korte mouw = korte mouw, jasje, dekentje en mutsje. Zelfde geld voor lange mouw. Word het frisser en doe ik een jas aan = wandelwagen voorverwarmen. Winter = kruikje mee. Gewoon goed zijn nekje blijven voelen. Slapen deed ik goed. Altijd boven slapen op zijn eigen kamertje. Word hij even wakker, boven verschonen, troosten, knuffelen. Blijft hij wakker dan neem ik hem mee naar beneden. Bij ons op de arm op de bank of we leggen hem in de box. Nu moet ik effe naar boven een luiertje verschonen
@suusje: bedankt voor de goede tips! Dat zijn dan weer de dingen die de mama's al weten ! Alle spulletjes zijn in huis en misschien komt die sterilisator wel van pas! Had jij de flesjes zelf al uitgekookt of heeft de kraamhulp dat gedaan? Ze zitten nu nog gewoon bij mij in de verpakking! Flesje maken klinkt in ieder geval wel makkelijk, maar zal mijn waterkoker weer is uit doen van tevoren, dat is geen overbodige luxe. Sinds ik zwanger ben drink ik eigenlijk bijna geen thee meer... Wat hebben jullie eigenlijk voor tekst op het geboortekaartje gezet?
In het ziekenhuis hebben ze mijn flesje uitgekookt. Maar ik denk dat de kraam het zowiezo wel doet voor de eerste voeding. Wij hadden dit kaartje: (binnenkant) Geboortekaartjes, babykaarten, geboortekaarten maak je snel op PostXL.nl De tekst aangepast. whoeha! Wij hebben een stoere zoon! geboren op 20-09-2011. 3470 gram naam en adres enzo En rechts staat natuurlijk Keano Voor en achterkant: Geboortekaartjes, babykaarten, geboortekaarten maak je snel op PostXL.nl hier staat links: Wat ooievaar? Niks ooievaar! Gewoon eventjes hop... En ik was er! Keano bewonderen? Graar eerst even bellen! telnr Rechtsboven staat natuurlijk Keano Wij houden niet van die lieve standaard kaartjes en versjes
@suus: vind het echt een stoer kaartje! Wij zitten ook te denken aan die variant van dat versje over de ooievaar! Nu ga ik straks bevallen in het ziekenhuis met mijn keizersnee, maar dan moet je zelf ook al je eigen flesje meenemen? Ben echt een dummie nog daarin:d... Volgende week weet ik meer, dan krijg ik alle info van het ziekenhuis ivm de keizersnee