stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Norah dat is een goede tip, zal eens kijken of ik er wat van kan vinden. Dank je wel!
    Taz wij doen ook laminaat op de beebkamer (nja dat ligt er al) En leuk gordijnen besteld! Ja die onzekerheid komt mede door het berichtje van N, hoop dat alles goed komt.. En ik klets mee bij de maart 2012 mama's en daar is gisteren met 18 wkn en 3 dgn iemand bevallen.. en dan schrik je echt wel weer even.
    Ik zal dan wel bij de mensen horen die beeb pas met 22 wkn voelt, het maakt je alleen zo onzeker omdat iedereen hun beeb al zo vroeg voelt.
    Carly fijn dat alles goed was tot zover, nu snap ik waarom je zo'n echo kreeg. En zij dacht dus jongetje.. ben benieuwd! Jullie een voorgevoel?
    Anita ik zou het wel doen, nog een x klussen. Je ei springt toch 24 tot 36 uur na een positieve test? En lekker een skivakantie in het vooruitzicht dus!

Bleghh wat een somber weer. Ben vrij en alleen thuis en geen idee wat ik moet doen haha. Maar een hangdagje er van maken!

2. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sasjuh, internet maakt mensen eigenlijk erg onzeker. Voeger wist men niet beter en nu merk je dat als je hoort/leest dat het bij andere anders is of gaat dat de paniek toeslaat. Heel herkenbaar. Probeer het van je af te zetten

@saxia je hebt gelijk misschien moet ik het anders gaan bekijken, ik zal er over nadenken;)

@carly misschien een jongen, spannend. NU dus nog even wachten tot jullie het definitief weten. Zal dan wel raar zijn als het opeens een meisje gaat worden. Vrienden van mij dachten ook een meisje te krijgen maar kwamen met de 20 wk echo erachter dat het een jongentje was. Ze moesten even aan het idee wennen, maar zijn er natuurlijk wel heel blij mee.

@pooh, leuk stoere dingen kopen.

wat betreft borstvoeding, ik wil dat wel heel graag geven. En zoals het er nu naar uit ziet gaat er heeeeeel veeeeel uitkomen, ze blijven maar groeien haha.
    Het lijkt me heel bijzonder om het mee te mogen maken. Wel zal ik daarnaast ook kolven zodat vriendlief ook mag voeden, wel zo eerlijk. maar het duurt nog wel even voordat het zover is.

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Rose ja dat klopt, internet is lang niet altijd leuk.
    Haha dat zal wel wennen zijn geweest voor de mensen. Hadden ze al een echo gehad waarbij de zeiden een meisje of hadden ze zelf dat gevoel?
    Hihi ik hoop niet dat onze beeb over anderhalve week ineens een jongetje blijkt.. dan kunnen we heeeeeel veel kleertjes wegdoen ;)

4. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Vannacht heb ik gelukkig een goede nacht gehad! Van 24:00 - 03:30, 04:00- 6:45 en van 7:00- 9:00 geslapen. Ik moet zeggen dat ik ondanks dat het "stukjes" slaap zijn, ik toch goed en diep slaap. Ik probeer vanmiddag nog 2/3 uurtjes te pakken.

Toen mijn vriend gisteren thuis kwam moest ik ook huilen (net als Norah). Ik had weer een uurtje huilende baby gehad + de moeheid.
    Ik had echt zo'n gevoel van -waar zijn we aan begonnen, we hadden het zo goed en leuk samen, waarom moesten we zo nodig een kind :). Hij beurde me op en zei dat het over een paar weken helemaal anders is, en dat het goed komt.

Gisteravond weer een ontroostbaar kindje (darmkrampjes). Toen had mijn vriend dat gevoel - waren we er maar nooit aan begonnen. Kon ik hem weer opbeuren!

Het is echt zo'n emotionele gebeurtenis, een baby. Je wordt continu heen en weer geslingerd tussen positieve en negatieve gevoelens. Helemaal omdat we zo'n rotstart hebben gehad. Ik ben zo blij dat we een stabiele sterke relatie hebben, dan kun je wel wat stootjes hebben.

Als we zo'n negatief gevoel hebben en we zien onze kleine frummel dan is dat wel weer over hoor! Het is zo'n leuk mannetje en hij kan er ook niks aan doen. Dan kan je er wel weer tegen aan.
    Maar ik vind het wel heel knap als mensen alleen maar dolgelukkig zijn. Misschien vergeet je de eerste huilweken van je baby en het bijbehorende machteloze gevoel, net als dat je de echte pijn van de weeen vergeet:D.

Zo mijn gedachten zijn weer geuit, ik kan weer verder haha.

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Aaah wat een poepert suusje

Tis gewoon allemaal zo wennen in het begin als verse moeder alles is nieuw en je heb het nog nooit mee gemaakt heel begrijpelijk dus die gevoelens
    Maar zoals je zegt over een paar weken is het heel anders en ook als de kleine man door slaapt :d

6. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Norah, ik snap wat je bedoelt, ik had achteraf ook zoiets van nu weet ik het eigenlijk nog niet en moet ik alsnog wachten haha, maar we zien het wel het maakt me niks uit alleen had ik zelf het gevoel dat het een meisje zou worden

@ Sasjuh, ja wij dachten dat het een meisje zou worden,geen idee waarom. Ik heb trouwens nog steeds zoiets van volgens mij is het een meisje ook al denkt zij jongen. Maar als het met de 20 weken echo toch echt een jongen blijkt is dat ook helemaal goed hoor.

@ Rose, ja kan me voorstellen dat je dan echt zoiets hebt van huh?? Ik stel me maar op allebei in denk ik haha.

@ Suusje, leuke foto's, wat een schatje is het toch

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ah suus wat een scheetje is het toch :)

Kan me je gevoel wel wat voorstellen, en alls is inderdaad ook nog zo nieuw. Plus het gevoel als hij zo huilt van doe ik het allemaal wel goed. MAar dat komt vanzelf goed :)

Sas inderdaad internet maakt je soms behoorlijk gek.. :) ik hoop ook dat het met de kleine van N nu de goede kant op gaat..

carly spannend misschien een jongetje..

de grodijnen gaan we vanavond bestellen ;) wisten gister niet de juiste maat..
    Vriendlief gaat dit weekend beginnen in onze slaapkamer, daar moet wat veranderd worden en dan gaan we komende weken de kleine kamer leeghalen en beginnen met verven :)

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Suus wat een heerlijk jochie.. En denk dat alle kersverse mama's je gevoel wel zullen herkennen hoor!
    Carly hm dan had je idd misschien beter niets kunnen weten nu. Wil je niet met 16 wkn nog een pretecho laten maken?
    Hihi ik twijfel nu steeds of ons beebje niet toevallig een jongetje is maar de echoscopiste zei vorige week het 100% zeker te weten, toch blijft mijn gevoel een jochie zeggen.
    Taz leuk beginnen met de babykamer! Ons behang wordt morgen geleverd en volgend weekend komt mn vader behangen en gaan R. de meubels in elkaar zetten.

9. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @suusje: wat een lekker mannetje heb je! Lijkt me ook moeilijk hoor, zo van eerst met zijn 2tjes en dan met zijn 3tjes.. Het is een hele zorg. Maar denk ook dat dat wel beter word hoor!

@sasjuh: ik ga flesvoeding geven als de baby is geboren en ze zullen het vast goed hebben hoor, dat het een meisje is :D! Ik herken je zorgen wel dat als de 20 weken echo maar goed is... Ik heb nu wel geleerd dat je je hele zwangerschap zorgen maakt over of het allemaal wel goed gaat. Wij hebben a.s. woe weer een echo en dan hoop je ook weer dat de baby goed is gegroeid!

@tazzie; Leuk die gordijnen bestellen en lekker met het kamertje bezig zijn!

Verder geen nieuws hier. Gisteren tekst voor geboortekaartje naar drukker gebracht, a.s. woe krijgen we de proef en de enveloppen. Verder rustig aan en kijk uit naar woe voor de echo en afspraak met gyn.

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    hoi hoi
    super jbg dan word het ook echt he :D en dan lekker schrijven maar die envelopen ik ga het ook al op voorhand doen :D

@sasjuh ik ga ook naar een borstvoedings avond je weet maar nooit wat je er aan heb :D op 20 ock is dat
    en 10 nov gaan we een kijkje nemen in het ziekenhuis

@ iedereen leuk he al die dingentjes voor de baby kamer aanschaffen iedereen is er maar druk mee bezig:D

ik heb vandaag de eetkamer stoelen via internet verkocht, ze waren van stof, en aangezien ik 2 hele gezellige nogal exstreem verharende katten heb (en als je net 3 kwartier bezig ben geweest om alle stoelen kattenharen vrij te krijgen) en als de poes er weer op ga liggen dat je denk mm ik had die stoelen net gedaan,( of te wel lijkt net of je 2 weken niet heb gestofzogen)
    hebben we nu maar voor leren gekozen:p da scheeld weer een hoop tijd die ik strakkies hard nodig heb voor de baby;)

11. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Hip; Ow...spannend weer hoor!

@Tazzie; Wat ontzettend lief van je vriend dat hij je een cadeautje heeft gegeven! En wat symbolisch, mooi! En snel een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepalende echo.

@Pooh; Wat balen van je hoofdpijn vanaf 'smorgens als je opstaat. Ik las later dat je al 2 liter drinkt per dag en nu nóg meer moet drinken. Daar zou ik écht moeite mee hebben. 2 Liter vind ik al veel.

@Suusje; Ow wat vervelend de hele nacht met een huilend kindje waarvan je niet weet waar het vandaan komt. Heb je zelf nog geslapen gisterochtend? Gelukkig vannacht beter gegaan. Wat heb je trouwens een schattige banner! En wat een mooi mannetje!!!

@Anita; Dinsdag weer bloedprikken. Hoop op goed nieuws! Ga je voor het eerst skieën? Ik heb het nog nooit gedaan. Lijkt me erg moeilijk.
    Ik hoop ook snel dat wij met zn drietjes naar de roze dames mogen. En dan álle tips van de mama's krijgen.

@Samantha; Leuk hè de ikea! Altijd wel íets leuks te vinden en zeker voor kindjes met al die kleuren!

@Rose; Gelukkig gaat het iets beter met je misselijkheid, maar mocht het terug komen, BELLEN hoor!!! En ook al weer bijna een echo.

@Saxia; Wat 'klink' jij lekker rustig zeg. Hoop dat je je ook zo voelt. Lees wel dat je waarschijnlijk het gevoel van Suusje ook wel zal krijgen. Afwachten...hoewel ik denk dat elke moeder (en vader) daar vroeg of laat mee te maken krijgt. Je voelt je zó verantwoordelijk voor dat kleine mensje dat niet kan zeggen wat ie denkt en voelt.

@Sasjuh; Je mag echt wel onzeker zijn hoor! Het is ook allemaal zo nieuw en spannend! Maar iedere zwangere vrouw voelt op een ander moment haar kindje, tenminste dat heb ik weleens gelezen ergens. Babymassage lijkt me erg rustgevend voor je kindje én voor jezelf. Daar zou ik ook wel een cursus over willen als het zover komt.

@Carly; Goed om te horen dat de echo goed was en er geen afwijkingen te zien waren. En misschien een jongetje....

@Norah; Jij hebt ook al zo'n dag gehad met huilbaby. Lastig hoor. Jullie moeten gewoon aan elkaar wennen. En jullie gaan het vast steeds beter met elkaar vinden en elkaar steeds beter begrijpen.

@JBG; Leuk dat het kaartje af is qua ontwerp en tekst. Hopen dat hij in het echt woensdag nóg leuker is!

@Troetjuh; Fijn van die verharende katten. Mooi dat ze verkocht zijn (die stoelen dan hè!)

Mijn vriend zei gisteren ineens. Ik wil wel erg graag een kindje hoor. We zijn er gewoon zo aan toe. En als ik anderen met een kindje zie dan wil ik ook. En als we langs de Babypark rijden, wil ik daar ook naar toe....Zo lief!!!

12. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @menp: wat lief dat je mannetje dat zegt!!

@troet: leuk nieuwe stoelen, ik herken je verhaal over de katten, hebben wij ook last van! Weet je al hoe je dat straks met de box gaat doen? Wil hem een paar weken vantevoren zetten en ballonnen erin doen, dat als ze erin springen, deze klappen en hopelijk schrikken ze dan dat ze er niet teveel ingaan...!

Heb trouwens net naar mijn schoonmoeder, schoonzus en moeder een mail gestuurd over internet... Was nl. zo dat ik vorig jr dus was getrouwd, was nog niet wakker de volgende dag en toen had me schoonzus gewoon al 100 foto's van onze bruiloft op haar hyves gezet... nou ik was woest! Ik had zelf nog niets gezien of erop gezet en zij wel, was echt boos... heb er toen niets van gezegd maar heb ze nu een mail gestuurd dat ik niet wil dat er foto's online worden gezet van onze baby op de social media totdat ik dat evt. zelf heb gedaan en dat ze best erop mogen zetten dat de baby is geboren met naam erbij etc. maar daar moeten ze wel even mee wachten totdat wij zelf de kans hebben gekregen om onze vrienden en familie hebben ingelicht.. tegenwoordig gaat het allemaal zo snel, wil alles zelf wel delen... Ben benieuwd of ze reageren en als ze vragen waarom ik dat zo heb gezegd dan zal ik alsnog even vertellen over vorig jaar. Kan daar niet zo goed tegen, als ik er nog aan terugdenk word ik boos! Maar goed, loslaten..... **zennnnn***...

13. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    @jbg ja dat vind ik dus idd ook echt moeilijk, want heb echt zo idee dat die in de box gaan liggen, ik ga hem over 2 weken naar beneden halen, en dan idd kijken hoe dat gaat en ze er proberen uit te houden...
    haha dat word politie agent spelen, zit er alleen mee als de kleine er eenmaal is of ze er snachts dan niet ingaan liggen dan slaap je natuurlijk en heb je geen toezicht erop :(

iemand met katten toevallig nog tips voor ons :p

14. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Suusje, wat een lief ventje. Denk dat je niet de enige zijn die zich zo voellen er komt zoveel op je af, tegen die tijd dat wij t gaan hebben ben je t mischien al vergeten en kan je ons advies geven.

Menp, wat ontzettend lief van je vriend, hoop dat t snel raak is t is jullie enorm gegund.

Troetjuh, een vriendin van me deed als de baby niet in de box lag een oud kleed maar dit werkte niet uiteindelijk hebben ze een plaat hout op maat laten zagen en dat leggen ze nu op de box ipv het kleed

15. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Menp wat lief dat je vriend dat zo zegt! ik hoop ook voor jullie dat het gewoon snel raak mag zijn :)

troetjuh heeft neiuwe eerkamerstoelen gekocht :) hier ook t probleem met kattenharen en een stoffen bank..

JGB wow dat je daar toen niks van gezegd hebt zeg. Ik was echt al uit m'n slof geschoten.. Hoop voor je dat ze nu goed reageren en zich aan jouw wensen houden..

Sas leuk dat je volgend weekend ook kan gaan beginnen met inrichten :)

Hier ook t probleem denk ik straks met de box.. Denk dat we t eerst met alluminiumfolie gaan proberen of inderdaad met ballonnen..
    Net de gordijnen besteld bij de leenbakker :) was mooi nog met 25 procent korting :)
    nu lekker onder mn snuggie op de bank met laptop op schoot en een poezel languit op mn voeten haha

16. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Haha tazzie die had ik eerst ook een stoffen bank
    maar die is ook vervangen door leer
    schaam me altijd dood als er iemand op visite kom
    en alles zit onder de haren...
    ter wel je net heel je huis heb gepoest!

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ja dat is wel zo.. Als we weten dat hier visite komt doen we vaak nog ff extra de bank stofzuigen haha.. en af en toe rossen we ff met de handen door de vacht van de katten op t balkon.. zijn ze weer wat extra haren kwijt haha..

18. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ja dat deed ik ook altijd, en de poesjes na buiten tot de visite kwam...
    Die van mij verharen echt extreem, heb alles al geprobeerd hebben nu voer van 120 euro voor 20 kilo, zelf bij de dokter medicijnen gehaald
    En als ik die kat borstel heb ik een extra kat aan haar, doe ik het 30 min erna dan heb ik weer een extra kat... haha snap nog steeds niet dat get beestje nog steeds haar heeft

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    haha bij sommige katten vraag je je dat inderdaad wel af he.waar komt al dat haar vandaan. Gelukkig is het hier niet zo erg.. Hier komen ze trouwens niet buiten allebei.. bovenin een flat en te drukke wegen plus parkeerplaats van de winkels waar best vaak wel hard gereden word..

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wij hebben ook 2 katten, Noorse boskatten. En jawel... die zijn langharig ;) Dus ook vaak borstelen hier en dagelijks stofzuigen. Bij ons komen ze ook niet buiten.
    Wbt de box; hier schrikken ze niet van ballonnen of zilverfolie dus wij gaan een afdekplaat maken voor op de box zodat ze er niet in kunnen komen.

Deel Deze Pagina