Hoi hoi dames, moest ff wat bijlezen ben geloof ik 2 dagen niet op het forum geweest. aan alle katten dames wij hebben ook 2 katten en we hebben stoffe banken en stoelen. de bank waar de katten het meeste op liggen daar ligt een fleecedeken op en als bezoek komt halen we die eraf. Scheelt echt wel en verder doe ik de stoelen en bank haarvrijmaken door eerst ff met de plantenspuit het stof iets vochtig te spuiten en daarna met een washandje erover vrijven, dan haal je zo al het haar eraf hoef je alleen de plukkken op te zuigen scheelt heel veel werk! en vaak doe ik een heel klein scheutje wasverzachter in het water dan ruikt het hele huis super lekker. Zo dat waren mijn huishoudtips van vandaag hihi maar wij vragen ons ook wel es af hoe het straks gaat als we een kleine hebben met de box en zo, zo'n plank is mss een goed idee. suus en norah ff een dikke knuffel voor jullie 2 het is allemaal niet niks opeens zo'n jleintje in je huis is voor jullie en voor de kleine erg wennen. en dat jullie zelf moeten huilen dat zijn volgens mij ook die beruchte kraamtranen. de kraamverzorgster van een vriendinnetje van me vertelde dat dat heel normaal en zelfs erg goed is dat moet eruit omdat je hormonen ook erg uit balans zijn daar kun je het beste aan toegeven. of het klopt weet ik niet, maar volgens mij heeft elke kersverse moeder dat. jbg goed gedaan meid die mail. en ik zou alsnog zeggen dat jij het echt niet leuk vond vorig jaar na de bruiloft. sasjuh heb jij niet de placenta vooraan liggen of iets(weet het ff niet meer precies) waardoor dat het normaal is dat je de baby wat later voelt? natuurlijk wel jammer nog ff geduld hebben. rose hoe voel je je? anita en heb je spierpijn van het skieën? menp wat lief van je vriend, mannen zijn er meestal wat minder meebezig en dan is het erg fijn om te horen dat ze ook graag een kindje willen. De rest ben ik vergeten. hier alles goed was donderdag optijd klaar met werken dus had nog ff geshopt 2 truitjes een broek en laarjes met eigelijk iets te hoge hak maar wel errug leuk hihi. gisteren had ik na het werk een feestje van het werk erg gezellig! en zo heb ik alweer een wachtweek gehad nog maar 1tje te gaan. heb nog steeds best wel veel slijm maar verder merk ik niks ik wil niet te veel hoop hebben dus ik probeer deze week neutraal in te gaan. fijn weekend allemaal!
@JBG; Ik snap echt zo goed dat je daar boos over bent! Goed dat je nu van te voren al even hebt verteld hoe jij het wil! @Troetjuh; Lastig zo met de katten. Mijn ouders hadden toen ze een nieuwe bank kregen de planyenspuit klaarstaan. En als de katten er maar aan dachten hun nagels in de bank te zetten, dan meteen spuiten. Ze doen het nu niet meer! @Pooh en Tazzie; Ik hoop het ook zóóóó!!
@ook hier twee katten maar heb mij nog niet bezig gehouden met het boxprobleeem. Ik hoo rnatuurlijk graag hoe het uiteindelijk bij jullie is gegaan, dan kan ik die tips ook mooi gebruiken. Het voordeel van het iets later zwanger worden dan de meeste van jullie. Gelukkig niet veel last van haren. Ik borstel ze goed en ze mogen ook best vaak naar buiten. Dat scheelt ook! Binnenkatten verharen namelijk het hele jaar door en buitenkatten vooral in de lente. @sasjuh jij hebt twee boskatten, supper! Dat wilde wij ook hebben maar wij hebben een kruising, die uiteindelijk er niet uit zien als boskatten haha. boskatten waren voor ons op dat moment te duur. Maar gelukkig hebben we nu twee schatten van katten die ik wil voor een goud wil missen. @troetjuh, hopelijk helpt het nieuwe voer. Ook wij geven goed voer en dat merk je wel in vergelijking met het goedkope voer. WIe weet... @JBG heb je al reactie gehad? goed van je dat je een mail heb gestuurd. Het gaat tenslotte om jullie! Hoe gaat het verder met de mama's? @anita, ga je nog meer lessen volgen of blijft het bij 1? wel goed dat je het doet, scheelt wel hoor. @hip, wat gaat de tijd toch langzaam (soms). ik duim voor jullie! Hier gaat het vandaag iets beter. Gister daarin tegen een erge slechte dag gehad. Ik bekijk het maar een beetje dag voor dag. Maar ik blijf vooral uitkijken naar het moment dat ik mij echt weer goed voel!
Ik waggel nog rond....ha ha ha. Wil morgen wel bevallen, dan is het 9-10-11....hoe leuk is dat?! Maar geloof niet dat mijn dochter er ook zo over denkt. De laatste loodjes wegen het zwaarst enz enz is niet uit de lucht gegrepen, maar mag en wil niet klagen. Las over het "kattenprobleem", kan er weinig over zeggen, want mijn kat is al 8 jaar geleden overleden en heb nooit meer een kat durven weer te nemen. Jeetje, wat was ik er toen kapot van. Was werkelijk in rouw, vandaar geen huisdieren meer voor mij. Mbt de box; mijn vriendin heeft er alum. folie ingelegd en de katten zijn er 1 keer ingesprongen, daarna nooit meer. Wel heeft ze de katten de eerste dagen als een havik in de gaten gehouden. Ze was zoooo bang dat ze op de baby zouden springen. Nooit gebeurd gelukkig en nu kijken de katten totaal niet meer om naar de baby. Norah en Suus, is erg wennen. Gun jezelf daar tijd voor. Jullie hele leven staat op de kop, alles is anders. Je bent ineens (en dat is echt pas met de geboorte) 100% verantwoordelijk voor zo'n klein mensje. Tuurlijk vliegt je dat af en toe aan. Ook al heb ik het al eens meegemaakt (en heel heftig-pnd), het zal voor mij/ons ook weer opnieuw wennen zijn. Wat een achtbaan he? Alle dames hier een dikke knuffel, de zwangeren en de wachtenden.
JBG.. heb je al reactie gehad op je mailtje? Suuszwanger..spannend hoor. Ben benieuwd wanneer jij je kleine meisje in de armen hebt. Hopelijk horen we het snel dan Verder weet ik het ff niet meer.. was veel gekletst.. Ik ga ff genieten van mijn 1 dagweekend.. gister ook hele dag gewerkt en ben nu echt kapot.. Fijne dag iedereen!
Goede morgen dames! Tazzie al druk met de babykamer.. Carly, wat fijn dat de echo helemaal goed was! Sasjuh, al lekker veel geshopt voor jullie kleine meid! Suusje, wat een prachtig mannetje hebben jullie! MenP, wat leuk die reactie van je vriend! Wij gaan inderdaad voor het eerst skiëen. Gelukkig is de man van een goede vriendin van me skileraar en ligt de Skidome bij ons in de voortuin .. Dus nu maar even wat lesjes.. Gisteren is vriendlief nog geweest en woendagavond gaan we nog een keer! JBG, ik snap je helemaal! Dat is iets wat ik ook wil doen naar mijn directe omgeving omdat het bij mij zusje met de kleine ook zo ging.. Voordat zij zelf de kans hadden om het te vertellen had mijn jongste zusje het al op hyves staan met foto en al .. Naar mijn idee niet echt leuk en zo wil ik het zelf absoluut niet! Hip, hoe is het met jou? Al testdrang? Suuszwanger, succes met de laatste loodjes! Wat hebben jullie trouwens allemaal huisdieren , wij hebben er geen.. Af en toe een logé-hondje wat heel erg leuk is.. Allemaal een fijne dag, wij hebben vandaag weer een verjaardag op de planning staan!
Heb nog niets gehoord op mijn mailtje, maar vanmiddag hebben we een etentje van de familie dus ben benieuwd of ze wat gaan zeggen. Heb het op een hele nette manier in mijn mail verwoord, dus ben benieuwd! @anita: veel plezier op de verjaardag vandaag! @sam: jij bent er al vroeg uit op je vrije dag, geniet lekker van het niks doen! @suuszwanger: hopelijk komt de kleine beeb snel! @rose: hoe voel je je vandaag? @hip: lekker geshopt lees ik, altijd leuk ! Ik blijf voor je duimen deze week!
@Hip wat verstandig om er neutraal in te gaan. Maar poeh zelfs ik merk dat wachten lang duurt, want ik wacht gewoon met je mee. @Tazzie leuk he om nu bezig te gaan met de babykamer. Veel plezier hoor. @Pooh wat moet jij veel drinken. ik denk dat ik niet eens aan 2 liter kom. En water drink ik al helemaal nooit; dat vind ik vies. Alleen in thee vorm en voruit als het moet in spa rood vorm zeg maar. Ik drink gewoon als ik dorst heb. Je mag er toch vanuit gaan dat je lichaam dat aangeeft. Nou sterkte met de klus dan maar. @Suusje even over je banner: leuk leuk leuk. En wat een lekker ventje. Het zal best met ups en downs en tranen gaan. Volgens mij is dat echt hartstikke normaal. @Anita Ben je zo langzamerhand al lek geprikt? Leuk hoor skieen. Heb een keer wat geprobeerd, maar durfde alleen van de babyberg voor kinderen af. En met een Noorse man moet ik dat toch eigenlijk ook nog wel eens leren. Ik stel voor dat ik dan in het kinderklasje mee ga doen als wij naar de sneeuw gaan. Heb ik tenminste ook nog lol. @Samantha lekker even in de relax hoor. @Rose heb je al meer ups dan downs? @Saxia; Wat 'klink' jij lekker rustig zeg. Hoop dat je je ook zo voelt. Lees wel dat je waarschijnlijk het gevoel van Suusje ook wel zal krijgen. Afwachten...hoewel ik denk dat elke moeder (en vader) daar vroeg of laat mee te maken krijgt. Je voelt je zó verantwoordelijk voor dat kleine mensje dat niet kan zeggen wat ie denkt en voelt. @Sasjuh Tja een soort van twijfel blijft er altijd wel natuurlijk. Je hebt immers geen controle over of een idee van wat er precies in je buik gebeurt. En wacht maar tot je de kleine echt gaat voelen. Beste gezellig, maar af en toe zou ik wel eens willen dat er een uit-knop op zat. @Carly weer een goede echo te pakken lees ik, wat fijn. En misschien een kleine vent voor jullie. Afwachten dus nog even tot de 20 weken echo om definitief op kleur te gaan shoppen. @Norah hoe is het nu met jullie? @JBG jij bent goed bezig! Kaartje in de maak, mails gestuurd. Helemaal prima. @Troetjuh tja katten. Hier hebben we er ook 3!Nou nog wel, een van de 3 is al bijna 18 en erg mager dussss... Dat krijg je als je gaat samenwonen en allebei al beesten hebt. Afijn, stofzuigen doet mijn mannetje aangezien dat voor mij te zwaar is. We hebben inderdaad kleden op de bank en voor de rest is het pech voor de visite. Wij hebben nou eenmaal huisdieren met haren. Qua box deed mijn zusje altijd het wippertje er op zijn kop in zetten. Ik heb 5 weken van te voren verlof en dan ben ik lekker thuis dus dan maar eens zien als de box beneden staat wat er gebeurt. En anders een plank denk ik. @MenP wat een schatje die vriend van jou. Hij kan volgens mij ook goed invoelen hoe jij erover denkt. Het is jullie (en natuurlijk Anita en Hip ook) zo gegund. Dat vind ik nog steeds het spannendste van dit forum. Kijken of iedereen zwanger is (geweest) op een bepaald moment. @Winnietje, hoe is het bij jou? @Suuszwanger, nog steeds laatste loodjes en geen leuke datum van vandaag? Nog geen rommeltekenen? Zo ik heb al mijn verjaardagen en een deel huishouden afgewerkt. Nog wat kleine probleempjes hier: de vloerverwarming doet het deels niet en de wasmachine ging vandaag ook ineens een kabaal maken. Wij zouden een lekker weekendje weg gaan boeken vandaag, maar denk dat ik daar maar vanaf zie. Baal! Verder heb ik een beetje het idee dat ik het overzicht wat kwijt ben met al het baby gedoe regelen. Herkenbaar bij iemand? Ik voel me op zich nog steeds best oke. Meer moe merk ik en qua bekken nu redelijk stabiel. Kortom nog 8 weken proberen vol te houden tot mijn verlof. Zo ben weer helemaal bijgelezen en uitgekletst. Ga zo nog even het afsprakenlijstje naar voren toveren voor de aankomende week. grrrrrrrrroetjes!
Klopt ie zo dames? Rose83 10-10-2011: 1e echo Anita1985: 11-10-2011: Bloed prikken JBG 12-10-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog Hip1983 14-10-2011 Testen! tazzie14-10-2011 2e poging hartje luisteren Anita1985: 14-10-2011: Bloed prikken Saxia 18-10-2011: verloskundige JBG 18-10-2011: Controle verloskundige Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo MenP2010 19-10-2011: Zw.test Anita1985: 20-10-2011: Gesprek gynaecoloog troetjuh: 21-10-2011 verloskundige Samantha1 22-10-2011: 3d echo Samantha1 24-10-2011: controle verloskundige Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011: 20 weken echo Samantha1 28-10-2011: Bloedprikken bloedgroep baby Tazzie12-11-2011 geslachtsbepalende echo Sasjuh83 28-11-2011 3D/4D pretecho Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) is weer ge-iuid Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) MenP2010 (28 jaar,1e kindje) Zwanger: Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, ronde kwijt 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP
@sasjuh, je buik is een stuk dikker geworden, leuk! @ saxia, overzicht kwijt, nu pas, heb het idee dat ik het nu al heb haha.. zoveel dingen regelen en doen. Kan mij voorstellen dat het bij jou nog veel erger is. Ook omdat je natuurlijk ook nog met jezelf druk bent. misschien vriend vragen of hij wil helpen met overzicht krijgen? Hier vandaag een wat mindere dag. Morgen maar eens aan de verloskundige vragen wat hier verder nog aan te doen. Althans vriend staat erop om het te vragen hihi. Morgenochtend echo en ben er nu al zenuwachtig voor. Ik hoop dat ik vanacht kan slapen. morgen na de echo werken en daarna gelijk door naar ouders. (mocht alles goed zijn met de uk)
JBG, ik ben benieuwd hoe je familie op je mailtje heeft gereageerd. Sasjuh, wat een mooi buikje hoor! Saxia, wat moet je allemaal nog regelen voor de baby? Ik hoor om me heen ook dat alle nieuwe moeders en vaders moeten wennen en ook soms wanhopig zijn. Maar gelukkig gaat dat voorbij. Rond de 8 weken heb ik mijn tweede afspraak bij het cb. En dan moet ik een vragenlijst inleveren, ze kunnen daaraan zien of ik een postnatale depressie aan het ontwikkelen ben. Het lijkt me niet want daar ben ik veel te nuchter voor, maar iedereen krijgt zo'n vragenlijst. Dus ik verwacht rond de 8 weken een heel eind gewend te zijn en wat regelmaat te hebben. Verder gaat het hier wel aardig. Ik geef Keano infacol tegen darmkrampjes en dat lijkt te werken. Hij heeft echt minder krampjes en is een heel stuk rustiger. Alleen vraag ik me nu weer af of hij genoeg voeding krijgt, omdat hij wat eerder wakker word tussen voedingen door. En zo blijf ik bezig. Hij is ook wat langer wakker per dag. Nu ongeveer 3 kwartier rondom een voeding. Hij kijkt dan lekker in het rond en ligt op mijn of vriend zijn arm en af en toe in de box. Heb mijn 1ste echte afspraak bij cb erbij gezet als dat goed is? Rose83 10-10-2011: 1e echo Anita1985: 11-10-2011: Bloed prikken JBG 12-10-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog Hip1983 14-10-2011 Testen! tazzie14-10-2011 2e poging hartje luisteren Anita1985: 14-10-2011: Bloed prikken Suusje1979: 1ste afspraak bij cb Saxia 18-10-2011: verloskundige JBG 18-10-2011: Controle verloskundige Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo MenP2010 19-10-2011: Zw.test Anita1985: 20-10-2011: Gesprek gynaecoloog troetjuh: 21-10-2011 verloskundige Samantha1 22-10-2011: 3d echo Samantha1 24-10-2011: controle verloskundige Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011: 20 weken echo Samantha1 28-10-2011: Bloedprikken bloedgroep baby Tazzie12-11-2011 geslachtsbepalende echo Sasjuh83 28-11-2011 3D/4D pretecho Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) is weer ge-iuid Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) MenP2010 (28 jaar,1e kindje) Zwanger: Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, ronde kwijt 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP
@rose suc6 morgen bij de echo en veel plezier natuurlijk @jbg hope dat ze dan een beetje normaal doen op het uitje je weet natuurlijk nooit hoe iemand het opvat via papier @saxia balen zeg zoveel problemen vandaag, en jammer dat je nou miss niet meer op weekendje weg ga... ik wil ook zograag nog een weekendje weg verders weet ik het even niet meer hier kwam mijn neef vanmiddag met zijn vriendin op visite ze had het doek bij waar ze op had ge airbrusht en nog een kadootje jullie hebben de primeur en mogen het als eerste zien
@sasjuh: mooie buikfoto hoor! @saxia: balen van je vloerverwarming zeg, zeker nu het koud word! Hoe is het met je wasmachine, doet hij het nog wel? @suusje: Fijn dat keano het goed doet na die infacol! Zo zielig als ze krampjes hebben! @troetjuh; wat mooi zeg!! Echt leuk dat draakje, zo schattig! Vanmiddag het etentje gehad en ze hebben niets over mijn mail gezegd Ze weten ook dat ik niet ga vertellen wanneer de keizersnee word gepland en daar maken ze wel opmerkingen over.. Vinden ze niet leuk, maar kan me niet schelen. Als het een natuurlijke bevalling was geweest dan hadden ze het ook niet geweten. Ze zijn eerder aan het kijken wat voor hun het beste is, in plaats van wat voor ons het beste/fijnste is ik laat het maar gaan. Woensdag weten we meer na de afspraak bij de gyn.
@ saxia, is idd veel hoor 3 liter mischien hopen ze dan op 2,5 ofzo maar t hoeft gelukkig geen water te zijn gewoon vocht
@Suuszwanger; Je 'waggelt' nog rond. Ik kan me voorstellen dat je nu eindelijk wel eens wilt bevallen. En 9-10-11 zou idd mooi geweest zijn, maar dan moet het nu wel erg snel gaan...haha. @Samantha; Een fijne weekend-dag gehad? Lekker uitgerust? @Anita; Handig zeg zo'n vriend als skileraar en de skidome in de voortuin. Wij hebben ook geen huisdieren. Mijn vriend is allergisch voor van alles. Helaas. Hoewel we nu alleen rekening met elkaar hoeven te houden. Is ook wel fijn. @JBG; En...wat waren de reacties op je mail? @Saxia; Wat een verhaal zeg! haha. Mijn vriend heeft idd soms heel lieve dingen dat ik denk, wees nou eens boos op me! Kan hij ook wel, maar dan op de momenten dat ik het niet wil/verwacht. Wat mannen met vrouwen hebben, hebben vrouwen natuurlijk ook met mannen. Soms begrijpen we elkaar gewoon ff niet. Jij bent erg moe en druk met al het geregel. Er moet ook veel geregeld worden. En als je dat nog nooit gedaan hebt lijkt er wel geen einde aan te komen. Tenminste zo stel ik het me voor. Nog 8 weekjes werken! En wat balen zeg die vloerverwarming en wasmachine! Hoop dat het eenmalig was en alles het nu gewoon weer doet en jullie nog heerlijk een weekendje weg kunnen. @Rose; Spannend morgen! En ik sta er ook op dat je vraagt hoe en wat met die misselijkheid! Goed voor jezelf zorgen hoor. @Troetjuh; Echt SUPER lief zeg! Wauw, ik zou willen dat ik dat zou kunnen. @Sasjuh; Wat een buikje! Mooi zeg! @Suusje; Tuurlijk mag ook jouw afspraak bij het cb erbij! Trustu!