stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Rose, wat fijn dat alles goed was! Nu hopen dat jij je ook gauw beter voelt.

@ Sasjuh, wat leuk dat je de baby begint te voelen nu

@ Hip, spannend hoor

2. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Samantha; Wat vervelend die kramp vannacht! Hoop dat het niet te vaak voorkomt.

Mijn temp is nog wat verder omhoog gegaan...ik ben benieuwd.
    Sasjuh, ik weet niet of ik het al had gezegd, maar bedankt voor je info omtrent Provera. Zal net zoiets zijn als Orgametril.

3. Hartje

Hartje Lid

8 nov 2010
    37
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Ik breek even in bij jullie om zoals beloofd te laten weten als ik nieuws had. Ik ben zwanger!
    Echt geweldig dat het zo snel al 'gelukt' is. Helemaal wanneer je de verhalen leest van dames bij wie het niet lukt, voor jullie heel veel sterkte en geluk gewenst!
    Ik ben nu ergens tussen de 5 en 6 weken en heb maar minimale kwaaltjes. Genieten dus!
    Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat.

Groetjes, Hartje

4. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waha Hartje van harte gefeliciteerd!!!!! Helemaal super.

Sasjuh wat oppergezellig he dat je je beebje nu ook duidelijk aanwezig voelt.

MenP ga jij het nu ineens spannend maken, foei toch. hihihihihi. Duim, duim duim en nog eens duim. Enne het is woensdag vandaag, heb je getest?

Hip het is al bijna donderdag en dat betekent dan nog maar een dagje geduld. Zet 'm op meid met je drang bedwingen.

JBG en? Fijn gevoel over het gesprek?

Sam tegen kramp voor je naar bed gaat rondjes draaien met je voeten. Magnesiumtabletjes kunnen helpen en verder zegt een ouderwetse truc dat een stuk zeep in bed ook helpt. Bij mij niet, maar wie weet bij jou wel. En verder lekker laten masseren door je vriend, mmmmmm.

Anita hoe'st bij jou/jullie?

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Anita.. heb je al uitslag?

MenP.. heb je vandaag nog getest?

Hip.. Nog steeds misselijk?

Hartje.. Gefeliciteerd!! Hopelijk blijf je je zo goed voelen!

Saxia.. Dankjewel voor de tips! Dit was de 1e keer dat ik zulke erge kramp heb gehad.. slaap namelijk al een tijdje met een kussen onder mijn voeten en dat hielp tot nu toe goed, maar ga jouw tips zeker proberen! Hoe gaat het verder met jou?

Zoo.. ik heb er weer een lange dag op te zitten.. Net het eten op en nu lekker helemaal niks! Over 3 weekjes begint mijn zwangerschapscursus.. heb er zo zin in :D

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik ga zo weer naar Zwangerfit en na dat uur hebben we nog een uur 'theorieles'. Dat is 1 keer in de 4 wkn. Dit keer gaat het over babymassage, partners gaan dan ook mee. Moeten we een pop meenemen dus vandaag maar even bij mn ouders op zolder een pop van mij van vroeger opgezocht :D

Sam wat voor zwangerschapscursus ga je doen?
    Hartje gefeliciteerd joh, wat leuk!
    Hip ben je nog misselijk? En nog steeds zo'n testdrang?
    JBG hoe was het bij de gyn?

Vandaag even naar de Intratuin geweest, heb daar heel lang gewerkt. Leuk om weer eens rond te lopen en veeeeeel te veel leuke dingen. Gauw nog een keertje terug :D

7. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Hartje; Gefeliciteerd!!! Wat leuk en geniet er lekker van!

@Saxia; Ik mag volgende week woensdag pas testen...dus nog even wachten. En laten we hopen dat het nu een keertje écht spannend wordt! haha. Fijn dat je voor me duimt!

@Sasjuh; Leuk idd de intratuin. Straks helemaal als alle kerstspullen er weer zijn, daar word ik altijd hebberig van!!!

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He hartje gefeliciteerd! geniet van je zwangerschap!

anita en wat was de uitslag?

sam hopelijk heb je vanavond geen kramp en kun je lekker slapen.

saxia idd de tijd gaat best wel snel en te vroeg testen gaat zowiezo niet meer lukken want hebb morgenavond pas tijd om een test te halen. de testdrang is ook minder dan maandag eerlijk gezegd. maandag had ik vrij en de hele dag de tijd om mezelf gek te maken haha en toen leek het nog zolang tot vrijdag. Maar nu is het dat al bijna gelukkig.

ik ben vandaag minder misselijk dan gisteren dat zet me wel aan het twijfelen eerlijk gezegd, en heb al 2 dagen niet meer echt veel afscheiding, maar normaal heb ik dat juist wel paar dagen voor de ongi.
    ik hoop dat ik niet zo blijf twijfelen en onzeker ben als im traks posi heb getest( fingers crossed) want vind het maar irritant en vermoeiend haha.
    ben trouwens nog niet meer moe hadden jullie dat wel voor de posi test?
    ohh echt veel te veel dingen om over te twijfelen.
    Ik ben van mezelf best wel zeker en positief dus vind deze onzekerheid echt heel vervelend.

fijne avond allemaal.

xx

9. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ hartje,gefeliciteerd met je zwangerschap

10. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hartje Gefeliciteerd!!!

Hip, vervelend die onzekerheid. Maar het is inderdaad bijna vrijdag!

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hip ik had nergens last van voor mijn posi test, toevallig mn berichten vanmiddag van die week nog terug gelezen ;)
    Dus kwaaltjes of geen kwaaltjes.. het zegt niets!

MenP de kerstspullen zijn er al hoor bij de Intratuin! Heb heerlijk gesnuffeld en heb stiekem nu al zin in de kerst.

Helaas ging mn uurtje theorie baby massage niet door. Waren maar met zn 3en bij zwangerfit waarvan ik de enige zwangere was (andere 2 waren al bevallen, je kan dat nog tot 9 maanden na de bevalling doen) en de andere 3 zwangere meiden waren er alle 3 niet dus dan zou ik alleen zijn. Dus nu doen we het een andere keer!
    Wel weer lekker een uurtje actief geweest!

12. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Even snel een berichtje.. Zijn net thuis van onze ski-les en het gaat al best wel goed! Komen al zonder brokken van bovenaan de berg omlaag.. Dus dat is heel wat!

Vandaag ook gebeld naar het zkh voor de uitslag van het bloed en de waarde van het progesteron was weer maar 23...vrijdag dus WEER bloed laten prikken... Hopen dat hij dan eindelijk hoger is wat op een goede eisprong duidt..

Ik spring even onder een warme douche!

Liefs,
    Anita

13. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Anita, fijn dat t skiën goed ging, hoop vrijdag een hogere uitslag.

14. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Ben een beegje chaggie, maak me een beetje druk...

Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Echo gehad en daaruit blijkt dat de baby goed groeit op schema, alleen het buikje is te veel gegroeid en wat groter als hoort. Heb ook iets te veel vruchtwater. Het blijkt dat de baby ongeveer 5 pond weegt nu, maar in afgelopen 4 weken is baby 1 kilo gegroeid, dat vinden ze eigenlijk wel veel.

Morgen moet ik 4x bloed laten prikken op suiker, dus kan vaak op en neer naar het ziekenhuis... eerst nuchter en dan na elke maaltijd. Als het de suiker is dan moet ik naar de internist/dietist... Als dat het niet is, dan denkt de gyn dat het ook een optie is dat ze bv vorige keer te klein de omtrek hebben gemeten en bv nu iets ruimer waardoor je een groter verschil krijgt. Maak me toch wel een beetje druk.

Tevens keizersnee besproken. Ik moet elke wk op zaterdag een nieuwe week erbij optellen. Dus op zaterdag 19 november ben ik 39 weken, maar ze weigeren om de baby op 18 nov te halen, willen persé pas vanaf 39 weken, dus zal minimaal pas dan de 21e worden. Eind volg. week weet ik de datum want dan konden ze pas plannen voor die periode. Eerlijk gezegd voelde dat ook als een teleurstelling, ook al zijn het maar een paar dagen, mijn lijf is fysiek gewoon op.

Over drie weken dat moet ik weer terug, weer een groeiecho en afspraak met de gyn.

Mijn babytje is het allerbelangrijkste maar ik hoop zo dat de komende 6 weken voorbij gaan vliegen...!

15. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Oh ja, en maandag krijg ik de uitslag van het bloed prikken van morgen...

16. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    JBG 13-10-2011: Bloed prikken
    Hip1983 14-10-2011: Testen!
    tazzie 14-10-2011: 2e poging hartje luisteren
    Anita1985 14-10-2011: Bloed prikken
    JBG 17-10-2011: Uitslag bloedonderzoek
    Suusje1979: 17-10-2011: 1ste afspraak bij cb
    Saxia 18-10-2011: verloskundige
    JBG 18-10-2011: Controle verloskundige
    Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo
    MenP2010 19-10-2011: Zw.test
    Anita1985: 20-10-2011: Gesprek gynaecoloog
    troetjuh: 21-10-2011: verloskundige
    Samantha1 22-10-2011: 3d echo
    Samantha1 24-10-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige
    Pooh; 28-10-2011: 20 weken echo
    Samantha1 28-10-2011: Bloedprikken bloedgroep baby
    JBG 02-11-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog
    Tazzie12-11-2011: geslachtsbepalende echo
    Sasjuh83 28-11-2011: 3D/4D pretecho

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) is weer ge-iuid
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)
    MenP2010 (28 jaar,1e kindje)

Zwanger:
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november
    troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, ronde kwijt :$ 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP

(volgens mij was dit het laatste lijstje)

17. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Hip; Idd niets voor jou, die onzekerheid. Je komt 'normaal' altijd heel sterk en zeker over. Er komt snel wat meer zekerheid....nog ff wachten!!!

@Sasjuh; Nu alweer kerstspullen??!! Ze zijn er vroeg bij! Ik zei vandeweek tegen mn vriend, toen het buiten kouder werd en we kaarsjes gingen branden, zullen we de kerstboom vast neerzetten? haha, neehoor, niet echt gedaan, maar ik vind het wel altijd gezellig.
    En wat jammer van dat theorie uurtje! Ik had graag willen weten wat je dan allemaal 'leert'. Lijkt me echt heerlijk om samen met je kindje te kunnen ontspannen.

@Anita; Wat goed dat de lessen hun vruchten afwerpen....nu nog dat eitje werpen (laten springen!!). Vrijdag weer prikken. Je raakt er wel aan gewend denk. Maarja, of dat dat nu zo positief is...

@JBG; Jeetje wat een info en afspraken allemaal, wel jammer dat er eigenlijk niet veel duidelijkheid gekomen is, maar meer onzekerheid. Hoop dat het prikken morgen meevalt en goede uitslagen geeft.

Ik heb al bijna 2 weken 'last' van gevoelige tepels en gespannen borsten. Soms kunnen mijn tepels mét tepelhof helemaal stijf worden, zomaar...En ik heb sinds deze week wat steken ter hoogte van mijn onderbroek rand wanneer ik hoest of even raar beweeg. Ik weet het niet hoor...en dan ineens die stijgende temp terwijl ik dat meestal op dag 58 ofzo heb en het nu pas dag 28 is. Naja, we zullen zien volgende week.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Anita wat raar van je bloeduitslag! Maar las toevallig gisteren in een ander topic dat sommige ziekenhuizen 20 als ondergrens aanhouden voor een eisprong, en in andere ziekenhuizen ligt het op 30. Wat zei de gyn er eigenlijk van?
    MenP wat is je temp vandaag? Ik kan ook niet wachten hoor tot we de kerstboom neer kunnen zetten!
    JBG die laatste 6 wkn gaan echt voorbij.. en je hebt er tenslotte al 34 wkn opzitten! Tja en nog geen datum.. ik denk maar zo als je op de natuurlijke weg bevalt weet je natuurlijk ook geen datum van te voren. Eind volgende week weet je dus meer!

Ik ga zo weer werken, pff echt geen zin!

19. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Hee meiden,

Ik ben al 3x op en neer geweest naar het ziekenhuis... ik denk dat de waardes wel goed zijn maar ik kan nergens online terugvinden wat normaal is, nuchter 5.3, na ontbijt 7.5, na lunch 8.0 en dan moet ik straks nog na het diner....

Ben net gebeld door het ziekenhuis i.p.v. volgende week dat ze zouden bellen. Ons kindje gaat geboren worden op maandag 21 november 2011. Op de 20e moet ik me melden voor laatste onderzoeken en mag als alles goed is wel thuis slapen. In de ochtend word de baby gehaald.... Dus als er voor deze datum geen weeen vanzelf op gang komen, komt de baby op de 21e.. dat is over 39 dagen. Jullie weten het nu nog eerder als mijn mannetje :)

20. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Maandag 21 november! Eindelijk duidelijkheid daarover. Nu die bloedwaardes nog.

Deel Deze Pagina