JBG.. dat is kutnieuws zeg! Daar mag je best om huilen! Nog een paar weekjes meis..en dan heb je de kleine in je armen. Hip.. oeii dat is een behoorlijke val geweest! Zult morgen vast wel spierpijn hebben dan. Anita.. fijn dat deze uitslag wel goed was. Ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen donderdag. Saxia en JBG.. succes bij de vlos morgen! MenP.. heerlijk vakantie! Geniet ervan Troetjuh.. succes morgen met de intake van de kraamzorg.
Hoi Meiden, Nou stelt eigenlijk niet zoveel voor bij het cb. Als je er binnenkomt moet je je kind tot op de luier uitkleden. Dan word hij gemeten, de luier mag af en hij word gewogen. Keano was 50 cm en 3470 gram bij geboorte. nu na 4 weken 55 cm en 4330 gram! Dan mag je door naar de arts en kun je wat dingen vragen. Ik wilde wat weten over darmkrampen, de balzak die de ene keer leeg is en de andere keer vol, en over het moeilijke poepen van keano. Maar kreeg wat vage antwoorden. Over dat ze niet precies weet hoe het komt en dat het normaal is en vaker voorkomt. Daarna keek ze hem helemaal na. Hij was helemaal in orde. Slagaders in liezen, ogen, schedel, heupen, of de balletjes zijn ingedaald, sterkte van de nek enz. Ik heb het nog met haar over de voeding gehad en of ik het goed doe. Ze gaf me een complimentje dat hoe ik het doe goed is. En dat de richtlijnen ook echt richtlijnen zijn en dat elk kind anders is en dus andere behoeftes heeft. Dus doorgaan met wat ik doe (voeding zoveel mogelijk op verzoek geven), naar mijn kind luisteren en je moederinstinct volgen. Ik ben blij dat Keano zo goed groeit en zo tevreden is. Hij kijkt al echt naar ons als we tegen hem praten. De arts zei dat hij waarschijnlijk binnen nu en een paar dagen echt bewust naar ons gaat lachen als we veel tegen hem blijven praten. Ik moet wel zeggen dat je echt druk bent met een baby en best wat slaaptekort hebt. Dus probeer in je verlof echt rust te nemen en veel te relaxen/slapen. (tip van moeder suus haha). Ik ben nu echt de hele dag druk met Keano, hondje, huis en vriend. En moet er echt even mijn draai in vinden. Maar hij heeft al 2 "nachten" doorgeslapen, van 21:00 tot 3:30/4:00 uur. Het gaat de goede kant op. Hij weet echt het verschil tussen dag en nacht (licht en donker). Overdag is hij veel wakker tussen de voedingen en in de nacht slaapt hij echt van voeding tot voeding. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik weinig reageer op jullie berichten. Ik lees het wel, maar heb de tijd niet om te reageren. "vrije"uurtjes besteed ik aan de hond, vriend of mezelf (slapen).
Hee meiden! Even snel een berichtje van mij. Hier gaat t nog steeds niet lekker helaas. Ik heb al een week ontstoken hechtingen. Enorm veel pijn en hoge koorts dus ik lig al een week op bed. Zo frustrerend na 11 weken bedrust in de zwangerschap om nu weer op dit punt te zitten.. Heb sinds gister een ABkuur dus hoop dat t helpt. Mijn man is veel thuis en op de dagen dat hij werkt is mijn moeder hier, omdat ik niet eens een luier kan verschonen. Norahtje doet het wel erg goed. Tis zo'n lieverd en tevreden kindje. Wel nog veel last van krampjes enzo maar verder slaapt, drinkt en doet ze het goed. Helaas is ze wel weer een stuk afgevallen, waarschijnlijkook door mijn ziek zijn Ze zit weer onder haar geboortegewicht en dat is toch niet goed na 3,5 week. Donderdag moet ik naar het CB, maar dat ligt eraan of ik dan wat beter ben want nu kan ik nauwelijks lopen. En hierbij dan even de gevraagde foto's Lekker in slaap in het voedingskussen en lekker in bad!
wat een moppie is ze toch Norah. WEl vervelend dta je ontstoken hechtingen hebt zeg Hoop dat de kuur snel aanslaat en je snel weer meer zelf kunt doen. Suusje Fijn dat het met Keano allemaal goed was bij het cb. Saxia en JBG succes bij de vlos. Troetjuh heeft de kinderwagen ook al naar beneden gehaald en vandaag intake met kraamzorg
Wat een mooi meisje Norah! Hopelijk slaat de abkuur snel aan bij je! En kun je gauw wat meer doen. Suusje.. fijn dat alles goed was bij het cb! Wat een kutweer is het nu zeg.. ik ben al 2 week verkouden.. en met dit weer gaat het ook niet echt over Vanmiddag weer werken, dus zal me zo even gaan klaarmaken. Iedereen een fijne dag vandaag!
@norah wat een dotje zeg ziet er lief uit heel erg velenend dat je nog steeds niet goed voel zeg... hoop dat snel beter voel en lekker zelf voor je kindje kan gaan zorgen @suus fijn dat alles goed is met de kleine man en weer is goed gekeurd en zeker dat je complimentjes krijg dat doet je als kers verse moeder toch goed @hip hoe is het bij jou? blauw pijn spierpijn? hier ging het vandaag niet zo goed dus heb besloten dat ik lekker thuis blijf vandaag, was al om 3 uur wakker niet meer kunnen slapen en toe viel ik in slaap en 10 min later wekker werd erg duizelig en benauwd wakker... das vandaag lekker me gemakje houden haha ja de kinderwagen staat beneden (ben lekker vlot met alles geloof ik) maar wou effe kijken of die in de gang paste heb niet zo grote gang maar past. alleen niet uitgeklapt dus moet nog effe bedenken hoe we dat gaan doen met maxi cosi en kinderwagenbak...
Goedemorgen dames, @norah: wat rot dat je zo ziek bent! Wel mooie foto's van je kindje! Kan je de baby niet bijvoeden met flesvoeding, of deed je dat al? @troetjuh: balen dat je je niet lekker voelt en zo slecht slaapt. je hebt gelijk dat je even thuis blijft! Je bent er inderdaad lekker op tijd bij met de box en kinderwagen beneden zetten ! Wij gaan dat volgende week doen, rond de 36 weken, althans, alleen de box. @suusje: wat fijn dat Keano het zo goed doet! @sam; werkze vandaag! Ben net terug van de verloskundige. Was de laatste keer daar. Nu over naar gyn in het ziekenhuis. Heb erg pijn in mijn hand elke nacht, blijkt volgens de verloskundige carpaal tunnel syndroom te zijn. Komt door de hoeveelheid vocht in mijn handen. als het goed is gaat dat over na de zwangerschap. Morgen naar het ziekenhuis voor mijn suiker. Had gisteren eigenlijk afspraak met kraamzorg maar ze hebben afgebeld gistermorgen, dus zit nu te wachten op een telefoontje voor een nieuwe afspraak. Die moet wel snel zijn hoor, ze zeggen voor de 36 weken. Vanmiddag weer naar de fysio!
Hoi meiden, @norah wat is een schatje om te zien! en balen dat het met jou wat minder gaat. Dat die hechtingen nog kunnen ontsteken na zo'n periode. Hopelijk slaat de kuur gauw aan en huppel je gauw weer rond @suus fijn dat alles goed was en dat de kleine steeds beter doorslaapt @hip hoe is het met de spierpijn? je hebt een flinke klap gemaakt @jbg suiker, jeetje meid dat er ook nog eens bij. Gelukkig hoef je nog maar een paar weekjes en dan is hopelijk alles weer als vanouds @troetjuh je bent niet te vroeg hoor. goede voorbereiding is het halve werk. hihi.. geniet er lekker van. Heb je al wel een proefrondje gelopen met de wagen? Verder heb ik het even niet kunnen onthouden wat er allemaal is gezegd. HIer gaat het weer een stuk minder goed. Weer erg veel misselijk en voel me erg wankel op mijn benen staan. Ik heb ook steeds het gevoel dat ik moet overgegeven en na gisteravond had ik daar ook even flink de balen van en kon ook alleen maar janken. Jeetje wat had ik mij deze zwangerschap toch anders voorgesteld. Vandaag ook maar een uurtje gewerkt, het lukt gewoon niet, zit er even doorheen.. zo maar even tukkie doen, daat voelt het best. Jammer dat ik niet 24 uur kan slapen. Maar ik ga in ieder geval een poging doen. Hopelijk hebben jullie een betere dag vandaag!
Dames het is tijd voor wat positiviteit en zonneschijn hier, al die depri berichtjes! Norah wat heb je een ontzettend mooi meisje... dat moet toch een boel leed goed maken! Hier lekker aan het werk, nu even geen patient. Morgen ben ik vrij en is mn moeder jarig, ga een taart maken en natuurlijk 's middags weer naar ons meisje kijken! Ondanks dat het ook spannend is heb ik er erg veel zin in.
@Hip; AUW!!! Hoe gaat het nu met je? @Troetjuh; gelukkig doen de poezen er nu nog niks mee. Hopen dat ze dat ook niet gaan doen wanneer de ballonnen er uit zijn. En nog 3 (mischien nu nog maar 2??) daagjes werken, heerlijk! Maar wel beroerd thuis nu. Bah, sterkte. @Suusje; Sow, 5 cm gegroeid! En fijn om een compliment te krijgen over jullie manier van voeden. En lekker aan je eigen dingen denken hoor! Wij wachten geduldig op nieuwtjes, haha. @Norah; Wat een mooie kleine Norah zeg! Maar wat ontzettend balen dat jet met jou zelf niet zo lekker gaat. Geniet maar lekker van jullie tevreden meisje en doe het rustig aan. Goed om te horen dat je een lieve vriend en moeder hebt die er veel zijn voor jou en Norah. Strerkte! hoop dat de AB snel aanslaat! @Rose; echt balen dat je je steeds zo rot voelt. zo had je je het inderdaad vast niet voorgesteld. ze zeggen dat je je na 12 weken vaak wat beter gaat voelen. hoop dat dat bij jou ook zo is, want daar ben je bijna!!! Even een vraagje; Hebben jullie tussen eisprong en ongi (of zwangerschap) ook zo'n pijn aan de zijkant van je borsten?? Vooral als ik net wakker word of wanneer ik in bed ga liggen. ik heb nu een zachte bh zonder beugels gekocht. Ga dat vannacht maar aan doen, kijken of dat helpt. Het is echt heel vervelend! Morgen testen...ben benieuwd. Ik heb de gyn nog niet gebeld. Maar een paar dagen later beginnen met die medicijnen zal denk niet zo erg zijn... Fijne dag! Het is nu trouwens droog bij ons en er schijnt een zonnetje, hoop bij jou ook Samantha!
@Sasjuh; wat ben jij lekker posititef! Fijn hoor! Alvast gefeliciteerd met je moeder en veel plezier bij de echo!!!
@menp heel herkenbaar. Ik had daar ook steeds last van. zowel de keren dat ik ongi moest worden als die ene keer dat ik zwanger was. Alleen toen ik zwanger was bleef het pijnlijk en werd het eerst alleen maar erger en ze werden groter. Ook mooi meegenomen (althans voor mij). Ben benieuwd naar morgen. ik duim voor je @sasjuh lekker positief en zo te lezen ook lekker bezig met de voorbereidingen voor party moeder. Een echo is en blijft volgens mij altijd spannend. Wel leuk dat je weer mag kijken. Ik wil ook!
MenP ik zou je eigen ongi afwachten en dan dus op dag 3 met Clomid beginnen, scheelt alweer die medicijnen om ongi op te wekken. Ik werd er de 2e keer helemaal niet ongi van en dan zit je ook zo stom te wachten. Hihi ik voel me ook positief! Zit lekker in mn vel, voel mn meisje geregeld schoppen en voel me gewoon lekker fit. Realiseer me ook wel hoor dat ik echt geluk heb tot nu toe met deze zwangerschap, en wil de meiden met klachten echt niet afvallen! Klagen mag altijd maar af en toe vind ik het gewoon even tijd voor wat zonneschijn!
zo de kraam intake is geweest ze heeft 1 en ander uit gelegd en wat dingentjes gevraagd en even naar het kamertje gekeken... verder gaf ze dus aan als je de 49 uur wil je dus niet terug kan :S dus is dan gewoon 8x8 of 8x3 of 4x8 en 4x3 maar ik denk dat ik gewoon voor de 3 uurtjes ga want dan mag je dan wel weer uitbreiden als het niet gaat, en mijn schoonmoeder komt een paar dagen na hier en die wil ook de huishouding doen verder vroeg ze of ik een stagiare wou (maar heb gezegt dat ik dit niet wil) omdat denk ik al druk genoeg is en als ik ma 3 uur wil wil ik dan ook wel dat ze met ons bezig is en niet met de stagiare en verder heb ik ook gevraagd naar een wat oudere ervaren kraamhulp was bij jullie trouwens ook de kraamhulp bij jullie bevalling? hier is dat wel zo die gaat ook mee naar het ziekenhuis en okal beval je midden in de nacht gaat ze toch met je mee naar huis..
Wat een geklets ineens weer meiden. @Hip hoe is het met je lijf en leden? @Norah balen dat je lijf je zo tegenwerkt. Maar wat een fantastische hummel hebben jullie zeg! Kan je niet even contact opnemen met iets of iemand i.v.m. een laag gewicht van Norahtje? Lijkt mij toch niet helemaal goed. @Suus mooi door de keuring! @troetjuh je bent volop in de voorbereiding geschoten merk ik. Had de kraam nog opmerkingen over het kamertje? Ik zit wacht maar op een telefoontje voor een afspraak. Volgens mij willen ze graag een rommelmelding op het moment dat de bevalling gaat beginnen, maar gaan ze niet mee naar het ziekenhuis. @JBG druk dagje dus. Heb je al een nieuwe afspraak voor de kraam staan? Vervelend dat je hand zo'n pijn doet. Precies de hand die je het meest gebruikt zeker? En nog naar de fysio en de vlos geweest. Was alles vlos-kundig gezien goed? @Rose wat blijft dat aanmodderen bij jou zeg. Hoop dat het nu toch wat minder gaat worden voor je met deze termijn. En anders toch maar weer hulp vragen hoor. @Sasjuh lekker posi. Ik ben morgen ook vrij en maak taart voor de visite van 's middags en 's avonds. Ik ga er 2 maken: kwarktaart aardbeien en nog iets maar dat weet ik nog niet. Bijna weer gluren naar je kleine meid. Nou die ziet er wel heel anders uit nu hoor. @MenP ik vind het toch wel spannend voor je testen morgen. En wat betreft de boobies...tja die voelde ik ook wel. Ik en Purk liggen prima op groeischema. Ik heb nu alle vlossen gezien in de praktijk, dus geen onbekende gezichten meer. Heb me definitief opgegeven voor de borstvoedingsavond. Mag over 2 weken bloed laten prikken en verder een zeer beweeglijke met mooie harttonen beeb. Indalingsweeën rond de 30 weken. Iemand bekend mee. Dat was ik vergeten te vragen. Nu tolt kleine Purk nog door mijn buik, maar heeft al wel een voorkeurskant om te gaan liggen. Ik zal de afspraken lijst weer eens tevoorschijn toveren.
En... zijn we nog up-to-date? JBG 19-10-2011: afspraak dietist in ziekenhuis Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo MenP2010 19-10-2011: Zw.test Anita1985: 20-10-2011: Gesprek gynaecoloog troetjuh: 21-10-2011: verloskundige hip1983: 21-10-2011: eerste fm iui3 Samantha1 22-10-2011: 3d echo Samantha1 24-10-2011: controle verloskundige Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011: 20 weken echo Samantha1 28-10-2011: Bloedprikken bloedgroep baby Pooh; 31-10-2011: controle verloskundige JBG 02-11-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog Tazzie 3-11-2011 controle verloskundige Saxia: 8-11-2011: controle verloskundige Saxia: 11-11-2011: revalidatie arts controle Tazzie12-11-2011: geslachtsbepalende echo JBG 21-11-2011: geplande keizersnee Saxia: 22-11-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Sasjuh83 28-11-2011: 3D/4D pretecho Sasjuh83 08-12-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) MenP2010 (28 jaar,1e kindje) Zwanger: JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP
haha ja idd heb helemaal nesteldrang alles moet klaar en waarom?? ik denk de rust voor mezelf haha bij mij belde ze ook pas vorige week hoor dus als net zo gaat als bij mij dan mag je nog effe wachten heb net ook de klossen voor het bed besteld die komen donderdag binnen over het kamertje, zei ooh die is al helemaal klaar vond het een leuk kamertje en had alles erop en eraan verder zei ze er niet zoveel over
JBG 19-10-2011: afspraak dietist in ziekenhuis Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo MenP2010 19-10-2011: Zw.test Anita1985: 20-10-2011: Gesprek gynaecoloog troetjuh 20-10-2011 borstvoedingsavond troetjuh: 21-10-2011: verloskundige hip1983: 21-10-2011: eerste fm iui3 Samantha1 22-10-2011: 3d echo Samantha1 24-10-2011: controle verloskundige Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011: 20 weken echo Samantha1 28-10-2011: Bloedprikken bloedgroep baby Pooh; 31-10-2011: controle verloskundige JBG 02-11-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog Tazzie 3-11-2011 controle verloskundige Saxia: 8-11-2011: controle verloskundige troetjuh 10-11-2011 voorlichtings avond ziekenhuis Saxia: 11-11-2011: revalidatie arts controle Tazzie12-11-2011: geslachtsbepalende echo JBG 21-11-2011: geplande keizersnee Saxia: 22-11-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Sasjuh83 28-11-2011: 3D/4D pretecho Sasjuh83 08-12-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) MenP2010 (28 jaar,1e kindje) Zwanger: JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP heb mijn afspraken er ook nog even bij gezet
@Rose; Bedankt voor je reactie. Had vorige keren ook wel wat last, maar nu is het echt veel erger! Ik moet ze onderhand vasthouden als ik uit bed stap. Naja, het is niet anders. En groter worden...dat hoeft van mij niet, haha! @Sasjuh; Ik dacht ook al zoiets te gaan doen. En komt mn ongi niet, dan kan ik t altijd nog nemen. En ik hou wel van een beetje vrolijkheid, dus ga vooral je gang!!! @Troetjuh; Jij hebt goed aangegeven wat je wel en wat je niet niet wilt! Dat voor jezelf 'opkomen' gaat je volgens mij steeds beter af! @Saxia; Fijn dat jullie op groeischema liggen, haha. En wel prettig dat je ze nu allemaal hebt gezien.
hoi hoi allemaal flink gekletst vandaag. sasjuh en saxia gaan taarten bakken hmmmm lekker wanneer kan ik komen proeven?? hihihihi sasjuh heerlijk ff wat vrolijkheid want we krijgen hier allemaal om de beurt last van een huildagje geloof ik. mss ook een beetje herfstdepressie wat over ons landje trekt dus meid breng zoveel zonneschijn als je hebt. rose ik hoop dat je je heel snel beter gaat voelen en kan gaan genieten van je zwangerschap. norah wat shit zeg dat je je nog steeds niet goed voelt. hopelijk slaat de ab snel aan. maar wat is kleine norah een ontzettend mooi en schattig kindje!! die wil je toch de hele dag knuffelen of niet. wat een dotje!! menp ik vind het toch behoorlijk spannend worden bij jouw hoor! je temp blijft mooi hoog het lijkt er toch echt op dat je je ei hebt gehad. morgen zit je op 11 dpo dus in principe zou je met de k2v5 een licht positieve test kunnen krijgen. anders zou ik ff de gyn bellen morgen en de situatie uitleggen. de rest ben ik vergeten, sorry!! met mij gaat het wel redelijk heb wel spierpijn, maar das het ergste als ik een tijdje stilzit dus blijf maar lekker bezig. mijn hele linkerkant is behoorlijk gehavend blauw en geschaafd dus daar moet iedereen vanaf blijven hahaha maar had veel erger gekund. heb volgens mij best wel geluk gehad. verder heb ik best wel goeie zin vandaag en veel energie heerlijk!! hopelijk morgen ook.