stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ah bah Anita wat ontzettend balen zeg.. :( een hele dikke knuffel

Sas wat fijn dat alles goed was met je meiske, en leuk een extra echo :)

MEno vooral veel tijdschriften enzo. en leuk knuffeltje, speentje, creme voor mama's buik tegen zwangerschapsstriemen, luiertjes voor newborn en alvast zwembandjes(met nijntje erop) voor om de armpjes voor later haha, zat bij zo'n tijdschrift in.. ook nog met korting een pakje met 5 rompertjes gehaald..

2. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @anita, balen meid. ik gun het jullie zo. een hele dikke knuf.

@ sasjuh kamertje ziet er mooi uit! en fijn dat de echo goed was en super leuk dat je straks weer mag. Ik ben jaloers.

@jbg een paar weken dus nog even afzien. Ook hier sla je je wel doorheen. en daarna lekker weer alles eten.
    Jij bent tot 16 weken erg slecht geweest? ook veel last gehad van misselijkheid, sorry weet dat even niet meer :( Heb je nog tip voor mij? en komt er echt een tijd weer dat ik dingen weer lust?

Vanaf vandaag voledig ziek gemeld. Blijf de komende tijd thuis tot ik mij weer wat beter gaat voelen. Morgen nog even wat dingen regelen en dan even mijn rust pakken.

@menp je hoeft maar iets meer dan een week te wachten, heerlijk!
    hopelijk kun je vanavond een beetje slapen

HIer komt het met bakken naar beneden,,,,

3. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Hip en Anita; Ik hoop ook echt dat jullie snel achter mij aankomen!!!

4. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tazz wat leuk dat je een box kon ophalen. Ik moet dat nog aanvragen. Ik dacht dat je dan veel verder moest zijn. Heb je nog meer boxen aangevraagd?

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Sasjuh.. wat fijn dat de echo goed was! Een hele opluchting..en wat leuk dat je gewoon nog een keer mag :D

En wat een leuk kamertje hebben jullie! Ik zal binnenkort ook foto's gaan maken. We gaan als het goed is dit weekend er nog even mee bezig :)

Anita.. gadver wat balen meid!

Hip.. ff lekker bijgekletst met een vriendin.. gezellig!

Norah.. wat fijn dat ze bij je thuis konden komen!

Tazzie.. zaten er nog leuke dingen in je pakket?

Hier vanmiddag ff met vriendlief naar de Wibra geweest.. en voor 34 euro hadden ook wij een hele tas vol.

- 3 hoeslakens
    - 2 molton onderleggers
    - een roze fleecedeken
    - een boxkleed
    - een lekker warm pakje (broekje met truitje)
    - super stoere (maar ook erg schattig) schoentjes!
    - 3 hydrofiele luiers

Oh ik kon mijn mandje wel vol blijven gooien met leuk spul haha.. :p

Ik kreeg op het laatst echt last van mijn bekken van het lopen.. hele erge steken :( Bah.. net ff in bad geweest en zometeen hebben we een informatie avond van het werk. (we gaan verbouwen) Dat duurt ook wel tot 11 uur.. dus ik denk dat ik vannacht ook wel heerlijk kan slapen haha.

Iedereen een fijne avond!

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sam staat hierboven ergens wat er ong inzit haha
    leuk geshopt bij de wibra, das een actie nu? (heb t ff gemist)

Rose nee je kunt t al aanvragen. Al had ik trouwens de dozen denk 2 weken geleden pas aangevraagd ofzo hoor, vond t ook wel erg snel dat de mail binnenkwam over deze felicitasdoos.
    Heb de blije doos ook aangevraagd, die kun je dan met 7 maand ongveer ophalen ofzo.
    kruidvat wil ik nog ff doen, hebben al wel zo'n kruidvatkaart ofzoiets.
    Enne babydump kun je ook een bon van uitprinten en die meenemen naar babydump, dan krijg je daar ook een doos..

7. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36

8. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Gelukkig gaat het wat beter met je Norah. De tijd vliegt op een dag met al die voedingen en het verzorgen van je kindje.
    Hier krijg ik ook steeds meer regelmaat. Ik geef fv op verzoek en overdag komt Keano tussen de 2,5 en 4 uur en 's nachts tussen de 3,5 en 5,5 uur. Hij krijgt 6 a 7 voedingen op een dag. (Vaker 7 dan 6.)
    Ik leer Keano steeds beter kennen, zijn huiltjes en zijn behoeftes.

Mijn vriend is elke dag om half 6 de deur uit en is ergens tussen 18 uur en 20 uur weer thuis. Keano heeft elke avond rond de tijd dat mijn vriend thuiskomt zijn huiluurtjes. De avonden zijn hier dus behoorlijk hectisch met eten koken, Keano troosten, vriend aandacht geven. Voor mijn vriend is dat best heel erg wennen. Bij thuiskomst een huilend en krijsend kindje, die bijna niet te troosten is. Dat maakt het voor hem wel moeilijker om een band met hem op te bouwen. Nou hoor ik om me heen dat het voor de meeste mannen pas echt leuk word na een paar maanden.

Keano is de hele dag een engeltje. Hij is ook wel veel wakker maar ligt dan gewoon lekker in de box of in mijn armen rond te kijken. Huilen doet hij dan alleen met een reden: vieze luier, de hik, honger en is dan dus makkelijk te troosten.

9. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Anita, balen van je ongi

Sasjuh, mooie kamer

Menp gefeliciteerd met 2 super mooie testen

10. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk dat is nou nog eens leuk midden in de nacht!!!!!

MenP wat ontzettend gaaf voor jullie. Veel plezier met dit nieuwe avontuur! Van harte hoor. Ook ik had er wel een goed gevoel bij.

Anita wat vervelend voor jou/jullie. Lijkt me inderdaad wel hard aankomen.

Sasjuh wat fijn dat je echo goed was, gefeliciteerd met zo'n modelmeisje. En een leuk kamertje! Stuk meer af dan bij ons.

JBG shit zeg zo'n dieet. Zou ik echt moeite mee hebben. Misschien nog een extra aftelbanner voor jou?

Hip nog steeds goede zin lees ik. Dame wat heb ik een respect voor jou. En je weet de aanhouder wint. Ik had het al eens gevraagd, maar misschien over het antwoord heengelezen. Hoeveel keer mag je iui?

Rose lekker aanvragen die boxen. Heb net de blije doos binnen. Die vond ik echt heel leuk. Wel de kraamzorg al aanvragen hoor. je hoeft nog niet te beslissen hoe je de uren wil nu.

Norah super therapie aan huis! En dan nu aan een goed herstel.

Mama Suusje wat klinkt dat al goed bij jullie. Echt een gezinnetje dat draait. Kom maar door met die tips. Na de kraamzorg sta ik er alleen voor want manlief is dan ook werken van 6 tot 18 uur.

Zoooooo Sam is ook lekker aan het binnenlopen met de spulletjes!

Hier enorm verkouden aan het worden en last van maagzuur. Weer misselijk wakker. Dus nu maar weer beneden zitten. Moet echt even rechtop. En op zoek naar anti-maagzuur tips. Sliep al met het hoofdeinde omhoog. Nu wat yoghurt op en hopen dat het zakt. Vandaag taart i.v.m. buitenlandse familie visite. Kregen leuke cadeautjes. De wasmachine is geplaatst en doet het super. De vloerverwarming doet het ook weer. Heb 2 identieke knuffels voor Purkje besteld bij babydump en hoop dat ik die morgen kan ophalen dan neem ik meteen ook zo'n zwanger doos mee. En verder super leuke luiertas gezien. Nog even in overleg maar denk dat die het wel gaat worden. Ook gekeken naar een speelgoedkist, maar wat zijn die dingen onbetaalbaar als je gewoon een witte wil met afgeplat deksel. Hij moet voor verwarmingsbuizen komen dus wel echt nodig. Verder moeten we nog een oplossing hebben voor een stopcontact op kleine vingertjes hoogte vanuit het bedje. Iemand een handige man/vriend met ideeën. Bedje kan echt niet anders staan en ja er zit al zo'n plakker in. Oh enne wat betreft de bevalling... dat doen wij zonder moeders. Moet er niet aan denken. En manlief zoekt zelf maar uit wat hij wil zien. Ik hoef geloof ik niet in een spiegel te kijken.

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Goedemorgen!

Anita ik baal met je mee.. had zo gehoopt dat jij nu ook eens goed nieuws kon brengen. Succes bij de gyn vandaag, hopelijk worden jullie niet voor een half jaar naar huis gestuurd!
    Hip jij hebt al weer zo de eerste fm, wat gaan die cyclussen snel bij jou! Hopelijk met een mooi resultaat deze keer.
    MenP heb je een beetje kunnen slapen? Lekker vakantie nu, kun je de hele dag van het aankomende wondertje genieten.
    Taz de Felicitas box kon ik ook met 14 wkn ofzo ophalen idd! Zaten wel leuke dingen in, ach en het is toch gratis! Kruidvat en Blije doos heb ik ook aangevraagd en de doos van de Babydump heb ik al.
    Saxia bah last van maagzuur! Heb wel eens gelezen dat yoghurt dan juist niet goed is maar je beter vanillevla kunt nemen. Geen idee of dat helpt hoor.. Heb je nog een beetje kunnen slapen verder? En 2 identieke knuffels.. 1 voor een jochie en 1 voor een meisje? ;) Veel plezier bij de Babydump!
    Norah fijn dat de vk even is gekomen om de hechtingen er uit te halen en lees nu dat de pijn minder wordt, helemaal mooi! Hopelijk ben je snel weer helemaal op de been en kan je lekker met je mooie meisje pronken want woww wat is ze mooi..
    Suusje je klinkt al als een doorgewinterde moeder! Fijn dat Keano het zo goed doet en jullie een beetje een ritme hebben gevonden.
    Rose he bah nog steeds misselijk.. Goed dat je nu even volledig ziekgemeld bent, even de rust pakken die je nodig hebt. Hopelijk verdwijnt de misselijkheid met een week of 16. Willen jullie trouwens het geslacht weten of niet?
    Samantha ook lekker geshopt dus bij de Wibra! Hebben jullie ook dat roze met grijs geblokte boxkleed? Ik ga vandaag nog weer even, ga ook wat beddengoed inslaan. Nu mooi voordelig! Balen dat je zo'n pijn had na het lopen! Nu weer over of nog last van? Zo je had dus nog een lange avond gisteren!

Gisteravond verjaardag gehad van mn moeder, was gezellig! Ging natuurlijk veel over babies haha, leuk hoe enthousiast iedereen is.
    Lagen laat in bed en toen was ons meisje erg druk aan het schoppen... en heeft vriendlief haar ook voor het eerst gevoeld! Hij vond het echt zo bijzonder, echt heel lief :)

12. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen

@saxia hopelijk heb je nog wel even geslapen? wat betreft maagzuur, rennies of gele vla? of anders bij de apotheek vragen.
    En kun je manlief niet vragen om zelf een kist te maken? of is die niet zo handig. scheelt een boel centjes!
    Wat betreft stopcontact je hebt daar speciale kinderdingen voor. misschien even bij de bouwmarkt kijken?
    allemaal wijze woorden van rose en dat op de vroege ochtend:)

13. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sasjuh hoop inderdaad nu wat rust te krijgen. wat betreft geslacht ik denk dat wij het niet willen weten. maar we hebben nog even wie weet bedenken we ons nog ;)

Wat super dat je vriend ook de kleine heeft gevoeld, lijkt me zo bijzonder om dat samen te voelen.

wibra is blij met de zwangere damens :)

14. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier moet ik even op reageren:)
    Dacht dat zelf namelijk ook, maar ik was zo blij dat ik het gedaan heb.
    Is echt zo bijzondere herinnering nu nog!
    Bij mij was het namelijk zo dat het eerste wat er kwam een pluk haar van norah was. Dat hing zo uit mijn vagina haha:) Maar het was zo bijzonder om te zien en te voelen dat ik echt blij ben dat er een spiegel was:) Dus zeg nooit nooit!!

15. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Meiden, wie ik nog niet had bedankt voor de felicitaties, BEDANKT! Echt fijn dat ik het hier figuurlijk van de daken kan schreeuwen, want verder kan het niet (buiten de opa's en oma's om dan, die het alle vier érg leuk nieuws vonden!).

@Tazzie; Klinkt als een leuk pakket hoor! Hoeveel pakketten kun je eigenlijk aanvragen? Volgens mij zijn het er best een aantal. Jij hebt er tot nu toe 4 aangevraagd (of ze staan op je lijstje)

@Rose; Wat jammer dat het werken toch niet lukt, maar heel goed van je om voor jullie zelf te kiezen nu. Lekker uitrusten en bijkomen! En ik heb prima geslapen (was ook pas 12uur ofzo), maar vanaf vanmorgen 7uur wakker gelegen tot ik de vuilnisauto om 8.45uur hoorde en ik een sprintje moest trekken om de bak nog op tijd buiten te krijgen, haha.

@Samantha; Wat leuk om allemaal spulletjes te shoppen voor niet zo veel geld! Lastig om dan te stoppen met laden. Vervelend dat je last kreeg van je bekken, is dat nu weer weggetrokken?

@Norah; Wat lief dat je man een broodje voor je smeert 's morgens en ook fijn dat hij 's nachts een fles kan doen. Kun jij ook even goed slapen. Zo'n moeder is ook lekker zeg en ze zal het denk niet erg vinden om zo veel bij haar kleindochter te zijn hoewel de reden minder is. En ontzettend fijn dat de pijn zo snel minder wordt. Hoop dat je beter hebt geslapen en de pijn snel helemaal weg is.

@Suusje; Jullie zijn al 1 maand papa en mama! En vooral jij went al met Keano. Snap dat het voor de papa lastiger is wanneer Keano dan net zijn huiluurtje heeft. Maar dat komt vast!

@Pooh; Nog een week, dan zit je op de helft!!! Hoe gaat het met je?

@Saxia; Wat een verhaal weer zo midden in de nacht. rot dat maagzuur. Hoop dat de yoghurt geholpen heeft. En kun je de knuffels ophalen vandaag (en meteen de box met vast wel leuke/handige spulletjes). Welke luiertas heb je gezien? En heel leuk een speelgoedkist! Wb het stopcontact...verder dan zo'n kinder ding (hoe heet dat eigenlijk?) erin kom ik even niet.

@Sasjuh; Wat mooi dat je vriend jullie meisje ook gevoeld heeft! En jij gaat vandaag gewoon nóg een keer naar de Wibra, heerlijk!!!

@Anita; Succes bij de gyn vandaag!

Vanmorgen nog even gebeld over mijn afspraak, want er werd gisteren gezegd dat ik met 7 weken een echo zou krijgen. Maar toen ging ik eens rekenen en kwam ik toch echt niet op 7 weken op 31 oktober. Maar op misschien 6...Maar ze zei; laat maar lekker staan die afspraak. Hoop wel dat we dan íets zullen zien, anders is het ook zo zonde (en volgens mij word ik dan toch wel erg zenuwachtig).

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    MenP ik was met mn 1e echo ook geen 7 weken maar ik geloof 6 wkn en 3 dgn. En toen was er al een garnaaltje van 6 mm met een kloppend hartje te zien ;) En als ze niets kunnen zien omdat het te vroeg is mag je vast een weekje later nog wel een x komen!

17. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo MenP jij kunt nu een drukke periode in met dingen gaan regelen na verschillende echo's, bloed prikken, kraamzorg aanvragen, eventueel kinderopvang regelen, leuke dozen aanvragen enz. Maar leuk leuk leuk.

Sasjuh ik had geen vla in huis en las in een boek dat yoghurt ook kan helpen. deed wel iets, maar heb twee uur opgezeten, daarna terug in bed en heb nog wel kunnen slapen tot 8 uur. is lang voor mijn doen. Gelukkig hoef ik niet te werken vandaag. En nu maar op zoek naar de vanillevla.
    Wat betreft de knuffels, koop er altijd 2 dames, want er moet er wel eens een in de was of raakt kwijt. En je zal het zien dat zo'n knuffel nergens meer te vinden is en je hebt een ontroostbaar kindje. Vandaar dus 2 identieke. Leuk voor je vriend dat ie de kleine meid nu ook kan voelen. Wordt het weer een beetje meer tastbaar voor hem. Hoe vaak mijn man ook niet aan mijn buik zit, zijn hoofd er op legt, er tegen praat en zegt daar zit mijn kindje, nou ons kindje. echt lief.

Rose mijn man is niet handig dus helaas geen geknutsel hier. We zoeken nog wel even door naar een alternatief. Ik wil wat betreft maagzuur niet meteen naar "medicijnen" grijpen als rennies ook al weet ik dat het kan. Eerst maar wat aanpassingen in de voeding. Dus geen koffie meer, dat lukt me wel, maar geen sap, dat wordt lastig. Ik bedoel, wat kan ik dan nog drinken? Alleen maar thee de hele dag, bleh. JBG ik voel met je mee. Verder lees ik vetarme voeding. Heb nog nooit een dieet gevolgd, dus geen idee waar ik dan aan moet denken. Ja geen Magnum, duhh.
    Qua stopcontact hebben we inderdaad al zo'n kinveilig plastic ding erin met van die onmogelijke draaigaatjes. Maar het stopcontact blijft op vingertjes hoogte zitten vanuit het bedje. Vind ik toch wat minder. En Rose het bevalt ons prima niet te weten wat het wordt. Wel iets lastiger met kleertjes en kaartje, maar heel handig dat je je niet kan verspreken.

Norah jouw goede raad staat genoteerd, wie weet. Maar voor nu lijkt het mij een zeer onaantrekkelijk idee.

Anita ben erg benieuwd naar je ervaringen vandaag bij de gyn. Ik duim voor actie bij jullie.

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sasjuh83 19-10-2011: 20 weken echo
    Anita1985: 20-10-2011: Gesprek gynaecoloog
    troetjuh 20-10-2011 borstvoedingsavond
    troetjuh: 21-10-2011: verloskundige
    hip1983: 21-10-2011: eerste fm iui3
    Samantha1 22-10-2011: 3d echo
    Samantha1 24-10-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige
    Pooh; 28-10-2011: 20 weken echo
    Samantha1 28-10-2011: Bloedprikken bloedgroep baby
    Pooh; 31-10-2011: controle verloskundige
    MenP2010 31-10-2011: 1ste echo
    MenP2010 1-11-2011: Afspraak gyn (afrondend gesprek)
    JBG 02-11-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog
    JBG 03-11-2011: afspraak fysio
    Tazzie 3-11-2011 controle verloskundige
    Saxia: 8-11-2011: controle verloskundige
    troetjuh 10-11-2011 voorlichtings avond ziekenhuis
    Saxia: 11-11-2011: revalidatie arts controle
    Tazzie12-11-2011: geslachtsbepalende echo
    JBG 21-11-2011: geplande keizersnee
    Saxia: 22-11-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites
    Sasjuh83 28-11-2011: 3D/4D pretecho
    Tazzie30-11-2011 20 weken echo + triple p onderzoek
    Sasjuh83 08-12-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites
    Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november
    troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 09 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend eind juni???

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP[/QUOTE]

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    goeiemorgen wat is er veel gekletst..
    heb mn hoofd er niet helemaal bij sorry.

net gebeld voor de 20 weken echo, die hebben we 30 november :)
    en kraamzorg had ik gisteravond via internet aanvraagformulier opgestuurd, werd ik net al teruggebeld :) deze week info papieren/bevestiging. met 7 maand weer gebeld voor intake.. dus dat is ook mooi rond :) nu kdv nog.. erg lastig om iets te kiezen.

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Tazzie lees dat jij ook mee doet aan het Triple P onderzoek, ik heb die gisteren ook gehad. Was wel even slikken toen ik zag dat het een mannelijke echoscopist was die de 20 wkn echo en dus ook dat inwendige onderzoek deed.. Maar ach die mannen zullen al wel meer hebben gezien. Mijn baarmoederhals was 38 mm dus prima!

Saxia dat is wel een goede van die 2 knuffels.. Hihi nog meer shoppen ;)

Deel Deze Pagina