Anita1985: 20-10-2011: Gesprek gynaecoloog troetjuh 20-10-2011 borstvoedingsavond troetjuh: 21-10-2011: verloskundige hip1983: 21-10-2011: eerste fm iui3 Samantha1 22-10-2011: 3d echo Samantha1 24-10-2011: controle verloskundige Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011: 20 weken echo Samantha1 28-10-2011: Bloedprikken bloedgroep baby Pooh; 31-10-2011: controle verloskundige MenP2010 31-10-2011: 1ste echo rose83 31-10-2011: intake en hartje luisteren Sasjuh83 31-10-2011: Echo zomaar omdat het leuk is! MenP2010 1-11-2011: Afspraak gyn (afrondend gesprek) JBG 02-11-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog JBG 03-11-2011: afspraak fysio Tazzie 3-11-2011 controle verloskundige Saxia: 8-11-2011: controle verloskundige troetjuh 10-11-2011 voorlichtings avond ziekenhuis Saxia: 11-11-2011: revalidatie arts controle Tazzie12-11-2011: geslachtsbepalende echo JBG 21-11-2011: geplande keizersnee Saxia: 22-11-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Sasjuh83 28-11-2011: 3D/4D pretecho Tazzie30-11-2011 20 weken echo + triple p onderzoek Sasjuh83 08-12-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) Zwanger: JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend eind juni??? Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP
Wat wordt er een hoop afgekletst hier ! @sasjuh: leuk hoor, kamertje helemaal af en ze heeft nu al zon grote garderobe !! En wat fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo. Ons bed kan ook niet op klossen, dus leg maar op 1 kant een extra matras, dan is het wel verhoogd voor als ze onderzoeken wil doen ofzo. En dan kan mijn man het daarna weer weghalen. Ze hoeft mijn bed niet te verschonen hoor en ik ga fv geven. @norah: jeetje wat verveld van die hechtingen, geen wonder dat je je zo rot voelde! Hoop dat je gauw opknapt! @tazzie; jij hebt je zwangerbox binnen, leuk!! Die van de kruidvat moet je je ff aanmelden met die kaart online en ik heb 2 weken geleden het bericht ontvangen (dus rond de 7 maanden) dat ik langs kan om het te halen, alleen ik vergeet het steeds ! En in de box van babydump zit een kortingsbon van 5 euro op kleding, dus als je eerst de box ophaalt kan je daarna gelijk shoppen voor kleren! En je hebt een datum voor de 20 weken echo, kan je daar weer naar toe leven! @anita: Wat rot meid . Vind het zo balen voor jullie Sterkte! Succes bij de gyn vandaag, ben benieuwd wat ze zeggen. @rose: ja, ben ook zo misselijk geweest tot 16/17 weken ongeveer. Ook elke dag overgeven. Ik kan je helaas weinig tips geven, maar er komt een tijd dat je denkt, hé ik heb een dag niet overgegeven en dan zijn het een paar dagen en zo verloopt dat Ik dacht dat het nooit goed kwam en ik bij de uitzondering zou horen van de hele zwangerschap ziek, maar gelukkig ging het beter! Ik duim voor je dat dat bij jouw ook zo zal zijn! @samantha: lekker geshopt lees ik, je hebt leuke spulletjes geshopt! Het is dat ik alles al binnen had, maar bij de wibra hebben ze vaak leuke dingen! @saxia: wat balen van je slechte slaap, wel herkenbaar. Ik heb ook nog niet DE tip voor maagzuur, maar soms nam ik een suikerklontje, dat helpt dat een paar minuten (zal ik nu maar niet meer doen met mijn zwangerschapssuiker)! Fijn dat je vloerverwarming het weer doet en je wasmachine is geplaatst, jij kan weer aan de slag met de was! Wat betreft het dieet, zo veel mogelijk koolhydraten mijden, dus geen zoetwaar op brood, geen snoep/koek/chips, geen frisdrank, sapjes etc... Dus eigenlijk alles wat lekker is vooral laten staan @menp: gewoon lekker die afspraak laten staan, dan heb je straks gewoon wat vaker een echo ! Mijn mannetje is wel heel lief, elke keer als hij thuis komt geeft hij een kus op mijn buik! Nog een paar weekjes en dan kan die de baby lekker knuffelen! Hier trouwens geen ouders bij de bevalling, zou het echt niet willen, lijkt me iets fijns voor ons tweetjes. En daarbij mogen ze de datum niet weten van de keizersnee, dat weten alleen jullie ! De kraamzorg heeft me nog steeds niet gebeld nadat ze de afspraak hadden afgezegd, dus heb ze gebeld, maar word nu weer teruggebeld. Ga zo maar is mezelf dwingen om de was op te gaan hangen!
Menp, wij zijn allemaal vrij vlot in het regelen van dingen maar met 12 weken eens gaan orienteren of nog later kan ook gewoon hoor. Wij gaan onze boxspring op bierkratten zetten. en kan ik er niet in of uit zien we dan wel. verder alles goed hier de kleine trappelt lekker druk en vriendlief heeft het gisteravond ook voor het eerst gevoeld erg leuk. Wel stress gehad en daar baal ik van maar is nu een end over. Zieke oma en bijna ruzie wil je nooit meer zien met mn vader. Geen leuke dingen met paps een end uitgepraat en oma is na dr borstamputatie redelijk opgeknapt.
MenP zou ook nog even wachten na de eerste echo maar orienteren kan natuurlijk nooit kwaad. Over een extra matras erop om je bed te verhogen het volgende: als je wil thuis bevallen mag dat niet omdat je dan te ver kan wegzakken. Hier geen trek om iets te eten. Zo maar even wat boodschapjes doen en dan vanavond sporten. Inderdaad Rose ik gok ook op een aantal sexe juiste kraamcadeautjes. heb ik ook nog wat te vragen. Vinden mensen ook wel fijn. Enne nog een tip sint en kerst komen er ook nog aan meiden. Dus niet alles zelf aanschaffen als je dat viert. Is ook een handige bron om wat dingen in huis te krijgen. Ga even CNN volgen over het nieuws dat Libië is bevrijd en Khadaffi (tja hoe schrijf je het nu correct; ik zie zoveel schrijfwijzen voorbij komen) gevangen of misschien wel dood is.
@Pooh; Jeetje, wat een nare berichten, gelukkig wel een end uitgesproken. Ik zat eens te kijken bij het dagverblijf waar ik graag ons kindje naar toe zou willen doen, daar is een wachttijd van 9 tot 12 maanden. Eerst maar even een echo en dan zien we wel verder. Fijn jullie hulp erbij! X
Ik hoorde net op de radio dat Khadaffi dood schijnt te zijn, echter is dit nog niet officieel bevestigd. MenP ik heb nog een regeldingetje voor je bedacht, als je wil natuurlijk; je aanmelden voor Moeders voor Moeders! Mag je meestal vanaf 6 wkn mee beginnen. JBG wat superlief he hoe die mannen met een zwangerschap omgaan. Enne ons kamertje is nog lang niet af hoor, al lijkt het redelijk af. Eigenlijk is er alleen nog maar behangen en meubels neergezet. Pooh leuk dat jou vriend de kleine man ook heeft gevoeld! Hm minder van je vader en oma, gelukkig weer op de goede weg. Zo ik heb toch nog mn huishoudelijke taken volbracht en de pony zijn dagelijkse beweging gegeven. Na het eten ga ik met vriendlief op visite bij mn nicht, zij heeft een dochtertje van bijna een jaar en kan een boel spullen van haar lenen (kruiken enz) dus even kijken! Oja matras op mn boxspring.. dat lijkt me niets. Ben bang dat ik er dan af val. Ook ben ik er nog niet uit of ik thuis of in het zh wil bevallen, zei altijd zh maar denk nu steeds vaker van stel alles gaat voorspoedig, dan wil ik misschien ook wel thuis blijven. Las op de site van het zh dan je daar meestal heengaat als je zo'n 7 cm ontsluiting hebt, dan ben je dus al een best eind.. Lastig denk ik om een kdv uit te zoeken, idd gewoon bij een aantal inschrijven en dan overal eens een x een kijkje nemen. Hier geen kdv nodig, de beide oma's gaan oppassen, zelf een dagje minder werken en vriendlief ook een middagje.
Jeetje.. wat hebben jullie veel afgekletst vandaag. Saxia.. fijn dat je alsnog ff hebt kunnen slapen. Wel minder van je maagzuur. Ik heb helaas geen tips voor je. Sasjuh.. Jaaa de roze met grijs/wit geblokte boxkleed hebben wij ook MenP is druk bezig met dingetjes uitzoeken.. Pooh.. gelukkig is alles een beetje uitgepraat! En wat leuk dat je de kleine ook zo goed voelt. Over het bed op klossen.. Wij hebben ook een boxspring..maar krijgen daar ook absoluut geen klossen onder. Hier in de buurt zit een speciale winkel, daar kunnen we een kraambed in bruikleen krijgen. Dus die komt bij ons op de slaapkamer te staan. Die heeft precies de juiste maten.. Ik was 2 uur vrij vandaag en ben daarna gelijk maar gaan poetsen, want wist als ik ging zitten dat ik dan niet meer van de bank af zou komen Het is nu allemaal schoon hier, dus kan nu lekker ff relaxen. Vanaaf ga ik nog even met vriendlief de stad in op zoek naar een winterjas voor mij.. Gister ook al even omgezocht, maar niks kunnen vinden
Sam kijk ff bij de Prenatal voor een winterjas. Niet zo heel duur. Heb ik ook en lekker warm. Simpel zwart en lang model. Pooh heeft gedoe. Sterkte daarmee.
@Sasjuh; Heb al zitten kijken op die site. Maar, omdat ik niet precies weet hoe ver ik ben, wacht ik liever even tot 31 oktober. Goed dat je het even zegt hoor! @Samantha; Succes met het zoeken van een winterjas!
zo heej wat is der hier flink gekletst vandaag. saxia eerst antwoord op je vraag, want idd je had het al es gevraagd maar was vergeten te antwoorden. geen idee hoeveel iui's hahaha (heb je hier zolang op gewacht krijg je dit als antwoord balen he hihihi) maar ja serieus ik weet het niet hebben we het eigelijk nooit over gehad. soms denk ik dat ik het wil vragen aan de gyn, maar aan de andere kant wil ik het eigelijk niet weten dan is er namelijk een einde wat dichterbij kan komen. klinkt een beetje vaag he, maar weet het niet zo goed te verwoorden. jij succes met je maagzuur heb geen tips voor je sorry. en wat wil je met het stopcontact? want je kan het ook verplaatsen als je niet wil dat je kindje erbij kan. ken je niet toevallig iemand die handig is met stroom? of je kan er zo'n buitenstopcontact opzetten dan zit er zo'n klepje voor.....succes! speelgoedkist kun je ook voor op mp kijken toch en dan evt zelf verven als het niet de juiste kleur is. pooh klinkt heftig die ruzie met je paps. gelukkig hebben jullie het uitgepraat. sterkte met je oma! kan een boxpring niet op klossen?? ik heb er nog nooit over nagedacht eigelijk wij hebben nog geen boxspring, maar willen er wel eentje zijn er wel al voor aan het rondkijken en sparen. sasjuh en tazzie wat is dat (ben de naam vergeten) onderzoek wat jullie hebben? had er nog nooit van gehoord. hier is zoveel gekletst dat ik het allemaal niet meer weet sorry! ik heb vandaag gewerkt had maar een korte dag (7uurtjes) ben net nog ff bij mijn ouders geweest. moet zo nog ff bestellingen van het werk doen(kan via internet en had geen zin meer om dat op het werk te doen dus dat doe ik lekker thuis) en dan niks meer vandaag. mss strakjes een filmpje kijken samen met mijn vriend. mijn nichtje belde net of ik in de herfstvakantie vrij heb (hier is volgende week hersftvakantie) of ze dan een nachtje mag logeren dus die komt volgende week donderdag logeren gezellig! morgen heb ik alweer mijn eerste fm vind het wel fijn dat mijn cyclussen zo snel gaan want naar een fm kijk ik altijd wel uit. ik vind dat best wel leuk eerlijk gezegd. nou ja balen dat het inwendig is, maar dat went snel. maar verder vind ik het best leuk om de follikels te zien groeien en te zien aan welke kant het is en zo. mss ben ik wel een beetje raar hahaha als jullie ooit mijn vriend spreken niet zeggen dat ik heb bevestigd dat ik een beetje raar ben want hij zegt dat al jaren hahaha, maar ik zeg altijd van niet hihihihi. fijne avond nog!!
@hip: het lijkt me inderdaad fijn voor je dat je cyclussen niet zo lang zijn, dan hoef je niet zo lang te wachten. @samantha; en? Geslaagd voor een jas? @pooh; wat rot de situatie met je vader, hoop dat het niet teveel druk op je legt. Stress is niet fijn. Heb wat pyama's e.d. besteld via neckermann, dus die zullen zaterdag komen. Heb verschillende besteld dan kan ik kiezen, wil er toch een beetje netjes bijliggen als ik in het ziekenhuis lig. Vanmiddag ook de kraamzorg gesproken, nu komen ze a.s. woensdagavond.
Anita1985: 20-10-2011: Gesprek gynaecoloog troetjuh 20-10-2011 borstvoedingsavond troetjuh: 21-10-2011: verloskundige hip1983: 21-10-2011: eerste fm iui3 Samantha1 22-10-2011: 3d echo Samantha1 24-10-2011: controle verloskundige JBG 26-10-2011: intakegesprek kraamzorg Sasjuh83 26-10-2011: controle verloskundige Pooh; 28-10-2011: 20 weken echo Samantha1 28-10-2011: Bloedprikken bloedgroep baby Pooh; 31-10-2011: controle verloskundige MenP2010 31-10-2011: 1ste echo rose83 31-10-2011: intake en hartje luisteren Sasjuh83 31-10-2011: Echo zomaar omdat het leuk is! MenP2010 1-11-2011: Afspraak gyn (afrondend gesprek) JBG 02-11-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog JBG 03-11-2011: afspraak fysio Tazzie 3-11-2011 controle verloskundige Saxia: 8-11-2011: controle verloskundige troetjuh 10-11-2011 voorlichtings avond ziekenhuis Saxia: 11-11-2011: revalidatie arts controle Tazzie12-11-2011: geslachtsbepalende echo JBG 21-11-2011: geplande keizersnee Saxia: 22-11-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Sasjuh83 28-11-2011: 3D/4D pretecho Tazzie30-11-2011 20 weken echo + triple p onderzoek Sasjuh83 08-12-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) Zwanger: JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend eind juni??? Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP
Hip wel fijn dat je cyclussen nu zo kort zijn.. Pooh minder dat gedoe met je vader enzo . Gelukkig dat het uitgesproken is. sam geslaagd voor een jas?? saxia lekker gesport?? Hip dat tripple p onderzoek is een onderzoek wat ze op het moment doen of een korte baarmoederhals te maken heeft met vroeggeboorte. Hier ook even de stad ingeweest. Geslaagd voor een nieuwe winterjas, 2 maten groter als normaal haha.. maar dan hoef ik nog niet gelijk een positiejas... en even langs de wibra geweest.. vast wat moltonhoeslakentjes, gewone hoeslakentjes enzo gekocht. wel alles wit omdat we t gelsacht nog niet weten haha..
Anita.. hoe was het bij de gyn? Ik ben nog steeds niet geslaagd voor een jas.. blegh, ik word er echt sjagerijnig van ook gewoon. De één zit niet lekker..de ander weer wel, maar dan lijk ik net een klein dik propje..dat vind ik ook weer niet mooi.. Van het weekend nog maar een keer kijken hoor.. wil er ook niet teveel geld aan uitgeven. Mss idd maar ff bij prenatal kijken dan Saxia.. bedankt voor de tip
Sam kijk anders eens op mp, ik heb een hele mooie van Esprit gescoord voor weinig geld, nieuw zou ik die nooit kopen omdat hij me te duur was!
Hoi meiden, Even kort verslagje van gesprek met de gynaecoloog.. Zoals ik zelf ook al wist waren er geen aanwijzingen waarom wij niet zwanger zouden kunnen worden tot nu toe.. Maar we worden nog niet naar huis gestuurd. Volgende week gaan ze nog een hsg onderzoek doen (baarmoederfoto maken en kijken of mijn eileiders doorgankelijk zijn) 4 november hebben we dan weer een gesprek en dan zullen we zelf een half jaartje moeten gaan aankijken.. Morgen pas ik even het lijstje aan, ga nu lekker bankhangen. X
@Hip; Volgens mij ben jij best raar, haha, je zegt het zelf hoor! Nee, volgens mij ben jij gezellig gezelschap! Ik snap dat je eigenlijk niet eens wil weten hoeveel iui's je kunt krijgen. Gezellig dat je nichtje komt slapen vollgende week. En welke film is het geworden? Hier is het voetbal...dat vind ik namelijk zoooo leuk....ahum. Succes morgen bij de fm, of moet ik zeggen veel plezeier? @JBG; Dat zou ik ook hebben, een nieuwe pyama om er netjes bij te liggen. Mooi dat de afspraak nu weer staat voor de intake. @Tazzie; Eigenlijk jammer dat je dan niet al wat gerichter kan shoppen, maar, shoppen is shoppen en dat is leuk! En goed dat je een nieuwe winterjas hebt gevonden. @Samantha; Jammer dat de jas bij jou niet gelukt is. Het moet wel een beetje leuk staan. Wij hadden het net samen over namen. Ik had namelijk een meisjesnaam die mn vriend niet zo leuk vond. Nu waren we op namenwijzer.nl en toen hebben we de naam die ik leuk vind op een andere manier geschreven en nu vindt mn vriend hem wel leuk. Daar een jongensnaam die wij beide leuk vinden bij gezet en dat was een goede match, haha. Hij zit nu ook te kijken naar het lijstje wat ik vorig jaar al eens gemaakt had. Zo lief! Wij krijgen de kamer van mijn ouders en de complete kinderwagen met reiswieg en maxi cosi van zijn ouders. Ook lief! haha
@Anita; Hoop natuurlijk dat het onderzoek volgende week aangeeft dat alles goed is met jou. Maar wat staat dat dan weer haaks op dat ik hoop dat je toch verder geholpen kan worden op één of andere manier. Succes samen!!!
He anita toch wel fijn dat je nog niet meteen weg gestuurd bent. een hsg is niet zo prettig heb ik hier wel vaker gelezen hopelijk valt het mee. heb ook wel vaker gelezen dat je na een hsg vruchtbaarder bent dan normaal en sneller zwanger raakt omdat alles goed is doorgespoeld. hoop het voor je! succes alvast. menp dankje dat je me raar vind haha en dankje dat je denkt dat ik wel gezellig ben. uiteindelijk geen film meer gekeken mijn paps is weer naar het zh gebracht vanavond. nu met vocht achter of op de longen. zit nog ff in afwachting hoe het nu verder gaat. is niet levensbedreigend gelukkig.
@Hip; Wel weer ff schrikken. Het is niet leuk als je vader naar het ziekenhuis moet, ookal is het niet levensbedreigend. Sterkte en ik hoop dat ze hem weer goed kunnen helpen en hij snel weer thuis is! X