stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    MenP lastig om er nog wat van te zeggen. Het zou een ei kunnen zijn, maar dan moet je temp de komende dagen nog hoger gaan worden.
    Hip spannend dus, volgende week naar de HA. Ben benieuwd wat hij er van zegt.
    Carly ook naar de HA geweest. Als ik het goed begrijp had je dus op 11 dpo 's avonds bruinverlies? Dat vind ik op zich nog niet zo ernstig, als je LF maar langer is als 10 dgn. Ik heb op 2 of 3 dpo al bruin/rood verlies.
    Dus jou mannetje mag ook een potje inleveren? Is dat bij julie gewoon bij de huisarts? Vriendlief hier was blij dat ie eraf was, hopelijk hoeft het niet nog een x.

Ik ga ff eten en dan naar stal, ben er vanavond wel weer!

2. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ sasjuh ja dat klopt op 11 dpo, dat is ook inderdaad gewoon goed hoor daar maak ik me ook geen zorgen over,het is meer een gevoel dat ik denk dat er iets niet goed is,dat is eigenlijk niet gebaseerd op mijn cyclussen of temp want die zijn tot nu toe eigenlijk best goed.

Ik ging ook in eerste instantie met de vraag of ze mij konden onderzoeken maar de huisarts wil eerst dus zaadonderzoek doen,ik ,ik dacht dat ze eerst bij mij zouden kijken ,maar dit kan dus gewoon bij de huisarts. Ik dacht dat dat altijd via gyn enzo moest.

Mijn man zit ook niet echt te springen om het te doen,hij vind het best confronterend, vond jouw vriend het ook spannend?

3. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Sasjuh, ik hoop het ook! Maar ik vind het ook wel een fijne gedachte dat waneer het niet zo mocht zijn we allebei achter het besluit staan om een bezoekje te brengen aan de huisarts. Maar meis wat ontzettend balen dat die ongi maar niet doorkomt! *knuf*

Marlijn, dt is lang geleden :$.. Hoe is het allemaal met jou dan??

Hip, goed van je zeg! Toch de knoop doorgehakt zie ik om een afspraak te maken bij de huisarts..

Carly, jeetje jij ook al naar de huisarts. Maar wat ontzettend fijn dat ze je gelijk zo serieus hebben genomen en nu alles al in gang is gezet!

MenP, nog even doortempen zou ik zeggen. Als je je eisprong gehad hebt zal hij komende dagen nog verder de lucht in moeten! Ik duim voor je!

Reageer straks even verder want de steples begint zo! Ff lekker een uurtje sporten!

Tot straks dames!

Wel mooi om hier nu te zien dat onze blauwe lijstje zo langzamerhand toch andere stappen gaat nemen voor hun kinderwens..

4. winnietje

winnietje Niet meer actief

Meiden misschien een rare vraag hoor, maar waarom gaan jullie al zo 'snel' naar de huisarts. Mij is altijd verteld dat het wel een jaar kan duren voordat je zwanger bent. Nu wij 7 rondes bezig zijn heb ik er eigenlijk nog niet over na gedacht om al naar de huisarts te gaan. Omdat je eigenlijk nog maar zo kort bezig bent. Hoop niet dat ik nu iemand boos maak want is niet mijn bedoeling. Ik zal denk ik pas naar je jaar na de huisarts gaan

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Winnie ik denk dat iedereen dat voor zich moet weten. Ik ben ontzettend blij dat ik zo snel naar de HA ben gegaan want anders had ik een jaar voor niets 'geoefend' aangezien ik waarschijnlijk PCO heb en uit mezelf geen goede eisprong krijg. Ik heb de hulp gewoon nodig om zwanger te worden en vind het fijn dat dat allemaal kan!

En als Carly een voorgevoel heeft dat er iets niet goed is kan ik me goed voorstellen dat je graag uitsluitsel krijgt, de wens is bij ons allemaal zo groot en stiekem waren we natuurlijk allemaal al heel graag zwanger geweest.

6. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Winnietje ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik heb ook altijd gedacht dat ik het een jaar de tijd zou geven of langer maar omdat ik inderdaad dat voorgevoel heb wat voortkomt uit allerlei gezondheidsproblemen die ik in het verleden heb gehad merkte ik dat ik er heel veel mee bezig ben en om mezelf gerust te stellen ben ik naar de huisarts gegaan.

Want als er niks uit komt dan weet ik ook dat we gewoon nog een tijd zelf zullen moeten proberen en dat vind ik ook niet erg maar dan weet ik in ieder geval dat er in eerste instantie niks mis is, ze zullen natuurlijk niet gelijk alles onderzoeken en alsnog hoeft het niet te lukken dat is niet gegarandeert natuurlijk,maar als ik een beetje weet hoe het zit heb ik denk ik meer rust

7. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hip.. wat fijn dat je naar de huisarts mag!

Carly..ook al naar de huisarts... hopelijk geeft hij jou antwoorden waar je wat mee kan! :)

Winnietje.. ik vind er niks raars aan dat mensen nu al naar de huisarts gaan..waarschijnlijk zegt hun gevoel dat het niet goed is.. en dan wil je gewoon graag bevestiging hebben of het waar is wat je voelt of niet..

Marlijn...lang niet gezien hier! Al 22 week...gaat snel! Alles goed? Last van kwaaltjes?

Sasjuh... nog geen ongi??

8. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Helemaal geen rare vraag hoor! En je maakt me zeker niet boos.. De reden(en) dat wij naar de huisarts zullen gaan is ook een beetje een informatief/voorbereidend gesprek..
    Daarnaast ben ik m'n pukkels ook ontzettend beu :(, het zijn bij mij echt geen kleine pukkeltjes maar echt joekels op mijn rug die ook ontzettend veel zeer doen. Hoop dat ze me daarvoor dan in ieder geval iets kunnen geven.
    Daarnaast is het zo dat in onze omgeving ook heel erg veel gevallen zijn waarbij het ziekenhuis een rol heeft gespeeld om de kinderwens in vervulling te laten gaan.
    En op moment dat wij naar de huisarts zullen gaan zijn wij zo'n 10 maanden bezig en mijn vriend wordt van de zomer 31..

Tja, al met al is het misschien nog wel te vroeg om naar de huisarts te gaan maar toch.. Ons gevoel zegt gewoon doen.

9. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Winnietje; ik begrijp je helemaal! Maarja, zoals ik jou begrijp, begrijp ik ook de meiden die naar de ha gaan. Ieder voor zich. En gelukkig kan het, want sommigen hebben het ook echt nodig.

@Hip; Misschien zal mn cyclus nu korter worden, daar hoop ik natuurlijk op en dan mét eisprong. Ik denk dat ik afgelopen rondes echt aan het ontpillen ben geweest. Nergens last van gehad, maar wel een lange cyclus.
    Ik had het al geprobeerd om nog 2 dagen 36,5 graden in te vullen en dan krijg ik een rode stippellijn. Dus wel een ei. Hoop echt dat dat gaat gebeuren. Ik wil ook zwanger zijn!!! haha

Welterusten allemaal

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He winnie word helemaal niet boos van je reactie. Snap heel erg goed wat je bedoelt. Want in principe zijnwe allemaal nog maar kort bezig dus waarom al naar de huisarts rennen. Ik zelf was erg aan het twijfelen of ik wel of niet moest gaan niet omdat ik het te lang vind duren maar omdat ik geen eisprong heb gehad afgelopen ronde. Mijn vriend en ik hebben het daarover gehad en toen besloten om es te bellen en te vragen wat het beste is. Ik weet ook niet of het normaal is dat je een ronde geen ei krijgt. En wil idd niet zomaar naar de ha rennen terwijl het nog niet nodig is. Maar de assistente zei dat ik toch beter een afspraak kon maken want als alles goed is dan heb je gewoon elke maand een ei. Dus vandaar. Geloof me ik ga liever niet maar als er wel iets is dan is het zonde om langer te wachten terwijl ik nu al weet dat ik dus geen ei heb gehad.
    Zo een behoorlijk lang verhaal geworden :D hopelijk is het nu een beetje duidelijk en nogmaals ik snap je volkomen en ben echt niet boos hoor.

11. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat een verhalen!
    En wat krijgen de huisartsen het druk.
    En als dat goed voelt voor je eigen lijf en psyche, dan moet je dat doen. Daar zijn ze namelijk voor. En als de huisarts het zelf ook te vroeg vindt, dan zegt hij/zij dat wel denk ik.

Verder weet ik het allemaal niet meer. Hier enorm druk!!!!

12. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    @ Winnietje, In het begin dacht ik idd precies hetzelfde als jij. Maar toen ik me in ging denken dat ik nog steeds niet zwanger zou zijn, kon ik me het veel meer voorstellen, zeker als je nog nooit zwanger bent geweest, omdat dan steeds meer de angst komt dat er iets mis is, zeker als je cyclussen 'raar' zijn.

@ Marlijn, leuk je hier weer te zien! Las dat jij ook zo'n last hebt van je bekken, same here:( Rustig aan doen is echt het enige wat helpt!
    Met de kleine meid gaat t ook goed, merk dat ik me steeds meer aan haar ga hechten en met haar ga praten enzo, Typisch dat je zoveel liefde al kunt voelen voor iemand die je nog nooit gezien hebt. Erg bijzonder hoe dat werkt!
    Kan niet wachten tot ze hier in onze wieg ligt.

@ Carly, fijn dat je haar de huisarts kunt. Snap je gevoel erg goed, ik was er altijd van overtuigd dat ik niet makkelijk zwanger kon worden, zoveel gezondheidsklachten, extreme menstruatiepijn dat de huisarts endometriose wel eens genoemd heeft, dus ik stond er echt versteld van toen ik in de 2e ronde zwanger was. Dus ik kan me het goed voorstellen van je!

@ Anita, fijn jij ook naar de huisarts... Hoop dat je het inderdaad gewoon nog een tijdje zelf mag proberen als alles in orde is.

@ Saxia, wanneer ga jij naar de vlos? En kijrg je ook een echo gelijk? Spannend hoor!

@ Tazzie, hoe gaat t nu met jou? Gek, maar ik denk vaak aan je...

En wat betreft aankomen, fijn dat jullie even bevestigen dat 6 kilo niet extreem veel is. Ik ben er inderdaad zo onzeker over. Was net als Anita ook zei, heel veel met gewicht bezig en zat altijd om randje ondergewicht en daar voelde ik me goed bij. Maar nu kom ik gewoon boven de 60 en dat vind ik een hele moeilijke grens, en miss zelfs de 70 nog wel... Pff..
    Het stomme is dat ik anderen nooit dik vindt die rond de 60/70 wegen, maar mezelf wel!

13. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    15 juni: Marije007 (32 jaar, 7de ronde, 1e kindje)
    17 juni: Pooh ( 26 jaar, 5e ronde, 1e kindje )
    18 juni: Anita1985 (26 jaar, 7e ronde, 1e kindje)
    19 juni: Hip1983 (28 jaar, 9de ronde, 1e kindje)
    22 juni: Carly81 (30 jaar,8e ronde, 1e kindje)
    23123 juni: rose83 (28 jaar, 6e ronde, 1e kindje)
    29 juni: MenP2010(28 jaar,3e ronde,1e kindje)bij 62 dgn cyclus

??: Sasjuh83 (28 jaar, 4e ronde, 1e kindje)
    ??: Winnietje (25 jaar, 6e ronde, 2de kindje)
    ??: Tazzie (31 jaar 5e ronde 1e kindje)

Zwanger:
    Mout83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 2 Sept
    Norah12 (21 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept
    Marlijn83 (27 jaar, 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 27 sept
    Sandra2 (24jaar), 1e ronde, 1ste kindje) uitgerekend 5 okt
    Esli4 (28 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 6 oktober.
    Dora (33 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 7 oktober
    Suusje1979 (31 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 9 oktober
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november
    troetjuh (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    Saxia (33 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, ik denk 11 januari
    Samantha1 (24 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 24 januari

14. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    De ongi heeft vandaag doorgezet dus ik heb alles weer even aan gepast

15. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    balen carly!

16. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Carly: Wat fijn dat de huisarts je zo begrijpt en je verder wil helpen!

Hier qua missselijkheid aan de beterende hand… Ik heb al 6 dagen niet meer overgegeven gelukkig. Ben nog wel misselijk, maar af en toe en heb wat last van mijn rug. De vermoeidheid is echt heel erg. Luisteren naar mijn lijf vind ik moeilijk. Ik ben iemand die knalt en altijd maar doorgaat, maar dat gaat niet meer… Elke dag al mijn energie in mijn werk en thuis ben ik niets meer waard. Mijn man vond echt dat ik meer op mezelf moet passen en heb nu ook een gesprek met mijn baas gehad. Ze heeft me vandaag een vrije dag gegeven om bij te tanken en ze houd me nu in de gaten hoe het gaat en als het nodig is mag ik wat eerder naar huis.

Wat ik ook zo raar vind is dat opeens ik niet meer hoef over te geven en me beter ga voelen, je gaat bijna denken, als alles maar goed is, hebben andere zwangeren dat ook? Ik kijk nu echt uit naar 15 juni om weer naar de vk te gaan en het hartje te horen.

Mijn buik is al wat aan het groeien, wel leuk hoor. Ik kan mijn buik niet meer inhouden, best grappig om te zien. We zijn al wel in wat babywinkels wezen kijken, maar nog niets gekocht… Weet eigenlijk niet wanneer we dat gaan doen, heb er nog geen haast mee. Denk over een paar weekjes. @alle zwangeren: kopen jullie alles nieuw of 2e hands?

17. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Het is heel normaaal dat je je beter gaat voelen na de eerste termijn. heeft met hormonen te maken. Ik merkte dat t beter ging zo rond week 14. Was echt een stuk minder moe en voelde me echt wat meer mijzelf. Geniet ervan!
    Goed dat jeman zo goed op je let,maar blijf dat zelf ook echt doen!
    Weet je watmijn verloskundige v an de week zei: Er zijn zoveel zwangeren die niet meer kunnen werken of minder kunnen, wees niet de stoerste.
    Vond ikwel eengoeie voor mijzelf..

Over spullen kopen, kleertjes,doeken en al die materialen hebben we nieuw gekocht. Vind ik gewoon prettig. Net als kinderwagen. We willen (als dat kan) ze voor meer kinderen gebruiken dus dan wil ik het gewoon nieuw hebben
    Wij hebben op marktplaats eeen super mooie commode met13 lades gekocht en een oude box die we zelf aan het opknappen zijn. Vind ik erg leuk, omdat je er danzelf ook werk in steekt enz.Ledikant maakt mijn man zelf. Vind het gewoon erg leuk om de babykamer uniek te hebben, dat het niet herkent wordt van:eek:h die is van de ikeaofzo...
    Bij ons voelde het pas goed om dingen te kopen na de 20 weken echo. Toen hadden we er ook meer zin in en werd het echter. En zelfs nu moeten we nog maanden wachten voor alles gebruikt gaat worden!!

18. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    JBG, Ik voelde me ook stukken beter vanaf week 13. Eigenlijk voel ik me supergoed haha!

Ik koop niet alles nieuw.
    Ledikantje, commode en kast van marktplaats. Opgeknapt en geschilderd.
    Matrasje nieuw van Leen Bakker.
    3 in 1 kinderwagen van marktplaats, nog geen jaar oud!! Wel even de bekleding van de wagen en de autostoel gewassen.
    Tummy tub nieuw gekocht.
    Al best een hoop kleding gekregen.
    Speeltjes, knuffels, dekentjes, rompertjes enzo koop ik wel nieuw.

Sommige dingen vind ik gewoon te duur om nieuw te kopen voor de korte tijd dat je het gebruikt. Ik spaar liever nog 2,5 jaar door voor een leuke nieuwe peuterkamer. (autobed gezien, erg leuk! en een boomhutbed, ook erg leuk!)

19. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Zo meiden,

de werkweek zit er weer op! Al zal ik van het weekend toch nog wel een paar uurtjes door moeten :(..

Saxia, doe je wel een beetje rustig aan meid?? Is altijd makkelijk om dit tegen een andere te zeggen terwijl ik dat zelf ook nooit doe ;)..

Norah, tja.. Ik heb nog niet gebeld hoor naar de huisarts.. We gaan eerst lekker op vakantie en dan zien we allemaal wel.. En tja, gewicht.. Probeer er niet te veel over in te zitten meid.. Maar denk dat ook ik dit straks best wel confronterend zal vinden.

Wie had er hier nu ook al een heel buikverleden opzitten, Carly?? Ik zelf namelijk ook. Ben 2 jaar terug ook nog geopereerd.. Wat ik zelf niet hoop is dat ik door mijn operaties verklevingen heb opgelopen, heb ze in ieder geval in mijn darmen.. Dat weet ik, is één van de redenen dat ik ook graag wat info wil inwinnen bij de huisarts.

Carly, balen zeg! *knuf*

JBG, wat fijn dat het misselijk zijn / overgeven minder wordt. En heb jij ook al een mooie buikfoto??

Suusje, wat fijn dat je je zo goed voelt! Hoe is het nu met je zwager?

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hoi!

Ik heb vandaag ff gebeld met het ziekenhuis omdat ik nu maar niet ongi wordt na de Provera. Heb een paar dgn wat bruinverlies gehad en 1 keer een beetje rood met afvegen maar verder niets.. Nu vroeg ik me af of ik nog ongi moet gaan worden en hoe of wat. Mag maandagochtend om 10 voor 8 komen voor een echo, dus dat is wel fijn! Hoop dat ik snel met Clomid mag beginnen.
    Maandag ook afrijden dus een spannende dag, ben er nu al misselijk van..

JBG fijn dat je je beter voelt meis, lekker van genieten! Ben benieuwd naar een buikfoto. Goed dat ze zo meelevend zijn op je werk!
    Carly balen dat je ongi heeft doorgezet.

Deel Deze Pagina