stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Goedemorgen..

Hip.. succes vandaag bij je iui. Hopelijk is het deze keer echt raak.

Verder iedereen veel plezier vandaag.
    Voor degene die moeten werken.. werkze!

Ik zal mij ook zo gaan klaarmaken..

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hip heel veel succes, ik zal duimen en hopen dat je eitje nog niet gesprongen is!
    Sam werk ze, ik mag ook zo gaan, brr tis koud!

3. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hip succes vandaag!

Met luiertassen ben ik nu ook bezig en dan vooral wat is handig en praktisch daarin.
    Kinderwagen hebben wij van Maxi Cosa de Mura 4 inderdaad vanwege de stabiliteit. Een nieuw model in intense red, aangezien rood ook ons kleurenthema is. Wij kregen er een Maxi cosi autostoeltje bij in een aanbieding bij babypark via internet besteld. Is zo'n ombouwwagen met wagenbak en buggy. Voetenzak kan ik lenen en heb ook een Lodger Shelter dus dat komt wel goed. Fijn is ook dat hij heel klein ingeklapt kan worden. Wij zijn aan het kijken voor een andere auto, maar zou best in een Aygo gaan.

Sam ik reageer vanavond even op je verlof vragen moet nu opschieten.

Doeeeegggg!

4. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hip heel erg veel suc6 vandaag

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Tazzie wij hadden hem in de winkel kocht
    bij baby tienerplanet in rotterdam....
    haha euh volgens mij was ik een week of 8 kreeg hem van me vader...
    ik heb ook reiswieg en zit gedeelte daar was die toen 400 euro
    maxi cosi hebben we cabrio fix. met voetenzak, van 200 voor 100 euries ook omdat dit kleurtje eruit ging...

6. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hip Succes!!

Hier een luiertas die bij de kinderwagen zat. Maar nog nooit gebruikt!
    Het verschoonmatje ligt hier op de keukentafel, die gebruik ik continu. En als ik weg ga met keano heb ik een toilettas van de hema. Daar kunnen een stuk of 5 luiers in en een dun pakje billendoekjes, meer heb ik nog niet nodig gehad.

Hier gaat alles steeds meer zijn gangetje. Krijg al wat regelmaat en loop niet meer de hele ochtend in pyjama en ontbijten doe ik ook niet meer tijdens de lunch:D.
    Keano is nu wel rond elke voeding overdag een uurtje wakker, maar huilt niet heel erg veel. De nachten slaapt hij goed, maar nog niet door.

Als er iemand van jullie nog een keer naar een babyzaak hier in de buurt (ik woon in ede)gaat (veenendaal ofzo): Ik heb nog ongeveer een pak luiers maat 1 over, die mag je van mij zo op komen halen. Keano zit al in een maat groter. De luier is nog wel te groot maar hij plast veel en een grotere luier neemt veel meer op.

7. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Troetjuh; Dus jij vindt 4 wielen stabieler. Ik moet gewoon ook gaan lopen met 3 en 4 wielen, hoewel ik wel 'altijd' heb gezegd dat ik 3 wielen mooier vind. Bedankt voor je advies. En jij was er trouwens vroeg bij! Leuk om al in huis te hebben. en kortingen zijn altijd fijn, dan kun je meeeeer kopen.

@Samantha; Leuke tas! En liever een losse wagen naar je zin dan een inzet die je lastig vindt en niet zo mooi. Gelijk heb je dat je dan een losse hebt gekocht.

@Sasjuh; Mooie wagen! Dat model vind ik ook mooi. En wb de luiertas, soms is praktisch beter dan heel mooi. En jij weet wie hem gaat dragen...je vriend, want die vindt hem wel heel mooi, haha!

@Tazzie; Beter een 2011 model met korting! Dat is altijd mooi meegenomen. En ik vind de paarse kleur vooral heel lief, dus begrijp je vriend wel wanneer hij liever een andere kleur heeft. Toch de echo dan afwachten en zodra je weet dat het een meisje is, de paarse bestellen!

@JBG; Welke kleur wagen hebben jullie? ik zie op de site dat ze zwart, rood en grijs hebben. En van die wagen kun je een soort 3 wieler en een 4 wieler maken, handig! En je weet idd pas hoe hij in gebruik is wanneer je hem écht met baby erin gaat gebruiken.
    Wel fijn dat je gister een goede dag had met je vriend, maar snap dat je ook liever aan de fris en gebak zou zitten op die verjaardag ipv aan een glas water. Meid, nog even en dan mag je wel weer zulk soort zoetigheden. en dan geniet je er extra van!

@Hip; Hoop dat vriendlief goed gespaard heeft!!!

@Saxia; Ook al een maxi cosi mura 4. En nu op zoek naar een geschikte luiertas. En een nieuwe auto. Als die wagen in de aygo kan, dan kan ie zeker klein opgevouwen worden zeg! Das een fijne wagen.

Ik moet vandaag echt ff stofzuigen. Was er in de vorige week mee begonnen, maar toen stonk de stofzuiger heel erg. Er kwam een ammoniaklucht uit. Toen we hem open maakte, zat er een dode mot tegen het filter geplakt en er kwam vocht uit, BAH! Vriendje heeft hem schoongemaakt en hoop dat hij nu niet meer zo stinkt.

8. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Suusje; Wat hebben jullie toch een wijs en mooi mannetje!!! En wat leuk om te horen dat je steeds beter in een ritme komt. Ik lees het in al je zinnen terug. Fijn dat wij advies van je krijgen en kunnen vragen.

9. winnietje

winnietje Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb niet alles gelezen en ben het even helemaal kwijt. Sorry.
    Ik weet ook niet wie er nu allemaal bevallen zijn.
    Ik hoop dat iedereen een fijne zwangerschap heeft die zwanger is, en dat alle kindjes die geboren zijn het goed doen.

Hier gaat het redelijk. Iets meer rust waardoor het besef wel snel en hard binnen komt. Maar moet zeggen dat het erg helpt om een klein manneke rond te hebben lopen. Daarvoor moet je door.
    2 weken geleden de 12 weken echo gehad. Deze was helemaal goed. KIndje beweegd goed. Maag, ruggenhart en de hersentjes al kunnen zien. Hartje kloptte keurig. Vorige week naar de verlos geweest voor controle. Hier konden ze het hartje eerst niet vinden. Dit was even een spannend moment. Maar gelukkig naar een paar minuten zoeken toch gevonden. Klopt erg krachtig, maar het kindje ligt erg diep en de placenta ligt aan de voorkant. Mogelijk dat dit meegespeelt heeft.

10. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @hip: succes vandaag!

@menp: wij hebben een andere kleur, de enige die wij leuk vonden en dat is de kleur Natural Mavis. We hebben de 3 wieler en ook een voetenzak erbij gekocht. We hebben ons goed laten informeren en ben er erg blij mee. Hierbij een plaatje van de winkel (hij stond daar in 4 wieler, maar hebben dus een 3 wieler, en die tas hebben wij ook niet)....

En we hebben een bijbehorende luiertas, zie: Quinny Bag | Tassen | Baby-Dump

Even een tip trouwens, je krijgt nu bij Babydump 20% korting op alle luiertassen!

11. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hoi Winnietje,

Fijn om weer wat van je te lezen.
    En fijn dat de baby het goed doet!
    En wat ben je toch sterk. Heb je wel genoeg hulp zodat je ook een beetje tijd voor jezelf kan nemen?

12. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Winnietje; Fijn om te horen dat met je kleintje alles goed gaat. Begrijp dat na alle drukte, de rust ineens wel hard aankomt. Één van de redenen om door te gaan is jullie mannetje. Sterkte!

@JBG; Mooie wagen ook. En neutraal van kleur. Leuk hoor al die wagens van jullie!!!

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Winnietje fijn om wat van je te horen! Fijn dat het met de kleine uk goed gaat. Kan me voorstellen dat het nu hard aankomt nu het iets rustiger is om je heen. Maar je hebt je kleine mannetje nog! knuffel

suusje fijn dat je wat regelmaat krijgt, en wat een lekker manneke hebben jullie toch :)

menp bah een stinkende stofzuiger is niet fijn. hopelijk stinkt ie niet meer.

Jbg kan me goed voorstellen dat het even wat minder leuk is op feestjes als je niets mag hebben :(

euh verder ben ik t ff kwijt.. Maar ook als het een meisje wordt, wil vriendlief die kleur kinderwagen niet :( met oog op de toekomst voor een eventuele 2e als dat dan een jongentje zou worden) maar goed we nog wel welke we willen :) na de pretecho nog maar eens kijken..

14. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Mijn bazin belde vanmorgen of ze vanmiddag op een bakkie mocht komen. Dat was goed en ik was benieuwd wat ze te zeggen had of dat ze voor de gezelligheid kwam... Ze kwam wel aan met bloemetjes, maar wilde mij gewoon informeren over de verandering in mijn werk (gaan o.a. meer automatiseren) en ze wilde niet dat ik dit via via weer zou horen en zou gaan stressen omdat ze aan mijn werk zitten net nu ik er niet ben. Ik heb gezegd dat ik hoop dat het allemaal positiever word en ik niet heel erg tegen verandering ben, maar het jammer vind dat ik er niet ben om het te begeleiden... in februari ben ik weer terug dan zie ik het dan wel, ga er me nu niet druk over maken, duurt nog maanden voor ik terug ben dus wat heb ik eraan. Wel lief dat ze me zelf even informeerde, want zo betrekken ze me er toch bij. En ze wilde gewoon echt even duidelijk maken dat ze het nu niet expres deden nu ik er niet was maar het gewoon zo uit kwam omdat nu meer mensen mijn taken overnamen en tegen wat veroudere processen aanliepen... Gelukkig was dit het, was even bang dat het iets vervelenders zou zijn!

Vanavond weer naar babygym, er zijn er al 2 bevallen! 1tnje met 36.6 weken en 1ntje met 38 weken! Groepje wordt steeds kleiner zo! Nu even lekker rustig op de bank, babytje schopt veel en manlief komt over 10 minuutjes thuis!

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Winnietje.. Wat fijn om weer wat van je te horen. Ik denk dat het altijd wel moeilijk blijft voor je, maar je weet voor wie je doorgaat..voor jullie kleine mannetje en de andere kleine. Volgens mij ben jij echt een sterk iemand..

Hip.. de iui gehad?

JBG.. fijn dat ze je er toch zo mee betrekken op het werk, dat ze het even persoonlijk aan je komt vertellen. Veel plezier vanavond bij babygym.

MenP.. volgens mij heb je inmiddels al een aardig idee wat er allemaal te krijgen is qua kinderwagens ;) Nu moeten jullie zelf nog een keuze maken.. gelukkig hebben jullie daar nog even de tijd voor! Hoe voel je je verder? Ook last van kwaaltjes?

Suusje.. jij bent al een echte mama zeg. Je klinkt erg positief en die foto's van de kleine keano.. pff daar smelt je toch gewoon van :D

Ik heb vanmiddag lekker koekjes gebakken :D Was half 3 thuis van het werk.. en zit nu net lekker op de bank. Was nog even met vriendlief doorgereden naar de babydump, alleen bleek dat hij gesloten was :( Beetje jammer..

Zometeen ff eten maken en dan vanavond weer naar de vlos voor controle.

16. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Tazzie; Nou, stofzuiger stinkt nog steeds, dus misschien moeten we een nieuwe kopen. Hij is toch al 6jaar ofzo.

@JBG; Ik zou ook zoiets hebben van, wat wil ze aan me kwijt. Gelukkig niets om je zorgen over te maken. Straks naar de gym, jaja, bevaldata komen steeds dichter bij. Dat besef zal bij jou ook wel steeds meer komen, nu er een aantal zijn bevallen.

17. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Samantha; Ik heb verder niet echt kwaaltjes. En ik heb inderdaad een goed beeld wb wagens, haha. Lief dat jullie allemaal op mij gereageerd hebben.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Suusje wat leuk die fotoos van jullie mooie kleine man! Fijn dat je zelf ook weer een beetje in een ritme zit nu.
    Wbt je luiers.. ik ben net zaterdag in Veenendaal geweest ;) Maar gaan vast nog wel een x, iig naar Babypark in Kesteren dus mocht je ze dan nog hebben wil ik ze wel op komen halen! Woon in Deventer dus niet heel ver weg.
    JBG fijn dat je bazin dat even zelf kwam vertellen, zal sowieso wel weer wennen zijn als je moet werken na er zo lang uit zijn geweest.
    Samantha lekker koekjes! Bevalt het halve dgn werken? Jammer van de dichte babydump.

Hier weer een drukke werkdag gehad en moet zo nog naar stal en de was doen, pff. Heb van mn tandarts waarbij ik op maandag en vrijdag werk een superlief kado gekregen vandaag: Speelgoed 568738 Chicco Projector Sterrenhemel Roze

19. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Sasjuh; Wat een schattig cadeau zeg van je werk!

20. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een geklets weer. Morgen reageer ik uitgebreid op iedereen. Nu alleen even op Sam omdat ik dat beloofd had.

Komt ie wat betreft verlof.
    Je hebt recht op 16 weken verlof. Je moet uiterlijk 4 weken voor de uitgerekende datum stoppen met werken. Regel voor je werkgever een zwangerschapsverklaring bij de vlos. Je mag ook stoppen ergens tussen 6 en 4 weken van te voren. je blijft recht houden op die 16 weken. Dus eerder stoppen is minder weken na de geboorte. Maar.... als het kindje over de uitgerekende datum geboren wordt dan krijg je als het ware extra tijd. Je werkgever regelt dat verder allemaal. Behalve aangeven wanneer je wilt stoppen en een verklaring hoef jij niks te doen. Denk ook even na over de vraag of je je werktijden na het verlof anders wilt hebben, qua uren en/of dagen. Na je verlof kun je ook nog vakantiedagen opnemen om de periode wat te verlengen dat je thuis bent. Je kunt ook gebruik maken van ouderschapsverlof. Dit is alleen niet betaald, terwijl zwangerschapsverlof dat wel is. Ik betwijfel alleen of jij daar recht op hebt aangezien je nog geen jaar bij je nieuwe werkgever werkt. Dan heb je nog wel recht op een regeling voor borstvoeding, als je dat wil gaan geven. Vraag hiernaar bij je werkgever indien van toepassing. Je hebt recht op tijd en ruimte om te kunnen kolven bijvoorbeeld. Heb je zo voldoende antwoord?

Deel Deze Pagina