Even een update hoe het hier gaat De rust is een beetje weergekeerd heb ik het idee. Ik ben al een stuk meer opgeknapt, minder pijn en de koorts is weg. Fijn om eindelijk weer een beetje dingen te kunnen doen. Gister lekker met norah en manlief gewandeld buiten. Was wel bekaf, maar toch, het voelde erg goed ( ookal was het bagger weer en regende het) Verder ben ik helaas gestopt met het geven van borstvoeding. Moeilijke keus is dat geweest. De bv was erg teruggelopen doordat ik zo ziek was geweest en norah werd na een uur alweer huilend wakker als ze aan de borst had gedronken. Het zou erg veel energie kosten om het weer op te gaan bouwen en die had ik echt niet. Ook groeide ze nauwelijks dus hebben we toch maar de keuze gemaakt om over te gaan op flesvoeding. En ze groeit!! 3880 gram! Dus 200 gr boven geboortegewicht. Merk wel dat het norah goed doet, maar toch vind ik het jammer dat ik door mijn ziek zijn het niet heb kunnen volhouden. Maar ik denk wel dat in deze situatie dit het beste was voor ons beide ipv te blijven proberen. Verder voel ik me geestelijk ook een beetje raar soms. Emotioneel.. Gisteren merkte ik ineens dat ik het zwanger zijn eigenlijk best wel mis. Je leeft zo naar iets toe, je voelt je speciaal... Nu voelt het leeg ofzo, ik ben weer alleen in mijn lichaam en voel me niet meer bijzonder. Ondanks dat ik een hele zware zwangerschap heb gehad mis ik het wel. Die zware dingen raken alweer naar de achtergrond. (Gelukkig maar!! anders zou ik nooit meer zwanger willen worden) Ben echt zo gelukkig met norah, maar toch is het allemaal maar een heftig en bijzonder proces vind ik.
Norah fijn dat je weer wat beter voelt Jammer van de borstvoeding maar idd je moet kijken wat het beste is voor jou en je meisje... fijn dat het dagelijkse ritme weer terug komt
@Samantha: Alvast veel plezier morgen bij de ondertrouw! En je buik is goed aan het groeien zeg! @Troetjuh: Ik heb geen msn maar wel hyves dus als we elkaar daar een keer tegenkomen, dan kunnen we kletsen! Waarmee hou jij je nu bezig tijdens je verlof? @Sasjuh: heb je de babyfoon nog gekocht bij de Aldi? Fijn dat alles goed was bij de verloskundige. @Anita: wanneer ga je precies skieën? Succes vandaag bij het onderzoek! @Hip; jij kan lekker genieten van een paar dagen vrij! Geen ervaring met Tele2, wij hebben alles in 1 bij Ziggo. @Pooh: wat balen dat je slecht hebt geslapen! @Norah: Wat fijn dat je jezelf nu een stuk beter voelt! Jammer dat je moest stoppen met je bv, maar zo kan je het fysiek beter volhouden en dan kan je je ook lekker op kleine Norah concentreren! Gisteren is de kraamzorg geweest. Goed gesprek gehad, had nog gedacht aan wat jij zei Troet, over een stagiaire. Heb er ook voor gekozen om het niet te willen. Verder was het een goed gesprek en heldere uitleg. Krijgen ongeveer 5 uur per dag kraamzorg. Verder weer zo slecht geslapen, heb ook erg last van mijn handen en pols s nachts. Heb er wel de balen van in. Maar goed, niets aan te doen.
Zo, hier ben ik weer.. Wat was me dat een PIJNLIJK onderzoek! Moest even blijven liggen want was gewoon wit aan het wegtrekken .. Auwauwauw.. Wel zag alles er gelukkig goed uit! Dus volgende week vrijdag nog een gesprek en dan lekker op ski- en klusvakantie! Nog een fijne dag allemaal!
Norah.. wat fijn dat alles weer een beetje op regel komt en jij jezelf ook wat beter voelt. Misschien is het een goed idee om met iemand erover te praten dat je best wel emotioneel bent.. Ik denk dat je echt niet de enige bent.. Hoop voor je dat je snel weer helemaal lekker in je vel zit. JBG.. mooi dat de kraamzorg nu is geregeld. 5 uur op een dag is een prima tijd toch? En ook al geen stagiaire.. ik zou dat ook niet willen hoor. En wat vervelend van je zere handen en pols. Is daar ook iets aan te doen? Pooh.. Wat balen dat je slecht hebt geslapen. Is het nu wel helemaal goed uitgepraat met je vader dan? Anita.. aii een pijnlijk onderzoek gehad dus. Gelukkig was wel alles goed. Nu lekker gaan aftellen totdat jullie met vakantie gaan!
Anita, vervelend dat t onderzoek zo'n zeer deed hopelijk niet voor niets. Norah, fijn dat t wat beter gaat. Jammer vd borstvoeding maar mischien maar beter. Denk dat je nu gewoon lekker aan t ontzwangeren bent.
Hello ladies, Poeh Anita dat was dus een tegenvaller, want erg pijnlijk. Maar wat zei de gyn over eventuele kluspogingen? Ik hoop het zo! Hip is nog relaxed over de iui. Knap! Carly wat fijn dat je huisje echt je huisje wordt nu. Moest je niet bij de vlos opgeven over eventuele psychische klachten? Anders nog even doen. En hoe graag je je ook zou willen terugtrekken niet doen. Zoek contact. Met je vriend, een goede vriendin, met de vlos, met je huisarts met een andere hulpverlener. Doen! Kan je wel genieten van de kleine? Bij haptonomische zwangerschapsbegeleiding, waar ik morgen weer naar toe ga met man, geeft zij ook babymassage. Misschien leuk om na de bevalling op te gaan pakken. Ben benieuwd naar jullie ervaringen Sasjuh. Fijn dat je goed hebt "gevlosd". Vond ik wel een toepasselijke term voor jou. Sam wen maar aan die ribben. helaas. Is hier niet anders. Heel wijs Pooh. Accepteren is hier het toverwoord denk ik. Norah gefeliciteerd! Volgens mij voel jij je volkomen normaal zo na de bevalling. Je maakt goede keuzes vind ik en tja hormonen en zo... je doet er vrij weinig aan. Blijf je nou in die gevoelens hangen, ga er dan over praten met je huisarts bijvoorbeeld, maar als ik dit zo lees, dan lees ik een open en eerlijk verhaal. JBG had een goed gesprek met de kraamzorg. Die zullen hier eerdaags ook wel naar toe bellen denk ik. goeie over een stagiaire. Die wordt hier ook zeker meegenomen. hebben Troet en jij nog andere tips over vragen die gesteld gaan worden? Hier weinig nieuws onder de zon. Vanavond komt de kapster lekker even mijn wilde bos haar temmen.
Saxia informeer goed over de uren of je nog terug kan als goed gaat of meer uren wilt hebben... of extra dagen, kan soms ook Hier is het gebruikelijk dat de kraamhulp mee helpt met de vk zijn dus bijde bij de bevalling... ook als,je nachts bevalt gaat ze eerst met je mee naar huis zodat je niet alleen thuis kom, Informeer naar je bed of dat goed sta of op klossen moet... Hihi verder geen idee wijst zichzelf allemaal wel
@ Anita, Vervelend dat het zo pijnlijk was maar fijn dat het er goed uitzag. @ Saxia, de verloskundige weet er van af hoor en ik praat er ook over met mijn man en zus en vriendinnen,eigenlijk iedereen die het horen wil ( nee grapje), dat is het eerste wat ik jaren geleden in therapie geleerd heb,praten,praten,praten ook al wil ik me terug trekken en heb ik daar geen zin in. Ik geniet ook zeker wel van de kleine alleen is het nog zo onwerkelijk omdat ik nog niks voel enzo,kan ook niet wachten tot de 20 weken echo,weer even lekker kijken.
JBG 26-10-2011: intakegesprek kraamzorg Anita1985 27-10-2011: HSG-onderzoek Pooh; 28-10-2011: 20 weken echo Samantha1 28-10-2011: Bloedprikken bloedgroep baby Samantha1 28-10-2011: in ondertrouw Pooh; 31-10-2011: controle verloskundige MenP2010 31-10-2011: 1ste echo rose83 31-10-2011: intake en hartje luisteren Sasjuh83 31-10-2011: Echo zomaar omdat het leuk is! Carly81 31-10-2011: controle verloskundige MenP2010 1-11-2011: Afspraak gyn (afrondend gesprek) troetjuh 1-11-2011 groei echo JBG 02-11-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog JBG 03-11-2011: afspraak fysio Tazzie 3-11-2011 controle verloskundige troetjuh 4-11-2011 verloskundige Anita1985 4-11-2011 Gesprek gynaecoloog Hip1983 7-11-2011 Testen Saxia: 8-11-2011: controle verloskundige troetjuh 10-11-2011 voorlichtings avond ziekenhuis Saxia: 11-11-2011: revalidatie arts controle Tazzie12-11-2011: geslachtsbepalende echo Samantha1 15-11-2011: controle verloskundige JBG 21-11-2011: geplande keizersnee Saxia: 22-11-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Sasjuh83 23-11-2011: controle verloskundige Carly81 23-11-2011: 20 weken echo Sasjuh83 28-11-2011: 3D/4D pretecho Tazzie30-11-2011 20 weken echo + triple p onderzoek Sasjuh83 08-12-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) Zwanger: JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend eind juni??? Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP
Hallo! Norah jammer van het stoppen met bv maar als je merkt dat kleine Norah er niet goed genoeg van groeit is de keuze gauw gemaakt denk ik! wbt het missen van je zwangerschap; kan het me goed voorstellen! Ik heb natuurlijk tot nu toe echt een eitje van een zwangerschap en voel mezelf gewoon echt 'bijzonder'. Iedereen vraagt hoe het met je gaat, echt ik geniet er zo van! JBG de babyfoon was hier al uitverkocht maar mn moeder is vandaag bij haar in het dorp wezen kijken en daar was hij nog en ze heeft hem gekocht, super dus! Anita brr toch pijnlijk dus.. wat doen ze precies met zo'n onderzoek als ik vragen mag? Saxia ik vond het heel interessant die les over babymassage, moesten ook allemaal een pop meenemen en daar gingen we dan op oefenen. Ook vriendlief vond het superleuk, die wil dat ook zeker gaan doen. De kraamzorg bij ons leert je dit ook nog als je wil, dus dat komt wel goed. Lekker naar de kapper! Samantha dat bloedprikken morgen, hoe gaat dat eigenlijk? Ik moet dat eind november ook laten doen, maar vraag me af hoe ze dat doen, gaan ze dan echt bloed van de baby afnemen?? Kraamzorg; hier er geen bezwaar tegen als de kraamverzorgster een stagiaire meeneemt. Die meiden moeten ook een kans krijgen om te leren en de ervaren kraamverzorgster is er dan toch altijd bij. Maar goed, dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Oja vanmorgen in bed heeft vriendlief onze kleine meid heel goed voelen schoppen. Kreeg op het werk nog een smsje van hem dat hij dat zo mooi vond.. echt lief!
Ik had trouwens van de week op internet een roze mutsje met de naam van onze beeb besteld voor bij het 1e pakje. Heb hem net binnen gekregen en hij is zooo leuk Nu goed verstoppen zodat nieuwsgierige oma's hier niet de naam al weten haha.
ik zal effe foto uploade van de luiertas oja en dames ik kan het ook gewoon nog steeds niet geloven hoor voel zo klein wonder in me maar ik heb echt nog steeds de ongeloof dat ik over ongeveer 5 weken gewoon een mama ben haha kan nog steeds niet helemaal snappen... geloven
sasjuh je heb ook wel gelijk dat die meiden het moeten leren.. denk dat ze bij de 2 ook wel mogen komen, maar heb voor de eerste zoiets van nee wil dat de kraamzorg alle aandacht voor mij heeft, vaak toch wel de ervaring dat de staigere meer aandacht krijgt, dan de persoon waar het omgaat en ze laten iemand toch gelijk alles doen en zeker omdat je zelf nog zo moet wennen aan het kleintje en zelf miss nog niet goed weet hoe je er mee om moet gaan dus ik heb gekozen voor eerst alle aandacht voor ons en komt er een 2de dan mogen ze lekker mee komen, dan zijn we al gewend om een kleine te hebben
Bedankt voor jullie reacties meiden. Norah, wat fijn trouwens dat het de goede kant uitgaat met je! Sasjuh, het onderzoek ging als volgt.. Het vond plaats op de rontgenafdeling in het ziekenhuis waar je op een bed kwam te liggen met van die beugels voor je benen.. Eerst leggen ze dan alle spulletjes klaar die ze nodig hebben waarna ze eerst met zo'n eendenbek jodium aanbrengen in de baarmoedermond wat al niet een fijn gevoel was.. Vervolgens brengen ze dan een slangetje naar binnen met aan het uiteinde een ballonnetje.. En dan komt het pijnlijke want dat ballonnetje wordt in de baarmoeder opgeblazen .. Auwauwauw.. En vervolgens gaan ze met contrastvloeistof kijken of alles mooi doorloopt en dat was gelukkig ook het geval.. Buik voelt momenteel nog steeds erg gevoelig aan.. Dus lig lekker onder een dekentje in de bank.. En wat betreft het zwanger worden.. Volgens deze gynaecoloog kon dat geen kwaad.. Nog een fijne avond allemaal..
Jeetje Anita, klinkt naar! Ik vond die eendebek al verschrikkelijk pijnlijk.. Bij mij deden ze dat bij een onderzoek of ik vruchtwater verloor, met een wattenstaafje bij mn baarmoedermond. De tranen liepen over mn wangen toen ze die eendebek erin stopten.. Daar heb ik echt een nare herinnering aan. Bah, ben blij dat het voorbij is voor jou en dat alles goed is! Saxia: Ja, ik weet ook dat deze gevoelens erbij horen Hoor het om me heen ook en lees daar ook wel over op dit forum. Dat is wel fijn. Ik kan er gelukkig goed over praten met mijn man, hij begrijp het heel goed en is ook echt lief voor me. Troetjuh: Gave luiertas!! Sasjuh: Fijn dat jij zo kunt genieten van je zwangerschap! Heerlijk hoor! Maar ook fijn dat je begrip hebt voor mensen waarbij de zwangerschap wel zwaar is. JBG: Herken wat je zegt over de zwangerschap. Wat vond ik die laatste weken zwaar en ook ik had de hele zwangerschap al klachten, hoopte elke keer dat het moment er zou komen dat ik compleet zou genieten, maar helaas werd t steeds zwaarder. Het is geweldig om een kindje te krijgen, maar de zwangerschap kan echt heftig zijn. Maar geloof me, alle cliches zijn waar, als je kindje er is, vergeet je die zware weken echt! ( Dat geloofde ik ook nooit, maar tis echt zo!) Calry: Herkenbaar jouw verhaal. Ook ik heb een zware depressie gehad en een eetstoornis, anorexia, en merkte in de zwangerschap ook dat bepaalde gevoelens echt terug kwamen en kon echt in paniek raken als ik dat 'down' gevoel weer ervaarde. Praten is inderdaad zo goed! Zo ben ik er echt doorheen gekomen! En op tijd aan de bel trekken als je merkt dat het je echt teveel word. Even een totaal ander onderwerp: Hebben jullie al nagedacht over anticonceptie na de zwangerschap? Ik vind dat best nog lastig. Wil namelijk echt niet meer aan de pil, ben daar echt ongelukkig van geworden! Het vloeien is zo goed als gestopt bij mij, dus officieel mag seks nu weer. Raar idee, man en ik hebben het nauwelijks gedaan tijdens de zwangerschap omdat ik totaal geen behoefte had en het erg pijnlijk was. Nu heb ik op dit moment nog teveel last van de knip, maar het moment komt wel dichterbij en dan zullen we toch iets moeten kiezen van anticonceptie. Ik wil niet binnen een jaar weer zwanger zijn. Mijn lichaam moet echt herstellen van deze zware zwangerschap. Iemand hier een idee over?
@Carly; Sterkte met je gevoelens. Fijn dat de zwangerschap goed verloopt! @ Hip; was jij toch met tele2? 2jaar zonder problemen gehad. Toen nieuw pakket met harddisc decoder, daar veel gezeur mee gehad. Na veel bellen lijkt het nu, sinds gisteren goed te zijn. Dusssss....hoop dat dat zo blijft. @Anita; wat vervelend dat het onderzoek zo pijnlijk was. Wel fijn dat alles er goed uit ziet. En nu? Verder ben ik het even kwijt....
Norah tuurlijk heb ik begrip voor de mensen waarbij de zwangerschap niet zo spoedig verloopt! En ik juich nog niet te hard want ben ook pas op de helft Weet gewoon dat ik echt in mn handjes mag knijpen met mn zwangerschap tot nu toe, het had ook echt heel anders gekund als ik het her en der hier op het forum lees. Over anticonceptie na de zwangerschap; ik wil eigenlijk ook niet meer aan de pil. Zit te denken aan een spiraaltje, schijnt dat als je al eens bevallen bent het zetten niet al te pijnlijk is, het geeft minder hormonen af dan de pil en dan ook alleen maar plaatselijk.
Sasjuh.. Volgens mij nemen ze gewoon bloed van mij af hoor. En dat ze vanuit daaruit de bloedgroep van de baby kunnen bepalen. Heb er ook niet echt over nagedacht eigenlijk dat het anders zou gaan. We zullen het morgen wel zien. Moet morgen ook nog prikken voor suiker..dus ben morgen weer heel wat bloed lichter Ik laat het je wel weten hoe het ging. Wat leuk dat jullie een mutsje hebben besteld. Dat wil ik eigenlijk ook gaan doen. Troetjuh.. mooie luiertas zeg