stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Pooh veel plezier vrij de 20,weken echo

Sam veel plezier met de ondertrouw en Suc 6 vrij get bloedprikken

2. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Goedemorgen dames..

Dankjewel Troetjuh!

We zijn net weer thuis. Gelukkig waren we mooi op tijd in het ziekenhuis, was als 3e aan de beurt. Ze hebben 3 buisjes bloed afgenomen. Ik vind het wel apart dat ze via mijn bloed kunnen zien wat de bloedgroep van de baby is.. Daarna zijn we gelijk doorgereden naar het gemeentehuis in onze gemeente en zijn we in ondertrouw gegaan :D Jeejj hihi.. 21 november is de dag! Dus als JBG gaat bevallen, geven wij elkaar het "ja"woord (bij wijze van).

Nu even wat eten en dan om 11 uur weer terug zijn in het ziekenhuis om weer bloed te prikken voor het suiker.

Pooh.. heel veel plezier en succes bij de 20 weken echo!

3. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Sasjuh: Wat leuk dat je vriend de baby zo goed heeft voelen schoppen. Die van mij word iets rustiger nu die steeds groter word! En leuk zo’n klein mutsje!

@Troetjuh: hoe is bij jouw de activiteit van de baby? Tot begin v/d week was die van mij heel druk, nu word hij/zij steeds rustiger. Blijkt normaal te zijn, maar toch hé!

@Anita: Wat rot zeg dat het zo’n pijnlijk onderzoek was! Wel fijn dat het er allemaal goed uitzag!

@Norah: Ik geloof ook best dat het straks beter word en dat het het allemaal waard is geweest. Had er nu zo graag meer van willen genieten. Alsof je dan straks een bepaalde periode mooi zou kunnen afsluiten en een nieuwe beginnen. Waar ik nog wel even van geniet is ongeneerd met mijn dikke babybuik rond kunnen lopen en daar trots op zijn. Over de anticonceptie: ik heb hetzelfde gevoel als jij, wil ook eigenlijk niet meer aan de pil omdat ik me zonder beter voel. Moet er ook nog over nadenken wat ik wil, vind het erg lastig. Zit er toch over te denken om misschien aan de pil te gaan, tot er eventueel een 2e is. Daarna mag manlief er een knoopje in leggen ;). Nee, weet het nog niet, want voelde me wel lekker zonder die pil en wil de eerste jaren nog geen 2e… Ga het denk ik nog even met de huisarts bespreken!

@Samantha: de 21e november gaat gewoon een mooie dag worden voor ons allebei :)

@pooh: veel plezier bij de echo!

4. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Pooh; 28-10-2011: 20 weken echo
    Samantha1 28-10-2011: Bloedprikken bloedgroep baby
    Samantha1 28-10-2011: in ondertrouw :D
    Pooh; 31-10-2011: controle verloskundige
    MenP2010 31-10-2011: 1ste echo
    rose83 31-10-2011: intake en hartje luisteren
    Sasjuh83 31-10-2011: Echo zomaar omdat het leuk is!
    Carly81 31-10-2011: controle verloskundige
    MenP2010 1-11-2011: Afspraak gyn (afrondend gesprek)
    troetjuh 1-11-2011 groei echo
    JBG 02-11-2011: Groeiecho en afspraak gynaecoloog
    JBG 03-11-2011: afspraak fysio
    Tazzie 3-11-2011 controle verloskundige
    troetjuh 4-11-2011 verloskundige
    Anita1985 4-11-2011 Gesprek gynaecoloog
    Hip1983 7-11-2011 Testen
    Saxia: 8-11-2011: controle verloskundige
    troetjuh 10-11-2011 voorlichtings avond ziekenhuis
    Saxia: 11-11-2011: revalidatie arts controle
    Tazzie12-11-2011: geslachtsbepalende echo
    Samantha1 15-11-2011: controle verloskundige
    JBG 21-11-2011: geplande keizersnee
    Saxia: 22-11-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites
    Sasjuh83 23-11-2011: controle verloskundige
    Carly81 23-11-2011: 20 weken echo
    Sasjuh83 28-11-2011: 3D/4D pretecho
    Tazzie30-11-2011 20 weken echo + triple p onderzoek
    Sasjuh83 08-12-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites
    Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november
    troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend eind juni???

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP

5. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Troetjuh heel herkenbaar die gevoelens van niet kunnen voorstellen dat je straks moeder bent. heb ik ook "last" van.Maar het gaat toch echt gebeuren. Vind het heel spannend. Goeie luiertas.

@Norah, ik vind het ook een lastige qua anticonceptie. Ik denk dat ik een spiraaltje wil gaan proberen. Ga ik nog wel bespreken. En anders wordt het toch gewoon weer "even" de pil.

@Sam van harte met jullie ondertrouw!!! En heb je nog bloed over?

@Pooh hoe was de 20 weken echo?

Bedankt voor de tips over de intake.

Op zich vind ik een stagiaire niet zo erg, maar verwacht toch wel een ervaren en creatieve kraamzorg nodig te hebben, omdat ik qua verzorging voor mezelf en de kleine misschien wat andere tips nodig heb i.v.m. mijn spierziekte. Kijk als er een ervaren kracht komt en een stagiaire komt mee, wil ik er over nadenken. Saxia-man denkt daar iets anders over denk ik.

6. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Even een huishoudelijk vraagje: Ik wil de waterkoker ontkalken en nu lees ik overal azijn gebruiken, maar kan dit kwaad i.v.m. de zwangerschap? Weten jullie wat de beste/makkelijkste manier is?

7. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    jbg ik doe dit ook altijd met azijn kan volgens mij geen kwaad doe hem daarna altijd nog 3 of 4 gewoon met water uit koken zonder azijn

8. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    en jbg mijn placenta ligt aan de voorkant dus voel het kindje eingelijk nooit zovee alleen als ik ga liggen of heel lang stil hang op de bank...
    dus geniet eigenlijk ook echt van de momentjes dat ik hem juist wel voel :D

9. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ik doe het met speciale ontkalker. En daarna spoel ik hem ook een paar keer om met alleen water en dat water laat ik dan ook koken..

Volgens mij kan Azijn geen kwaad hoor..

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    jeej pooh las dat de 20 weken echo goed was super man :D

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Norah fijn dat het allemaal weer stukje beterder gaat. Jammer van het stoppen met de borstvoeding.

Anita das minder dat het zo'n pijnlijk onderzoek was.die eendenbek is inderdaad niet erg fijn. Wel fijn dat je gyn zegt dat zwanger worden gewoon mag nu na dat onderzoek.

JBG fijn dat de kraamzorg nu is geregeld

Carly fijn dat het lekker is in je nieuwe huisje. klinkt heftig van je depressie, maar je klinkt ook erg sterk en vastberaden om nu niet terug te vallen.

troetjuh mooie luiertas

saxia had gister de kapster over de vloer

sasjuh heeft een leuk roze mutsje besteld voor de beeb en R. heeft de beeb goed voelen schoppen :)

pooh fijn dat je een goede 20 weken echo had. En naar derek olgilvie zag ik op hyves. Ben je al eens eerder bij zijn shows geweest? of is dit de eerste x? en hoe vind je het?

Sam is in ondertrouw en 21 nov het geregistreerd partnerschap.. leuk!

betreft anticonceptie na de bevalling, nog geen idee wat ik wil..

waterkoker kun je gewoon met wat azijn uitkoken, en daarna paar x goed uitkoken met gewoon water. d$an is het schoon en proef je het ook niet meer :)

Hier alles rustig.. weer beetje onzeker :( maar goed. gordijnen voor de beebkamer zijn binnen en hangen. Erg leuk :)

12. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    JBG maakt niet uit wat je gberuikt. Ik heb toevallig van de week ook gedaan. Met ontkalker. Maar alles moet je goed naspoelen. Dan is er niks aan de hand.

Pooh las hier op de site dat de 20 weken echo goed was. Vertel!
    En je gaat naar Derek? leuk hoor, is een hele belevenis vond ik. Maar wel erg massaal.

Tazzie heeft de gordijnen binnen. Wij moeten maar eens kijken of we ze kunnen laten uitleggen want vind het nu net niet mooi. En Tazzie al weer ruim 15 weken. Mooi meid! Binnenkort de 20 weken echo gaan regelen met de vlos. Kan je weer even lekker gluren.

Mijn haar heeft weer laagjes en wat slag. Het is vrij kort voor mijn doen, dus hoef pas na de bevalling ergens weer.

Ik zag dat Flikken Maastricht er weer is dus dat gaan wij zo kijken. Lekker op de bank met een stukkie chocola en een bakkie van het een of ander.

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Saxia weer een lekker kort koppie :)

enne mn 20 wekenecho staat al vast ;) 30 november :)

14. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
  15. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Goedemorgen
    Carly mooie meubels zeg, en ook een super kinderwagen

16. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Carly.. leuke meubels en wagen!
    Tazzie heeft de 20 weken echo vastgelegd. Spannend!
    Saxia heeft weer een lekker kort koppie..:)

Hoe is het met de rest van de dames? Leuk weekend in de planning?
    Hier gaat het even wat minder:(

Mijn moeder laat om de zoveel tijd haar borsten controleren vanwege kanker enzo. In zo'n bus.. weet niet of jullie dat ook hebben bij jullie in de buurt. Maar goed, normaal gesproken als er niks gevonden is, dan hoor je verder niks meer. Maar nu werd ze gisterochtend gebeld door haar huisarts..of ze even langs wou komen.

Nu hebben ze dus een afwijking in één van haar borsten gevonden van 3cm. Ze voelt de knobbel zelf niet.. Ik ben zo geschrokken toen ze dat vertelde..voel me nu constant zo klote :( Moet ook om alles huilen nu.. Allemaal rare gedachtes komen in me op.. Wat gaat er nu gebeuren.. Ze mag niet dood gaan.. Ik wil dat ze haar kleindochter goed leert kennen. :(

Ze moet 7 november naar een kliniek toe en daar word ze helemaal onderzocht.. Het kan dus alsnog zijn dat het wel goedaardig is.. maar toch. Ik wil helemaal niet van die nare gedachtes hebben, maar steeds komen ze weer naar boven. Het is nu even afwachten tot wat er 7 november uitkomt.

Nou wou het eventjes kwijt hoor..sorry dames..

17. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    He sam wat een rot nieuws zeg, kan me voorstellen dat je geschrokken bent
    En je nare gedachten heb,
    Spannende tijden nu voor jullie....
    Hoop dat het goed aardig is sterkte meissie

18. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Samantha, bah meid wat een naar nieuws voor jullie,dat is even schrikken,hopelijk blijkt het mee te vallen,kan me voorstellen dat je er verdrietig van bent hoor

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oh meiden, ik heb jullie helemaal verwaarloosd!
    Anita, ik las over het vervelende onderzoek. Gelukkig is wel alles goed!

MenP, had ik je al gefeliciteerd? Zoniet, dan alsnog van harte meid!

Hier: alles gaat goed. Tot nu toe gaat het psychisch erg goed, maar durf nog niet te hopen dat de pnd uitblijft. Bekijk het per dag. Alleen fysiek gaat het deze keer wat minder. Kom niet van een blaasontsteking af. Nu al 2 kuren gehad en nog niet over....grrr. Ook ben ik vorige week door mijn rug gegaan, bagger dus! Mgoe, liever lichamelijk dan psychisch.....;)
    Met Linn gaat het goed. Ze drinkt/poept/plast en slaapt goed. Ze is wel weer een heerlijk wakker ding, net Tess. Wil niks missen en we moeten haar dus wel begrenzen in de prikkels e.d. Maar ze laat zich erg goed troosten door mama en dat geeft me een enorm goed gevoel! Bij Tess nooit gehad en zij huilde 9 uur per dag, ontroostbaar. Dan is dit echt veel relaxter. Helaas wel wat last van krampjes, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
    Qua uiterlijk lijkt ze wel wat op haar zus, maar niet precies een evenbeeld. Ze is fijner gebouwd en lichter van huidskleur.

Had ik al verteld van mijn bevalling? Zo mooi als het bij Tess ging, zo slecht ging het nu. Ik heb een stortbevalling gehad, waardoor Linn het geboortekanaal ingelanceerd werd. Het ging allemaal veel te snel en toen ik moest persen, vielen de harttonen weg. Dus met een laken omgebonden met 80 km per uur in de auto van de vk naar het ziekenhuis. Dat waren de meest angstige minuten van mijn hele leven. In het ziekenhuis was al snel duidelijk dat het allemaal weer goed ging en zijn we 1 nachtje gebleven.
    Al met al zijn we er prima uit gekomen, maar ik wens jullie allemaal de bevalling toe, die ik bij Tess had.

Nog even een pic van alle drie de dames:

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sam wat heftig en schrikken zeg. Ik hoop en duim voor jullie dat het mee blijkt te vallen!

Carly leuke meubels en kinderwagen

Suuszwanger, zo dat klinkt heftig die stortbevalling. gelukkig is alles goed gegaan. En wat een schattig meisje! (allebei trouwens)

Deel Deze Pagina