stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Bedankt meiden voor het meedenken en meeleven.
    Ik had het niet zien aankomen. Hij heet er wel eens over gehad om vanuit huis te gaan werken, maar pas als ik niet meer bij hem zou werken.
    Het is elk jaar vanaf november tot begin januari rustig, niks nieuws.
    Maar hij heeft aan het begin van het jaar een ongeluk gehad waardoor hij niet meer volledig mee kan draaien. Daardoor zijn de inkomsten iets gedaald maar naar mijn idee niet drastisch. Ik heb het meeste wel op kunnen vangen en heb zowiezo de eerste maanden van het jaar helemaal alleen gedraaid, en goed ook.
    Ik ga hem morgen bellen om voor aankomende week een afspraak te maken.
    Verwacht wel een schriftelijk voorstel van hem, en niet van dat vage gel*l van gisteren.
    Als ik op internet lees, heb ik gewoon recht op een ontslagvergoeding. Maar hij beweert van niet.
    Beetje een rotsituatie!

Mooi buikje sasjuh, je draagt wel redelijk laag!

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Suusje een ontslagvergoeding heb je zeker recht op, ongeacht wat je erna gaat doen. Daar kan je baas niet onderuit.

En ik draag idd erg laag. De vk zei vorige x ook dat beebje laag lag, terwijl mn baarmoeder al wel tot mn navel kwam. Ze heeft het wel naar dr zin beneden denk ik :D

Anita succes bij de gyn en een hele fijne vakantie!

3. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Anita, succes en fijne vakantie.

4. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Hip; Zal jou vriend dat boek dan echt gaan lezen? Ik ben hem zelf aan het lezen en denk niet dat ik hem er aan krijg, haha.

@Sasjuh; Mooie foto hoor! Zal ook eens kijken naar dat boek waar jij het over hebt.

@Suusje; Jammer dat iemand waar je al zo'n tijd voor werkt en waarvoor je zo veel hebt gedaan, ineens zo vreemd kan gaan doen. Zoiets zie je ook niet aankomen. sterkte!

Ik ga naar mn werk. Fijne dag!

5. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dank jullie wel meiden voor jullie lieve reacties!

Sasjuh, mooi buikje al hoor!

Patriesjuh, wat een verhaal.. Snap best dat het heen en weer pendelen je af en toe opbreekt..

Hip, wat jammer dat je er geen goed gevoel over hebt dit keer! Maar toch ga ik voor je duimen.. Jij gaat echt als een trein! Hier hebben we op dit moment namelijk nog geen eisprong gehad en jij bent weer aan het wachten op een (uitblijvende) ongi..

Suusje, nu even voor jou..

Binnen onze organisatie is het momenteel namelijk zo dat er behoorlijk wat mensen i.v.m. overbezetting uit moeten.. Dus vandaar even wat tips, hopelijk kun je er iets mee:
    - kijk eerst ook eens even of je rechtbijstand bent verzekerd voor inkomen/werk.. Zij kunnen dan ook behoorlijk wat voor je uitzoeken in dit geval;
    - ga niet zomaar akkoord met het ontbinden van je contract want op dat moment vervalt je recht op een ww-uitkering.. Daarnaast zet je iets voor onbepaalde tijd om in bepaalde tijd als je weer wat anders vind..
    - wat betreft je ontslagvergoeding heb je geloof ik recht op een half maand salaris voor elk jaar dat je in dienst bent;
    - wanneer je baas zoals ik lees voor jou een andere baan vind waar je op in gaat geldt eveneens bovenstaande dat wanneer je het op dat moment toch niet bevalt je geen recht hebt op WW;
    - kijk ook goed naar de overige regelingen als pensioen e.d.

Maar de grootste tip is dus eigenlijk, neem geen overhaaste beslissingen!

Hopelijk kun je wat met bovenstaande want dit is even wat me nu allemaal snel te binnen schiet.. (Of opnieuw zwanger worden ;), dat heeft een collegatje van mij ook gedaan.. Een zwangere vrouw is namelijk beschermd.. Maandag was haar laatste dag en wordt tm okt 2012 doorbetaald).. Stond ook wel op de planning bij hun hoor.. Maar persoonlijk deed dit nieuws me wel zeer :)..

Ik ga lekker douchen en alvast wat inpakken voor onze vakantie!

Om 12.10 heb ik een afspraak staan in het ziekenhuis dus ik probeer jullie nog even wat te laten weten..

Fijne dag allemaal!

X

6. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    bedankt!!

waar moet ik rekening mee houden wbt pensioen?

Succes in het ziekenhuis.

7. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jbg hoe is het nu met je?

8. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @menp: Met je eetpatroon zal het voorlopig nog wel een beetje wisselen :)! Ik hoop dat de echte misselijkheid je bespaart zal blijven! Ik heb dat boek van Kluun ook gelezen, wel erg leuk…!

@tazzie: Fijn dat alles goed was bij de verloskundige, altijd fijn geluid om het hartje te horen!

@troetjuh: voel je je vandaag al wat beter? Hoe was het bij de verloskundige?

@saxia; succes met je drukke dagen!

@anita; Ben benieuwd naar je gesprek bij de gyn en fijne vakantie alvast!

@hip: ik hoop voor je dat de dagen gauw voorbij vliegen, gelukkig zijn ze druk ingevuld. Blijf wel voor je duimen hoor!

@sasjuh: mooi buikje hoor, inderdaad erg laag!

@suusje: ben benieuwd hoe het gesprek met je baas zal gaan!

Voel me vandaag weer iets beter als gisteren, merk dat ik aan de beterende hand ben. Het is nog niet alles, eet nog niet te zwaar en probeer veel te drinken. Hoop me gauw weer een beetje beter te voelen, dan kan ik van de laatste 2 weken genieten voor de baby komt!

9. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    @jbg nou euh hier ook nog steeds aan het kwakelen helaas:(
    achja beter nu he dan zijn we op en top fit voor de bevalling:p

bij de vk was alles goed
    kindje was een poging aan het wagen om in tedalen
    me bloeddruk was weer iets gezakt dus dat was ook mooi
    had wel een beetje gespannen buik (maar daar heeft ze verder niet echt iets over gezegt)dus dat zal ook wel goed zitten

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje

Anita1985 4-11-2011 Gesprek gynaecoloog
    Hip1983 7-11-2011 Testen
    Saxia: 8-11-2011: controle verloskundige
    JBG 08-11-2011: prikken dagcurve i.v.m. suiker
    JBG 10-11-2011: afspraak gynaecoloog
    troetjuh 10-11-2011 voorlichtings avond ziekenhuis
    Saxia: 11-11-2011: revalidatie arts controle
    Tazzie12-11-2011: geslachtsbepalende echo
    Troetjuh 14-11-2011 verloskundige, gesprek hoe bevallen
    Samantha1 15-11-2011: controle verloskundige
    JBG 21-11-2011: geplande keizersnee
    Saxia: 22-11-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites
    Sasjuh83 23-11-2011: controle verloskundige
    Carly81 23-11-2011: 20 weken echo
    MenP2010 23-11-2011: Termijnecho (9 weken)
    Sasjuh83 28-11-2011: 3D/4D pretecho
    Tazzie30-11-2011 20 weken echo + triple p onderzoek
    Sasjuh83 08-12-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites
    Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november
    troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 25 juni???

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP

11. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    Hey, niets meer gehoord van Anita! Jammer, maar hoop dat het gesprek nog iets goeds heeft gebracht. Én dat ze een fijne vakantie heeft! Anita, ik vind het ook lief van je dat de tijd hebt genomen om zoveel tips te geven.

@Troetjuh en JBG; Beiden iets beter, maar nog niet helemaal topfit. Zoals troetjuh ook zegt, nu kan het nog even, straks gaan jullie volledig voor jullie kindje! en Troetjuh; mooi dat het bij de vk weer goed was!

12. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hier zijn we nog even..

Gesprek is goed gegaan.. Alle onderzoeken waren positief! Dus nu een half jaartje aanzien.. Nu heb je elke cyclus 20% kans en wanneer ze nu beginnen met insemineren ofwel IUI loopt dat terug naar 14% :(..

Ze hoopte ons in ieder geval eerder dan een half jaar terug te zien met goed nieuws!

Wellicht dat ik wel wat blijf meelezen want we nemen onze Ipad mee op vakantie. Maar veel zal ik daar waarschijnlijk niet aan toekomen.

Jullie allemaal een goed weekend!

Liefs,
    Anita

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Anita wat fijn dat je nog ff heb laten weten watde gyn zei, was zo benieuwd.
    Klopt ja dat je met iui niet zoveel kans hebt, maar vind het wel gek dat bij de zelfde personen zonder iui meer kans is dan met iui.
    hopelijk ben je nu snel zwanger zodat je niet de mm in hoeft meer.
    geniet van je vakantie, en zorg dat je niks breekt ;)

Menp weet ik eigelijk niet of mijn vriend dat boek gaat lezen, hij zal er denk ik wel aan beginnen en dan ligt het eraan of het hem aanspreekt.

jbg is aan het opknappen, fijn hoor hopelijk ben je snel weer fit en kun je nog ff genieten van de beeb in je buik. ik begin wel nieuwsgierig te worden hoor naar wat het word en de naam!

troetjuh had weer goed nieuws bij de verlos..jeej! alleen nog wat ziekjes, beterschap.

tazzie jij kan verder gaan met genieten want je hebt weer een kloppend hartje gehoord!

Rose ik wil jouw echt even een knuffel geven meid! hoe kut moet het zijn zeg om je zo beroerd te voelen en dat al zoveel weken. ik hoop echt dat het snel beter met je gaat!

mijn vader is gisteren alweer opgenomen in het ziekenhuis! is net een goede week thuis denk dat die mss binnenkort naar een verpleegtehuis zal gaan als het zo doorgaat.

ik had vanacht gedroomd dat deze iui weer mislukt was en dat dit de laatste iui was. nu moest ik dan voor ivf maar dat is niet in ons ziekenhuis maar werd ook niet doorverwezen naar een ander...heel vaag.
    ben een beetje warrig wakker geworden nu!

zometeen hebben we een kraamfeest/babyborrel of hoe het ook heet.
    heb er van 1 kant wel zin in maar zie er ook wel tegenop want dadelijk komen natuurlijk de vragen van en...nu jullie nog he..of...wanneer zijn jullie aan de beurt en...zijn jullie nog niet bezig(alsof iemand zou zeggen wanneer die bezig is) daar zie ik wel een beetje tegenop, weet niet hoe luchtig ik kan reageren op dit moment.

fijne dag allemaal. xx

14. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Da schiet niet zo op met je paps hip
    Sterkte

Mmm rare droom zeg
    (nu droom ik ook al een tijd erg vreemd, da je denk waar slaat het op)

Mmm lijkt me wel moeilijk ja zo baby feestje
    Tja wat zou je nu is kennen ZEGGE

Miss zoiets van we hebben de juiste bloemkool nog niet gevonden ofzo
    Haha lastig idd

15. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Hip, vervelend van je paps hoop dat ie snel een beetje opknapt.
    En als ze vragen hoe of wat tja je kan zeggen eerst nog ff met zn 2e genieten of iets van wie zegt dat we dat dat willen maar hoe dan ook is t klote je wil ook niet zeggen dat je al een poos bezig zijn. Ik hoop dat ze niks vragen en anders waar bemoeien ze zich mee.

Gister via prikbord een deze box gekocht voor 45,- moesten door de tunnel naar de overkant dus + 10,= maar nog steeds een koopje is een jaar oud. Timo Zonder Lade | Boxen / box | Baby-Dump

16. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Mooitje Pooh ik heb er ook zo ene maar dan gerne bruin ofzo :)
    Hier alle baby spulletjes gewassen gedroogd gestreken en in de kasten..
    Weer iets af hihi op naar de volgende taak :)

17. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Anita; Gelukkig een goed gesprek gehad. Natuurlijk jammer dat jullie nu weer een half jaar 'weggestuurd' worden, maar liever 20% kans dan 14%. Fijne vakantie!

@Hip; Wat balen dat je vader weer opgenomen is. Hoop dat hij zich weer snel wat beter voelt. En jij hebt een vage droom gehad. Stel het is tóch niet raak, dan zul je écht wel doorgestuurd worden hoor!!! Lastig om in een omgeving te komen waar het vooral over baby's gaat, sterkte daarmee!

@Troetjuh; grappig die van die bloemkool!! hahaha

@Pooh; Mooie box en inderdaad een koopje!

Ik heb vanmorgen gespuugd, sorry dat ik dit met jullie deel, maar vond het niet leuk! Luchtte gelukkig wel op. Weet soms echt niet wat ik moet. Juist wel of juist niet eten. Wordt nog lastig straks. We gaan bij vrienden eten. Hoop dat het me op dat moment smaakt. Gelukkig zijn zij ook al een tijdje bezig voor een kindje, dus ga er van uit dat het geen eten wordt dat ik niet mag. We zien het wel. Ik weet niet eens wat ik nu wel of niet mag. tja, geen rauwe eieren en rood vlees. Heb trouwens wel net drop zitten eten. Zoete, zoute lust ik niet.

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    MenP spugen is nooit leuk! Hopelijk krijg je er niet al teveel last van. En qua eten.. je mag best veel hoor! Zou idd geen biefstuk eten die rood is, maar verder.. Rauwe eieren krijg je toch bijna nooit, er zijn maar weinig gerechten waarin rauwe eieren zijn verwerkt. Ik moet zeggen dat ik echt weinig rekening houdt met wat wel en niet eten, enige wat ik laat staan wat ik lekker vind is filet american, biefstuk lust ik al niet en alcohol dronk ik sowieso al niet.
    Pooh dat is een mooi koopje die box! Wij hebben deze vorige week gekocht: Lieke Met Lade | Boxen / box | Baby-Dump
    met dit boxkleed: Snoozebaby | Boxen / box | Baby-Dump
    Hip lijkt me best lastig ja ergens naar toe moeten waar het voornamelijk over baby's zal gaan. Weet niet hoe goede vrienden het zijn maar zou anders misschien gewoon eerlijk zeggen hoe het zit.. Maar dat is net wat jullie zelf willen.
    Anita waarom is de kans met IUI dan kleiner als spontaan? Waarom worden er dan uberhaupt IUI behandelingen gedaan? Fijn dat alle uitslagen goed zijn, nu hopen dat het snel raak mag zijn! Wat gaat er evt na dat half jaar gebeuren? (hopelijk is het niet nodig om over na te denken!!)

Vanmorgen lekker bij mn ponybeest geweest.. Wat mis ik het om nu lekker even uit te waaien met hem in het bos zeg..
    Daarna bij mn schoonouders geweest, mn schoonzusje heeft via een vriendinnetje voor ons voor 35 euro een tripp trapp stoel geregeld, op het kdv waar dat vriendinnetje werkte gingen ze allemaal weg. Helemaal super! Stoel dus opgehaald, gaan hem mooi nieuw schilderen en dan is hij helemaal goed!
    Daarna nog een taart gemaakt voor mn zusje die morgen jarig is en vanavond ga ik met mn allerliefste vriendje uiteten alvast voor ons 9 1/2 jarig samenzijn haha.

19. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @hip: hoe is het gegaan op de babyborrel? Ik heb wel geleerd dat je niet zomaar aan mensen vraagt over kinderen, maar heel veel mensen denken daar niet over na. Ik hoop voor je dat het mee is gevallen, want dat zijn vragen die zeer kunnen doen!

@Anita: nog een half jaartje dus. Hoe zit dat nu met die 20% kans..? Heb er niet zoveel verstand van, maar komt dat dan door de kansen van jullie samen of kwaliteit van zaad/eitjes? (sorry als ik een rare vraag stel, probeer het een beetje te begrijpen hoe het zit).

@pooh: leuk een box aangeschaft!

@troetjuh: jij bent lekker klaar met de was, nog andere dingetjes op de planning staan? Ik wil nog even mijn voorraadkast uitruimen en met manlief volgende week een hoop boodschappen, vooral drinken, inslaan, zodat hij dat niet hoeft te doen als de baby er is, is zo'n gesjouw. Zeker met visite ofzo.

@menp: ja balen he, dat overgeven, wordt je niet vrolijk van! Hopelijk komt het niet te vaak. Hoe was het etentje bij de vrienden?

@sasjuh: druk bezig geweest zie ik, wel gezellig uit eten! Fijn dat je goedkoper zo'n stoel op de kop hebt weten te tikken! Alvast gefeliciteerd met je zusje!

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Anita, je bent al weg toch, maar alsnog fijne vakantie. ga alleen maar geneiten daar meis!
    Verder fijn dat het ee ngoed gesprek was. Wel jammer dat je voor een halfjaar het zelf nog moet proberen.

MenP naar dat je hebt moeten overgeven. Hopelijk blijft het bij 1 x..

pooh mooie box en mooi koopje!

hip hoe is het kraamfeest/borrel verlopen? niet teveel lastige vragen gehad? en naar dat je vader weer opgenomen is.

beeb van troetjuh is al lekker aan het indalen..

Sas is lekker bij A. geweest. en een tripptrapp voor weinig, altijd goed..
    en ik ken je gevoel.. mis het rijden ook :( maar goed het is voor het goede doel :) gefeli met je 9,5 jarig samenzijn met R.

Deel Deze Pagina