stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Sam, wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

2. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Het is rustig op zp de laatste dagen!
    Heb vandaag mijn dagcurve laten prikken op suiker en die was goed! Waarden 4.7 / 6.4 / 6.3 / 5.6, dus ben er blij mee :)!

Vandaag voor het laatst (voor de baby komt) een keertje wezen kletsen op mijn werk, was gezellig. Vanavond lekker onderuit op de bank, heerlijk verwarming aan.

Fijne avond allemaal!

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Fijn dat je waarden goed waren JBG!
    Wel vervelend zo, 4x heen en weer naar het ziekenhuis. Ik had gelukkig zelf zo'n meter dus vonden ze het prima als ik het zelf in de gaten hield. Dat scheelt weer!

Ik heb vanavond vergadering. Tis echt weer even raar om met dat soort dingen bezig te zijn hoor. En voor het eerst dat ik een avond zonder Norah wegga en mijn man alleen thuis is. Vind het zo lastig! Gek, had mezelf wel nuchterder verwacht:)
    Tliefst zou ik haar zo onder mn trui stoppen en meenemen, maar ja..

Suuszwanger: Hoe gaat t met Linn?

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    wat een rust hier...

jbg gelukkig dat je waardes goed zijn, nu nog ff lekker rusten voor dat je kleintje er is.

norah hoe ging het vanavond bij de vergadering? heb je je een beetje kunnen concentreren of was je in gedachte alleen maar thuis? ben je eigelijk verplicht om in je verlof naar een verjaardag te gaan of wou je dat zelf?

suuszwanger hoe is het met jouw? is je blaasontsteking al over? en met linn en met tess? is tess niet jaloers?

suusje weet je al iets meer over hoe je de dingen met je werk aan moet gaan pakken?

anita gaat alles goed met skieen? nog niks gebroken mag ik hopen hihi geniet van je vakantie meid.

hier eigelijk geen nieuws ben nog ongi hoop dat ik er weer snel vanaf ben.

5. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zeker rustig hier.
    De controle bij de vlos was weer prima. Mooi op groei, bloeddruk en ijzerwaarde van het bloed goed. Hartje klopte druk, maar ja was ook aan het ochtendgymnastieken die drukke beeb.
    Ligt al met het koppie naar beneden. Kan nog verder zakken, maar draaien... ja om de as.

Op mijn werk naar zwangernieuws vandaag. Degene die als eerste was uitgerekend van ons cluppie van 5 zwangeren is opgenomen vanwege een te vroeg ingezette bevalling (34 weken) en degene die als laatste was uitgerekend had een heel nare uitslag van de 20 weken echo en die zwangerschap wordt afgebroken. Degene die als tweede is uitgerekend had vandaag haar laatste dag met enorme bekkeninstabiliteit. Kortom, ik mag in mijn handjes knijpen.

JBG van harte met jou bloedwaarden. Helemaal mooi. Raar lijkt mij om niet meer op je werk te komen. Relax ze.

Rose is kennelijk ook niet zo van de hoge hakken, hihihi. Volhouden meid. Wie weet nog een week of 2 en dat dan de dingen anders worden voor je. Duim duim duim.

Hip is er al verbetering bij je paps en hoe is het met de auto afgelopen?

Norah hoe lukte het vergaderen? Lijkt mij toch wel een overgang hoor als je zo'n tijd thuis hebt kunnen nestelen. En kon kleine Norah wel even zonder je?

6. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    En weer vernieuwd!

JBG 10-11-2011: afspraak gynaecoloog
    troetjuh 10-11-2011 voorlichtings avond ziekenhuis
    Saxia: 11-11-2011: revalidatie arts controle
    Tazzie12-11-2011: geslachtsbepalende echo
    Troetjuh 14-11-2011 verloskundige, gesprek hoe bevallen
    Hip1983 14-11-2011 eerste fm
    Samantha1 15-11-2011: controle verloskundige
    JBG 21-11-2011: geplande keizersnee
    Suusje1979 21-11-2011: 2e afspraak cb: 1e prikje Keano
    Saxia: 22-11-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites
    Saxia: 23-11-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 23-11-2011: controle verloskundige
    Rose 23-11-2011: wxtra controle verloskundige
    Carly81 23-11-2011: 20 weken echo
    MenP2010 23-11-2011: Termijnecho (9 weken)
    Suusje1979 24-11-2011: controle gyneacoloog
    Sasjuh83 28-11-2011: 3D/4D pretecho
    Tazzie29-11-2011: controle verloskundige
    Tazzie30-11-2011: 20 weken echo + triple p onderzoek
    Pooh; 01-12-2011: controle verloskundige
    Saxia: 06-12-2011: controle verloskundige, bel-advies uitleg
    Sasjuh83 08-12-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites
    Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding
    Rose: 14-12-2011: 20 weken echo
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november
    troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 25 juni???

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    saxia wat fijn dat alles goed was bij de verlos en dat het zo goed gaat met jouw en je beebje.
    wat heftig zeg met 20 weken de zwangerschap afbreken heb het in mijn omgeving ook al 2x meegemaakt.

mijn paps mag morgen naar huis maar ik vind dat het nog niet goed(wat is goed bij copd in zo'n ver stadium) gaat. denk dat die binnen een paar weekjes weer terug moet naar het zh. zat nu ook nog geen anderhalve week tussen de vorige zh opname en deze.

mijn autootje had niet veel kapot wat kleine dingetjes die vervangen moesten worden of afgesteld. alleen de accubak was doorgeroest op zich geen geen duur onderdeel maar volgends de garage wel veel werk dus mega arbeidloon waardoor we dus nog dik 400 euro kwijt zijn. wel balen want daar had ik niet op gerekend eerlijk gezegd. had gedacht dat het tussen de 100 en 200 euro zou zijn. maar ja de auto is het wel waard hij is verder ook helemaal in orde dus dat scheelt.

8. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nee, Tess is niet jaloers, maar moest wel enorm wennen aan de nieuwe situatie. Ze werd er erg druk van en was dan tegen 16.00 helemaal op en de weg kwijt. Zo sneu. Maar het gaat steeds beter! En op haar zusje is ze helemaal verliefd, echt schattig.
    Met Linn gaat het goed, ze drinkt goed en groeit dus ook goed. Overdag slaapt ze nauwelijks, dus daar ben ik erg druk mee. Gelukkig gaat het 's avonds en 's nachts goed. En dan doet Jan practisch alles met Linn, dus kan ik bijtanken.
    Helaas heeft ze nog steeds last van krampjes, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Is vaak na 3 maanden over, dus daar houd ik me aan vast.
    Maar een 2e "er zo even bij doen", is onzin. Is echt wel zwaar en je begint gewoon weer bij 0.
    Met mij gaat het redelijk. Vrijdag weer urine laten controleren en dan weet ik of de blaasontsteking na het 3e kuurtje over is, maar ik denk het niet. Dat wordt dan melden bij de uroloog.
    En ik heb last van bekken en rug als ik wat meer doe overdag. Dus echt nog veel rust pakken en het huishouden maar even laten.

JBG, goede waardes hoor.

9. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    T ging goed gisteren. Ze heeft de hele tijd geslapen en toen ik thuis kwam kon ik haar mooi gelijk een fles geven want toen werd ze wakker.
    Wel ondertussen mn man even gesmst hoor haha, vond hij gelukkig niet erg.
    Hip: Nee, t was geen vergadering van mijn werk hoor! Daar ben je gelukkig niet toe verplicht hoor.
    Twas wel even lekker om eruit te zijn eigenlijk, even met gewone dingen bezig zijn, maar ik miste haar wel:)

Suuszwanger, herkenbaar van Linn, Norah slaapt ook nauwelijks overdag en gaat snel huilen als ik even geen aandacht geef of in een andere ruimte ben. Erg vermoeiend! Ook heeft ze veel krampjes, vooral s nachts, dat breekt je ook wel op. Hoop dat dat snel beter gaat

Hip, fijn dat je vader naar huis mag!

10. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Mijn ervaring is dat het met 3 maanden over is en daar houd ik me blind aan vast, want dan heb ik een positief eindpunt ;)
    Met Tess ging het na ongeveer 10 weken steeds beter, ze sliep beter/langer en de krampjes waren zo goed als weg.
    En blijkbaar krijg ik alleen maar heel wakkere kindjes. Ik benijd de moeders die hun kindje kunnen wegleggen en dat hij/zij vervolgens 3 uur slaapt ;)

Hip, lijkt me heel vervelend dat jouw vader weer elk moment opgenomen kan worden. Waarschijnlijk "wacht" je dan op het telefoontje dat hij weer terug moet. Hopelijk is hij nu wat langer thuis!

Saxia, jeetje, dat is wel heel triest! Hier een vriendin die 2 keer een kindje is verloren, een meisje met 23 weken zwangerschap en een jongen met 20 weken zwangerschap. Vreselijk dat je in 1 jaar tijd 2 keer bij een grafje staat. De laatste zwangerschap gingen we tegelijk op, dat hakte er enorm in.
    Dan mogen we idd heel dankbaar zijn dat het wel goed gaat en een gezond kindje in de armen mogen sluiten.
    EN dat we idd de hele dag in de weer zijn om beebje in slaap te helpen. Dat relativeert wel enorm.

11. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hoi!

Ik kom even foto's spammen :D.
    Hier ook veel krampjes. Maar ik moet zeggen dat ze sinds zaterdag een heel stuk minder zijn. Geef sinsdien kruidvat extra care voeding tegen krampjes. Keano slaapt 's avonds en s'nachts ook goed. Overdag is hij de hele dag beneden, is ook veel wakker maar huilt amper. Hij slaapt ongeveer 2 ur tussen de voedingen die om de 3,5 uur zijn.

12. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    o ja, over mijn werk nog even snel (ik moet nog aankleden:)).

Ik heb hem gisteren gebeld. Hij heeft nog niks geregeld of gedaan. Hij wil het met mij bespreken in januari. Blijkbaar heeft het geen haast??? Het zal allemaal wel. Op zo'n manier weet ik helemaal niet waar ik aan toe ben. En zal ik met veel tegenzin en gemengde gevoelens aan de slag gaan in januari. Hij mag mij pas na 6 weken ontslaan + opzegtermijn. Dus ik zal zowiezo tot 1 mei daar "moeten" werken.

Ik ga goed uitzoeken wat mijn rechten en plichten zijn en dan ben ik helemaal voorbereid op het moment dat het gaat gebeuren.

13. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    nog eentje dan:D

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hooi

Suusje wat een leuke foto's van jullie mannetje!! Fijn dat het goed gaat met Keano!
    En ik vind je baas we een beetje vaag hoor..

Norah en Suuszwanger gaat ook met de de kleintjes! Fijn.

Norah kan me voorstellen dta je toch ff x gesmst hebt hoor.. Zou ik denk ik straks ook wel hebben als hier de kleine er eenmaal is..

Fijn dat je paps naar huis mag Hip, maar ja copd is gewoon een rotaandoening.. :( Hoop dat je vader nu wel een poosje gewoon lekker thuis mag blijven.

JBG fijn dat je waardes goed waren!

Saxia fijn dat de beeb weer goedgekeurd was door de verlos..
    Maar minder nieuws zeg van je collega's. Vooral die met de 20 weken echo. Daar ben ik zelf ook wel erg bang voor :(

15. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Geweldige foto's Suusje!!
    Vooral dat gapen, blijft leuk he??
    Tis echt een mooi ventje hoor!

Grappig trouwens, zie op die foto's dat Keano ook van dat leuke piekhaar heeft, Norah ook:) Alleen past t bij een jongetje toch iets beter als het in een kuif omhoog staat haha. Er past hier nog net geen elastiekje in. Ook valt me op dat zijn haargrens best ver naar achteren zit, zag ik bij Norah ook, daarvoor groeien de haartjes nog niet echt, maar bovenop haar hoofd juist heel erg. Grappig..

Ik geef Norah nu ook kruidvat extra care voeding, ik merk alleen nog niet echt verschil... Ook ipv de infacol de vsm druppels geprobeerd, maar nee..
    Dus nu wacht ik het maar gewoon af. Heb genoeg geprobeerd, maar denk echt dat vooral de tijd het zal verbeteren.

Wat wel lastig is, Norah die heeft nogal de neiging om te bewegen in bed. Moet haar geregeld weer recht in bed leggen. Soms ligt ze zelfs helemaal overdwars! Zonder inbakerdoek is het helemaal erg, maar zelfs in die inbakerdoek krijgt ze het voor elkaar. Erg lastig! Ze gaat echt heel der bedje door!
    Herkennen de andere mama's dat ook toevallig?

16. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ohja, Ik wil trouwens bij deze ook even de meiden die nog niet zwanger zijn een hart onder de riem steken.
    Zat er net over na te denken dat het november is, en dat het alweer een jaar geleden is dat we met zn allen gestopt zijn met de pil. Zo bijzonder dat er zoveel zwanger zijn geworden in dat jaar en er zelfs al baby's zijn, maar juist daarom even een knuffel voor Anita en Hip! Voor jullie zal het niet makkelijk zijn....

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Idd, een jaar geleden nu. Jeetje, wat hoop ik toch met heel mijn hart dat ook Anita en Hip snel zwanger zullen raken! En dat er allemaal gezonde kindjes geboren worden!

De krampjes worden echt minder na een week of 10 en vaak met 12 weken zo goed als weg. Tot die tijd is het aanmodderen.

Norah, hier (nog) geen last van, maar bij de oktobermama's zijn er wel een paar beebjes die dat doen. Lastig hoor, maar heeft ze er last van dan? Krijgt ze het koud?

Suus, wat een heerlijk manneke!

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Zo, ik heb 1 en ander weer een beetje op een rijtje in mn hoofd en sluit vanaf hier weer aan! Heb ook niet teruggelezen, alleen even snel de blz gescand.
    Zijn nog steeds dingen hier in de familie waar ik me niet goed bij voel maar heb echt besloten het maar even te laten voor wat het is en lekker te genieten van mijn aller aller allerliefste mannetje en de vrolijke beeb in mn buik!

Ik heb gister een buikband van vriendlief gekregen, met handjes en voetjes erop. Voel me extra zwanger met dat ding om, hihi terwijl mn buikje echt nog bescheiden is!
    Gisteravond lag ik in bed te lezen en was ons meisje erg druk aan het schoppen. Deed mn pyama omhoog en zag voor het eerst gewoon mn buik bewegen als beebje bewoog. Ik moest er gewoon van huilen.. zo mooi vond ik dat. Stomme hormonen ook!

Suusje Keano is zooo stoer! Hihi dat kuifje :D
    Norah heb jij ook nog leuke fotoos van de kleine meid? En ik sluit me helemaal bij je laatste berichtje aan.. Ik bedacht me ook ineens dat het nu een jaar geleden is dat we elkaar allemaal leerden kennen, eigenlijk wel snel gegaan he!

19. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Leuke foto Suusje dat tuinpakje heb ik ook :) wat heb jij voor maatje daarvan? Ik 50

20. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Oh, dat is fijn om te horen. Vond het zo vreemd! Soms begint ze te huilen als ze tegen de houten spijlen aan ligt. Koud heeft ze het gelukkig niet doordat ze ingebakerd ligt. Ze slaapt ook alleen onder een lakentje door die inbakerdoek, dus dat valt wel mee. Vind t zelf meer een vervelend idee dat ze kan bewegen denk ik.

Deel Deze Pagina