Goeie morgen meiden, nog even een reactie op de vraag die Saxia en Sasjuh volgens mij aan mij stelde over wat betreft het nu voor een half jaar huis gestuurd worden.. Tja, het was natuurlijk niet leuk om dit te horen maar moet zeggen dat ik er eigenlijk ook niet heel erg mee zit .. Vooral omdat na dat hsg-onderzoek waarbij alles is doorgespoten de kans op een zwangerschap eveneens groter is de komende 3 maanden. Daarnaast komen nu ook de drukke feestmaanden eraan en de eerste maanden van het nieuwe jaar is het ook altijd erg druk op m'n werk dus we zien het gewoon even aan. Na het volgen van mijn cyclus weet ik nu ook redelijk goed wanneer mijn eisprong is en kan het ook goed beoordelen met ovulatietesten. Ook gaf de gynaecoloog aan dat ze me wel binnen een half jaar terug verwacht met goed nieuws! Dus al met al blijven we gewoon maar positief en hebben we altijd het nummer van de gynaecoloog in België achter de hand. Verder wil ik jullie nogmaals bedanken voor jullie medeleven voor mij en Hip! Dat betekent heel voor me ook al is het af en toe ook wel moeilijk om jullie verhalen te lezen! Nog een fijne zondag!
Anita.. je klinkt in ieder geval wel positief Hopelijk is het gewoon echt snel raak..en omdat je het straks druk krijgt, ben je er misschien wat minder mee bezig en dan is het misschien wel heel snel raak MenP.. ff een dagje met minder last van misselijkheid..heerlijk! Hopelijk is de misselijkheid snel over! JBG.. nog 8 dagen! Wij zitten sinds gisteravond in de kou. Onze ketel is kapot.. geeft steeds een storing aan. Zonet gebeld en vandaag komt er iemand langs om er naar te kijken.. Het is hier nu 14 graden in huis .. brrrr...
Brr Samantha das koud! Gelukkig komt er vandaag nog iemand langs. En zie net je banner, over 3 dgn ben je gewoon alweer 30 weken! Dat gaat snel Anita fijn dat je het weer positief inziet! Ik hoop dat de gyn gelijk heeft en jullie idd binnen nu en een half jaar met goed nieuws komen. Waar zit je nu ongeveer in je cyclus? Menp fijn een betere dag wbt de misselijkheid! Hopelijk blijft het zo Gisteravond heerlijk uiteten geweest en vanmorgen lekker lang met vriendje in bed gelegen, ik hou van het weekend haha.
@tazz een jongentje,, jeehh nu kunnen lekker gericht gaan shoppen. @anita het zou natuurlijk mooi zijn als het op de natuurlijke manier kan gaan. Ik hoop echt voor jullie dat het gauw raak mag zijn. De feestdagen komen eraan, wie weet een leuk cadeautje! @menp fijn dat alles goed met je is! balen van je misselijkheid maar ik hoop echt voor je dat het niet veel erger zal worden. Ik gun het niemand. @jbg weer een dag minder! ik tel me je mee hoor. geniet je nog wel een beetje aan het samen zijn? @sam, jeetje wat is het koud bij jullie! lekker veel in bed liggen dus? en daarbij een lekkere kop warme chocolademelk? hopelijk komen ze niet al te laat vandaag? @sasjuh geniet nog even lekker van je weekend! @hip hoe is het nu om je vader op te zoeken in het verpleegtehuis? en hoe gaat het nu met je moeder? krijgen jullie al wat rust? Heb gister even geholpen met wat dingen in de schuur te zetten ivm de winterkou die komen gaat. Ik heb gewoon spierpijn van die paar keer dat ik moest bukken. Ben helemaal niks meer gewend. Lig natuurlijk ook al weken alleen maar op de bank of bed. Maar dat het zo erg zou zijn. wel fijn dat ik iets heb kunnen doen. Daarna voelde ik mij wel wat minder maar het is mij gelukt! fijne dag allemaal!
Word helemaal gek van de hormonen! Grrr... kan alleen maar huilen en waarom...? Misschien omdat ik het (stiekem) eng vind dat over een week ons leven gaat veranderen of dat ik fysiek niet in orde ben. Ik weet het niet, zijn gewoon die hormonen! @samantha: hoop dat je ketel gauw is gemaakt!! @sasjuh: fijn dat het gisteren gezellig was uit eten! @rose; fijn dat je iets hebt kunnen doen, geeft toch een fijn gevoel! @troetjuh: hoe is het met jouw, ook zo bezig met de laatste loodjes? @anita; fijn dat je je zo kan berusten in wat de dokter zegt. Ik blijf voor jullie duimen dat het jullie snel gegund mag zijn! Fijne dag allemaal!
Jbg Ik snap je verhaal helemaal, ik heb ook last van huil buien, Omdat dingen nog wil doen, stofzuigen kost al een norm veel moeite Bang op wat komen gaat, kan ik het wel zo kleine opvoeden okal wil ik het al geel me leven tis zo'n spannende tijd nu de laaste 3 tot 5 weken Heb jij het bed al op klossen? Ik heb da vandaag gedaan Omg zeg vind maar eng zo hoog haha, als ik vannacht nie slaap dan ga ik da morgen toch met se vk bespreken
Anita je klinkt zeker positief. Ik hoop en duim voor jullie nog steeds dat het jullie nu echt snel gegund mag zijn! (ook voor jou hip!! ) Sam brr hoop dat dat mannetje snel komt e nde ketel snel gemaakt is! Rose fijn dta je iets hebt kunnen doen en je dat wel een goed gevoel heeft gegeven.. Menp hopelijk blijven die betere dagen nu JBG het hoort er wel beetje bij denk ik die huilbuien. Tis niet niks natuurlijk dat je straks een kleintje hebt waar jij de zorg voor hebt. En ook omdat je je natuurlijk al niet fit voelt zal het vast sterker zijn. Maar nog 8 dagen te gaan!! Troetjuh ook voor jou hetzelfde denk ik. MAar straks hebben jullie jullie wondertje in de armen! iedereen thnx voor de felicitaties! Mn vriend die glundert echt van oor tot oor haha. Gister inderdaad heerlijk gegeten met Sas en t cluppie.. Daarna nog een verjaardag gehad, maar was helemaal stuk. Ben er ook niet heel lang geweest. Sas nogmaals bedankt voor je kadootje!! M. vond t ook heel leuk en lief van je!
@Tazzie; Een fijne en drukke avond gehad. wel gezellig geweest zo te lezen! @JBG en Troetjuh; Jullie worden bijna mama en daar kag je best een traantje om laten. Wat zal jullie leven veranderen, maar wel heel leuk!!! @Rose; Fijn dat je iets hebt kunnen doen. Ik begrijp dat je na een tijd niet veel gedaan te hebben nu wat spierpijn hebt. Maar geeft denk wel hoop dat je weer iets hebt kunnen doen... @Anita; Wat zou het fijn zijn als jullie binnen een half jaar terug kunnen naar de gyn met goed nieuws! Ik duim hoor!
Ik heb bijgelezen. Hoop dat ik niets ben vergeten, het was erg veel!!! @sasjuh; Leuk een Triptrap stoel. En mooi prijsje zeg! En lief hoe je vriend je gevraagd heeft om geregistreerd partner te worden. @Samantha; Wat ontzettend rot dat het kwaadaardig is bij je moeder. Wat gaan ze er aan doen?En hoe ging het werken op een andere vestiging? @Saxia; Bij jullie gaat het zn gangetje. wel druk. En groen licht van de revalidatiearts. Bij ons weten de ouders het, mijn vriend zn broertje en vriendin en 2 vrienden van ons. Met regelen....de gyn zei dat ik beter eerst de termijnecho af kan wachten voordat ik van alles ga regelen. Dus dat doen we ook. Heb het verder zo druk gehad en op tijden thuis dat ik niet kan bellen dat moeders voor moeders nog steeds niet gebeld is. Slecht! Misschien lukt het morgen. Afgelopen week wel aangemeld voor verloskundige praktijk. Dus die zullen wel bellen in de komende week. Verder nog geen dingen gekocht. Ook nog niet echt drang toe, gelukkig. Komt wel na de 12 weken. @JBG; de 21ste komt steeds dichter bij.....spannend!!! Ik begrijp dat je moeder liever zou wachten met de operatie, maar als de dokter zegt dat het beter is om niet te wachten. Hij zal het wel weten. En wat fijn dat je suiker goed was! @Troetjuh; Ben jij al helemaal van je griep af?? Wel lekker bezig hoor! Zelfs al kerstcadeaus in huis! @Carly; Fijn dat de vitamines hun werk lijken te doen en je je goed voelt. @Norah; Fijn dat de vergadering, en dus avond zonder Norah, goed ging! Lijkt mij ook moeilijk hoor! En wat is ze toch een mooi meisje. @Hip; Altijd jammer als zo'n rekening hoger is dan je had verwacht voor je auto. Onze auto had gister de wintercheck en verwisselen banden (winterbanden zitten er weer onder). Even een lampje vervangen en ook de accu. Maar dat vervangen was in 10 minuutjes gedaan...Denk dat wij incl. verwisselen banden niet boven de 150 uit gaan komen. Ik had al van je gehoord over je vader, maar snap heel goed dat jij er meer over wilde weten, heb je dat nog gedaan eigenlijk? En hoe voelt je vader zich in het verpleeghuis en je moeder thuis zonder je vader? @Suusje; Wat heeft Keano toch een eigenwijs koppie! Wel heel lief hoor! Gelukkig worden de krampjes steeds minder. @Anita; Wat fijn dat de vakantie goed bevallen is! En dat jullie zonder botbreuken thuis zijn gekomen. @Troetjuh en Hip; Succes morgen!!!
Wat je zegt inderdaad, je wil zo graag een kindje, maar het is allemaal zo spannend nu en toch een beetje eng. Zal vanzelf vast wel goedkomen. Ons bed kan niet op klossen helaas, dus we hebben een extra matras die we erop leggen als de kraamhulp onderzoeken wil doen. Verder lig ik dan gewoon op mijn eigen matras. Misschien kan je ook zoiets doen als je klossen niet fijn vind. Was bij de intake prima. Ze gaf wel aan dat het kan zijn als we een strikte kraamhulp hebben ze het bed niet verschonen, maar dat is niet erg. Dat doet manlief of de ouders wel. Verder was het geen probleem. Voor jouw is het helemaal dat je niet weet hoe en wanneer, mijn voordeel is dat ik weet dat de baby over een 8 dagen komt en ik gelukkig niet over de 40 weken heenga! Hoop dat jullie kleintje zich ook op tijd zal aandienen!
Haha zo het bed vruchtwater proef gemaakt nu maar Hope dat ik het goed heb gedaan?? Zit ook geen beschrijving vrij ofzo... Idd dat is het spannendst denk ik niet weten wanneer het ga gebeuren... Al is de datum weten ook spannend kan je lekker druk maken van help dan al hihi Heb je een gevoel/ idee wat het babytje voor geslacht heeft? Ik denk een meisje bij jou
@ Tazzie, een jongetje! Leuk!! Ik heb even gauw bijgelezen maar ben erg moe,mijn twee nichtjes en neefje zijn het hele weekend hier geweest logeren, was heel erg gezellig maar erg vermoeiend. Gisteren naar de intocht van Sinterklaas geweest en de kinderen ook opgetild,iets te lang soms,dat was niet zo slim van mezelf want daar moest ik gisteravond en vandaag voor boeten met pijn in mijn lijf. Maar dat trekt hopelijk snel weer bij.
Troetjuh moet dat bed echt al 3 wkn voor de uitgerekende datum op klossen? Dat lijkt me dus helemaal niets.. En ook dat vruchtwaterproof niet.. dat zeiltje kraakt toch veel te veel? Weer richting werk zo.. Herkennen meer zwangere dames dit? Ik heb namelijk totaal GEEN zin meer in werken. Het is niet dat het te zwaar is oid want ik voel me lichamelijk prima ik heb alleen echt de motivatie niet meer en moet me elke dag weer echt oppeppen van kom op je zal wel moeten. Erg irritant want zo duren de weken voor het verlof nog wel heel erg lang haha.
Sasjuh.. ik ken het. Ik ben vanaf de 24e week echt al aan het aftellen.. nog 10 weekjes werken.. haha nu nog maar 4, het schiet op JBG en Troetjuh.. die huilbuien horen er denk ik wel bij hoor. Het is ook echt een ingrijpende gebeurtenis .. het krijgen van een kindje. Maar ik hoor van zoveel mensen dat ze ineens dat moeder gevoel hebben als het kindje er is en dat dan alles vanzelfsprekend gaat. Ik twijfel zelf ook vaak, kan ik dit wel, hoe moet ik dat nou weer doen enz. Maar het komt vast allemaal goed! Fijne dag iedereen!
Haha Samantha dat doe ik nu dus ook.. Nog 11 weken voor mn verlof waarvan nog 10 werken want tussen kerst en oud en nieuw ben ik vrij. Wil dat eigenlijk niet doen dat aftellen want dan lijkt het nog langer te duren. Bij jou schiet het nu lekker op!!
@Tazzie een jongetje wat leuk zeg. Van harte en nu lekker los met shoppen. Mooie foto hoor. @aftellende dames, hier nog een. Nog 3 weken, maar kan het gelukkig wat rustiger aan doen. En over 5 weken hier ook het logeerbed op klossen. En dat zeiltje ga ik dus wel neerleggen. Moet er niet aan denken dat mijn dure matras eraan gaat. Misschien werkt het als je dubbele hoeslaken erover heen doet? @Anita, wow wat kan jij positief meebabbelen. Ik denk nu heel hard aan 2 ooievaars. Een voor jou en een voor Hip. In gedachten stuur ik ze jullie kant op en ik hoop dat ze niet verdwalen. @jankende bijna mama's : hier beginnen ook meer en meer twijfels en onzekerheden te komen. Waar ben ik nou eigenlijk aan begonnen? ga ik het wel goed doen? hou ik het vol? hoe hou ik mijn relatie in balans? is het wel leuk? nog niet tot huilen gekomen, komt denk ik in mijn verlof wel. het lijkt mij niet meer dan normaal. je gaat toch je hele leven op zijn kop zetten voor een heel lange tijd en je kan niet meer terug. maar hallo, hoeveel vrouwen gingen ons voor, vaak ook in minder goede omstandigheden dan waar wij in verkeren. Oh ja relativeren is ook een kunst, maar vertel dat maar eens aan hormonen. @JBG oh ik tel mee af, hoeveel vingers vandaag nog, hihi. En heb je al een voorstelling van hoe de beeb er uit zal zien? @Sam zit je al weer warm? pokke he. wij hebben net een onderhoudsabonnement afgesloten en zijn via de consumentenbond op zoek naar de goedkoopste energieleverancier. Carly en Rose zijn druk bezig geweest in het weekend. wel fijn als je even iets van betekenis kan doen. Hier in de beebkamer bezig geweest. Het wordt wat nu hoor. En ja die foto's gaan komen en dan doe ik er meteen ook een buikfoto bij. Ook weer georiënteerd op een andere auto. Nu de geboortekaartjes nog in bestelling zetten... Fijne nieuwe week weer allemaal. Zal het lijstje weer eens opzoeken. Geen idee wie er wat heeft deze week. Alleen Hip weet ik uit mijn hoofd.
Dus succes Hip! en oh spannend Troet, bevallen. Ben benieuwd naar je verhaal. Troetjuh 14-11-2011 verloskundige, gesprek hoe bevallen Hip1983 14-11-2011 eerste fm Samantha1 15-11-2011: controle verloskundige JBG 21-11-2011: geplande keizersnee Samantha1 21-11-2011: geregistreerd partnerschap Suusje1979 21-11-2011: 2e afspraak cb: 1e prikje Keano Saxia: 22-11-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Saxia: 23-11-2011: controle verloskundige Sasjuh83 23-11-2011: controle verloskundige Rose 23-11-2011: wxtra controle verloskundige Carly81 23-11-2011: 20 weken echo MenP2010 23-11-2011: Termijnecho (9 weken) Suusje1979 24-11-2011: controle gyneacoloog Sasjuh83 28-11-2011: 3D/4D pretecho Tazzie29-11-2011: controle verloskundige Tazzie30-11-2011: 20 weken echo + triple p onderzoek Pooh; 01-12-2011: controle verloskundige Saxia: 06-12-2011: controle verloskundige, bel-advies uitleg Sasjuh83 08-12-2011: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding Rose: 14-12-2011: 20 weken echo Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) Zwanger: JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april Tazzie (31 jaar, 6e ronde,1e kindje uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 25 juni??? Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! Buddy's: Sasjuh83-Anita1985 Anita1985-Sasjuh83 Tazzie-Samantha1 Samantha1-Tazzie Norah12-Suusje1979 Suusje1979-Norah12 Troetjuh-JBG JBG-Troetjuh MenP-Hip1983 Hip 1983-MenP
Sasjuh geen idee of het al zover van te voren moet, Maarja euh hihi vanaf 37 weken kan de bevalling beginnen, Moet eigenlijk zeggen dat toch best fijn is wat hoger bed haha En wat betreft dat matje vind kwa kraken wel mee vallen maja heb nu ook 5 lagen op me bed en zoals saxia al zeg moet er niet aan denken Dat ik straks me bed kan weg gooien, Ga dus ook het risico niet lopen want tja vanaf nu kunnen de viezen ook breken Strakkies naar de verloskundige spannend... Tazzie een jongentje hihi van harte meid welkom bij de club Hoeveel staat nu jongen meisje?
@troet: ik heb nog geen zeiltje op bed gelegd, eigenlijk niet aan gedacht.. Beetje stom, want mijn weeen kunnen net zo goed spontaan komen de komende dagen ! Ik heb lang gedacht een meisje, toen een jongen en nu denk ik ook vrij sterk weer een meisje, dus we gaan het zien! @sam: nog 7 dagen ! @saxia: jij bent ook druk bezig, wat voor soort geboortekaartje hebben jullie gekozen? Als ik zo naar het lijstje kijk komt de geboorte van ons kindje erg dichtbij!