stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tazz leuke kamer! fleurige kamer waar je vrolijk van wordt.

@saxia, fijn dat je nog leeft! maar balen dat het nu even druk is. Wat was er dan met je contract? Pas is in ieder geval goed opjezelf.

@patriesjuh, wie weet binnenkort iedereen thuis, dat zou fijn zijn en natuurlijk ook spannend. En zorg je er wel voor dat mama nog energie heeft als ze thuis komen? volgens mij vergeet je je zelf een beetje? misschien verplicht iets voor jezelf inplannen ter ontspanning?

@ sam laat je hormonen maar even lekker te keer gaan op de monteur, altijd nog beter dan op je vent haha.. hopelijk is het gauw weer warm bij jullie!

@hip is nu lekker aan het werk. Als je dit leest dan is het welkom thuis! (denk ik) fijne werkdag gehad?

@jbg zit of ligt nu lekker te genieten van haar dochter! heerlijk!

HIer even flink wat terug vallen gehad en waarschijnlijk heeft dat te maken met dat ik een blaasontsteking heb. Heb me het toch warm. Misselijkheid is ook alweer een paar dagen terug. eten en drinken was al moeilijk maar moet me er nu echt toe zetten om iets te eten en te drinken. (klaag klaag klaag) hopelijk slaat de antibiotica gauw aan.

Heb trouwens ook zo last van mijn darmen(althans ik denk dat het mijn darmen zijn) kon vandaag amper rechtop zitten/lopen. hebben jullie daar ook wel eens last van gehad? en hebben jullie hiervoor nog tips?

fijne avond!

2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Zo hier een mega drukke dag gehad :) naar de kapper geweest haar geknipt en geverft, toen nog even de laaste kerst kados gehaald das nu gelukkig helemaal klaar (voor de zekerheid fles voeding mocht borst niet willen) en toen grote boodschapjes gedaan, nu erg moe op de bank met pijnlijke dikke voeten (maar ben nu wel helemaal klaar voor de komst van de kleine man dus lama komen :p

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Patriesjuh spannend als ze toch snel naar huis zouden mogen.

Sam de monteur nog beetje op tijd gekomen?? Doe je wel rustig aan met je buikje?

Rose wat naar dat je nu ook nog een blaasontsteking erbij hebt. :( hopelijk is dat allemaal snel over. Wat betreft je darmen, ik heb er ook last van en dan onderin de buik ee nsoort stekende pijn. En als het dan gelukt is (sorry beetje vieze praat ;) ) dan is dat weg die pijn. Drink als ik veel last heb 's ochtends voor mijn ontbijt een glas lauwwarm water. Dat helpt redelijk bij mij..

vond er niks aan om te werken vandaag.. de clienten gingen nog wel maar mijn kantoorpand is weer lekker gezeik :( maar goed dat komt wel weer goed.. nu lekker languit op de bank.. beetje last van mn buik onderin(denk de darmen weer)

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    zo ik ben alweer klaar met werken, een stuk eerder dan verwacht maar vind het niet erg haha nu weer lekker op de bank met de deken en een kopje thee hhmmmm.

rose wat ontzettend balen dat je weer zo misselijk bent en ook nog blaasontsteking. hopelijk is het snel over allemaal

en sam is het weer warm in je huisje?

patries wat fijn dat de jongens vooruit gaan, maar denk es een xtje aan jezelf! ik snap dat je heel graag zoveel mogelijk bij je jongens wil zijn, maar ze hebben er niks aan als jij straks instort als ze thuis zijn.
    kijk anders dat je 1 of 2x in de week maar 1x per dag naar het zkh gaat dan kun je een halve dag ff aan jezelf denken.
    lekker niksen of ergens iets gaan drinken of lunchen met een vriendin, naar de kapper of een massage, naar de bios met je dochtertje gewoon patries tijd!

tazzie blijf je als de kleine er straks is bij alletwee de bedrijven werken of laat je er eentje vallen?

troetje naar de kapper geweest leuk zeg ik zag een foto op FB.

menp hoe is het met jouw? kun je de weg een beetje vinden in de wereld van de zwangeren?

anita hoe voel je je? heb je de zoveelste teleurstelling een plekje kunnen geven? ik wil niet op de zaken vooruit lopen en ga er vanuit dat je voor 2012 zwanger bent, maar mocht dat niet zo zijn blijven jullie dan het hele half jaar zelf proberen of ga je denk je eerder naar belgie?

ik had me ook alvast verdiept in evt. volgende stappen mocht het met de iui niet lukken. ik lees hier veel op het forum dat als je naar ivf gaat dat het dan een paar maanden duurt voor je aan de beurt bent. ik ga er vanuit dat ik zo'n 6 iui's krijg (hopelijk niet natuurlijk) maar mocht het dan niet lukken dan word het ivf.
    in het zkh waar ik nu ben is dat niet en dan moeten we naar maastricht of eindhoven.
    ik heb al verschillende mindere dingen gehoord over maastricht dus die valt denk ik af.
    vrienden van ons zijn voor icsi in eindhoven geweest en zijn daar erg over te spreken, maar de gyn die hun hadden is nu naar de geertgenkliniek in gemert.
    heb hier op het forum veel goede dingen gelezen over de geertgenkliniek had ook al es op de site gekeken en zo en ziet er allemaal goed uit. en volgens de route planner is het vanuit ons 2 min langer rijden naar gemert dan naar eindhoven dus dat boeit niet.
    dus ik denk dat het de geertgenkliniek word als de iui niks gaat worden. (laten we kei hard hopen dat dat niet nodig is!) maar ik wil dan denk ik na deze iui alvast contact opnemen met die kliniek voor als daar een wachtlijst is dat ik er alvast op kan of zo zodat er niet teveel tijd tussen de laatste iui en de ivf zit want dat lijkt me echt kut!
    ik loop mss op de zaken vooruit maar ik hou er niet van om af te wachten heb liever alles op voorhand alvast uitgezocht.

ik weet niet waar jij woont anita maar mss is de geertgenkliniek voor jouw ook wel in de buurt of mss dichterbij dan belgie.

5. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hip, even snel een reactie op je vraag want duik zo lekker m'n bedje in! Merk dat ik het deze keer wel heel erg slecht heb.. Als mensen er naar vragen lopen m'n ogen al vol met tranen..

Net was moeders op de koffie dus ook weer even lekker aan het huilen geweest.. Ook gaf zij aan dat ze het er best moeilijk mee heeft. Ze vind het ook zo ontzettend erg voor ons.. Ook gaf ze aan dat de vraag regelmatig wordt gesteld van nog geen oma...?? Pff...

Dus dat half jaar wachten, pfff.. Ik denk dat wij binnekort al wel contact op gaan nemen met die gynaecoloog uit Antwerpen.. Woon zelf in Sprundel tussen Breda en Roosendaal dus dat is niet de afstand voor ons.. Hoop alleen telkens weer dat het niet nodig is maar net als jij ben ik graag over al op voorbereid en heb ik graag de touwtjes in eigen hand.

Hoe voel jij je nu? Er zit zeker weer een week op nu na de iui?? Toch wel weer spannend zo!

Ik ga nu lekker m'n bedje opzoeken!

Truste meiden!

6. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Anita en hip, hoop dat jullie snel aan t lijstje kunnen toevoegen en de verdere stappen niet nodig zijn.

Patriesjuh, fijn dat de jongens t zo goed doen, ga duimen dat ze allebei met de kerst thuis mogen zijn.

Tazzie, leuk kamertje die van ons is gister gebracht dus hoop dat t snel staat al die dozen in de woonkamer is niet heel handig.

7. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Pff.. was er maar een wondermiddeltje, waardoor we konden zorgen dat jullie ook op roze mogen Hip en Anita. Lijkt me inderdaad niet leuk als mensen dat constant gaan vragen.. nog niet zwanger? nog geen oma? bah! Sommige mensen moeten eerst maar eens nadenken voordat ze iets zeggen..want voor sommige kan dit erg hard aan komen.

Goed dat jullie je in ieder geval goed laten informeren over bepaalde trajecten! Natuurlijk hopen we met ons allen dat dat niet nodig is. En dat jullie met kerst gewoon een vet mooie test aan de ouders kunnen laten zien! :) Dikke knuffel voor jullie!

Het is weer warm hier in huis :D Had maandagavond gebeld en gistermiddag 5 uur kwam er eindelijk iemand langs. Gelukkig was vriendlief.. euhmmm manlief :p toen thuis.. dus kon hij het woord doen haha.

JBG komt ook al bijna naar huis toch? Ben zo benieuwd hoe ze het vind.. moeder zijn..en hoe het met hun gaat :)

Patriesjuh..wat fijn dat de schedelecho goed was! Ik hoop zo dat ze snel naar huis mogen... zodat jullie zelf ook wat meer rust krijgen!

Dames..ik reageer later op de rest.. zal me gauw gaan klaarmaken en dan naar het werk. Vandaag gaat de winkel weer open.. Dus zal wel erg druk zijn!

Fijne dag iedereen!

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wat een stilte hier vandaag!

Saxia fijn even een teken van leven! Wat is er met je contract of plaats je dat liever niet hier? Ik ben erg benieuwd wat je bedoeld met de namen, we wachten af!
    Samantha druk geweest met werken vandaag?
    Rose he bah meis wat naar die terugvallen.. Kan me voorstellen dat je op deze manier echt niet van je zwangerschap geniet.
    Hip&Anita goed dat jullie je aan het orienteren zijn op evt vervolgstappen. Laten we hopen dat dit niet nodig zal zijn!

Ik ben vanmorgen weer naar de verloskundige geweest en alles was weer prima! Hihi ben eigenlijk altijd zo klaar, weet ook nooit wat te vragen ofzo. Ben nu in totaal 4,7 kg aangekomen en dat vond ik eigenlijk best netjes. Zal nu wel hard gaan want volgens mij gaat beeb rond deze periode hard groeien!
    Ik ben ook nog steeds alles behalve fit. Ontzettend verkouden, mn hele hoofd zit vol en heb er sinds vandaag ook erge keelpijn bij. Gisteren wel gewerkt maar wat was ik blij dat de dag erop zat zeg. Ook al 2 nachten slecht geslapen omdat ik amper lucht krijg. Heb altijd een fijne neusspray die goed werkt maar las in de bijsluiter dat deze niet gebruikt mocht worden tijdens de zwangerschap, en ook stond er op mn potje vicks dat ik niet mocht stomen met dat spul tijdens de zwangerschap. Pff ik baalde.. Maar vanmorgen zei de vk dat ik dat prima mocht gebruiken en het geen kwaad kon.. Toch lastig hoor die tegenstrijdige dingen!

Vanavond nog een uurtje Zwangerfit en hopelijk slaap ik vannacht wat beter want morgen weer een drukke werkdag voor de boeg!

9. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Suusje, wat voor ritme hou jij aan overdag met Keano?
    Ik geef voeding, dan spelen ( ongeveer 3 kwartier in de box bijvoorbeeld) totdat ze begint te gapen en 'moeheidgeluidjes' gaat maken en dan slaapt ze weer tot aan de volgende voeding. Meestal valt ze wel na een half uur pas in slaap, maar ze ligt dan gewoon wakker in bed rond te kijken. ( tgaat niet altijd zo volgens schema hoor haha, maar gemiddeld komt het hierop neer)
    Nu zit er bij mij 4 uur tussen de voedingen ( 7-11-15-19-23-3)
    Hoe doet Keano dat overdag? Of andere mama's, hoe gaat dat bij jullie overdag?

Ben ik even benieuwd naar!

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hebben jullie na je verlof nie vakantie op genomen?
    Dit heb ik wel gedaan 2 weekjes
    Voor jullie is zeker bijna tijd om weer te gaan werken? :(
    Lijkt me echt een zwaar moment haha kan er nu al tegen op zien...

11. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Norah:

Sinds een weekje hebben we weer een ander schema.
    Hij slaapt veel langer in de nacht en ik tel de nachtvoeding als 1e voeding.

nachtvoeding ergens tussen 3:00 en 5:00, gelijk slapen
    8:00 wakker maken en voeding. Dan blijft hij beneden en doet wat kleine slaapjes in box of wipstoel.
    12:00 voeding en na half uur naar boven, slaapt vaak tot 16:00
    of hij gaat naar beneden als hij wakker is geworden.
    16:30 voeding en na half uur naar boven als hij moe is anders blijft hij beneden
    20:00 badje en slapen tot de nachtvoeding.

Sinds kort laat hij 4 uur tussen de voeding. Hij krijgt er nu 5 van 150 die niet allemaal op gaan.
    Hij slaapt boven als hij moe is en anders laat ik hem lekker beneden. Hij is vrolijk als hij wakker is.
    Als hij moe is gaat hij met zijn hoofdje tegen mij aan heen en weer bewegen, beetje druk doen.
    Dit schema is ook niet op de minuut nauwkeurig hoor.
    Ik leg hem trouwens wel altijd wakker in bed overdag. Dan ligt hij nog even te lachen en brabbelen gevolgd door af en toe een huiltje of krijsje en dan slaapt hij.

12. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Troetjuh,

Nee geen vakantiedagen opgenomen. Ik begin de eerste week van januari (en moet tot zeker april werken en dan wordt ik waarschijnlijk ontslagen.)
    Ik wil best wel weer werken hoor. Even een break van de luiers en weer een beetje Suus zijn ipv mama suus. Je wereldje is best wel klein hoor als je thuis zit met een baby.

13. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Samantha; Balen dat de ketel weer stuk is, maar wel geoefend met je nieuwe achternaam. volgens mij zouden wij hier thuis ook echt dubbel liggen op zo'n moment. haha

@Tazzie; Leuk kamertje zeg! Mooie serie! En leuk dat groen en blauw met wit, staat lekker fris.

@Saxia; gelukkig gaat het met jezelf goed, maar minder dat je moe bent en gezeur op je werk hebt. Sterkte daar mee.

@Patriesjuh; Wat fijn ddat Tyler zo goed gaat! Lijkt mij ook wel ff eng hoor, ineens van de monitor af! Hoop dat Ryley snel mag volgen. Gelukkig lijkt de echo er goed uit te zien. mooi nieuws.

@Rose; Bah, weer terugvallen en een blaasontsteking. Hoop dat de kuur snel aanslaat en jij weer kunt gaan genieten van jullie kleine wondertje en van eten en drinken.

@Troetjuh; Echt mooi om te lezen hoe jij 'langzaamaan' tot het moment komt dat je klaar bent voor de bevalling en de komst van jullie kindje.

@Hip; Ik begrijp wel dat je alvast verder aan het kijken bent. Beter niet nodig en wel op de hoogte dan er straks opeens 'iets' me moeten. Maar hoop natuurlijk dat jullie het niet nodig hebben.

@Sasjuh; Wat rot zeg dat je zo verkouden bent. Gelukkig mag je toch die vicks gebruiken, wel vaag dat het toch mag terwijl er op het potje staat dat het niet mag. En heel fijn dat het weer goed was bij de vk!

Wij zijn vandaag bij de termijnecho geweest. Het was goed met ons kindje. Hartje gezien en het was voor 9 weken goed aan het bewegen. Dacht nog, wat beweegt het weinig. het zwom niet rond ofzo. Maar zij zei dat het voor deze termijn goed aan het bewegen was. De miskraam kans is nu van 10% naar 3% gedaald. Klinkt wel fijn. 2 plaatjes meegekregen. Er was ook iemand die aan het leren was en of zij ook even mocht kijken. Prima hoor. Kreeg er wel een extra plaatje voor. Zal nog even kijken dat ik de foto's kan plaatsen.

14. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36

Wat een super netjes ritme zeg! Hier zou ik ook wel naar toe willen.
    Gisteren voor het eerst een dag dat het een beetje op jouw ritme leek. Om 20.00 een voeding en badje en toen sliep ze tot 2.30! Nog nooit eerder zolang geslapen, alleen wordt zij dan wel echt om 6.00 weer wakker.

Dit is afgelopen week ons ritme:

3.00 voeding en gelijk weer slapen
    4.30 wordt ze huilend wakker, is alleen te troosten als ze bij mij of man ligt en doet ze als ze weer rustig is wat hazeslaapjes, maar terug in bed weigert ze, dan is het brullen.
    7.00 voeding, even in de box en dan slapen tot 8.30. Daarna ga ik haar aankleden, wassen, en dat soort dingen.
    11.00 voeding, in de box tot ze moe is, meestal tot 12.30. Dan slaapt ze tot 15.00
    15.00 voeding, 16.30 in bed
    19.00 voeding, 20.30 in bed
    22.30 badje, voeding en in bed tot dan de nachtvoeding weer.
    En ik leg haar inderdaad ook altijd wakker in bed. Gaat meestal goed. Maar als ze langer huilt dan 10 min haal ik haar eruit. Want meestal is het inderdaad even een paar snikken en dan slaapt ze ook.

Ik hoop gewoon dat ze s ochtends om 4.30 niet meer wakker wordt. Ik weet oook echt niet wat er dan is. Dat is zo vermoeiend, 1,5 uur na de nachtvoeding en breek me echt op omdat ik vanaf dan dus zelf ook niet meer slaapt. Mijn man geeft dan om 7.00 een voeding en leg haar als hij weggaat voor werk weer in bed. Dan kan ik nog van 7.00-8.30 slapen.
    Zij krijgt dus 6 voedingen van 120cc. Soms probeer ik wel eens 150cc maar meestal lukt dat er niet in.

MenP: Super zeg!! Wat gaaf en bijzonder he zo'n echo!!

15. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik begin 23dec weer. had nog 2,5 week vakantie erbij gelukkig!
    maar moet zeggen dat ik ook wel weer zin heb. zelfde als Suus, gewoon even jezelf weer zijn en met andere dingen bezig zijn.
    Al vind ik t wel jammer dat zij niet mee kan:)

16. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Menp, fijn dat alles goed was! Leuk om te zien he.

Wij hadden vandaag de 20 weken echo en alles was prima in orde, gelukkig,vond het toch best even spannend.

Ik heb altijd gedacht dat we een meisje zouden krijgen en met de 14 weken echo dacht de echoscopiste dat het een jongetje zou worden, ik dacht toen van dat geloof ik niet, ik zie wel met de 20 weken echo want volgens mij klopt dat niet maar de laatste paar weken ben ik me toch meer gaan richten op een jongetje omdat ze dat gezegd hadden dus dacht zal wel en we hadden ook al een leuke jongensnaam bedacht en vandaag bleek dat we toch....EEN MEISJE KRIJGEN!!

haha had ik toch het goede gevoel,leuk he!

We zijn erg blij,het maakte ons ook niet veel uit.

17. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Haha Carly, wat goed! Leuk dat je een meisje krijgt en fijn dat de echo goed was.
    Hebben jullie ook al een meisjesnaam?

18. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ suusje, nee we hebben nog geen naam uitgekozen,wel al wat ideeen dus komt ook wel goed,even omschakelen weer haha

19. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Super carly van harte
    Zo zie je maar weer op je gevoel afgaan :p
    Lekker rose shoppen vanaf nu

20. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Carly, fijn dat alles goed was en toch een meid leuk hoor.

Norah, hoop dat Norah snel wat door slaapt of dat je er achter komen wat er is? Krampjes?

Deel Deze Pagina