stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Nouu.. dat doen we maar even niet :p Haha.. ga jij maar gewoon eerst hoor ;)

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Troet hoe gaat het?? moet steeds aan je denken!

Sam is lekker thuis aan t klussen geweest..

Rose hopelijk is vandaag beter gegaan?

Sas fijn dat je thuis kan/wil bevallen als het lukt.

Ik zou ook wel thuis willen bevallen, maar er is ee nkans dat ik naar het ziekenhuis moet ivm smalle trappen in ons trappenhuis en geen lift..

Vanmiddag even met vriendlief de stad in geweest en 2 boxpakjes gekocht voor de kleine man.. En net lag ik naast mn vriend op de bank met zijn hand op mijn buik. Voelde ik ineens een bubbel richting zijn hand gaan haha. De kleine kwam dus echt naar de warmte van zn hand toe (of wilde m wegschoppen dat kan natuurlijk ook;) ;) )

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Leuk gevoel is dat he Tazzie :D Voelt je vriend het zelf ook al?

Wat leuk dat jullie ff weer wat hebben geshopt voor de kleine :)

Ben benieuwd of Troetjuh inmiddels al weeen heeft...

4. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kwam even Troet nieuws checken, maar helaas. Of eigenlijk misschien juist een goed teken.Zet 'm op Troet.

Hier begonnen aan de baby wasjes. En uitgezocht wat we al (in overvloed) hebben en wat we nog nodig hebben. Babyfoon besteld met de rentepunten, ook altijd fijn natuurlijk.
    Verder hier snotverkouden en beetje koorts. Gister maar wel een paracetamolletje ingenomen. Schijnt niet heel goed te zijn.

En dan nu de laatste werkweek in. Raar!!!! En oh meiden, mijn contract is wel verlengd, zucht pfffffffffffffffffffffff.
    Tja in tijden van crisis een jaarcontract is niet fijn, maar gelukkig heeft de baby mij juist "gered". De directeur moest een beslissing nemen omdat mijn manager al een gesprek met mij had gepland omdat ik met verlof ga. Hihihihi.

Verder bijna een handtekening onder het goede contract van de kinderopvang, waar we vorige week waren wezen kijken. De avond in het ziekenhuis was nuttig, vooral voor manlief. Ik liep daar wel met het idee van oh jee hier gaat het straks gebeuren en het lijkt nog zo ver van mijn bed, maar aan de andere kant, ontkennen heeft geen zin meer. Herkenbaar? De eerste sessie ergotherapie zit erop en morgen het vervolg met tiladvies en dergelijke. En de controle bij vlos was ook goed. Kindje ligt heel klein stukkie met het koppie ingedaald. Dat dacht ik al, want dat voelde ik ook.
    Zo update vanaf hier.

Vanmiddag maar weer spieken naar ander nieuws. Zal het lijstje weer even naar voren toveren, want ik ben kwijt wie wat te doen heeft.
    Hip wanneer ga jij testen? Moet steeds ook zo aan jou denken.

5. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo meiden, druk dagje vandaag.
    Sasjuh veel plezier met spieken naar de kleine!

Samantha lekker in gesprek met de kraamzorg. ik zal ze weer eens bellen, want dat doen zij niet. De vlos was niet al te tevreden over ze zei ze in het laatste gesprek. En dat had ik graag iets eerder willen weten, want nu staat mijn handtekening al onder de overeenkomst he.

MenP ben benieuwd naar het gesprek wat jij zal hebben en wat je gaat besluiten. Wij hebben wel de nekplooimeting laten doen. Vond ik zeker richting de 20 weken echo ook wel prettig want ernstige afwijkingen kunnen zelfs dan ook al wel gezien worden. En verder tja het blijft een kans, maar wij hadden zoiets van dan hebben wij er alles aan gedaan. En als er toch iets niet goed is, dan is het ook welkom hoor. Het ging bij ons met name om de verzorging die voor mij haalbaar zou moeten blijven. En wij waren bereid tot het afbreken van de zwangerschap. En dat is vooral waar je over na moet denken. Wil je nog meer weten dan hoor ik het wel.

Sasjuh83
    28-11-2011: 3D/4D pretecho

Samantha1 28-11-2011: Intake gesprek kraamzorg
    MenP2010 28-11-2011: gesprek vk over Prenataal onderzoek
    Tazzie29-11-2011: controle verloskundige
    Tazzie30-11-2011: 20 weken echo + triple p onderzoek
    Pooh; 01-12-2011: controle verloskundige
    Samantha1: 05-12-2011: controle verloskundige
    Saxia: 06-12-2011: controle verloskundige, bel-advies uitleg
    MenP2010 06-12-2011: Intake vk
    Sasjuh83 07-12-2011: bloedprikken bloedgroep baby
    Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding
    Rose: 14-12-2011: 20 weken echo
    Samantha1: 15-12-2011: Voorlichting bevallen
    Sasjuh83 21-12-2011: controle verloskundige
    JBG: 22-12-2011: wondcontrole gynaecoloog
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis
    Sasjuh83 19-01-2012: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 25 juni???

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP

6. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Nog niks van Troetjuh gehoord.. spannend! Ben erg benieuwd of er ondertussen al iets is begonnen.

Saxia.. wat raar dat ze nog steeds niks hebben laten horen van de kraamzorg! Ik zou er inderdaad even achteraan gaan. Kun je desnoods nog onder die overeenkomst uit? Maar ja, dan is ook maar weer de vraag of je zo snel bij een ander terecht kan natuurlijk..

Heb je al last van nesteldrang? Of valt het mee? Ik zit vanaf deze week ook al thuis en heb echt de neiging om alles nu klaar te gaan maken, terwijl ik nog niet eens in mijn verlof zit haha.. Ik heb wel echt sterk het gevoel dat ze iets eerder komt dan 25 januari.. we zullen het zien.

Sasjuh mag vandaag lekker spieken naar haar meisje.. Heel veel plezier meid! Geniet ervan.. :D

MenP.. heeft een serieus gesprek vandaag. Bedenk van te voren goed wat jullie zelf willen.. Succes in ieder geval!

Vanmiddag komt hier de kraamzorg.. om half 4. Ben benieuwd wat ik er van moet verwachten. Kun je je er op voorbereiden??

Gister het kamertje zo goed als af kunnen krijgen. Nu alleen nog een tekening op de muur, gemaakt door schoonmoeder en dan is hij helemaal af :D Dan nog de laatste spulletjes kopen en dan zou ze in principe mogen komen :p Haha.. naja laat haar nog maar ff lekker binnen in mijn buik zitten, maar dan hebben we wel alles klaar qua materiële zaken.

Fijne dag iedereen!

7. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    troutjuh houdt ons nog een beetje in spanning.

@sam nesteldrang is zo te horen al aanwezig hihi. Geniet er lekker van. Succes vanmiddag met de kraam

@saxia ik zou zeker contact opnemen, slordig dat ze dat nog niet hebben gedaan. En weet je zeker dat je niet meer kunt overstappen naar een ander?

Gister voelde ik allemaal plofjes in mijn buik, zelf vriend ook. Denk toch echt dat het de baby is. Vanmorgen ook een soort kriebel gevoel in mijn buik. zal het dan toch! het maakt het wel echt.

8. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    @ Rose.. dat zou best de baby kunnen zijn hoor.. Leuk! :D

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Rose dat zou maar zo de beeb kunnen zijn hoor :D leuk!!

Sam verplicht meer rust en nesteldrang :) en straks gesprek met de kraamzorg :)

Sas spiek ze vanavond!!

Menp heeft ee nserieus gesprek. inderdaad bedenk goed wat je zelf zou willen.

Saxia dat is zeker niet netjes van ze dat ze niks laten horen.

En nog steeds geen Troet nieuws.. wachten duurt wel lang haha..

mijn vriend voelt het helaas nog niet :( das wel jammer voor hem. Maar zelfvoel ik het ook nog maar heel licht..

10. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Nog een paar weekjes en je vriend voelt het ook wel hoor Tazzie.. en dan word ie er soms gek van ;) Haha.. Ik ga soms expres in bed met mijn buik tegen zijn rug aan liggen.. en dan gaat ze hem dus in zijn rug schoppen:p Haha..

JBG en JBGman.. hoe gaat het met jullie? En met Nienke? Doet ze het goed?

Ben benieuwd hoe het met Winnietje is..

Hieronder ff een fotoimpressie van onze babykamer :) Op de ene witte zijkant waar het bedje staat komt nog een tekening met haar naam daarnaast.. Let trouwens niet op hoe het bedje is opgemaakt.. deed het even snel voor de foto haha..

Bekijk bijlage 202307

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Mooi kamertje sam!

btw wie heeft er een voedingskussen en van welk merk?

12. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Moooi kamertje sam!
    Zo te zien ben je al helemaal compleet.

Tazzie, ik heb een voedingskussen van de hema.
    Maar ik vond het een onding, veel te groot.
    In bed gebruikt ik gewoon een extra kussen voor tussen mijn benen en onder mijn buik.
    Ik heb hem het langst gebruikt voor onder mijn buik (dan hing hij niet zo als ik op mijn zij lag).

13. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sam, mooi kamertje hoor. Hier zijn we ook een eind klaar zal als t af is ook een foto plaatsen.

14. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Serieus een heel verhaal getypt druk ik perongelijk op de home knop van mijn telefoon! alles weg!!! grrrr ik doe straks wel via de laptop nu geen zin meer! xx

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Dankjewel voor de reacties :) In het echt vind ik het leuker lijken dan op de foto ;)

Haha hip..vervelend is dat he!

Tazzie.. ik heb een voedingskussen van marktplaats gekocht voor 5 euro. Ziet er nog super goed uit en de hoezen zijn uitwasbaar. Heb geen idee welk merk het is..

16. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Saxia; Bedankt voor je reactie op mijn prenataal onderzoek gesprek. ik was alleen, mijn vriend kon écht niet mee. Maar boekjes mee gekregen en wat uitleg. Nu nog met hem bespreken. Hij zei gisteravond ineens; Ik denk dat ik geen kindje met een afwijking wil. Hij is daar gewoon bang voor. Echt zó lastig!

@Samantha; Mooi kamertje hoor! Ziet er echt helemaal af uit.

@Tazzie; Leuk om zo duidelijk je baby te voelen.

@Rose; Het zou toch érg leuk zijn als jullie/jij ook de baby gaan voelen!!!

17. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Tazzie: jammer dat je mannetje de baby nog niet voelt schoppen! En leuk twee boxpakjes gekocht!

@Saxia: paracetamol kan geen kwaad hoor, geen probleem., beterschap! Hopelijk voel je je gauw beter! Fijn dat de babyfoon nu ook binnen is en wat een werk hé die wasjes! Merk nu ook wel in deze week dat de was rap gaat met zo’n klein meisje… Één voordeel, nu was de kraamhulp nog voor ons :D! En gefeliciteerd met je vaste aanstelling, wat een geruststelling!

@Samantha: hoe was je gesprek met de kraamzorg? Leuk dat je kamertje zover af is! Wat een leuke foto’s, mooi kamertje hoor!!

@Sasjuh: veel plezier bij de echo!!

@Menp: hoe is het bij jouw gegaan vandaag?

@Rose; dat zal vast jullie kleine wondertje zijn die je voelt, leuk:)!!

Heb nog geen nieuws van troet helaas, vind het wel heel spannend hoor!!

Hier gaat het goed, elke dag een beetje beter. Nog steeds kraamtranen maar niet meer zoveel:). Wij genieten ontzettend van ons meisje, zijn zo blij! En ze is zo mooi. Zal er weer een fotootje bij doen! Ik leer elke dag vanalles. De eerste dagen kon ik niets en nu een beetje meer, dus heb haar vanmorgen lekker zelf in bad gedaan, gewassen en aangekleed. Doe nu wel vaak de luier verschonen en lekker flesje geven. JBG man zorgt voor het flesje en de kruikjes lekker warm in bed. Heb vanmorgen ook geleerd hoe ik een flesje moet maken. Morgen ga ik leren hoe je het bedje en de kinderwagen opmaakt en de luiertas inruimen voor het consultatiebureau. Ze doet het in de nacht ook goed, ben zo trots op haar. Dat je minder uren slaapt als normaal dat vind ik niet erg, het is fijn om voor haar te zorgen. Wat betreft de kraamvisite gaat dat wel oké, maar vind het heerlijk als er niet teveel komt. Vanmorgen mensen over de vloer gehad maar geniet er super van als we lekker samen zijn! Ook is het zo fijn dat de kraamhulp veel doet in huis!

We hebben ook een financiële meevaller, dus dat is heerlijk! Gisteren was het koord geknapt van ons rolluik in de slaapkamer, dus ik lag zo ongezellig in het donker overdag in de slaapkamer, vandaag hebben ze die gelukkig gemaakt en ook in de slaapkamer van Nienke zit nu een nieuw koord, hebben we daar geen last meer van.

Hier een foto van mijn meisje!

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    zo ik ga weer een poging doen haha

sam wat een ontzettend leuk kamertje, ben ook benieuwd naar de muurschildering, maar denk dat we moeten wachten tot de kleine er is.. ;)
    hoe was het gesprek met de kraamzorg? verder succes met de nesteldrang hahaha

menp succes met een beslissing nemen, denk dat mijn vriend graag dat onderzoek zou willen hij wil ook absoluut geen kind met een beperking, maar het zijn maar persentages wat je krijgt.
    lijkt me een lastige beslissing. succes

saxia wat fijn dat je contract toch verlengt is, heb je nu een vaste aanstelling? ik heb er ff overheen gelezen geloof ik. in iedergeval gefeliciteerd!
    en nog maar een weekje en dan hb je verlof of niet?
    had je met de kraamzorg gebeld? ben wel benieuwd wat voor een excuus ze hebben dat ze zelf nog niet hadden gebeld.
    wat lief trouwens dat je aan me denkt ik kan donderdag testen.

rose je voelt de baby!!! :Djeeej... nu je misselijkheid nog helemaal de laan uit en volop genieten maar...

jbg mooi meisje heb je zeg, en wat fijn dat ze het goed doet. geniet maar lekker en laat die kraamtranen maar vloeien dan spoelen die rottige hormonen lekker snel weg hihi

troet je houdt ons in spanning, ik hoop dat alles goed gaat en dat het niet te zwaar is. ik denk aan je!

sasjuh veel plezier vanavond bij de 3d echo ik kijk al uit naar de foto's hihihi

hier niet zo'n goede zin vandaag, mijn gevoel zegt dat het weer niet is gelukt en helaas heeft dat tot nu toe nog geklopt.
    en gisteravond kreeg ik te horen dat mijn beste vriendinnetje van vroeger zwanger is.
    ik ken haar al sinds we peuters waren, ze is bijna 2 jaar jonger dan ik en voelde vroeger echt als mijn kleine zusje, ik beschermde haar als ze werd gepest, holp haar met fietsen zonder zijwieltjes, trooste haar toen ze erachter kwam dat sinterklaas niet bestaat, hielp haar met huiswerk en met thuis wegsluipen als ze huisarrest had (hahaha) en nu is zij zwanger..........
    dat komt hard aan!!
    we zijn lang niet meer zo close als vroeger, in de pubertijd maakte ze verkeerde keuzes waardoor we een tijdje niet meer met elkaar omgingen later is dat contact wel weer herstelt, maar nu heeft ze een vriend die ik niet kan uitstaan (ben niet de enige) en woont ze niet meer in limburg waardoor we elkaar heel weinig zien.
    echt ik gun het iedereen, maar het voelt niet als haar beurt.
    sorry heel kinderachtig maar ben nog nooit zo jaloers geweest denk ik vind het ook echt zo oneerlijk.
    terwijl zij er natuurlijk niks aan kan doen wie weet voor het zelfde geld is ze ook wel via de mmm zwanger geraakt en heeft het kei lang geduurd.
    zij weet niet van mij dat we er mee bezig zijn dus waarom zou ik dat van haar weten, maar toch kan ik niet blij zijn voor haar.

sorry voor mijn kinderachtige zeurverhaal maar dit is hoe ik me op het moment voel, mijn geduld raakt op. en als de zwangere en babies in mijn omgeving maar uit de grond schieten dan stimuleert dat ook niet echt.
    zo in 1 klap de positieve hip van de kaart geveegd..........

19. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Och Hip, ik kan me zo goed indenken dat je je zo voelt en ik vind daar ook niks kinderachtigs aan,ik denk dat het een hele menselijke reactie is.

En mag je je ook eens rot voelen en ongeduldig! Je bent altijd zo positief en spontaan,maar jij bent ook maar een mens he.
    Je wil ook gewoon zo graag en je wacht al zo lang,dat is toch ook harstikke moeilijk af en toe,dus dan mag je ook best wel eens boos,verdrietig of ongeduldig zijn.

Ik hoop dat het voor jou ook snel zo mag zijn!!!

Voor nu een dikke knuffel en ik blijf volop duimen voor een positieve test donderdag!!

20. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Zou troetjuh al bevallen zijn??

Deel Deze Pagina