stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Het gesprek met de kraamzorg ging wel goed. Ze is een uurtje geweest. Al onze wensen doorgesproken en ze heeft verteld wanneer we hun konden bellen enzo.

Ook verteld wat we echt in huis moeten hebben, ook al willen we bevallen in het ziekenhuis..soms gaat het zo snel en moet je gewoon thuis bevallen..

In dat geval heb je wel een aantal dingen nodig, maar de meeste dingen daarvan die heb je standaard wel in huis.

We krijgen 8 dagen lang in totaal voor 24 uur zorg. Dus 3 uur op een dag. Ze komt voornamelijk voor de zorg van het kindje en mij en de taken die zij hoort te doen volgens hun protocol. Dus het badje schoonmaken, bed verschonen.. Maar verder niet stofzuigen en eten maken etc. Mochten we toch zoiets hebben van, 3 uur op een dag vinden we te kort, dan mogen we dat altijd aangeven en kunnen we meer uren krijgen in overleg. We hebben in totaal recht op 49 uur namelijk.

Heel wat informatie erbij gekregen.. en het besef komt nu steeds meer te komen dat we gewoon over 2 maandjes papa en mama worden.. :)

JBG.. Je klinkt echt als een super trotse mama.. zo mooi om te lezen! :) Fijn dat je elke dag weer dingen bijleert! Gaat helemaal goedkomen zo te lezen! Jij nog steeds niks van Troetjuh gehoord?

Hip.. Kan me heel goed voorstellen dat je dan even goed baalt! Jullie willen zelf ook zo graag een kindje en als je dan hoort dat iemand anders " zo even zwanger word" ... nee daar word je echt niet vrolijk van! En als het dan gaat om je vroegere beste vriendin..nou dan zou ik ook jaloers worden denk ik hoor. Gadver..Hopelijk heeft je gevoel het dit keer niet gelijk en is het gewoon raak! Hele dikke knuffel voor jou!

2. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Tjonge jonge, die troetjuh houdt ons wel in spanning zeg!

Hip, helemaal geen kinderachtig zeurverhaal.. Hier is mijn gevoel vaak net zo.. En weet je zoals iemand al zei is dat heel erg menselijk..
    Het is allemaal echt niet makkelijk zo.. Het is steeds maar wachten en wachten.. En iedereen die maar zegt dat het goed komt en dat je positief moet blijven en hoop houden... Maar ze vergeten wel dat wanneer je weer positief bent en hoop hebt de klap weer extra hard binnenkomt als het weer niet zo mag zijn..
    Heb ook al een aantal mensen die zeggen dat ik er niet zo veel mee bezig moet zijn.. Tja, die mensen kan ik wel ....
    Want moet zeggen dat ik met het zwanger worden zelf op zich niet echt veel bezig ben.. Bij mij persoonlijk is het meer dat ik steeds langer bezig ben om de teleurstelling te verwerken.. Daar ben ik veel mee bezig.. Maar is dat vreemd??

Hoop zo dat wij ons snel tot het lijstje mogen voegen en dat één van ons niet te lang alleen overblijft!

Allemaal nog een fijne avond!

Liefs,
    Anita

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    #4723 samantha1, 28 nov 2011
    Laatst bewerkt: 28 nov 2011
    Jaaa!! Troetjuh is mama :D Las het op haar hyves.. ze werd gefeliciteerd in haar www .. Troetjuh..Gefeliciteerd!!! hopelijk is alles goed gegaan!

Anita.. dat is idd zo stom dat mensen dan gaan zeggen... je moet er niet teveel mee bezig zijn. Ik had die miskraam gehad..en dan wil je eigenlijk gelijk erna wel weer zwanger zijn.. en toen dat niet het geval was voelde ik me ook best wel even kut. Zegt een vriendin van me.. ach joh, je moet er ook niet teveel mee bezig zijn. En nu.. zijn ze zelf ook bezig en wil het ook niet echt bij hun..en heeft ze toch wel toegegeven dat het niet zo makkelijk is om er niet teveel mee bezig te zijn.

Ik hoop dat het bij jullie ook gewoon snel raak is..en wat je zegt..dat 1 van jullie niet heel lang alleen overblijft!

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik las t ook net op hyves :D Troetjuh gefeliciteerd!!

Hip ik vind het ook geen zeur verhaal hoor! Je blijft continue zo positief enzo en dan nu even niet. Nou dat mag best! Je bent ook maar een mens met gevoelens! Ik hoop echt voor jou en voor Anita dat het nu gewoon heel gauw raak mag zijn. Ik gun het jullie zo enorm!

En anita ik vind het ook stom dat ze dat zo zeggen. Want hoe kun je er nu niet mee bezig zijn?? Hier zeiden ze het na de MA/miskraam ook dat ik er niet teveel mee bezig moest zijn,maar ja dat blijf je toch wel. Want je wil zo graag! maar ik denk maar zo ze weten niet waar ze over praten want ze zullen het zelf niet meegemaakt hebben.

Sam fijn dat het gesprek goed ging :)

JBG wat een prachtig meisje is nienke toch :) En inderdaad de trotsheid straalt van je woorden af :)

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    We zijn weer terug van onze pretecho en ik ben zooooo verliefd... Heerlijk!
    Helaas heb ik een heel erg eigenwijs meisje in mn buik zitten en wilde ze haar hoofdje absoluut NIET laten zien ;) Ze heeft echt 3 kwartier geprobeerd om beeb mooi in beeld te krijgen maar ons meisje zit op haar kontje en heeft haar beentjes op haar hoofd met de teentjes op het voorhoofd.
    Haha dus helaas geen hele mooie fotoos maar oww wat hebben we genoten.. zit echt op een hele grote roze wolk. Hebben ook alles op dvd dus ga het zo nog een x bekijken hihi..
    Ruim 50 fotoos op cd-rom meegekregen en zal even 1 van de duidelijkste uitzoeken en straks even plaatsen.

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hip het is helemaal geen kinderachtig zeurverhaal, ik kan me je gevoel zooo goed voorstellen! En ook de altijd positieve Hip kan wel eens in een dip zitten.. Ik hoop dat je voorgevoel er naast zit en dat jij en Anita ook eindelijk van dit mooie wondergevoel mogen gaan genieten.
    Troetjuh ik las het ook net in je WWW, ben benieuwd meis! Zie dat je nu online bent..
    JBG wat een mooi meisje.. en lieve kleertjes!
    Samantha wilden jullie zelf dit aantal uur kraamzorg? Ik heb er nl geen flauw idee van hoeveel uur enzo.. Genoten van je 1e dagje thuis? Ik kan ook echt niet wachten hoor tot ik lekker thuis zit..
    Saxia succes met je laatste werkweek!
    MenP jij en je man/vriend succes met de keuze maken wbt de combinatietest. Hier niet gedaan trouwens.

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sas wat fijn dat het toch heel leuk was en wat megaveel fotos zeg. ik ga donderdag weer afspraak maken met haar haha..

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Leuk Taz! Ik vind haar echt zooo leuk.. Zou iedere week wel naar dr toe willen om even beeb te kijken :)

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
  10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik ook wle haha, maar kost zoveel geld dan he.. Maar goed nu woensdga eerst de 20 weken echo en dan donderdag haar gelijk bellen voor een afspraak..

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Haha ja jammer dat het zo duur is :p
    Woensdag al de 20 wkn echo, gaat snel joh!

12. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ja.. en ook al zei zij bij de geslachtsbepalende echo dat het er tot zover zij kon zien wel goed uitzag.. toch begin ik nu wel aardig zenuwachtig te worden al :( brr

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Sasjuh..wat een mooi meisje.. nu al :D hihi..logisch dat je helemaal verliefd bent hihi.

Ik had van te voren inderdaad aangegeven dat we maar 3 uur kraamzorg op een dag nodig hebben. Mijn moeder zou langskomen die week ( nu waarschijnlijk niet meer elke dag vanwege de bestralingen..ze weet dan niet hoe ze zich voelt) en Rick zn moeder komt ook die week s middags langs. Die wil dan wel ff stofzuigen en wasjes doen.. Dus bij ons komt ze puur voor de baby en voor mij.. Maar mochten we dan dus wel zoiets hebben dat we meer uren willen.. dan kan dat wel. Dat is wel fijn :)

De eerste dag is voorbij gevlogen haha.. Heb al een telefoontje gehad van het UWV dat mn baas me ziek heeft gemeld.. maar weet niet of ik nu ook nog een telefoon van de Arbo af moet wachten. Ik weet ook niet of ik thuis moet blijven of niet.. tsja ik moet rust nemen van de vlos..maar dat betekend niet dat ik op bed/op de bank moet blijven neem ik aan..

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nee ik denk ook niet dat je de hele dag thuis hoeft te blijven hoor!

Oke dat is wel fijn. Mijn moeder heeft na de uitgerekende datum ook 2 wkn vakantie genomen en ook Rick zijn moeder zal bij kunnen springen indien nodig dus vraag me ook af of wij het maximum uren aan zorg nodig zullen hebben. Wil wel graag bv geven en vind het wel fijn dat daar veel begeleiding bij is.

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Voor borstvoeding krijg je sowieso meer uren.. Wij hebben recht op 49 omdat ik flesvoeding ga geven.. weet niet op hoeveel uur je recht hebt als je borstvoeding geeft...

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Jaaa ik zag ook op hyves dat troetje mama is! gefeliciteerd meid!

sasjuh wat een leuke foto..je kan op deze toch best goed het gezichtje zien vind ik, schattig hoor!

anita precies wat jij zegt dealen met het feit dat het nog steeds niet zover is vind ik ook steeds moeilijker worden. opzich dat hele zkh gedoe en iui en zo maakt me niks uit, maar iedere x weer die teleurstelling dat word steeds moeilijker. en ook idd dat mensen zeggen ohhh geef de hoop nog niet op en blijf positief ja schijt!!! Ik denk liever dat het weer niet raak is en het is straks wel zo dan steeds hopen dat het deze x mss wel gelukt is want dan val je steeds in een diep dal...en is steeds vermoeiender om daar uit te komen.

als er nu iemand was die kon zeggen dan en dan ben je zwanger dan maakt me dat verder niks dat ik moet wachten maar nu die onzekerheid hangt me de nek uit.

heb echt rot zin vandaag en vanavond als een paar x moeten huilen ik haat zulke dagen! ik heb niet echt vaker van zo'n dagen maar ze zijn vooral steeds heftiger...

17. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hoi meiden hier een berichtje van mij,
    Ik ben idd vanmiddag mama geworden van een kers verse zoon
    Genaamd Joey leendert alexander, hij weegt 3025 gram en is 48 cm lang
    Ik zal jullie nog een volledig verslag doen, maar ga nu lekker slapen, ben erg moe
    Van alles
    Foto komt ook nog, ben nu op me telf en dan lukt dat niet..

18. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Hip en anita, hoop dat jullie allebei snel aan de beurt zijn. Kan me voorstellen al die goed bedoelde adviezen en commentaren heb je niet veel aan. Hou vol en af een toe een baal/huil dag moet kunnen

Troetjuh, gefeliciteerd

19. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel alleen een dikke gefeliciteerd voor Troet en Troetman.
    Van harte met jullie zoon!!!!!
    Rust lekker uit en we horen het verhaal wel als je er aan toe bent.

Oh en nog een hart onder de riem voor Hip en Anita. Balen mag hoor. het lijkt net alsof jullie mensen zijn zeg. Ik geloof dat ik allang was doorgedraaid.

20. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    troetjuh en man: Gefeliciteerd met joey!!
    geniet ervan!

Deel Deze Pagina