stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Wat doen jullie als anticonceptiemiddel trouwens? Hebben jullie een spiraaltje laten plaatsen? of ga je weer aan de pil? Ik zou het nog niet weten..

2. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Mooie buikfoto's!

Mijn controle bij de vk gisteren was goed.

Als mijn zus niet over de uitgerekende datum heen gaat,dan word ik deze maand TANTE!! Ik denk dat het wat eerder komt, ik ben zo nieuwsgierig,vind het wel spannend. Kan ze me mooi daarna vertellen hoe het allemaal voelt haha,ook al zal dat bij iedereen ook wel anders zijn.

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik denk dat ik niet meer aan de anticonceptie ga. Ik reageerde echt wel slecht op de pil. Wilde eerst de nuvaring, maar daar zitten natuurlijk ook hormonen in. En een spiraaltje vind ik gewoon een erg naar idee dat dat in je baarmoeder zit.
    Voor we in november voor een baby gingen heb ik ook een half jaar zonder pil gedaan. Ik had elke maand dezelfde dag mijn eisprong, en wij deden het 5 dagen voor en 3 dagen na de eisprong als we seks hadden gewoon met condoom. Tis dan miss niet 100% betrouwbaar maar vind het wel een stuk fijner om zonder hormonen te zijn.
    Maar goed, ben er nog niet helemaal over uit... Want ik wil wel iets betrouwbaars, want ik wil echt niet binnen een aantal maanden weer zwanger zijn. Zoiezo de eerste 9 maanden niet, en daarna zien we wel even.

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik wil sowieso niet meer aan de pil. Mijn cyclus is mega onregelmatig, heb maar eens in de zoveel tijd een eisprong dus ik kan er niet vanuit gaan om dan geen sex of met condoom sex te hebben.
    Denk er over na een spiraaltje te nemen, maar misschien ook wel helemaal niets en wel condooms gebruiken.

Kennisje van mij (en Tazzie) doet met haar babytje mee aan baby van de maand. Meisje heeft een erg moeilijke start gehad en ik vind dat ze het verdiend om te winnen... dus zouden jullie willen stemmen op Feline? http://www.zwangerschapspagina.nl/babyvdmaand.php

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He sasjuh ik heb gestemd!! wat een scheetje zeg!

ik wil ook niet meer aan de pil vind het zonder veel fijner en weet ook niet of wel echt iets nodig is want tja ben nu nog steeds niet zwanger dus mocht ik na de eerste 'perongeluk' snel zwanger zijn dan is dat zo en allang fijn dat we dan niet naar het zkh hoeven.

6. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ sasjuh ik heb gestemd.

7. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Ik sluit me aan bij de reactie van Hip.. Het duurt nu al zo lang dat mocht het lukken wij voor een tweede niet eerst weer aan de pil zullen gaan. Maar goed daar kan ik straks pas echt een mening over vormen.. Eerst maar eens van de eerste zwanger zien te worden :)..

Hip, jij vroeg volgens mij ook nog of ik andere dingen momenteel ook zo onbelangrijk vind.. Deels heb ik ook deze mening. Wat betreft m'n werk valt het wel mee maar alle cadeaus van de sinterklaas bijvoorbeeld kunnen mij gestolen worden. Wat dat betreft is er maar één ding en dat is zwanger worden.

O jah.. en had jij het nu ook over acupunctuur? Ik ga donderdag voor het eerst.. Mijn moeder doet dit al een poosje en stelde het voor en dacht waarom ook niet.. Ben dus erg benieuwd!

Verder zag ik nog een paar mooie babyfoto's en buikfoto's voorbij komen! Wat ontzettend leuk zeg!

En tot slot kan ik nog melden dat we hier zondag al een positieve ovulatietest hadden :(. Wederom goed gebruik van gemaakt en vanavond ook nog maar een keertje. Maar ja, dat deden we alle andere keren ook..

Hier gaan we dus weer op het wachtbankje zitten!

Allemaal nog een fijne avond!

8. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Wat betreft anticonceptie, ik weet het ook echt niet. Ik wil niet meer aan de pil dus we zitten nu aan de condooms. Ook prima!
    Ik ben eigenlijk niet van plan om nog iets van hormonen te nemen maar condoom is niet 100 % veilig. Dat is wel een beetje een dilemma.

9. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Troet: wat een verhaal zeg, jouw bevalling. Zo zie je maar, er is voor beiden wat te zeggen (natuurlijke bevalling of keizersnee), het is allebei zwaar! Hoe voel je je nu? De tijd gaat snel hé!

@Samantha: bij mij heeft de verloskundige het niet gehad over een bevalplan (ook toen ik nog niet wist dat ik een keizersnee zou krijgen). Nog eventjes en dan kan je weer naar je kleintje kijken! Zal dat niet rond de 35 weken zijn? Mooi buikje hoor en ben benieuwd naar jullie namen :)!

@Rose: wat fijn dat het wat beter gaat! En dat je weer naar een supermarkt kan! Toen ik zwanger was kon ik de eerste 17 weken amper een supermarkt in! Ik liep kokhalzend door de supermarkt met mijn mandje, kon gewoon niet naar eten kijken! Was wel goed voor de lijn :)… Ik hoop dat je gauw gaat en kan genieten!

@Tazzie; leuk een outfit gekocht:D! En lekkere oliebollen, hihi! Wij hebben voor Nienke ook een winterjasje gekocht, dat is wel nodig. Helaas weinig keus, alles was al uitverkocht! Ook al een mooi buikje hoor :)!

@Norah (Leonie:)): Al tandjes die beginnen?? Dat is vroeg :p! Mooie foto van jouw en Norah! Ben trouwens nog niet ongesteld geworden, dat zal vast nog wel even duren. Zal wel blij zijn als dit vloeien na de bevalling voorbij is. Heeft dat bij jouw lang geduurd?

@carly; spannend hoor, tante worden! Kan alleen maar beamen dat dat leuk is :D! Mijn broer heeft afgelopen week ook aan me verteld dat hij voor het eerst vader word, leuk!! Verder weet nog niemand het, dus spannend!

@Sasjuh: mooie buik hoor! Als ik jouw was zou ik het even met de verloskundige hebben over je bekkenpijn. Misschien toch even naar de fysio!

@Anita; ik blijf voor jullie duimen, wel goed dat je een positieve ovulatietest had!

@bevallen dames: ik heb eerste week pampers gebruikt en nu kruidvat maar vind de pampers echt het fijnste en jullie? Hebben jullie kindjes last van buikkramp gehad? Nienke heeft er ontzettend last van! Ze is veel wakker, de fles drinkt ze ook niet helemaal op, moet veel windjes laten en opeens is daar dan een flinke poepluier. Maar dan blijft ze nog wakker en het enige wat ze dan rustig houd is even een speentje in. Wat hebben jullie gedaan?

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Nou idd jbg lang verhaal, haha en dan heb ik het nog beknopt beschreven en wat dingetjes eruit gelaten...
    Gaat echt zo snel Hihi een week is niks
    Hoe gaat bij Jou met de voeding (en andere moeders)
    Vind erg moeilijk, ritme tevinden, geef deels op verzoek deels vaste tijden omdat kleine man niet altijd uit zich zelf komt

Ik heb infacol tegen darm krampjes, vind wel goed werken (heb idee dat hij minder last heeft ervan) is ook tegen lucht

11. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    JBg:
    Ja drama he die krampjes?
    Norah heeft er nog steeds wel last van, al wordt het wel wat minder. Wel laat ze enorm veel scheetjes. Dat ze nog niet helemaal rond is van alle lucht in haar buikje!
    Bij mij hielp infacol niet en heb ook VSM gehad. Zag niet echt verschil.
    Ze moeten er vooral echt over heen groeien is wat ik van iedereen hoor.

Ik heb pampers en kruidvat newborn nu. Maar ik vind kruidvat echt de beste. Pampers vind ik echt heel dun, de kruidvat is veel dikker en neemt meer op.

En wb vloeien, bij mij duurde het echt wel lang, 7 weken geloof ik. Daarna af en toe nog slijm enzo maar niet echt bloed meer.

Hoe gaat het nu met je wond? Nog veel pijn?

12. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Krampjes zijn bij Keano zo goed als over. Inderdaad moeten ze erover heen groeien. Gebruik kruidvat extra care voeding tegen krampen en moeizame ontlasting. Infacol hielp maar eventjes en de voeding heel goed.

Ik vind kruidvat ook het beste.
    Keano heeft een pamper zo vol en een kruidvat luier kan een hele nacht aan.

Vloeien heb ik amper gedaan. Misschien 4 dagen en dan nog niet veel. Daar zat ik dan met al mijn kraamverband haha!

Een ritme komt vanzelf. Ik heb altijd alle tijden bijgehouden en op een gegeven moment was daar een patroon in te herkennen. Op basis daarvan heb ik nu een begin en een eindtijd. Tussenin wisselen de tijden, en af en toe nog een nachtvoeding.
    Voor nu moet je maar gewoon in het ritme van je baby meegaan. Tussen de 3 a 4 uur voeden en idd wakker maken als er 4 uurtjes voorbij zijn. En in de nacht hopen dat hij 6 uurtjes slaapt.
    Op een gegeven moment liet ik hem overdag met een gordijntje open slapen zodat er verschil was tussen dag en nacht.

Poepen was bij Keano in het begin echt een drama. Daar werkte hij zo ongeveer een hele dag naartoe. Windjes, krampjes, weinig en vaak drinken, veel plassen en erg hongerig na een poepje.
    Nu poept hij nog steeds om de 2 dagen.

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sasjuh83 07-12-2011: bloedprikken bloedgroep baby
    Hip1983 08-12-2011: tweede FM ronde 5
    Hip1983 08-12-2011: acupunctuur
    Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding
    Rose: 14-12-2011: 20 weken echo
    Samantha1: 15-12-2011: Voorlichting bevallen
    Suusje1979: 19-12-2011: cb Keano 2e x prikjes
    Pooh; 20-12-2011 controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: Ondertrouw
    JBG: 22-12-2011: wondcontrole gynaecoloog
    Tazzie 30-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 04-01-2012: Intake kraamzorg
    Tazzie09-01-2012: 3d/4d pretecho
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis
    Sasjuh83 17-01-2012: Geregistreerd Partnerschap
    Sasjuh83 19-01-2012: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 25 juni???

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP

He anita ik heb donderdag ook mijn eerste acupunctuur, ben ook erg benieuwd.

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Bah wat ben ik die regen zat zeg!
    Wanneer wordt het nu eens echt winter.. ik wil sneeuw.. Haha 1 van de weinige mensen denk ik, hoor om me heen iedereen die blij is dat er nog geen sneeuw is :p

Ik ga zo bloed laten prikken, brr ben er nu alweer misselijk van.
    Verder lekker vrij vandaag dus even naar stal en verder rustig in huis rommelen en de kerstspullen van zolder halen!

Fijne dag dames!

Oja Hip en Anita ik ben heel benieuwd wat de accupunctuur voor jullie kan doen!

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Sasjuh83 07-12-2011: bloedprikken bloedgroep baby
    Hip1983 08-12-2011: tweede FM ronde 5
    Hip1983 08-12-2011: acupunctuur
    Saxia: 13-12-2011: voorlichting borstvoeding
    Rose: 14-12-2011: 20 weken echo
    Samantha1: 15-12-2011: Voorlichting bevallen en controle vlos.
    Suusje1979: 19-12-2011: cb Keano 2e x prikjes
    Pooh; 20-12-2011 controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 21-12-2011: Ondertrouw
    JBG: 22-12-2011: wondcontrole gynaecoloog
    Tazzie 30-12-2011: controle verloskundige
    Sasjuh83 04-01-2012: Intake kraamzorg
    Tazzie09-01-2012: 3d/4d pretecho
    Samantha1 10-01-2012 Rondleiding ziekenhuis
    Sasjuh83 17-01-2012: Geregistreerd Partnerschap
    Sasjuh83 19-01-2012: Rondleiding ziekenhuis/kraamsuites

Hip1983 (28 jaar, 1e kindje)
    Anita1985 (26 jaar, 1e kindje)

Zwanger:
    Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari
    Samantha1 (25 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend, 25 januari
    Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart
    Pooh ( 27 jaar, 7e ronde, 1e kindje ) uitgerekend 15 maart
    Carly81 (30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april
    Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april
    Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april
    rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei
    MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 25 juni???

Bevallen!
    Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens!
    Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober-->
    bevallen op 20 september 2011, een jongen!
    Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje!
    Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje!
    JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje!
    Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december
    --> bevallen op 28 november 2011, een jongen!

Buddy's:
    Sasjuh83-Anita1985
    Anita1985-Sasjuh83
    Tazzie-Samantha1
    Samantha1-Tazzie
    Norah12-Suusje1979
    Suusje1979-Norah12
    Troetjuh-JBG
    JBG-Troetjuh
    MenP-Hip1983
    Hip 1983-MenP

16. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Sasjuh.. lekker een dagje vrij! Waar is dat bloedprikken voor? Voor de baby?

Het is idd vies weer zeg.. ze zeggen dat het vandaag nog erger gaat worden. Dikke storm enzo.. ben benieuwd! Van mij mag het op zich ook wel sneeuwen..ik zit nu toch thuis haha.. maar als ik met de auto weg moet, dan hoeft het voor mij niet hoor ;)

Vanavond laatste keer cursus voor de bevalling.. Dit keer de partneravond. :)

Ben ook erg benieuwd wat acupunctuur voor jullie kan betekenen Hip en Anita.. Hopelijk veel goeds!

Fijne dag iedereen!

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha ja om de bloedgroep van de baby te bepalen. Heb jij ook gehad geloof ik toch? Omdat mijn Rhesusfactor negatief is.

Ik las trouwens op Hyves dat de 20 wkn echo van Winnie helemaal goed was en dat Luc een zusje krijgt! Fijn om te horen :)

Hier stortregent het ook.. bah. Kan nu ook niets met paardje beginnen, ga hem zo wel even gewoon knuffelen!

18. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Ja klopt..heb ik ook gehad. Als de bloedgroep van je baby dan positief is, dan moet je met 30 weken zo'n injectie hebben.

Oh wat fijn dat de 20 weken echo van winnie goed was! En weer een meisje erbij :)

Het is hier tot nu toe nog droog..veel plezier bij je paardje!

19. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @norah: ja nog wel last van mijn wond maar steeds een beetje minder. Ben ook echt aan het afbouwen met mijn paracetamol! Vooral in de loop van de dag en begin van de avond heb ik meer pijn, dan merk ik dat ik teveel heb gedaan.

@suusje: dat poepen van Keano klinkt een beetje vergelijkbaar met Nienke. Vind het wel sneu hoor als ze zo'n last hebben.

@suusje en norah: in de eerste weken hoe deden jullie het met het qua ritme? Bij mij is het, ze word wakker, schone luier, flesje, even liggen bij mij en dan weer naar bed... Hoe was jullie ritme? Soms heb ik het gevoel alsof ik ze alleen maar op bed leg!

20. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Ritme eerste weken is inderdaad wakker worden, verschonen, voeden, even op schoot en weer slapen.

Op een gegeven moment zal Nienke wat eerder wakker worden en/of wat langer wakker blijven na een fles.

Ik vond het in het begin ook zo raar dat de kraamhulp zei dat het het beste was als we Keano steeds in zijn bedje boven moesten laten slapen. Ik dacht echt dat ik dan helemaal geen band met hem kon opbouwen. Maar het is voor je baby wel het beste. En een band bouw je echt wel op.

Ik liet hem wel vaak overdag beneden slapen in de kinderwagenbak. Dan deed ik de radio zachtjes aan en ging ik gewoon mijn dingetjes doen. Dan kon hij daar ook aan wennen. Als hij nu niet in slaap kan komen, ga ik op zijn kamertje even stofzuigen en dan slaapt hij zo!

Als hij in de eerste weken niet in slaap kon komen of ver voor voeding wakker was ging ik met hem wandelen buiten.

Nu is hij in de ochtend zo'n 3 uurtjes wakker beneden, af en toe dommelt hij weg. In de middag slaapt hij bijna 4 uurtjes boven, en aan het begin van de avond is hij weer beneden met wat kleine slaapjes.

Deel Deze Pagina