stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @Samantha; heel veel sterkte met je moeder, het is niet gek dat je verdrietig bent! Daar zijn we ook voor hé, gooi het er gewoon allemaal uit!

@menp; wat fijn dat je het hartje hebt gehoord, leuk!! Leuk idee voor je opa!

@pooh: Je krijgt inderdaad je dagen erbij als je over tijd loopt, je houd gewoon recht op 10 weken vanaf je bevallingsdatum als je 6 weken ervoor met verlof gaat (of bij 4 weken ervoor stoppen heb je 12 weken erna)!

Morgen gaan we een kerstboom uitzoeken! Heb nog niet echt een kerstgevoel, maar dat komt nog wel hoop ik. Ga allemaal roze ballen in de boom hangen dit jaar, hihi:D! Gisteren ook consultatiebureau langs geweest en alles uitgelegd gekregen en wat dingetjes o.a. over de krampjes van Nienke besproken. Ook gisteren hoop kraamvisite gehad, wat is onze meid toch verwend! Ze heeft genoeg speelgoed voor het komende jaar en ook verschillende maten in kleding!

2. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Samantha, logisch dat je gespannen bent als je moeder wordt geopereerd, weten ze ondertussen al iets?

Jbg, nienke is dus lekker verwend en fijn dat je wat hebt kunnen bespreken met consultatieburo

3. winnietje

winnietje Niet meer actief

Hey lieve meiden,

Sorry dat ik jullie zo verwaarloos. Wou wel even laten weten da de 20 weken echo helemaal goed was. Luc krijgt een gezond zusje :D.
    Ik heb het zusje van Martijn mee genomen. Heel bijzonder.
    Hier gaat het verder redelijk. Nog niet aan het werk, maar er word nu een plan van aanpak opgesteld voor weer een paar uurtjes administratief werk te doen. Geen idee wanneer ik weer aan de gang moet. Maar op de groep niet meer tot aan mijn verlof. Ik wacht het wel af...
    Luc is heerlijk aan het kletsen. Zo zei hij nog bijna niks en nu zingt hij hele liedjes mee. Zo'n schatje stemmetje :D

xx Van mij :d

4. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Winnietje.. fijn weer iets van je te horen.. en je verwaarloosd ons niet hoor.. We snappen zelf wel dat je hoofd er niet echt naar staat om ons constant up to date te houden wat er bij jou gaande is.

Maar wat goed dat de 20 weken echo helemaal goed was :D En een zusje voor Luc.. Wat fijn dat het zusje van Martijn mee was.. heb je vast veel steun aan gehad!

En over het werk.. forceer niks! Wanneer jij er nog niet aan toe denkt te zijn..dan vooral niet doen.

Wat leuk dat luc al praatjes begint te krijgen :D

@ Pooh.. de operatie is goed gegaan.. vanmiddag hebben ze nog verdere informatie gekregen over of alles er weg is geloof ik.. maar dat heb ik nog niet gehoord. Mijn vader is nu onderweg hierheen en komt dan het verhaal doen en die neemt ons mee naar het ziekenhuis..

5. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Winnie, fijn om weer wat van je te horen!
    Gelukkig was de 20 wkn echo goed, leuk een dochter!!

Sam, gelukkig is de operatie goed gegaan.

6. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Winnie, fijn dat alles goed gaat en helemaal logisch dat je niet zo veel hier bent te vinden hoor.

Sam, spannend hoop alleen maar goed nieuws voor jullie in deze situatie.

Wij hebben net gibbs voor het eerst naar de kennel gebracht want we gaan morgen voor 1 nachtje naar keulen naar de Kerstmarkt en lunchen met kennissen die uit schotland naar daar vliegen.
    Zal zo nog ff een buik foto van vanmiddag spammen. Iedereen een prettig weekend

7. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    van een uurtje terug

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Pooh mooie buik!! En Gibbs erbij zo leuk!

Winnie fijn dat het allemaal goed gaat! Ik vind het ook logisch dat je hier nu niet zoveel komt hoor! maar ik kan je volgen op hyves.

Sam fijn dat de operatie goed is gegaan!!

JBG had kraamvisite en de kleine nienke is goed verwend :) en goed kunnen bespreken met het consultatieburo. fijn..

9. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @winnie: wat fijn dat je een dochter krijgt en leuk dat Luc zo'n lekker vrolijk mannetje is! Hoe sta je er zelf tegenover om weer aan het werk te gaan?

@Samantha: Hoe ging het bij je moeder?

@Pooh: Een mooie zwangere buik en trotse a.s. mama! Geniet nog maar even van je buik! Ik vind het niet erg niet meer zwanger te zijn met alle ongemakken van dien, maar trots met mijn buik lopen mis ik stiekem wel een beetje :p! Lijkt me wel raar als je de hond voor het eerst wegbrengt, goed ervaringen met die kennel?

@bevallen dames; zit met een luiervraag. Heb nu de newborn luiers van pampers en kruidvat gebruikt, daar staat voor 3-5 kilo. Nu heb ik maatje 2 ook al liggen, die zijn duidelijk al groter maar daar staat 3-6 kilo. Nu is Nienke wel 3.5 kilo maar ze lijken zo groot! Welke luiermaat gebruiken jullie en wanneer zou ik die andere maat kunnen gebruiken?

10. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Luiers, volgens mij kan je gewoon degene gebruiken die voldoende urine en poep opnemen.
    En anders kun je kijken of nienke rode afdrukken om haar beentjes heeft (strakke luier).
    Als ze allebei voldoen zou ik de newborns opmaken en dan gewoon op nr 2 overgaan.

Pooh mooie buik hoor en leuk dat Gibbs ook op de foto staat. Veel plezier in Keulen!!

11. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @JBG; Lekker druk gehad én verwend!

@Pooh; Mooie buik! Veel plezier in Keulen.

@Hip; Alles goed gegaan bij de gyn? Ik heb 2 januari weer controle. Leuk dat we zo vroeg de eerste echo's hebben gehad, maar nu moeten we wachten tot de 20weken echo. Dat duurd nog zo'n 2 maanden.

@Samantha; Hoe gaat het nu met je moeder? En nog informatie gekregen?

@Winnietje; Fijn dat de 20weken echo goed was en je een gezonde dochter krijgt. Mooi dat het zusje van Martijn mee is geweest. Leuk ook dat Luc zo lekker gaat praten en zingen. Gezellig!

Wij hebben 2 kerstbomen staan. De ene zijn de 2 bovenste delen van de 'oude' kerstboom. Hiervan vielen de onderste takken uit hun houdertjes. Dus dat is een kleintje met zilver en mat-zwart er in en een nieuwe grote met zwart en fuchsia. Staat wel weer erg gezellig!

Welterusten!

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ik heb strakjes de 5de iui....allemaal duimen en kaarsjes aan en zo!!
    ik reageer vanavond op de rest na de iui gaik de boom opzetten

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hip ik duim voor je!!!

reageer vanavond ook verder... gaan nu naar babydump met mn ouders! :)

14. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Duim duim voor hip
    Met een huis vol kaarjes Hihi
    Hoe ging het?

15. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @hip; ik, jbg man en Nienke duimen voor jullie!!

@tazzie; veel plezier bij babydump, lekker shoppen!

16. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Hip ik duim voor je

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hip ik heb aan jullie gedacht! Hoe is het gegaan?

18. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    #4958 Lieke23, 10 dec 2011
    Laatst bewerkt: 10 dec 2011
    JBG: Ik heb ook nog steeds de newborn en Norah is al 2,5 maand inmiddels. Ze is namelijk lang en erg smal, daarom passen die mini luiers nog prima. En ze voldoen ook met plas enzo.
    Wij doen trouwens nutriton door de fles, dat is verdikking, zodat ze lang over de fles doen omdat ze er iets meer moeite voor moeten doen. Dat scheelde enorm, ze dronkt toen elke keer haar fles in 20 min leeg en had minder zuigbehoefte. Ook spuugde ze niet meer daarna. Is misschien ook nog een idee om te proberen?

Hier is het de laatste week ook ineens drama met drinken. Het ging best goed, ze dronk af en toe zelfs 140 ongeveer. Maar sinds een week gooit ze na 60 cc de fles eruit, gaat krijsen als ik het probeer en overstrekken. Zo vreemd. Met moeite krijg ik er dan 80cc in. Ook komt ze niet vaker, dus gewoon nog om de 4uur. Ben wel bang dat ze echt te weinig krijgt. en ze groeit ook al niet zo hard.

Hip: Hoe is het gegaan? Spannend hoor!

Winnie: Geweldig een zusje voor Luc! Erg bijzonder hoor! Fijn om wat van je te horen. Denk geregeld aan je

Sam: Sterkte met je moeder. Heftig hoor om dat zo dichtbij mee te maken. Zeker nu je zelf zwanger bent en met zoveel andere dingen bezig bent.

Pooh: Mooie foto zo met Gibbs:)

Anita: Apart hoor, zulke dingen horen. Ben erg benieuwd of hij er wat aan kan doen. Krijg je de acupunctuur ook vergoed trouwens?
    Gelukkig maandag naar het CB, daar maar even overleggen wat dit is.

Troetjuh: Heftig he die eerste weken? Het wordt echt beter, kijk maar naar mij en Suusje. Het begin is echt gewoon zwaar. Je begint je kleintje steeds beter te leren kennen en weet meer wat je voor hem/haar kunt betekenen. Ook worden ze echt rustiger. Tis ook zo'n overgang vanuit jouw buik ineens op de wereld. Mijn kraamverzorgster zei ook dat ze in het begin vooral huilen vanwege aandacht, honger of krampjes. Kan je vriend je ook wel eens helpen s nachts? Zodat jij even kunt bijtanken?

Norah had net ook een enorme huilbui. Ze had gewoon een nat hoofdje van het zweet van het krijsen. Ik kan er nog steeds slecht tegen en ga snel meehuilen als ik haar zo zie huilen. Na een half uur had ze ineens een enorme poepbroek die met zoveel lucht kwam dat mijn man zei: 'Als ze geen luier om had zat t tegen de ramen:)' Echt zo zielig, wat moet ze daar last van hebben gehad. En niet wat je kan doen.. Het enige wat helpt is haar op haar buik op je arm dragen.

19. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Norah
    Tis zeker lastig, want hij wil nachts niet slapen in bed maar alleen in.je armen rust pakken lukt niet dus begin behoorlijk vermoeiend te raken
    hoop dat hij snel wel nachts ga slapen
    me vriend, moet er elke dag 7 uur uit dus die wil ik ook niet met de nachten belasten want die is pas avonds half 7 thuis
    achja hoop dat snel goed komt Hihi

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hip hoe is het gegaan??

Ach gossie arme Norah dat het eventjes zo dwars zat in dr buikje!

Menp heeft 2 kerstbomen, erg gezellig.. En lastig is dat he zolang wachten tot de volgende echo..

Zo wij zijn weer terug van een dagje shoppen.. Babydump in veenendaal is behoorlijk groot vond ik (utrecht en beverwijk is veel kleiner) Maar de kinderwagen is besteld. komt de eerste week van januari binnen.. :)
    Verder wat klein spul als ledikantdekentjes, kruiken en voedingskussen gehaald.. Daarna ook maar even doorgegaan kerstboom kopen en die gaan we zo in de aarde zetten en dan optuigen :)

Deel Deze Pagina