Goedemiddag Dames, Ben even weinig aanwezig geweest maar heb alles weer bijgelezen maar is erg veel om op te reageren en heb ook niet zo veel tijd dus ik doe even heel egoistisch een kleine update van mijn bezoek aan de gyn, geloof dat Sasjuh er naar vroeg, maar ik ben inderdaad gisteren geweest. Inwendige echo gehad en nu was er niks te zien dus geen cyste dus dat is wel positief. Inwendige echo was deze keer erg gevoelig, mijn eierstokken waren zo gevoelig zei de gyn dus dat moesten we even in de gaten houden maar dat hoeft niks te betekenen. Verder moet mijn man over twee weken weer zaad inleveren en de volgende cyclus gaan ze pas monitoren en samenlevingstest doen omdat er nu een zomerstop is( de mensen die de samenlevingstesten doen hebben vakantie) maar die duurt wel vijf weken dus misschien lukt de volgende cyclus ook nog wel niet,maar goed dat moeten we even afwachten. Ik snap dat die mensen ook vakantie hebben enzo maar ik vind het wel frustrerend dat we deze maand dus verder niks kunnen doen. Kweekjes en bloed wat ze af hadden genomen was allemaal goed verder.
@Carly; Is er dan niemand die zo'n test kan doen? Dat is vaag! Ik snap ook wel dat die mensen recht op vakantie hebben, maar om nou allemaal weg te zijn, das dan ook niet echt goed georganiseerd! Maarja, niks aan te doen. Gelukkig waren de kweekjes en je bloed goed. Dat is in ieder geval iets. Wel vervelend dat de echo zo gevoelig was. Succes er weer mee!
saxia je envelopje is aangekomen hoor thnx net ook even snel zo'n ovutestje gedaan om gewoon weer eens te kijken. Heb ik gewoon een 2e streepje! weliswaar wel de helft lichter dan t controlestreepje maar goed. Ben nu alleen benieuwd of dat nog kan zijn van mijn hcg van afgelopen zwangerschap, of dit van een ei is geweest. (als dit een ei is geweest of komend dan is ie later dan ik dacht, maar goed t loopt toch allemaal door de war hier nu ) en nu ben ik gauw weer weg werken.. zoooo geen zin meer maar vooruit.
Tazzie.. ik denk dat dat wel van je vruchtbare dagen kan zijn hoor.. De waardes van je vorige zwangerschap moeten nu wel uit je lichaam zijn volgens mij.. het verminderd elke dag zoveel..weet niet precies hoeveel.. Hoe lang is het nu precies geleden? Je lichaam is echt ontregeld naar een miskraam/ma.. dus het kan best zijn dat je je ei nu later hebt gehad.. @ Carly.. wat vervelend dat je zolang moet wachten.. ik vind het echt belachelijk dat ze daar met zn allen tegelijk op vakantie gaan!!!
Carly balen zeg die zomerstop! MenP hoe was het bij jou? Taz ik heb altijd mn gehele cyclus een 2e streepje en dat hoor je wel vaker dus echt veel hoeft dat ook niet te zeggen..
carly wat vervelend zeg dat er nu zolang niks gebeurt vind het best raar dat daar iedereen tegelijk vakantie heeft. en dan ook nog 5 weken! bij mij deed de gynaecologe gewoon de samenlevingstest en kreeg na een minuut of 10 al de uitslag. wel fijn dat de rest allemaal in orde is tot nu toe. saxia idd daar zijn die boeken voor heb me nog niet in zwangerschapsboeken verdiept komt wel als ik het nodig heb. nu weet ik in iedergeval dat als er zwangere vriendinnen op bezoek komen ik geen drop op tafel hoef te zetten hihihi ach zolang je maar chocola mag anders blaas ik nu dat hele zwanger worden nog af hihihi. en jij een spierziekte best heftig lijkt me vandaar die nekplooi meting of zo? of haal ik nu allemaal dingen door elkaar en heeft dat er niks mee te maken. is die ziekte wel een beetje stabiel of wordt dat langzaam aan steeds erger? hopelijk kunnen ze jouw goed begeleiden in het ziekenhuis tijdens de zwangerschap en de bevalling. kun je wel gewoon je medicijnen gebruiken nu of niet? menp hoe was het bij jouw? ben je al iets duidelijker geworden? wou je trouwens niet aanvallen hoor vond het alleen een beetje zonde om mss valse hoop te geven. maar mss zit ik er ook wel naast en kunnen ze jouw meteen verder helpen ga er alleen niet vanuit na 1 echo. ben erg benieuwd wat ze gezegd hebben over je temp kaartje omdat die zo ontzettend wisselend is. he sasjuh al je eerste buikfoto leuk man! er zijn meiden die helemaal of heel weinig kwaaltjes hebben dus wie weet heb je wel nergens last van! al zoveel gedoe om zwanger te worden dus nu mss wel een heel relaxte zwangerschap. ik zou zeggen geniet! tazzie hopelijk krijg je nog de zelfde gyn. en anders een andere fijne. donderdag moet je of niet? patries jij was vandaag ook voor een echo geweest of niet? was alles goed? enne krijgen we mss een fotootje te zien van je mannen hihi...
@Hip en Sasjuh; Ik ben voor de echo geweest en heb heeeeeel veeeeeel eitjes klaarliggen, maarja, nu weten ze niet wie er gaat springen...haha...de vrije vertaling van PCO. Dussss....ik moet nu via mn huisarts, die tot 22 juli op vakantie is, een doorverwijzing krijgen. Meteen maar f de vervanger gebeld of ik via hen een doorverwijzing kan krijgen, omdat ik het zonde vind als er nog meer tijd overheen gaat. Dat kan wel, maar dan moet die mail met uitslag ook naar hen gemaild worden en daar moet ik dan eerst weer voor bellen naar de administratie van het ziekenhuis....jaja, ik ga het eens proberen morgen tussen 9 en 10 uur. En dan donderdagmiddag bellen naar de vervanger tijdens het telefonisch spreekuur en hopen dat ik dan een doorverwijzing krijg. Die echoscopiste heeft amper naar mn kaartje gekeken. Ze wilde er eigenlijk niets over weten en gewoon die echo doen. Gelukkig was ze verder wel prima. Heel verhaal alleen maar over mezelf, sorry. @Sasjuh; Leuk buikje hoor!
@Sasjuh jeetje een zwangerig buikje leuk zeg. @MenP en Carly wat een gedoe om nu weer schot in de zaak te krijgen zeg met mensen die op vakantie gaan en dergelijke. Hoop dat er een snelle oplossing komt voor jullie. @Tazzie, die tweede streep klopt gewoon, neem maar van mij aan. Handel er maar naar. Nog even update over mezelf. Heb alleen last van mijn rechterarm, schouder, nou ja dat gebied zeg maar. Dat heeft natuurlijk wel weer invloed op je nek, je rug etc. Qua progressie is het onduidelijk, te weinig over bekend. Tijdens de zwangerschap en de bevalling wel meer risico i.v.m. hormonenkermis. Ik moet zeggen dat ik me gewoon goed zwanger voel. Alleen in week 3 zeg maar had ik enorme rugpijn. Alles wordt dan wat weker en dat is oppassen. de vlos stelt nu dus een medium risk bevalling in het ziekenhuis voor en wil graag de mening van de gyn hierover. Afwachten maar. Ik slik zelf geen medicijnen. Er is nu eenmaal niks aan te doen. Soms zou ik wel pijnstillers willen hebben, maar al die bijwerkingen....ben beter af zonder. Qua erfelijkheid, die kans is er. En die hebben we bewust genomen. Uiteindelijk heeft namelijk iedereen kans. Bij ons zal de kans iets verhoogd zijn, maar ook dat is onduidelijk. Mijn kwaliteit van leven is goed genoeg. Dat "durf" ik een kind wel aan te doen, zeker wanneer er sprake is van een kans. De nekplooi meting was daar niet voor, want het is niet vast te stellen via DNA. men weet niet waar het zit namelijk. Maar een kindje dat extra veel (til)zorg nodig heeft, kan ik minder goed aan. ik wil dan wel de best mogelijke moeder zijn. Gelukkig denken er veel mensen mee. Ik durf de toekomst dan ook prima aan. Er is lang en goed over van alles nagedacht en besproken met artsen voordat ik de laatste pil slikte. Gelukkig hoeven we in mijn visie niet allemaal perfect te zijn. ik hou wel van een beetje kleur in het leven. Ladies, fijne avond!!!!!!!!!
idd saxia heb niks meer aan de reactie van menp toe te voegen. Gelukkig verloopt alles goed tot nu toe en heb je mensen om je heen die met je meedenken! Menp god die vakanties toch zeg. Ik hoop dat je het allemal snel geregeld krijgt en dat je dan snel verder geholpen word. Gek he dat je overal hoort en leest dat je eerst moet tempraturen en dat er vervolgens niks mee word gedaan. Bij mij hadden ze er ook amper na gekeken en pas nadat ik het aangaf er werd niet naar gevraagd. Pco wel vaker van gehoord maar me niet echt in verdiept kun je daarmee relatief snel geholpen worden ogf moet je dan echt aan iui of ivf gaan denken?
Ik weet nog niet wat ze dan willen gaan doen, maar misschien Clomid. Dit stimuleert de eiblaasjes om te gaan groeien en dan te springen. Hoop dat ik morgen al wat verder kom met het doorsturen van de mail naar de vervanger, ik daarna snel een doorverwijzing krijg én dan ook nog eens snel terecht kan....
@saxia: jullie hebben er goed over nagedacht, je verwoord het mooi! Ik hoop voor je dat je je goed blijft voelen de hele zwangerschap! @tazzie; dan hoop ik voor je dat je een leuke nieuwe gyn kan krijgen! Kan het geen nieuwe ei zijn, het is nu juli of heeft er dan misschien niet genoeg tijd tussen gezeten (sorry, heb er natuurlijk ook niet veel verstand van)? @carly; wat rot dat je nu moet wachten door de vakanties, voor je gevoel duurt het allemaal al lang genoeg. @sasjuh: het is een klein puntig buikje, lief hoor ! @saxia , sasjuh, menp: Vind het zo moeilijk om naar mijn lijf te luisteren, maar wil het toch wel doen hoor dus probeer het zeker! Ben ook wel blij met mijn bazin, werk er nu 6 jaar, nooit ziek en altijd flink inzetten voor het bedrijf en dat betaalt zich nu terug doordat ze er zo goed mee omgaan. Vandaag mijn 20 weken echo gehad en alles was goed!!! Ben zo blij! We hebben zon 25 min naar ons kleintje mogen kijken. We willen niet weten wat het geslacht is dus tot november moeten we geduld hebben (dat was wel ff moeilijk vandaag J)! Alles zag er goed uit, geen afwijkingen, groeit goed en hartje gehoord. We hebben heel veel echos mee gehad, zal ze snel inscannen en op de site zetten. Wat een opluchting. Hoop nu snel ons kindje te gaan voelen (heb al wel wat plopjes gevoeld, dus misschien was dat de baby)! Ik vroeg aan de dame van de echo, weet jij wel wat het wordt, ja zei ze Vind dat zo grappig dat zij iets weet over ons en wij niet, hahah Heb het gevoel een meisje, maar ik dacht stiekem iets te zien dus misschien wel een jongen! We zullen het zien!
jeetje saxia, Is het een spierziekte die met de jaren erger word? Fijn dat je voor het stoppen met de pil alles hebt kunnen bespreken en overleggen, en dat je met volle overtuiging de keus hebt gemaakt. En super dat je kunt rekenen op genoeg hulp in je omgeving.