stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door troetjuh, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    JBG,
    Fijn joh dat de echo goed was, hele opluchting!
    Ik vind het knap dat je nog 20 weken kunt wachten. Ik moest en zou weten wat het word, haha.

2. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @JBG; Wat fijn dat alles er goed uitziet en natuurlijk willen wij ook de foto's zien!!!

3. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Hoi meiden,

Wou jullie ff mijn dag vertellen.
    Ben zowat heel de dag in het zieken huis geweest (2 stuks)
    Had vandaag weer controle bij de gyn + echo bij vk.
    Bij de echo werd gezien dat 1 van de baby's wat groter is dan normaal met dit termijn (23.6), en 1 van de baby's kleiner (21.3).
    Dit was met de 20 weken echo ook al zo, maar het verschil was te klein om er iets van te denken.
    Alleen nu is het zo dat het verschil tussen de twins ruim 2 week is.
    Opzich kan het zo zijn dat de 1 gewoon van zich zelf groter is (niet elke baby is natuurlijk hetzelfde)
    Maar na goed kijken was er ook te zien dat de 'kleine' baby verminderd vruchtwater heeft, en iets minder vocht in de blaas.
    Omdat het aparatuur bij mijn gyn niet helemaal fantastisch is werd ik doorgestuurd naar het umc utrecht (waar ik ook 20 weken echo heb gehad) en kon gelijk vanmiddag komen.
    Daar heb ik weer een echo gehad en daar zagen ze het zelfde.
    Nu is het wel zo dat de bloedtoevoer via de navelstreng allemaal goed is, dus er is geen rede tot paniek zeg maar.
    Maar word nu wel extra goed in de gaten gehouden, want het kan dus zijn dat de ene baby te veel krijg en de andere te weinig waardoor TTTS kan onstaan
    Moet nu volgende week weer terug naar het umc.
    Er word nu goed opgelet of de babys goed door groeien'.... het is niet heel erg dat er verschil tussen zit, zolang ze door groeien....
    Het kan dus zijn dat er niks aan de hand is, maar ik ben der echt wel van geschrokken, heb vanmiddag ook ff zitte huilen.
    Ik ga nu maar proberen positief te blijven, en afwachten op de echo van volgende week....meer kunnen we even niet doen.
    Hier nog een foto van 1 van m'n mannen.

4. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    jeetje patries! wat is ttts?

5. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Patriesjuh; Dat is schrikken zeg en er even om huilen kan ik me goed voorstellen! Hoop dat je mannen gewoon lekker doorgroeien en je echo goed is volgende week! En idd wat is ttts?

6. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    TTTS is het twin-to-twin syndroom en komt alleen voor bij 1-eiige tweelingen.
    Omdat ze samen 1 placenta delen.
    Zal ff een stukje kopieeren over dat.

Wat gebeurt er bij TTTS?
    Bij TTTS is de balans tussen de beide bloedsomlopen verstoord. Dan gaat het als volgt: in de placenta die de kindjes delen zijn de slagaderen van de ene foetus (de ‘donor’ of transfuseur) verbonden met de aderen van de andere foetus (de ‘ontvanger’ of tranfusé).
    Door de hogere bloeddruk in de slagaderen stroomt er voortdurend een beetje bloed van de donor naar de ontvanger. Er gaat meer bloed van het ene naar het andere kindje dan terug. Daardoor wordt de groei van allebei de kindjes verstoord. De donor verliest bloed, de nieren krijgen minder bloed, waardoor hij/zij minder kan plassen en vruchtwater verliest. Zijn/haar deel van de placenta raakt minder doorbloed en hij/zij raakt ondervoed (dit kindje wordt daardoor ook wel ‘witte baby’ genoemd). De ontvanger krijgt er telkens een beetje bloed bij, ontwikkelt een hogere (of te hoge) bloeddruk, gaat teveel plassen en maakt teveel vruchtwater aan (de
    ‘rode baby’). Het hart wordt teveel belast. Voor allebei de kinderen onstaat er een gevaarlijke situatie, die complicaties kan geven en die hun overlijden
    (of het overlijden van een van de twee kindjes) kan betekenen. Ook vroeggeboorte met alle mogelijke gevolgen van dien vormt bij TTTS een extra risico.

7. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Zo dat is heftig zeg!
    Ik ga voor je duimen dat ze volgende week allebei gegroeid zijn.
    Kan me voorstellen dat je er behoorlijk verdrietig van bent geweest vanmiddag.

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Jbg gelukkig is alles goed wat zullen jullie genoten hebben zeg! En knap dat jullie het niet willen weten zoubik niet kunnen ben zooo nieuwsgierig. Lijkt me wel heel mooi en speciaal bij de bevalling.

Patries dat is ff schrikken zeg! Snap best dat je ff moest huilen maar ze houden nu alles nog es extra goed in de gaten dus dat is wel mooi! Maar wat isttts?

9. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Jeetje Patries: kan me voorstellen dat dat schrikken was! Het is goed dat ze er bovenop zitten om jullie in de gaten te houden! Knuff!!

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ow je had het al uitgelegd das heftig zeg!! Ik ga kei hard voor je duimen dat het geen ttts is. Daar kunnen ze dus niks aan doen?? Poeeh heftig.

11. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Menp, hoop dat alles mee zit en je snel terecht kan.

Jbg, knap hoor dat je t niet willen weten.

Patriesjuh, jee das echt flink schrikken. Gelukkig wordt alles goed in de gaten gehouden.

12. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Patriesjuh heftig, maar inderdaad positief blijven. jullie gaan dit gewoon redden. wel fijn dat ze zo voorzichtig op jullie zijn.

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38

Niks meer aan toe te voegen..!

Patriesjuh.. wat heftig zeg! En logisch dat je moest huilen! Je schrikt natuurlijk enorm. Gelukkig gaan ze je goed in de gaten houden.

JBG.. wat fijn zeg dat de echo goed was! Nu kun je lekker gaan shoppen! :D

14. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Patries, wat schrikken zeg... Hoop dat het allemaal goed komt!

Sasjuh, wat een mooi buikje al zeg, wauw!

Saxia, heftig hoor, maar ik kan me jullie keus heel goed voorstellen ja. Ik dacht daar laatst nog over nav dat stel van babyboom, dat toevallig allebei zonder het te weten drager was van die spierziekte van dat jochie. Zo wordt je even stil gezet dat zelfs al is alles goed in de zwangerschap, zoiets kan ook nog gebeuren!

MenP, ben benieuwd wat er bij de echo uitkomt. Spannend hoor!

JBG, bijzonder he zo'n 20 weken echo... En dat jullie het een verassing kunnen laten, leuk!

15. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    patricies wat schrikken zeg hoop dat het allemaal goed komt met de kleintjes
    jbg we zitten in spanning tewachten op de echo foto`s :p

16. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

hier even een kort berichtje van mij..

Heb wel alles steeds gelezen maar niet echt de energie gehad om te reageren. Lig sinds gistermiddag ziek op de bank en dat in onze vakantie :(.. Had vanochtend ook koorts dus temperatuurlijstje is ook niet dat ik er nu op kan bouwen helaas..

Verder wil ik patriesjuh even sterkte wensen de komende tijd want klinkt allemaal best wel heftig!! Ook Saxia, een spierziekte lijkt me niet niks maar je instelling bevalt me! Super meid!!

Ook zag ik een mooi buikje voorbij komen van Sasjuh!! Wat gaaf!! Dat wil ik ook.. Zo ik ga weer even me gemak houden want hebben vanavond een bbq van het werk van mijn vriend... Echt zo veeeel zin in ;)..

X

17. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Saxa das niet zo best hoop dat verder alles goed gaat..
    Met jou en de kleine en dat je niet teveel last ga krijgen van je spierziekte

18. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Anita, beterschap en plezierig vanavond.

verder las ik over hyves vond het in het begin nog niet de tijd voor mezelf maar als iemand me kent die hier ook komt hoor ik het graag en anders jammer dit is mijn hyves wie wil er vriendjes worden ;)
    Joyce Profiel - hyves.nl

19. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Zo... even een paar fotootjes :)!
    Op de eerste zie je een handje bij het hoofdje en beentjes (links)

20. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    En hier één voetje!

Deel Deze Pagina