Troet: wij mogen nu 2 x 1.3 geven. Gaat naar gewicht volgens mij. Word de comfort bih jou wel dik? @bevallen dames.. Wanneer hebben jullie weer voor het eerst gemeenschap gehad na de bevalling? Ik wil eigenlijk wel weer, maar vind het doodeng! Hadden jullie dat ook?
Ohja..saxia. Mijn bloeddruk moet ik in de gaten houden door als ik over 2 weekjes bijvoorbeeld nog steeds zo'n druk in mijn hoofd voel of af en toe duizelig ben en vermoeid.. dat ik dan naar de huisarts ga om mijn bloeddruk te laten controleren...
Tis wel wat dikker Doe je het wel met gekookt water? Want anders werkt het nie, dan even laten staan Ik heb meestal koud water in bakjes ga ik Joey verschone Tussendoor effe voelen is hij verschoont ken hij drinken Klopt ga VIA gewicht Euhm hier toen bloede gestopt was
@Carly: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meid Tess. Lekker genieten en snel opknappen! Liefs! @Sam: Hier na 8 weken. Lang aan het bloeden geweest. Maar vond het ook eng, maar voornl. dat ik niet weer zwanger wilde zijn, dat was mijn grootste angst ! Nienke heeft ons heerlijk laten slapen. Ze heeft tot 06.45u geslapen! En het erge, was ik om 06.00u wakker ! Dat zit er nu zo in! Vandaag word er weer flink in de tuin geklust, komt kunstgras in, maar het is 1 grote zooi op dit moment!
Carly en Carlyman van harte met jullie dochter Tess! en zus van met je tanteschap. geniet ervan!!! Sam das minder dat je bloeddruk wat hoog was. saxia fijn dat t zetten van spiraaltje mee viel. minders dat het daarna zo bloedde gelukkig bijna over.. sasjuh hoe gaat t met voeden van Elin? Troetjuh niet fijn dat joey weer aan t spoken is geweest. JBG fijn dat nienke zo lekker heeft uitgeslapen ben inderdaad weer in mn eigen huisje.. trappenhuis stinkt wel enorm maar ja. het is wel mooi geworden. gister bijna geen slijmverlies gehad, net vanmorgen wel weer. en wat meer druk onderin de buik. even aankijken hoe dat vandaag gaat.
Carly + man + zus gefeliciteerd met de geboorte van tess! ontzettend leuke naam! hopelijk knap je snel op...laat je maar lekker verwennen en geniet van je meisje! hier gaat het nog niet echt...ik ben erg verdrietig en voel me leeg. mijn vriend en ik zijn al zolang echt klaar om papa en mama te worden en het is echt frustrerend dan het maar niet lukt. het is ook zo moeilijk om vertrouwen te houden. volgensmij ben ik het vruchtje nog niet verloren, ik wil het wel graag zien. en dan zei de gyn dat het nog 1 tot 2 weken duurt voordat het bloeden is gestopt. dan een ronde overslaan en daarna kunnen we pas verder dus ook in 2012 ga ik geen mama worden dat slaat er wel ff in moet ik zeggen!
Hip tuurlijk ben je nog verdrietig en leeg.. het is ook allemaal nog zo vers en niet niets wat jij de afgelopen maanden allemaal te verwerken hebt gekregen. Neem echt voldoende tijd voor jezelf, is echt belangrijk! En ook in 2012 geen mama... maar ik ga wel voor een gezonde zwangerschap in 2012, dat moet gewoon! Kan je bij een evt volgende zwangerschap geen utrogestan krijgen? Dan is een progesteron die zorgt voor goed baarmoederslijmvlies. Hoor wel vaker dat mensen dat krijgen namelijk. Samantha ik vind het ook weer erg eng, zo de 1e keer. Hele zwangerschap geen gemeenschap gehad, dus is ook erg lang geleden! Ik mis het niet.. en heb er ook nog geen behoefte aan. Eerst maar wachten tot het bloeden helemaal gestopt is hier. Ga je weer aan de pil? En alweer ongesteld geweest eigenlijk? Het voeden en slapen van Elin: donderdag dus bij de arts op het cb geweest. Ze vindt haar een ontzettend wakkere en alerte baby en waarschijnlijk erg gevoelig voor prikkels. Moeten dus echt een duidelijk ritme en regelmaat gaan houden, omdat zij daar behoefte aan heeft. Bedje ook strak instoppen want door haar maaiende armen wordt ze ook vaak wakker als ze net bijna slaapt. Dit een week proberen en wordt het niet beter dan moeten we het met inbakeren proberen. Wat het voeden betreft, ze was wel weer gegroeid. 55 gram in 2 dagen, donderdag woog ze nl 3185 gram. Was netjes dus. Ik moet haar nu overdag echt elke 3 uur voeden, en dan een kwartier per borst. (ze hangt het liefst een uur bij me te drinken, maar dit is voor jezelf niet vol te houden en effectief drinken schijnt ze dan ook niet meer te doen) Na de bv moeten we haar dan nog een fles aanbieden van 50 á 60 cc, afgekolfde melk of kunstvoeding. Haar daarna in bed leggen en mocht ze gaan huilen haar er niet uithalen maar in bed troosten, speentje, tegen dr praten enz. Honger kan ze namelijk dan niet meer hebben. Het gaat redelijk. Ze slaapt nog steeds lastig in en zonder die fles achter de bv aan huilt ze alleen maar. Het is wel moeilijk, want meestal slaapt ze pas anderhalf uur na het voeden eindelijk in en dan moet ik dr een uur later alweer wakker maken voor een volgende voeding. En ze slaapt eigenlijk alleen als ze dus in die fles kv krijgt, geven we een fles met bv wil ze alleen nog maar meer. Krijg echt het idee dat ze niet genoeg voeding uit mijn borsten kan halen. Maandag komt de arts van het cb weer hier, dus dan bespreken we het verder. Voorbeeld vanmorgen; half 10 gevoed, 10 over 10 waren we klaar. (ze leek verzadigd dus geen fles) In bed gelegd, en we hadden kraambezoek. 2 keer naar boven geweest, Elin bleef huilen. Half 12 maar een fles kv gemaakt, 70 cc. Binnen 10 minuten schoonleeg! Toen nog even pruttelen en om 12 uur is ze eindelijk in slaap gevallen. Als ik van de bv uitga zou ik half 1 weer moeten voeden, niet te doen dus. Ga nu maar uit van de tijd van de fles, half 12, en voed dus tegen 2 uur, half 3 maar weer. 70 cc is toch bijna een volledige voeding voor een baby van haar leeftijd en gewicht? (heb geen verstand van flesvoeding..)
@carly +man + zus en natuurlijk de rest van de fam. Gefeliciteerd met jullie dochter Tess! En dat je maar weer gauw mag herstellen. @hip een dikke knuf en kan me voorstellen dat het hard aan komt door te zeggen dat je geen moeder mag worden in 2012. Maar misschien wel zwanger worden, ik hoop het zo voor jullie. @sam, hoge bloeddruk is natuurlijk niet goed, vooral rustig aan blijven doen en het inderdaad goed in de gaten houden. Wat betreft mijn uitgerekende datum komt inderdaad ook steeds dichterbij. Alleen tazz zit nog maar voor mij. Begint nu wel erg spannend te worden. En ik moet nog zoveel dingen doen pfff. na volgende week allemaal eens regelen en inkopen dat zal wel rust geven. @tazz een beetje goed de dag doorgekomen of het het drukkende gevoel aangehouden? @sasjuh druk in de weer met elin. Maar wel fijn dat je wat tips hebt gekregen. Nu afwachten hoe dat gaat. @saxia, spiraal gezet. Je geeft aan hem te voelen, de touwtjes?? is dat wel de bedoeling? en hoe voel je dat dan? En heb jij er een met hormonen of zonder? Zit er zelf ook over na te denken om na de bevalling een spriaal te nemen wil namelijk niet meer aan de pil (troep). @jbg, zit jij lekker in het ritme maakt nynke er weer wat anders van hihi. en ligt het kunstgras al? Ga er nu gauw vandoor, ga eten bij vrienden. Fijne avond allemaal.
Hoi Meiden, Ik wilde even gauw een fotootje showen, ik vind het wel heel dubbel om ze te plaatsen ivm jouw situatie Hip, ik vind het heel erg voor je en leef erg met je mee!
wow Carly, wat een schatje!! GEFELICITEERD met jullie dochter Tess! Ik hoop dat je je goed voelt en ben benieuwd naar je verhaal.
wat een schatje carly!!!! (dat pakje heb ik in t blauwals ik t goed zie voor mijn manneke straks ) 'Rose lekker gegeten bij vrienden? Sasjuh wel een gedoe met t voeden zeg nu.. Hip een enorme dikke knuffel voor jou! logisch dta je je nog heel verdrietig en leeg voelt! Dat mag ook, het is niet niks wat jullie afgelopen jaar voor jullie kiezen hebben gehad! drukkende gevoel komt hier ook wat van mn darmen af.. Had gister geen medicijnen voor mn darmen ingenomen om te kijken hoe het zou gaan. Straks toch maar weer wel innemen, dan gaat t allemaal wat makkelijker . baby is redelijk vaak aan t wiebelen das wel fijn.. alleen nu mn maagzuur.. niet te zuinig zeg bah..
Carly wat een knap meisje zeg! en wat mooi dat haar! je kan gewoon zoveel foto's showen als je wil hoor. niemand hoeft zich in te houden voor mij. Ik blijf babies evengoed ontzettend schattig vinden. Hoe gaat het met jouw? het bloeden is gister al minder geworden en vandaag is het echt al heel veel minder, vandaag nog helemaal geen buikpijn gehad, maar volgens mij heb ik het vruchtje nog niet verloren. of dat moet vanmorgen toen ik naar de wc ben geweest zijn gebeurt. ik had het graag willen zien eigelijk. ik hoop maar dat het nog komt of desnoods vanmorgen is gebeurt want anders moet ik gecurreteerd worden. de gyn zijn dat de buikkrampen en bloedverlies juist erger gingen worden en nadat ik het vruchtje was verloren de buikpijn meteen weg zou zijn en het bloedverlies beduidend minder. tazzie of pooh had een van jullie een curretage gehad? en doet dat pijn?
hip ik heb curretage gehad.. Je wordt zowiezo verdoofd. ik had een infuus en kreeg een beetje zweverig middel in mn infuus. je baarmoeder wordt ook verdoofd met verdovingspuiten. ik moet eerlijk zeggen die ik heb niet eens gevoeld. alleen de eendebek eventjes. van de curretage zelf verder ook niet. voor de tijd moest ik ook pijnstilling innemen en na die tijd ook weer. het enige nare was omdat het bij mij zuigcurretage was dat geluid maar verder weinig last gehad. ook qua bloeden viel t wel mee vond ik.
Carly, van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter tess. Hip, ik wou geen curratage maar hier ga je wel helemaal onder zeil, we hebben eerst abortuspillen geprobeerd er kwam niks uit maar met controle viste ze het er zo uit ik heb wel nog een paar weken bloed verloren omdat er een vlies zat wat niet te zien was via echo en zodra dat er uit was stopte de pijn en t bloeden. T kan dus dat t in je baarmoedermond zit maar wel al is afgekomen. Heel veel sterkte en heb je vragen beantwoord ik ze graag. Dikke knuffel
Tazz en pooh dankjewel! ja de gyn zei dat het al bij de baarmoedermond zat of bijna bij de bm mond ik weet het niet meer precies. maar daarom verwachtte ze dat het vanzelf wel zou komen. ik hoop het maar...hebben jullie het vruchtje gezien? en hoever waren jullie ook alweer?
Sasjuh ik was ook al op internet aan het kijken, maar in nederland doe ze weinig zeker met maar 2 miskramen. kan het altijd aan de gyn vragen. in belgie en duitsland zijn ze veel verder met onderzoek.
Carly wow echt een meisje. En wat een haartjes. Hoe vind Carly man het om papa te zijn van een dochter? Ben benieuwd naar je verhaal over de bevalling, maar dat komt vast wel met de tijd. Red je het een beetje qua eigen lijf en verzorging van Tess? Sasjuh, heb hier nog even op de verpakking gekeken, maar 90 cc wordt hier per voeding aangeraden voor kindjes tussen de 3 en 3,5 kilo. En dan 6 voedingen per 24 uur. Wat een geklooi inderdaad dan met voeden en slapen en onrust. ik herken het helemaal. Heeft hier ook een tijdje geduurd. Ze moeten echt leren slapen. Nu aan het eind van de middag nog wel last van maai-armen. Dan wikkel ik haar in een wikkeldoek en dan komt ze tot rust. Is niet helemaal inbakeren maar werkt prima. Sam hier weer sex gehad zo'n 7 weken na de bevalling. Met condoom toen. Bloeden was bij mij al na 3 weken gestopt. Vond het vooral spannend vanwege de knip. We hebben rustig aan gedaan en genoeg glijmiddel voor de zekerheid aangerukt. Ik vond het prima te doen. Ook afgesproken dat het zou kunnen dat ik eerder wilde stoppen. Vond manlief allemaal geen probleem. Maar ging eigenlijk heel goed. Tuurlijk die knip voel ik nog wel, maar niet heel vervelend. Rose wat een vragen. Ja ik heb een spiraaltje met hormonen. Die touwtjes moet je ook kunnen voelen, want hij moet er ook weer eens een keer uit. Je schijnt dat ook zelf steeds te moeten controleren na een menstruatie, hoewel die kan uitblijven over een tijdje. Je voelt dat door gewoon met je vinger naar binnen te gaan. En nieuwsgierig als ik ben wilde ik even checken of de bijsluiter gelijk had. Nou dat klopt. Ik moet zeggen dat ik verder geen last heb tot nu toe van de spiraal en anders ie ie er ook zo uit gehaald door de arts. Ideaal, hoef niet te denken aan het slikken van de pil. Tot de definitieve controle doen we het nog even met condoom en daarna hoeven we daar ook niet meer aan te denken. En mochten we ooit voor een 2de gaan, manlief is niet zo overtuigd van een 2de hoewel hij vanmorgen weer met tranen in de ogen met zijn dochter stond te knuffelen, dan hoef ik niet te ontpillen. Wel denken aan over 5 jaar moet ie vervangen worden als we besluiten het bij 1 kindje te houden. Hip ik zou toch het aanbod van het onderzoek aannemen. Wie weet komt er wel iets uit onderzoek en anders blijf je herhaaldelijk miskramen houden als er wel iets in de genen zit. Komt er niks uit, nou ja jammer. Eigenlijk vind ik gezien het traject waar jullie nu inzitten en de nare dingen die jullie al hebben meegemaakt dat ze wel meer hulp in mogen zetten om jullie wens in vervulling te laten gaan. Dus in de vorm van ondersteuning met medicijnen of iets anders dan iui. Hoe staan jullie daar zelf tegenover? En een groot deel van 2012 zwanger zijn lijkt mij ook een mooie gedachte. Ik gun het jullie zo. Tazzie doe ons even een update over je lijf en leden. Alles oke?
goeiemorgen dames.. Hip ik was dus niet onder zeil. (doen ze hier liever niet, ze willen hier zo min mogelijk mensen echt onder narcose brengen als het niet hoeft omdat het een kleine ingreep is.) ik was zelf bijna 12 weken, maar het vruchtje was met 9 weken overleden. ik heb het niet meer gezien, mijn gyn vroeg het nog wel maar ik wilde het zelf niet. Maar dat is voor iedereen anders als jij het wel wil moet je het gewoon doen! Verder zou ik idd wel vragen naar verder onderzoek. hier gaat alles tot nu toe goed.. als ik maar veel lig/hang dan heb ik ook niet zo'n last van dat slijmverlies.. Al probeer ik wel steeds iets meer te lopen per dag.. niet teg ek natuurlijk maar van dat liggen en hangen word ik wel een beetje maf.. die druk onderin de buik is nu weer weg.. wel fijn.. beeb was gisteravond en vanmorgen heelvroeg paar keer boos ofzo.. kreeg een paar x echt ee nvenijnig trapje in mn zij Verder is t de dagen maar aftellen.. Denk zelf maar zo als ik dinsdag maar haal dan is ie 36 weken en morgen mag ie niet komen dan is zowel manlief als mn moeder jarig.. dat vind ik niet leuk
Goedemorgen! Saxia fijn je ervaringen wbt het spiraaltje te lezen. Hier wil ik daar ook voor gaan waarschijnlijk. Op een nummer 2 zitten we voorlopig niet te wachten (al mis ik het zwanger zijn echt erg, heel stom) Taz idd, gewoon per week alles bekijken! En mocht ie komen, 36 wkn is al keurig! Kijk maar naar Carly, haar meisje is een stuk groter en zwaarder als Elin was met 38 wkn! Hip ik ga met de andere dames mee en zou wel gaan voor onderzoek. En vragen naar ondersteuning oid kan altijd he.. Knuffel meis! Elin is vanaf gisteravond half 6 tot half 11 wakker geweest! Niet hele tijd huilen hoor, maar gewoon om haar heen kijken en af en toe wel wat huilen. Veel geknuffeld, gedronken (bv en fv) en om half 11 de laatste x gevoed. Toen is ze gaan slapen.. en om kwart voor 5 werd ze pas wakker! Wat een heerlijkheid om weer eens zoveel uur achter elkaar te slapen. Daarna ook weer in slaap gevallen en heb dr net om kwart over 9 maar eens wakker gemaakt want mn borsten hadden inmiddels het formaat Pamela A. gekregen
he dames taz ik duim voor je dat je beebje tot minimaal dinsdag blijft zitten. wat betreft onderzoek er zijn idd een heleboel onderzoeken ykom ik nu achter nu ik op internet rond aan het snuffelen ben, maar de meeste worden in nederland niet aangeboden. terwijl het relatief kleine dingen zijn(schildklier, b12 en nog een paar dingen) je kan er wel zelf om vragen en sommige gyns staan er voor open, maar vaak pas bij herhaaldelijke mk (en dat is pas vanaf 3) het enige onderzoek wat hier nog aangeboden word is dat chromosoomonderzoek, maar dat is een beetje achterhaald zei mijn gyn ook al. voorheen dachten ze als ze dan bij bijde partners een afwijking vonden de kans groter was op een mk of een kindje met bijv. down. maar uit onderzoek is gebleken dat je nety zoveel kans hebt op een gewone gezonde zwangerschap. mochten ze een afwijking vinden dan heb je ook recht op een vlokkentest en vruchtwaterpunctie, maar door die onderzoeken heb je weer meer kans op een mk. bovendien word het chromosoomonderzoek alleen voor de vrouw vergoed en de man moet zelf of gedeeltelijk zelf betalen en het is erg duur. ik denk dat dat onderzoek dus alleen er voor zorgt dat je je meer zorgen gaat maken. die andere onderzoeken (heb me er nog niet goed in verdiept ben nog druk met verwerken) waarbij ze je dus kunnen ondersteunen met medicijnen bijv. utrogestan asperine en prednison dat zou ik wel willen als dat zou kunnen helpen, maar ik weet niet of mijn gyn erachter staat. in gent en in dusseldorrf doen ze dat wel. maar ik ben erg tevreden eigelijk over mijn eigen zkh, ik voel me hier op mijn gemak en alle gyns (op 1 na maar die pak ik nooit) zijn heel vriendelijk dus ik weet niet of ik wel wil overstappen. ik woon nu ook 5 min van het zkh af ook erg makkelijk met de fm en iui. verder ben ik over de iui zonder hormoon stimulatie tevreden, het werkt, ben al 2 x zwanger geweest dus heb geen hormonen voor meer follikels nodig want ook dat kan zorgen voor problemen overstimulatie enzo....en het heeft niks met wel of geen mk te maken. hopelijk heb ik gewoon pech gehad en gaat een volgende zwangerschap vlekkenloos verlopen en laat die niet lang op zich wachten want de drang word echt steeds groter. nu eerst maar weer dit verwerken en hopen dat het vruchtje vanzelf afkomt. denk wel dat ik bij een volgende zwangerschap mega onzeker ga zijn. vanavond gaan mijn vriend en ik lekker uiteten met z'n 2tjes ff het huis uit want van alleen maar sip voor me uit staren word ik ook niet vrolijker.