stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hip respect!!!!
    Liefs

2. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Hip; Wat ontzettend klote zeg!!!!! En wat heb jij een rottijd....ik snap ook echt niet waarom zoveel bij 1 persoon terecht moet komen. Hoop dat jullie snel een mooie toekomst tegemoet kunnen gaan! Dikke knuffel!

@Sasjuh; Ik hoop dat ik jou achterna mag gaan wbt verdere zwangerschap en thuis bevallen! Gaan de nachten nog steeds zo goed als vorige week? En Elin is weer lekker gegroeid.

@JBG; Hoe is het nu met Nienke? Mijn waardes waren; nuchter 4.6, 2h na ontbijt 5.3, 2h na lunch 4.3 en 2h na diner 5.9. Heb de volgende dag het spreekuur gebeld om te vragen of dit goed was (wat ik zelf eigenlijk wel dacht) en het was prima. Dus dat zit er ook weer op.

@Tazzie; Hoe is het gegaan met het bloedverlies en het ziekenhuisbezoek? Gefeliciteerd met jullie geregistreerd partnerschap! En laten we er van uitgaan dat de ks 'gewoon goed' gaat en jullie meteen samen kunnen gaan genieten.

@Troetjuh; Ook wel fijn om te horen dat Joey voor loopt in zijn ontwikkeling, maar begrijp dat het voor hem soms wat frusterend is. Wat een leuke foto van jullie op het strand! Lekker zo dichtbij ook.

@Suusje; Goed om te horen dat de creme zo goed heeft gewerkt en Keano er ook zo vrolijk bij is! En ook al zo aan het ontwikkelen met kruipen en opvolgmelk. Goed zeg!

@Pooh; Fijn dat je zo kunt genieten van Sven. En dat je wat extra uren had gekregen voor kraamhulp. En wat is Sven een mooi mannetje! Hoe zijn de dagen zonder kraamhulp gegaan?

@Saxia; Leuk dat ze haar handjes ontdekt heeft en zo zoveel leert! En scheelkijken, haha, lijkt me erg grappig om te zien.

@Carly; Wat rot dat het zo tegen zat. Gelukkig mocht je naar huis, omdat de rest van de testen goed was en was het afscheid van je oma mooi. Wel vervelend dat je daarna toch weer in het ziekenhuis beland bent. Sterkte!

@Norah; Vervelend zeg weer gebroken nachten. Hoe gaat het nu?

@Samantha; Jeetje, al maat 62! Het gaat hard. Goed teken dat ze zo goed groeit.

@Rose; Zo, al aan het indalen. 'Waggel' je ook? Dat zie je toch wel vaker zo tegen het einde...

@Hip; Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Wij gaan ff naar mn opa. Ga denk morgen verder vanaf blz 213. X

3. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @sam: ik geef ook friso comfort, maar vind hem ook niet veel dikker hoor!

@hip: ow lieve hip, leef zo met jullie mee. Je hebt zoveel te verduren gehad en het is jullie zo gegund.

@sasjuh: gebruik je ook een slaapzakje of niet? Nienke is ook altijd aan het maaien met die armpjes en die liggen ook altijd boven de dekens. Gelukkig gaat het goed, maar ze wil zich graag omhoog wurmen, maar dat lukt nu gelukkig niet dankzij de slaapzak.

@Carly: wat een mooi kindje, heerlijk van genieten! Ze was er gewoon klaar voor om te komen, ze ziet er tevreden uit!

@menp: fijn dat de waardes zo goed waren, weer een zorg minder! Hoe is het met jou?

Nienke is zo’n heerlijk vrolijk meisje, echt super gewoon. Ze is soms nog wel een nachtbrakertje. A.s. donderdag krijgt ze haar 3e prikjes en is ze net 4 maanden. Ga is vragen voor te beginnen met hapjes etc. hoe dat zit, heb het idee dat ze klaar is voor iets nieuws. Verder van vrijdagmiddag tot vandaag bezig geweest in de tuin, maar het was het super waard. Heb echt mega spierpijn, maar het is zo’n verandering. Opeens lijkt het een veel grotere tuin en ons meisje kan lekker spelen in de tuin, ik ben blij!

4. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @carly wat een schatje! sterkte met je herstel en vooral veel geniet plezier.

@hip, doe wat voor jou goed voelt. Lekker nog uit eten geweest? Nog geen last van een baas die in je nek loopt te hijgen?

@tazz, lijkt me erg vervelend als je zoveel rust moet houden. Is verder wel alles gereed vooral de kleine komt?

@saxia bedankt voor je uitgebreide verslag! Heb er erg veel aan. inderdaad de vragen komen nu opeens allemaal opzetten. Komt waarschijnlijk omdat het einde steeds meer in zicht komt en dat maakt het wel erg spannend. Maar weet dat als je niet wil antwoorden dat dat natuurlijk niet hoeft:)

@menp, volgens mij waggel ik nog niet, althans heb het aan mijn vriend gevraagd en die zegt ook van niet. Daar ga ik dan maar vanuit;) Hoe is het nu verder met jou? bij jou gaat het ook hard he?

5. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Wat een nieuws na een paar dagen hier niet geweest te zijn.

Carly: Gefeliciteerd, wat een mooierd! En ze ziet er best groot uit al voor haar 'leeftijd'

Hip: Wat een klote nieuws, dit had ik nooit verwacht... Ben er stil van. Sterkte meis

6. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Hoi meiden,

Waarschijnlijk mogen we vandaag naar huis, tenminste als Tess aangekomen is want ze was gisteren al 10% van geboortegewicht afgevallen.

Als ik weer thuis ben zal ik mijn verhaal er op zetten, met mij gaat het ook wel goed, bloeddruk is weer mooi, hb beetje laag maar krijg ik tabletten voor.

De kinderarts zei gisteren dat hij dacht dat Tess al iets verder was dan 37 weken maar hij kan dat niet bewijzen zei hij, ze is ook idd aan de grote kant voor 37 weken, ze heeft wel bepaalde dingen die verder wel passen bij een termijn van 37 weken maar ook weer dingen die passen bij al verder zijn.
    Ik heb zelf altijd gedacht dat ik een week ofzo verder was dus voor mijn gevoel klopt het wel.

Het maakt verder ook niet uit want ze doet het super en met hoe het vrijdag verlopen is is het maar goed dat ze al groot en sterk was

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hip nog lekker gegeten en je zinnen even kunnen verzetten??

carly lekker als jullie vandaag naar huis mogen!!

JBG is druk geweest in de tuin en heeft weer een lekker vrolijk meisje! fijn

sasjuh heb je weer zo''n goede nacht gehad??

rose waggeld nog niet.. komt nog wel ;) haha grapje hoor t hoeft helemaal neit dat mensen hgaan waggelen..

kamertje is af, bedje staat klaar opgemaakt, kinderwagen ook. maxi cosi staat ook klaar. grootste gedeelte van de kleertjes zijn gewassen. rest komt wel als beeb geboren is.. alleen nog wat verzorgingsproducten moet ik hebben. maar dat is zo gehaald. weet alleen niet zo goed wat precies. shampoo billenzalf (heb nu potje sudocreme alwel staan) ebn verder??
    verder zit beeb nog lekker in mn buik nu.. vanmiddag wel weer naar t ziekenhuis voor groeiecho en ook controle bij de gyn.. nu zo denk ik maar even op t balkon in de zon gaan hangen...

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Goedemorgen!

Carly zou goed kunnen ja, dat je dan een weekje verder was! Is een behoorlijke meid voor 37 wkn. Hoe voel je jezelf nu?
    JBG heerlijk hoor, zo'n vrolijk meisje! Zag je foto ook al op fb. Succes vast met de prikjes!
    Taz fijn gevoel dat alles klaar is, vond ik ook. Qua verzorgingsproducten gebruik ik echt weinig. Wasgel voor het wassen in badje en verder alleen vaseline lanette creme omdat ze zo'n droog huidje heeft (schijnt vaker voor de komen bij dysmature kindjes). Heb haar haartjes ook pas 2 keer gewassen met babyshampoo, verder doe ik ze alleen nat maken met water. Billencreme e.d. hier nog helemaal niet gebruikt. Oja en olie voor babymassage, dat vindt ze erg fijn!

Nacht was weer goed, 22.00, 3.15 en 6.45 dus papa en mama zijn blij! Rick is nog thuis deze week, lekker!

Druk dagje vandaag, half 11 komen 2 vriendinnen van Zwangerfit met hun babies, leuk! En vanmiddag mn instructrice van paardrijden (die zelf 38 wkn zwanger is haha). En tussendoor komen ze nog van het cb om te evalueren hoe het de afgelopen dgn gegaan is en weer te wegen.

9. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Hip, ik was bij de 1e x net 4 wkn en 4 dagen en heb daar niets van gezien eigenlijk is mee weggespoeld, vond ik wel jammer vlos had het ook willen zien maar goed. de 2e x was ik 6 wkn 3 dgn en heb het vruchtje wel gezien maar was zwartig geworden door de abortuspillen dus was niet echt een fijn zicht maar ben wel blij dat ik het gezien heb. Wat betreft onderzoek mij werd ook gezegt pas met 3 miskramen doen we onderzoeken omdat er zoveel miskramen voorkomen en het dure onderzoeken zijn. Ik zou het zelf wel doen maar is persoonlijk.

Sasjuh, fijn dat het zo goed gaat en de nachten ben ik wel jaloers op hihi maar dat komt vast nog wel bij ons.

Hier nu officieel alleen met mn mannetje en de hond. Vorige week was ik woensdag middag en vrijdag ochtend alleen en die waren zo om maar vind het wel spannend hoor vooral als sven een beetje ligt te huilen/zeuren en ik weet nog niet waarom wil m ook niet constant pakken dan slaapt ie nooit.

10. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Nog een foto van ons mannetje

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    wat een lekker jochie pooh!!

12. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja MenP want inmiddels zijn we al weer een baby rijker. Hihi dus hard nodig verder gaan vanaf blz. 213. hihi. ik kan het ook vaak niet bijhouden hoor.

JBG in wat voor soort slaapzakje ligt Nienke? Met of zonder mouwen? En als ze zonder mouwen heeft, wat trek je haar dan verder aan? Wij hebben Iselin nu in een winterslaapzak met mouwen van de Hema. Die is heel dik, dus kan ze met een romper in en klaar. Bovendien ook goed tegen maai-armen, want hij is zo log dat wanneer je de armen onder een strak dekentje doet, zij nergens meer heen kan. De volgende maat slaapzak is ook wel weer best dik maar zonder mouwen. Het is 's nachts 17 graden op haar kamertje en ook onze dame heeft maai-armen. Wil niet dat wakker gaat worden van de kou. Jeetje 4 maanden al weer is ze donderdag. twee keer zo oud als onze dochter. En weer prikken, maar dan is ze er geloof ik even van af toch? En ja leuk iets van een hapje of papje. Hoe denk jij dat zij daar klaar voor is? Kijkt ze het eten bij jullie uit de mond?

Rose ben niet zo moeilijk hoor. Als jij het vraagt, kan ik heel goed bedenken of ik antwoord geef of niet. Maar als ik jou daar mee kan helpen, dan vind ik het geen probleem om dat te doen. Je waggelt nog niet, dat is mooi. Ben jij al aardig klaar of moet er nog veel gebeuren? heb je nog vragen?

Oeh Carly fijn naar huis. Hoe gaat het met voeden? Iselin was ook 10% afgevallen en met kv zo weer bijgegeten. Komt echt wel goed. Dat kan thuis ook denk ik dan. Het is inderdaad een kindje dat "af" is. Helemaal niet klein voor haar termijn. Ga maar lekker uit van je eigen gevoel hoor. En ach die week...Tess kan er alleen maar van profiteren toch? ben echt benieuwd naar je verhaal dus blijf het checken hier. Eerst maar eens lekker settelen thuis met de kraamhulp en zo.

Tazzie dat klinkt goed meid. Die voorbereidingen zijn prima. Wij hebben badolie voor in het badje van zwitsal en daarnaast ook balneum extra vettend omdat zij een heel droge huid heeft. Verder smeren we lekker met Zwitsal voor een droog huidje afgewisseld met slaap zacht massage oliegel. volgens mij heeft sasjuh die ook. Zo lekker ruiken ze dan, mmmmm. Shampoo gebruiken wij ook nog niet hoor. Zit genoeg "sop" in het badje om ook de haartjes mee te doen. En zo vies worden ze niet, nou....soms door de poep, maar dat ik lokaal. Om te wassen hebben wij ook de wasgel van zwitsal. Op de billen smeren we of zinkzalf van zwitsal of Bepanthen. Dat laatste is heerlijk spul. Ik gebruik het zelf ook en is goed tegen alle rode ruwe plekjes.
    Heb je alcohol in huis? Vast wel in het kraampakket. Misschien vast vitamine D druppeltjes en K als je ook bv gaat geven. Maar kan de kraamhulp ook voor je halen hoor. Wel contant geld in huis hebben dan. En wat ook heel handig is, Pooh let op voor Sven, een papieren nagelvijl. Daar kan je de nageltjes na de geboorte prima mee glad krijgen. tip van mijn kraamhulp. Wat een heerlijke vent die Sven. En het lukt jou vast prima alleen thuis.

Geniet van de zon vandaag!

13. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

23 nov 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Zus van Carly; Wat lief en leuk dat jij ons dit blijde nieuws mag brengen. Gefeliciteerd hoor!

@Carly en man; Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Tess! Leuke naam! En wat een mooi kindje! Veel haar inderdaad, prachtig! Hoop dat Tess goed aangekomen is en jullie vandaag naar huis mogen. Ben benieuwd naar je verhaal, maar eerst rustig settelen hoor! Grappig dat jijzelf altijd het idee hebt gehad dat je iets van een week verder was, ik heb dat eigenlijk ook, en waarom??? geen idee.

@Samantha; Hoe gaat het nu met de medicijnen na de verhoging? Fijn dat alles er bij de vk goed uitzag, daar beneden, haha.

@Saxia; Gelukkig viel het zetten van het spiraaltje je mee. Behalve het bloeden dan. Nu over 4 weken definitief op groen. (terwijl we eerst allemaal op roze wilde, haha) Tja, idd alweer een baby rijker! Ik merk dat ik doordeweeks gewoon geen tijd heb en dan in het weekend bijlezen en reageren is eigenlijk te weinig. Maar ben wel steeds benieuwd naar jullie verhalen hoor! Het is niet dat ik niet meer wil...
    @JBG; Lekker dat de tuin klaar is. Geeft altijd een goed gevoel en zeker wanneer het helemaal naar jullie zin is. Hoe was het ritme vannacht met Nienke (en jezelf, haha).

@Tazzie; Stinkt het trappenhuis al minder? En hoe gaat het met je slijmverlies? Wel je medicijnen nemen hoor! Fijn dat je baby lekker aan het bewegen is. Gefeliciteerd met je man én met je moeder! Hoe gaat het eigenlijk met je schoonmoeder en haar ideeën?? Nu lekker in het zonnetje op het balkon.

@Hip; Ik snap dat jullie verdrietig zijn en je leeg voelt. En dan het besef dat 2012 het ook niet wordt. Bah! Sterkte meid!

@Sasjuh; Lastig zeg dat voeden. Dat dat nu precies na 3 uur weer 'moet' snap dat je dan soms de fles aanhoudt ipv de bv. Succes! Druk dagje vandaag, wel fijn dat Rick nog vrij is.

@Rose; Wat 'moet' je dan allemaal nog? Als dat allemaal duidelijk op papier staat, zal je stress ook minder zijn misschien? Of staat het al op papier? Niet te veel gaan stressen hoor! Dat is niet goed voor jullie. En je waggelt nog niet....hoeft ook niet te komen natuurlijk.

@Pooh; Jullie eerste echte dag samen. Spannend, maar gaat vast goed! En mooi mannetje hoor! Van wie heeft hij die lange vingers?

Alles weer bijgelezen!
    Met mij gaat het goed. Voel de kleine steeds vaker, maar nog steeds vooral overdag. Gelukkig laat hij zich ook vaker voelen aan mijn vriend. Het was vaak zo dat hij zich op het moment dat mijn vriend zijn han op mijn buik legde, hij zich stil hield, haha. We kunnen hem ook zien bewegen, grappig is dat! Kleine mannetje bemoeit zich er nu ook mee.
    Heb wel soms harde buiken, maar lees op internet dat dat klopt bij deze termijn. Dat de bm alvast oefent. Alleen wel op de gekste momenten, als ik rustig op de bank lig ofzo.
    Volgende week donderdag pas weer controle. Die mogen van mij ook wat vaker hoor! Gewoon leuk om hem ff te horen. Ben niet ongerust ofzo.

Vraagje; Mijn vriend zijn ouders willen altijd rond oktober met ons en zijn broertje (met vriendin) een weekend weg. Leuk en lief, natuurlijk. Maar nu willen ze 7 september. Als ons mannetje 24 juni wordt geboren is hij dan 2,5 mnd. Is het dan fijn om ff weg te gaan of is dit eigenlijk wat snel? Eigenlijk denk ik, moet kunnen, maar merk wel dat nu ik de datum weet en het dichter bij komt ik wat minder positief word....maarja, kan ook aan mn hormonen liggen. Daar heb ik (naja, meer mn vriend) wel last van. Ik kan soms echt onredelijk zijn.

14. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Nou hier een lekker ochtendje, verloskundige kwam voor t afsluiten en meteen wat tips we zijn dus aan de fopspeen en Inbakeren met hydrofiele luiertas omdat ie zichzelf wakker slaat en speen voor verwerken hij is zo moe echt zielig, alleen luier voor Inbakeren werkt niet. Iemand een Inbakerdoek oid te koop voor een leuke prijs om te gaan proberen

Verder moeten we naar chiropractor voor het overstrekken.

Verder gaat t best goed, lange vingers en grote voetten heeft sven van zn vader, al die leuke newborn sokken past ie dus niet

15. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Pooh ik heb nog een groene
    Puccababy als je wil pb maar even

16. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hoi Meiden,

Vandaag weer naar het cb geweest. Keano was goed gegroeid in lengte, maar in gewicht amper. In 2 maanden maar 280 gram. Waarschijnlijk kost de hardnekkige verkoudheid + dat hij zo druk en beweeglijk is hem veel energie. Was helemaal niet erg hoor, beter dit dan dat hij aankomt van elk hapje dat hij eet. Is gewoon een slanke baby.
    Hij is nu dus wel echt toe aan bijvoeding.
    Ik mag hem voor de ochtend en de middag fles wat kleine stukjes brood in de melk gedoopt aan hem geven. En voor de late middag fles wat groenten en aardappel. Zo leuk!

MenP, ik denk dat het geen probleem is om met je kindje weg te gaan rond de 2,5 maand. Jullie zijn dan al aardig gewend en je kleine is dan ook niet meer zo piepklein. Tegen die tijd moet je ook al weer bijna werken en heb je al een soort van schema.

Carly,ben je al thuis?

tazzie, hoe gaat het?

17. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Type ik een heel verhaal is het ineens weg:(

Suus: Hoeveel weegt Keano nu dan?

Norah zit iets boven de 8 kilo geloof ik. Wij moeten donderdag weer dus dan weet ik het zeker.
    En leuk he met bijvoeding, ben benieuwd hoe Keano het vind.
    Norah vind alles lekker gelukkig.
    Ze krijgt s ochtends 1 stuk fruit met een lepel granenpap erdoor en s avonds een grote opscheplepel groente
    (Heb laatst 500 gr gekookt, gepureerd, lepeltje margarine erdoor heen en in porties ingevroren, ideaal!)
    Komende week wil ik gaan beginnen met brood en aardappel.

Norah begint al te oefenen met kruipen, t gaat echt snel! Straks loopt ze. :D
    Ze vind alles interessant maar heeft de meeste voorkeur qua 'speelgoed'voor de afstandsbediening en de telefoon. Daar wordt ze echt helemaal wild van. Als je die afpakt wordt ze me toch boos. Dat belooft nog wat...

Het 2e tandje is nu ook helemaal door. Dus wij zijn druk aan het tandenpoetsen. Zo gek bij zo'n kleintje. Nou ja, klein...

MenP:Wij zijn met 2 maanden een weekend weg geweest met familie. Ik vond het wel te doen. Ze moeten er maar aan wennen dat Norah toen 3x per nacht het huis wakker maakte:) Je moet je er gewoon op in stellen dat het ff wat minder structuur heeft.

Carly: Ben heel benieuwd of je thuis bent en hoe het gaat. Norah is 15% afgevallen en dat is weer helemaal bijgetrokken gelukkig!

Pooh: Ik heb de Mum2Mum dreamswaddle. Die vind ik echt het fijnste. Heb pacco en puckababy ook gehad. Maar de puckababy was niet genoeg voor norah omdat ze daar nog wel de armen los in de zak hebben. Je moet het denk ik even ontdekken.
    Mum2Mum online bestellen => droomfabriekje | ruime collectie Deze heb ik

18. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Lekker met Norah buiten gezeten in de zon vandaag:

19. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Norah bedankt voor de tip, waar ik nu mee zit is welke maat qua kilos en cm hij zal vrij snel op 6 kg zitten denk ik maar aangezien hij al 55 cm bij geboorte was kan het dan ook al meteen de grotere? We moeten donderdagochtend bij de osteopaat zijn dus wacht nog even zijn mening af qua Inbakeren nu nog ff met een luier naar wurmt zich zo los.

20. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    En wat een Lachebekje

Deel Deze Pagina