Jbg thnx voor de tip. Hier krijg ik gelukkig ook om de zoveel uur paracetamol. Ve rder is de pijnpomp er nu af. En infuus eruit. Lucas mag van de verplging ook niet door anderen vastgehouden worden gelukkig. Die staan achter mij. M heeft er wat moeite mee. Zn tante wil ook al langskomen maar ik wil dat nog niet. Vind dat te druk ook voor de bezoekuurtjes van lucas. 2x daags half uurtje is dat (wijzelf mogen dag en nacht komen bij m maar ander bezoek niet) souders kennende willen die elke dag komen. En officieel mag je maar met zn 2en naar de couveuse. Dat zou dus al beteken dat m of ik alleen met een ouder erheen.. maar dat dringt ook niet helemaal tot sm door... en mn ouders willen ook wel regelmatig komen. Laat staan nog ander bezoek pff. Of denk ik nou verkeerd?
Tazzie, Hoelang moet je nog blijven? Je kunt ook afspreken dat al het bezoek en ouders en schoonouders pas naar de kleine komen kijken als jullie weer thuis zijn. Dat ze alleen voor jou komen tijdens bezoekuren? Gewoon zeggen dat hij nu veel rust nodig heeft.
Iig tot dinsdag.en hoelang lucas nog moet blijven is nog niet bekend. Tja bezoek alleen voor mij dat vind ik minder erg maar sm wil perse lucas zien. Dus dat wordt al lastig. En dat verbieden heb ik weer ruzie met vriendlief. Had ik vanmiddag dus ook al
Sam dankjewel dat je de lijst aan hebt gepast, ik zag er eigelijk een beetje tegenop. tazzie wat een mooie foto's op fb. en het gaat met jouw ook al redelijk gelukkig. zorg dat je man duidelijk is tegen zijn moeder want jullie moeten genieten en niet je irriteren aan haar. ze heeft zich maar aan te passen. carly heftig zeg! en wat zielig van dat plukje haar van tess. nu je maar laten verwennen en genieten van tess. suusje wat vervelend zeg dat keano zo reageert op het eten. Mss dat de ha kan helpen? saxia wat een schatje is iselin zeg! jbg hoe is het met nienke na de prikjes? en wat goed zeg dat ze zelf kan draaien! norah zit alles wel goed het nekje van norah omdat ze haar hoofd niet draait als ze op de buik ligt...mss es naar de fisio of osteopaat. kun je altijd proberen natuurlijk. troet hoe is het met jou en joey? menp wat leuk dat de meubeltjes er zijn. pooh hopelijk merk je al meteen wat van de osteopaat. Ik heb vandaag buiten de was gestreken en ben lekker verkleurt. vandaag heb ik best een goeie dag. gister en eergister was het wat minder. maar dat maakt me niks ik gun mezelf de tijd om verdrietig te zijn. morgen de controle bij de gyn. ik hoop maar dat alles schoon is. al had ik wel graag het vruchtje willen zien en mijn vriend ook. maar een curretage lijkt me echt niks.
Tazzie, ik vind jij hebt t nu voor t zeggen en daar heeft zelfs je partner zich bij neer te leggen, stress is voor Jou nu niet goed merkt lucas ook en t is niet niks wat er allemaal gebeurd is. Hip, een beter dagje t zal met ups en downs gaan neem je tijd. Nou gisteravond zaten we met een klein krijsend ventje, toch een partij lucht in dat buikje dus maar weer aan de infacol, de vermoeidheid zal ook niet geholpen hebben. Hoop dat t niet door de behandeling is gekomen, je gaat de gekste dingen bedenken. Saxia, we laten m ook zo een poos huilen maar vind t niet nodig om m overstuur te laten krijsen en na een poos gebeurd dat dus wel, hij heeft al eens met tussenpozen 2 uur liggen jammeren/protesten en uiteindelijk krijsen vond t lang genoeg. Maar zal toch een x in slaap moeten vallen in zn bedje.
Tazzie: Wat ontzettend vervelend dat er zoveel onbegrip is in je omgeving. Daar zit je nu al helemaal niet op te wachten. Probeer echt vol te houden meid, jij weet als enige wat het beste is voor jezelf en voor je kind!en bezoek heeft dat echt maar te accepteren. Jammer dat ze dat niet uit zichzelf doen.. Mijn neefje is ook veel te vroeg geboren. Die hebben wij pas na een week gezien. En mijn ouders 1x en toen ook pas een week later toen ze thuis waren. Dus dat is heel normaal en in het ZH geven ze het ook niet voor niets aan. Een te vroeg geboren kindje heeft gewoon zo min mogelijk prikkels nodig en zoveel mogelijk contact met zijn mama. Hip: Ja, daar heb ik ook al eens over na zitten denken. Maar ze kan haar hoofd wel opzij draaien als ze hem omhoog houd. Alleen zodra ze hem neerlegt, legt ze hem gewoon plat neer. Kan binnenkort altijd eens vragen aan de huisarts. Pooh: Ja, daar word je dan wel onzeker van! Maar de tekenen van krampjes herken je wel denk ik. Scheetjes laten, beentjes optrekken, echt krijsen. Dus dan denk ik niet dat het met de behandeling te maken heeft. Misschien wel even opschrijven voor de volgende keer dat je daarheen moet? Hip: Sterkte vandaag bij de Gyn. Fijn dat je kunt genieten van het lekkere weer! Ik heb idd ook al een kleurtje, zo fijn Hier weer een beroerde nacht.. Eerst 3.30, toen 4.30 (fles gegeven) en toen 6.00. Zucht... Ik snap ook gewoon niet waarom ze dan niet meer wil slapen. Ze huilt dan ook niet, het is gewoon gillen zoals ze overdag doet
(Sorry, Norah drukte op de enter toets. Ze zit altijd te klieren met de laptop) *vervolg* als ze wil laten weten dat ze wakker is. Ik ga vandaag proberen haar overdag wat langer wakker te houden. Wie weet. Gelukkig heb ik komende 3 nachten nachtdiensten en kan manlief er even voor opdraaien. Gek, maar door die nachtdiensten kan ik juist wat meer slaap krijgen, omdat ik overdag dan lekker kan slapen en vaak slaap ik dan ook wel een uur of 8. Kijk er echt even naar uit. Gisteren heb ik voor het eerst een stukje brood gegeven. Ik vind het best wel eng. De eerste keer slikte ze hem door maar de 2e keer stikte ze er haast in en moest erg hoesten. Bah, dat vind ik zo naar, terwijl het er wel bij hoort. Ik ben als de dood dat ze het dan met hoesten niet omhoog krijgt. Het liefst zou ik nog even wachten, maar CB vind dat ze het wel nodig heeft, zeker omdat ze s nachts komt en extra melk mag ze niet meer.
@carly je hebt een pittige bevalling gehad. Nu wel lekker aan het genieten? Hoe is het nu om mama te zijn? @tazz je hoort nu eigenlijk wel te genieten. Erg jammer dat je schoonmoeder weinig begrip op kan brengen. Maar de vraag is moet jij daar nu wat van zeggen of kan vriend lief dat niet voor je doen? GEef goed je grenzen aan! Het is tenslotte jullie kind. En nee, je denk niet raar heel begrijpelijk. Misschien mag je volgende week naar huis en kunnen ze nog zovaak komen kijken als ze willen (jij wil). Voor nu is het beter als lucas niet te veel prikkels krijgt. Zit lucas verder nog aan de zondevoeding? of krijgt hij flesvoeding? aangezien borstvoeding nog niet helemaal lukt. ben ik even benieuwd naar. @hip neem vooral de tijd en accepteer dat er goede en slechte dagen tussen zitten. Dat is heel normaal het is niet niks wat jou overkomt. Ben je nog lekker thuis of alweer aan het werk? Verder lees ik vooral veel over voedingen/huilen/slecht slapen. Merk dat ik het lastig vind om daar op te reageren omdat het voor mij nog onbekend is. Dan weten jullie ook waarom ik daar dus niet altijd op reageer. @saxia, leuke foto! lekker aan het genieten van de buitenlucht, erg gezond. @norah wat jij zegt over het verslikken/stikken in eten is iets wat ik ook altijd erg eng vind om te zien bij kleintjes. Ben altijd bang dat het fout gaat. Maar blijkbaar moeten ze het op die manier leren. Gaat volgens mij erg tegen het moedergevoel in, lijkt mij. Maar misschien zul je straks zien dat ze alleen nog maar brood wil eten. kleine meid begint echt groot te worden zo. Gaat echt snel!
Tazzie.. wat vervelend dat je schoonmoeder nog steeds zo tegenwerkt. Dat ze jou/jullie niet (wil) begrijpen! Maar jullie zijn de ouders van Lucas, en zeker als de verpleging in het zh zegt dat Lucas alleen bij jullie op de arm mag dan heeft ze zich daar maar aan te houden. Probeer je er niet teveel van aan te trekken..ook al kan ik me voorstellen dat dat heel moeilijk is. Ik ben zelf ook iemand die heel slecht is in nee zeggen en als ik ergens mee zit durf ik dat ook niet zo goed te zeggen.. Geniet lekker van jullie kleine vent! Norah.. alweer een slechte nacht Vervelend dat ze dan even niet kunnen zeggen wat er is he.. op den duur breekt dat je wel! Vooral omdat het zo goed ging steeds natuurlijk. Hip.. Ik zou het zelf erg confronterend vinden als mijn naam nog in het zwangeren lijstje stond, terwijl ik net een mk had gehad..vandaar dat ik hem had aangepast.. Maar mss had ik het eerst even aan je moeten vragen Ik doe soms dingen en dan denk ik er later pas over na.. haha. Hoop zo dat het snel weer voor jullie raak is! En dat jullie er gelijk deze maand weer voor mogen gaan. Saxia.. wat een heerlijk meisje in de zon aan het slapen.. lief hoor! Pooh.. Mijn osteopaat vertelde me wel dat kindjes heel vaak de dag op/na de behandeling eerst erg onrustig zijn of juist erg veel slapen.. ivm al de prikkels die ze bij hun krijgen. Misschien kan het daar ook wel door komen dat hij zo krijst. Maar idd..de krampjes daar kunnen ze ook erg veel last van hebben. Dylana heeft gister ook een uur lang lopen krijsen en ineens kwam daar zo'n onwijs dikke scheet.. en toen was het klaar.. dat zat haar dus echt dwars. Maar je kan ook aan de osteopaat vragen of hij dat gebied extra wil behandelen.. als hij er veel last van blijft houden. JBG.. wat leuk dat Nienke haar omrolt! Wat zul je trots zijn idd
Lucas krijgt nog sondevoeding. Al gaan we kijken of hij inmiddels t flesje gaat aanpakken zodat hij iig van de sonde afkan. Zo ik hebgedoucht lekker.. straka misschien even met de rolstoel naar buiten omdat t zo lekker weer is. En met de rolstoel naar lucas ipv met t bed.
Taz geven ze bij jullie in het zh flesjes ja? De lactatiekundige die hier in het zh werkt zei dat als je bv wil geven ze beter bij kunnen voeden via fingerfeeding, een cupje of theelepeltje. Anders bestaat de kans dat hij niet goed aan de borst gaat leren drinken. Ben jij nog aan het kolven? Saxia wat lief, Iselin zo in de wipstoel! En jij alweer bijna aan het werk dus.. Zie je er tegenop? Pooh en Samantha hadden kindjes met krampjes, zielig is dat altijd! Norah vervelend zulke nachten, en helemaal omdat je niet weet waar het vandaan komt. Rust maar uit dan, als je nachtdienst hebt Als jij dan slaapt overdag, waar is Norah dan? Hip veel succes vandaag! Rose hoe is het eigenlijk met de misselijkheid, helemaal weg of nog niet?
Fsam nee hoor had je niet hoeven vragen...ik vond het allang fijn zag er zelf al een beetje tegenop. dus nogmaals dankjewel. Norah kan toch dat ze last heeft van haar nek..als je op je buik ligt moet je je hoofd maximaal naar links of rechts draaien en dat kan pijn doen of vervelend zijn als er bijv en spier vast zit of een werveltje scheef. als je zo naar links of rechts kijkt dan draai je het hoofd maximaal. succes met je meisje. tazzie lekker gedoucht en mss ff naar buiten heerlijk! Mag jij eigelijk zo vaak je wil naar lucas? dadelijk naar de gyn ik ben benieuwd. vind het wel spannend. ik weet niet meer wie het vroeg maar ik ben nog niet aan het werk, ik wil mezelf echt de tijd gunnen nu om alles te verwerken want er is veel gebeurt de laatste tijd. en dat gaat idd met ups en downs daar heb ik vrede mee gelukkig. ik probeer het verdriet ook echt toe te laten en niet altijd maar vrolijk doorgaan zoals ik normaal doe, want het zal er toch een x uit moeten.
Succes bij de gyn hip! Sasjuh.. heb je weer een goede nacht gehad met Elin? Pff.. hier is het de laatste tijd zo'n drama met het in bad doen van Dylana. Ze houd het maar 2 min. vol en dan is het krijsen Ook tijdens het aankleden enzo.. ze word pas stil als ze dan een flesje krijgt..
Sam: Waarom geef je dan niet eerst een flesje? Norah was vaak ook erg ongeduldig en was het altijd krijsen tijdens het aankleden. Toen we het andersom deden ging het prima. De kraamhulp zei dat het prima kon. Hip: Ja, ik denk dat ik het maar es ga bespreken met de huisarts. Bedankt voor de tip! Sasjuh: Als ik slaap is mijn man thuis. Ik heb nml altijd nachtdiensten in het weekend, dus dat is wel handig. Oordopjes in en ik ben weg En maandag slaap ik overdag bij mijn schoonouders en is Norah daar. Wel handig hoor! Taz: Wij hebben Norah in de eerste dagen ook bijgevoed met fingerfeeding. Erg fijn omdat ik toch het idee had dat ik zelf voedde. Wij lieten haar eerst even zelf proberen aan de borst en daarna ging ik kolven en kreeg Norah bijvoeding via spuitje en slangetje aan mijn vinger.
Vergat hier nog even op te reageren. Maar voor de 6 maanden mag je niet minderen met flesvoeding. De hapjes fruit/groente zijn dan echt nog om te oefenen en mogen dus niet een fles vervangen. Dat mag pas na 6 maanden. Die 5e fles hoef je in principe niet af te bouwen. Dat is de fles van 22.00 meestal. Die vervalt pas wanneer je kind doorslaapt vanaf een uur of 19/20uur. Wij geven nog steeds 5 flessen! En het duurt echt wel een maand voordat ze het slikken goed onder controle hebben en een heel potje/stuk fruit op kunnen. Dat is bij mij pas sinds een paar weken. Daarvoor was het meer hapjes om te proberen. Ik zou pas als nienke een volledig stuk fruit opkan die fles daarna verminderen naar bijv. 150cc. Zo is het mij tenminste verteld op het CB.
Norah.. mij werd juist verteld dat dat niet goed is als je haar na het flesje in bad doet..waarom weet ik eigenlijk niet.. Maar bij jou werkt dat dus wel beter?
Het vruchtje is nog niet afgekomen. ik heb nu pillen gekregen die ik vaginaal in moet brengen en evt. na 24 uur herhalen. en dan volgende week terug op coontrole. maar ik heb de pillen nog niet ingebracht moet dadelijk nog naar de fisio maar heb wel al buikkrampen, op de echo was dat ook al te zien dus wie weet begint het alsnog vanzelf. verder nog gevraagd naar andere onderzoeken ipv dat chromosoom onderzoek, maar dat gebeurt hier pas na 3 mk. had me ook nog niet echt goed ingelezen wat er allemaal kan dus had niet veel in te brengen. opzich vind ik het wel prima zo. ff een beetje rust. ik moet wel bloed laten prikken of mijn hb goed is omdat af en toe duiselig ben en ik was woensdag toen ik bij de dierenarts was met de hond van mam flauwgevallen en moest overgeven. ben benieuwd.
Als ze heel klein zijn kunnen ze wat sneller misselijk worden of spugen. Maar nu maakt het echt niet uit. Ik wacht bijv. een half uurtje. Dan kan het prima hoor!
Hip, ik heb die ook gehad heb 2x ingebracht zorg dat je een kruik gereed hebt voor de krampen die het veroorzaakt. Succes meis.