stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ah fijn dat je m binnen hebt sas..

Hier ffjuichen... vanmorgen ging ik voeden om half 11 en daarna mocht lucas mee naar mijn kamer net hier ook gevoed. Doe nu maar 2xde borst per dag om hal 11 en half 5. Rest flesje puur omdat borst voor hemnog tevermoeiend is. Lucas ligt nu heerlijk in zn bedje naast mijn bed te slapen. Hij zal morgen nog niet mee naar huis mogen maar morgen krijgen we gesprek met de kinderarts..

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mag jij morgen wel naar huis Taz? Lijkt me een moeilijk moment, om hem dan in het zh achter te laten.
    En 2 x borst is toch al prima! En tussendoor dan kolven om de productie wel op peil te houden?

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    hoi allemaal

het is idd rustig hier de afgelopen dagen, zal wel door het mooie weer komen denk ik.

sasjuh weer paardgereden dat moet heerlijk zijn geweest! en wat een schatje is elin! echt zo'n klein dropje!

tazzie dat lijkt me niks die kraamtranen terwijl je nog in het zkh ligt! is toch fijner om te huilen als je in je eigen vertrouwde omgeving zit. hopelijk mogen jullie snel naar huis. hoe gaat het met smam?

menp je hebt de box al staan wat leuk! en het bedje ook al, ga je een foto plaatsen als het kamertje klaar is? en 24 km gefiets goed bezig hoor! hebben je ouders een caravan of huisje ergens of zo?

sam wat shit zeg dat dylana zoveel last heeft van krampjes, en mss niet goed kunnen poepen volgens mij had norah dat ook en mamanorah gebruikte daar iets voor geloof ik...
    wanneer gaan jullie weer naar de osteopaat?

carly heeft haar eerste dagje alleen met tess, hopelijk vinden jullie lekker een beetje jullie draai en kun je ook een beetje genieten. hoe gaat het met de wond?

pooh goede vrijdag weer naar de osteopaat dat is volgende week vrijdag of niet? hopelijk merk je dan flink wat verschil.

hier gaat het wel mijn baas doet gelukkig niet lastig hij belde net dom te vragen hoe het gaat en dat ik maar rustigaan moest doen. soms denk ik dat hij een tweede persoonlijkheid heeft.
    vanmorgen is een vriendin koffie komen drinken en vanavond komt een andere vriendin nog langs en nu zit ik lekker in de tuin met de laptop en een boek.
    gisteravond lekker de bbq aan, dus opzich gaat het wel weer.
    mijn hb waarde is goed. 8,6 het zegt me niks verder. maar ik ben wel geregeld flauw en ligt in mijn hoofd, dus vrijdag es vragen wat dat kan zijn.
    ik ben wel elke dag nog verdrietig, maar hoef niet meer echt te huilen. meer een leeg gevoel dan ben ik ook een stuk rustiger en zit wat voor me uit te staren. maar das niet erg ik probeer het niet te negeren.

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sam naar dat dylana weer zo'n last heeft van krampjes

Menp heeft de box staan en t kamertje ook bijna klaar.. lekker zon,n end fietsen.

Sas heeft gister lekker paardgereden. Heerlijk... elin lekker in de box..

Pooh heeft beetje de balen van borstvoeding..

Ik twijfel ook beetje hoor. Tis niet echt leuk zo hier op deze manier.. maar aande andere kant is lucas natuurlijk prematuur en komt t allemaal wat langzamer op gang dan bij een voldragen baby. Plus de keizersnee. Hij was er natuurlijk nog niet helemaal klaar vor geboren te worden.. maar omdat ie prematuur is in s t wel goed voor hem die bv.

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Serieus zit ik in de tuin en de buurvrouw ook met een vriendin (ken haar niet echtwonen nog geen jaar hier)
    hoor ik haar volgensmij toch echt zeggen dat ze zwanger is!! GVD dat kan ik toch echt ff niet hebben.

verder wel ff beetje goed nieuws volgensmij is het bloedverlies over.

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Taz dat heb ik ook. Elin was niet prematuur maag wel dysmatuur dus wil haar het beste geven. Maar moet voor jezelf ook goed voelen! Ik ben over een maand wel klaar met afbouwen en dan heeft ze ruim 2 maand bv gehad, dus iig een goede start!

7. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Hip, goed dat je je gevoel niet negeert en mooi idee dat jullie het begraven hebben.
    Kan me voorstellen dat je nu niks wil horen over andere mensen die zwanger zijn,voelt heel oneerlijk lijkt me.

@ Tazzie,wat fijn dat Lucas nu bij jou op de kamer is,hopelijk mag hij ook snel lekker met je mee naar huis.

@ Sasjuh leuke foto's van Elin

Hier gaat het wel goed.
    Een paar van jullie vroegen hoe ik terug kijk op alles....op het moment gaat het wel weer goed,ik heb er wel even last van gehad.

Op de dag zelf die vrijdag dan overkomt alles je eigenlijk en ik was ook alleen maar bezig met wat er op dat moment gebeurde en wilde alleen maar dat alles goed zou zijn met Tess.

De dagen daarna drong eigenlijk pas een beetje door wat er allemaal gebeurt was.
    Vooral een opmerking van de kinderarts die zei dat Tess gelukkig een goede start had terwijl ze het in de buik slecht deed heeft mij erg aan het denken gezet over hoe het had kunnen lopen.
    Ik heb vooral de eerste dagen in het ziekenhuis en de eerste twee nachten thuis,heel veel naar en eng gedroomd, zelfs zo dat ik bang was voor de nacht,ik kon niet in het donker liggen dan voelde ik me heel onrustig,maar dat is nu gelukkig over en ik ben blij dat alles gewoon uiteindelijk goed is gegaan en ik moet er gewoon niet over nadenken wat allemaal had gekund want dat is niet aan de orde.

De kraamzorg was gister voor het laatste en we hebben een fijne kraamweek gehad,wel zit ik ook nog met dubbele gevoelens,ik zat nog midden in een rouwproces en ben nu ineens moeder van een lief klein meisje,zo onwerkelijk allemaal en ook al ben ik heel gelukkig ,mijn verdriet om mijn oma is er ook nog,dus soms is het even lastig om daar een middenweg in te vinden.

Tess doet het verder super,is een heel tevreden meisje en drinkt over het algemeen goed aan de borst (ze drinkt het beste als ze uit zichzelf komt maar ik moet haar om de drie uur wakker maken omdat ze teveel afgevallen was en omdat ze zo geel was en nog wel is en dan duurt het even voor ze echt wil drinken maar als ze eenmaal drinkt doet ze het goed)

Tussen de voedingen door slaapt ze lekker of knuffelt heerlijk met papa en mama.

Met mij gaat het ook allemaal best wel goed,mijn wond geneest wel mooi en de pijn word elke dag een beetje beter.
    Ik rust nog wel veel en ik merk het ook aan de wond als ik teveel gedaan heb want dan brand en trekt het heel erg.
    Vind het wel lastig dat ik eigenlijk nog bijna niks kan nu mijn man weer werken is.
    Maar ook dat moet ik maar even accepteren haha.

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Och hip dat is zeker niet leuk om te horen!!!
    Wel fijn trouwens dat je baas verder niet lastig doet..

Carly dat is zeker wel heftig maar fijn dat tess het zo goed doet.. fijn dat je wond mooi geneest. Heb jij ook zo'n doof gevoel rond de wond? En hoe gaat traplopen bij jou?

Vind t heerlijk dat lucas hier naast me ligt. Hij maakt inznslaap ook schattige geluidjes. Flesje van half 2 ging helaas niethelemaal leeg. 15 cc nog met de sonde. Maar half 5 eerst even aan de borst en daarna flesje en die ging helemaal op. Wel tussendoor even een hele grote boer gelaten haha. Fysiotherapeut kwam m ook even nakijken. Omdat ze m nog watvslap vonden. Armpjes en beentjes waren goed allen nekje wat minder dus nu onder controle daarvoor ofzo.. als t goed is mag ie tot na de half 8 voeding hier blijven.

9. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sasjuh, gebruik jij een speciaal flesje? Zodat er geen verwarring ontstaat met de borst.

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Pooh ik zou je echt aanraden de breastflow fles te kopen. Niet in de winkel te verkrijgen, alleen via de lactatie kundige of via interneren. Bij deze fles moeten ze dezelfde zuigtechniek gebruiken als aan de borst. En door de dubbele speen geen krampjes meestal.
    Ik vind het echt een top fles!

11. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    @ Tazzie,ja dat heb ik ook en trap lopen gaat best goed,zolang ik rustig loop en het niet te vaak op een dag doe.

De eerste keer dacht ik o makkie en na een paar treden ging het bijna niet meer haha,kalm aan doen is het belangrijkste

12. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hip ( en sam)

Dat spul dat ik gebruik voor Norah is macrogol. Maar dit is pas voor baby's vanaf 6 maanden. Krampjes horen echt bij de eerste maanden omdat de darmen echt nog goed moeten ontwikkelen. De krampjes zijn bij Norah na 4 maanden over gegaan. Hier kun je verder weinig tegen doen. Norah heeft na die tijd last gekregen van obstipatie, en de macrogol helpt om de ontlasting dunner te maken.

Hier is het de afgelopen nachten weer bagger. Slechter dan het ooit geweest is. 3.00, 4.00 en 6.00. Om 3.00 een speen, om 4 uur een flesje en om 6.00 is ze echt wakker en helpt niets meer. Ze heeft geen honger maar ligt gewoon te gillen van plezier in bed. Wat moeten we er toch mee?
    Ik ben zo langzamerhand echt een beetje de wanhoop nabij... :( Ben zo oververmoeiend en dat in combinatie met werk.. Pff.. Ik ben nu ook weer ziek geworden, wrs door de lage weerstand.
    En ik kan gewoon niets bedenken waardoor dit nu weer komt. Ze heeft nooit echt super geslapen, maar dit spant toch echt de kroon...
    Ik zou zoo graag eens een paar nachten goed willen slapen. En het frustreert me zo ontzettend dat ik niet weet waar het aan ligt. Ik probeer haar overdag zo lang mogelijk wakker te houden, ze krijgt genoeg eten (zelfs teveel), papfles voor het slapen gaan, verduisteringsgordijnen...
    Iemand nog een idee, want ik zie het echt ff niet meer zitten zo:(

13. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @sasjuh: Mooi meid hoor!!

@sam: ahh wat sneu voor Dylana. Hoop dat het gauw beter gaat!

@menp: Hihi, leuk he al die spulletjes in elkaar zetten, staat zo gezellig al duurt het nog eventjes. Ook van de voorpret genieten!

@hip: dat valt dan weer mee van je baas.

@carly; wat fijn dat je een goede kraamweek gehad, is wel belangrijk. Hopelijk kan je nu rustig aan alles een beetje een plekje gaan geven, het is niet niets wat je hebt meegemaakt de laatste tijd!

@norah: wat moeilijk zeg heb niet veel tips voor je! Zouden het misschien tandjes kunnen zijn? Heeft ze overdag een ritme in slapen, of kan je haar overdag niet wat meer wakker houden en korter laten slapen zodat ze dat in de nacht doet? Hoe laat krijgt ze de laatste fles? Misschien een klein flesje voor je zelf naar bed gaat? Krijgt ze al een fruithap en groentehap op 1 dag? Hoeveel flessen geef je? Veel vragen maar zo krijg ik een beetje een idee van je ritme etc kan ik meedenken!

Nienke is zo aan het sabbelen op haar vingertjes, dat ze gewoon een beetje open liggen. En bij haar keel is het helemaal rood enzo, smet een beetje lijkt wel… Verder vind ze de fruithapjes heerlijk!! @andere mama’s: Vinden jullie het ook zo moeilijk hoe de kids aan te kleden? Nienke zweet gewoon een beetje, terwijl ze een romper met korte mouwen, shirt met lange mouwen en broekje aanheeft. Vind het wel lastig. Doe nu maar het broekje uit als ze in het slaapzakje ligt met dekentje erover. Gsa zo de was ophangen, Nienke had de hele boel weer onder gepoept!

14. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sasjuh, kreeg van de vlos evt advies medela calma maar uiteindelijk moet je toch over op een gewone fles. Die breastflow lijkt er veel op, En hoe verwarm je je melk pannetje, magnetron? Wil kolven dat mn vriend is een flesje kan geven en ik ook eens weg kan zonder rekening te houden met hoe lang ik weg ben.

15. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Even in het grote bed gelegen en lekker knuffelen met papa

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Lucas mag de nacht ook bij mij slapen... en gelijk krijgt meneer krampjes.. echt zooo zielig

17. carly81

carly81 Bekend lid

17 jan 2011
    725
    0
    16
    Tazzie wat fijn dat hij bij je mag slapen,wel zielig van de krampjes

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Carly wat een schatje is tess..

Vervelend zeg norah..

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ja best wel.. arme jongen.. hij ligt nu even op zn buikje bij papa op de buik..

20. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Tazzie en carly, fijn dat t zo goed gaat met de kleintjes

Deel Deze Pagina