Carly aah wat is ze lief! Taz hoe is het gegaan met de krampjes? pooh de medela calma speen heb ik ook, maar hier geen succes. Gaat veel te snel dus elin verslikt zich steeds en de helft van de melk gaat er langs.
Zo hier een slechte nacht denk dat we de osteopaat maar eens bellen om eerder langs te komen. @sasjuh, geloof dat t ook wel testen is wat werkt voor zo'n kleintje. Fijn dat elin t zo goed doet kan niet wachten tot t hier ook zo soepel loopt. Hoe warm je de melk trouwens op?
Taz, wat vervelend dat lucas last heeft van krampjes Carly.. Wat een schatje zeg! Pooh.. Een onrustige nacht? Wat doet sven dan? Alleen maar huilen of heeft hij ook bepaalde trekjes die je niet vertouwd? Wij moeten zo naar t cb. Heb een hele vragenlijst. Haha.. Las gister nog dat er ook eem 8 wekensprong is.. Mss heeft ze daar ook wel last van nu.. Vind het heel moeilijk om symptomen te linken aan iets... Overdag doet ze het nu niet echt goed.. Veel huilen enzo, maar sinds het weekend slaapt ze wel door tot half 7/7 uur.. Dat is dan wel weer fijn De rest reageer ik later op!
Pooh ik verwarm het gewoon in de magnetron. Hihi en zo soepel gaat het hier ook niet altijd hoor vannacht ook 2 uur met haar opgezeten omdat ze niet in bed wilde slapen. Sam succes met de prikjes. Ik moet vanmiddag voor het eerst naar het cb.
Krampjes waren over na een tijdje bij papa gelegen te hebben.. gelukkig.. wel,kwam,ie de voedingstijden wat vroeger dan ze hier aanhouden. Nu ligt ie weer leker te slapen. Alle flesjes leeggedronken. Sam en sasjuh succes met bij t cb. Pooh slechte nacht gehad. Hier ook niet veel geslapen. Merkte dat ik echt met elk geluidje van,lucas wakker werd..
Carly wat een leuke foto's van tess, mooi hoor dat donker haar. pooh hopelijk kun je eerder terecht bij de osteopaat. sam en sas veel succes op het cb tazzie hoe gaat het bij jullie? norah dat wist ik niet allemaal hahaha ik kon me alleen herinneren dat je norah iets gaf voor de opstipatie, helaas heeft sam er niks aan. wat ontzettend vervelend zeg dat ze s nachts zoveel wakker is..kan de ha of cb je niet helpen? en anders ook es de osteopaat proberen. saxia en suusje hoe is het bij julie? is erg stil vanaf jullie kant...er wordt toch niet stiekem een bruiloft of iets gepland tussen keano en iselin he!! over bruiloften gesproken anita hoe is het bij jouw? ben je al jurken gaan passen? Fijne dag allemaal. xx
]@norah: wat moeilijk zeg heb niet veel tips voor je! Zouden het misschien tandjes kunnen zijn? Heeft ze overdag een ritme in slapen, of kan je haar overdag niet wat meer wakker houden en korter laten slapen zodat ze dat in de nacht doet? Hoe laat krijgt ze de laatste fles? Misschien een klein flesje voor je zelf naar bed gaat? Krijgt ze al een fruithap en groentehap op 1 dag? Hoeveel flessen geef je? Veel vragen maar zo krijg ik een beetje een idee van je ritme etc kan ik meedenken! Jbg: Norah heeft 2 tandjes al, het lijkt er niet op dat er meer komen. Overdag heeft ze een goed ritme qua slapen. Ze slaapt wel veel, maar dat deed ze ook toen ze wel een tijd goed sliep. Langer wakker houden heb ik geprobeerd, maar ze geeft erg duidelijk aan als ze moe is en als ik dat te lang rek is het echt krijsen. Ze krijgt haar laatste fles voor ik naar bed ga, om 22.30. Dan drinkt ze meestal 180cc. Overdag inderdaad fruit en groente hap en door de fruithap gaat nog een eelt. granen. Lastig he?
Hip.. hoe gaat het nou met jou? Kan me voorstellen dat het niet fijn is dat je bij je buren hoort dat ze zwanger is! Mag je nu gelijk weer voor een volgende ronde gaan trouwens? Of moet je eerst weer wachten? Norah.. hoe is het vannacht gegaan? Werd ze weer wakker? Lijkt me erg vermoeiend! Hopelijk gaat het gauw weer over.. is het geen sprongetje ofzo? Nou Dylana heeft vanmorgen haar 1e prikjes gehad. Ze huilde wel eventjes op het moment dat het gezet werd, maar daarna was het gelukkig weer over. Ze ligt nu heerlijk te slapen. Ben benieuwd hoe ze er verder op reageert vandaag! Ze weegt nu 4970 gram en is 56 cm. Die vrouw zei dat ze misschien ook wel wat onrustig is na de fles en overdag omdat ze meer voeding wil hebben. Dus mogen nu 5 x 180 gaan geven. Vind het wel erg veel voor zo'n kleintje hoor! Maar goed, we gaan het wel proberen.. en als ze nog steeds onrustig is dan mogen we proberen om aan de nutramigen te gaan. Omdat het dan misschien wel koemelkallergie kon zijn.. aangezien mijn man toen hij baby was een allergie had voor kippeneiwit. We mochten daar nu ook wel mee beginnen, maar wil liever eerst kijken of ze misschien te weinig voeding krijgt, dat ze daarom zo onrustig is. Steeds van voeding overstappen lijkt me ook niet erg goed voor haar.
Samantha aah dappere Dylana! Hopelijk krijgt ze er niet teveel last van. 5x 180 cc is wel veel ja! Maar als ze het nodig heeft.. Iselin kreeg dit toch ook? Ik ga zo wandelen met een meisje van de Zwangerfit en haar dochtertje die 3 dgn jonger is als Elin. Gezellig! Elin slaapt overdag en 's avonds echt superweinig trouwens.. Gisteren ook in totaal maar een uur of 3 á 4 denk ik. Ze huilt dan niet steeds hoor, maar is gewoon klaar wakker. Vind het dan ook zielig om dr in bed te laten liggen. Hoe doen jullie dat? Nu is ze ook al weer wakker sinds de ochtendvoeding, ziet er ook niet moe uit.
Zooo ons meisje heeft een groeispurt gemaakt, gewoon 3615 gram vandaag! en 53,2 cm. Over haar onrust gehad en het moeilijke slapen en heb een Pacco doek gekregen om te proberen. Toen straks na de voeding haar daar voor het eerst ingelegd.. en ze is gewoon gaan slapen! Ben benieuwd hoe het verder gaat, maar proberen kan altijd!
Sas wat fijn dat elin is gaan slapen met die doek... en lekker gewandeld en elin goed gegroeid.. Sam knappe dylana zeg.. Ik ben thuis maar wat is het moeilijk om lucas achter te laten zeg.. ook al is hij in goede handen. Moet steeds aan hem denken. Hopelijk drinkt jhij komende voedingen al znflesjes leeg.. dan mag hij misschien morgen naar huis. Ben wel enorm onzeker hoe alles gaat als hij thuis komt.. maar zal vast goed komen met hulp van mn vlos en jullie tips.
@carly: Mooi kindje hoor! En wat een donkere haartjes! @norah: jeetje wat lastig zeg! Snap dat je het niet weet want naar het klinkt gaat alles wel zoals het zou moeten, op het slapen na. Moeilijk, ik ga er is over nadenken! @Sam: dan zal ze het wel nodig hebben en als ze niet meer wil geeft ze het wel aan! Fijn dat ze zo goed is gegroeid! @sasjuh: nienke ziet er ook nooit moe uit door die grote blauwe ogen, maar dat is ze dan wel. Wat doet Elin als je haar in bed legt? Gebruik je een speentje om haar in slaap te laten vallen? Ze is mooi gegroeid! @tazzie: Sterkte meid, lijkt me heel moeilijk om hem in het ziekenhuis te laten. Ik had er al moeite mee om haar naar de slaap(kraam)kamer te doen s nachts in het ziekenhuis, dus laat staan dat hij daar is. Ik ga voor je duimen dat hij snel thuis is en dan komt het allemaal goed hoor meid! Hoe is het geregeld met de kraamzorg? Hoe werkt dat nu jij thuis bent en hij daar is?
Dat hoor ik morgen van mn verloskundige hoe dat verder is.. anders eventueel extra kraamzorg aanvragen..
Even kort want ik heb weinig tijd. Hier is het ook bal! Keano heeft wel 12 keer per dag diarree, als het niet meer is. En enorme rode natte billen, pijnlijke luieruitslag. Elke luierverschoning krijsen wat zooo zielig is. Inmiddels ook wat verhoging. 's nachts hoor ik hem krijsen en als ik dan ga kijken slaapt hij gewoon . Hij is wel heel onrustig met de benen aan het trappelen en hoofd aan het bewegen. Ik stop dan de speen in zijn mondje en wacht tot hij rustig word. Dan slaapt hij weer door tot de ochtend. Ik hoop echt dat er tandjes doorkomen, anders zou ik ook niet weten wat er aan de hand is. Van de huisarts moet ik vrijdag terugbellen. Is het dan nog steeds zo erg met de diarree dan gaan ze een kweekje maken om een eventuele bacterie/ parasiet te ontdekken. Hapjes schiet ook ng niet echt op helaas. Flessen gaan nog steeds goed gelukkig. Hip, heel mooi het vruchtje begraven! Had ik ook gedaan. Hoe gaat het nu met je? Carly, wat een knapperd!
@Sasjuh; Wij hebben geen huisdieren. Mijn vriend is allergisch. Dus geen katten in de box, dat is dan wel weer fijn. En is het gelukt met het shoppen voor een slaapzakje? Lees dat je wel een pacco doek hebt gebruikt. Heeft ze daar lekker is geslapen en een tijd? En wat goed dat ze zo gegroeid is! @Tazzie; Wat fijn dat je Lucas zo dicht bij je hebt gehad gisteren! En al aan de bv. Lijkt mij ook erg rot om je mannetje dan achter te laten in het ziekenhuis. Hoop ddat hij goed drinkt en hij misschien morgen al naar huis mag! Mogen jullie wel bellen wanneer je wilt om te vragen hoe het gaat, of houden zij jullie op de hoogte? @Hip; Fijn dat je gezellig afspreekt met vriendinnen en dat jullie al gebbqt hebben, heerlijk. Ook goed dat je baas heeft gebeld om te vragen hoe het met je gaat. Natuurlijk ben je nog verdietig en dat mag ook echt wel! Niet wegstoppen, maar verwerken. Wel erg vervelend dat die buurvrouw dan net over zwanger zijn moet praten. Gelukkig is het bloeden bijna gestopt. Mijn ouders hebben gewoon een huisje op een park gehiird voor een weekje en wij zijn er het weekend geweest. Het is trouwens wel de bedoeling dat ik hier foto's ga plaatsen hoor van het kamertje. Het zit al in ons hoofd. @Carly; Ik begrijpd dat het dubbel voelt. Afscheid nemen en een nieuw leven verwelkomen. Neem er goed de tijd voor. Rustig aan! En wat een mooi meisje en klein in zo'n groot bed! @Norah; Wat rot dat Norah ineens zo slecht slaapt! Snap dat je het dan even niet meer weet. Ik weet helaas ook nog niet wat je daar mee kunt. Gelukkig gilt ze van plezier en niet van pijn ofzo... @JBG; Wij zijn zeker al aan het genieten....wel jammer dat alles nog zo leeg is, haha. Wat lmooi dat Nienke de fruithapjes zo lekker vindt. Wat te doen met open vingertjes door het sabbelen....iets anders geven waar ze op kan/mag sabbelen? Lastig wat je aan moet doen met zulk weer, dat vind ik voor mezelf al lastig. @ Samantha; Hopen dat het helpt om Dylana meer voeding te geven. Want het is fijn als ze 's nachts zo lekker slaapt maar een huilend meisje overdag is ook niet fijn. @Suusje; Wat naar dat Keano zo aan de diarree is. Hopelijk snel over! Gelukkig gaan de flessen wel goed. Sterkte! Hebben jullie eigenlijk allemaal een dekentje met lakentje of zo'n speciale duodeken met dekbedovertrek?? Wij hadden gisteravond de eerste cursusavond. Er waren nu nog 3 andere stellen en volgende week is er nog 1 bij (die waren op vakantie nu). Wel gezellige mensen. Het is bij iemand thuis. we krijgen informatie over de groei en ontwikkeling van de baby en ons lichaam, over houdingen en ademhaling en we doen ook oefeningen. De 3 andere stellen krijgen ook een jongetje, wel grappig. Welterusten alvast!
JBG 22-03-2012: naar CB; 3e keer prikjes Saxia 23-03-2012: laatste keer haptonomische zwangerschapsbegeleiding Samantha1 27-03-2012: cb, 1e prikjes Sasjuh83 27-03-2012: 1e afspraak cb MenP2010 29-03-2012: 16.15h controle vk + 17h rondleiding kdv Sasjuh83 03-04-2012: nacontrole verloskundige Samantha1 04-04-2012: 2e keer osteopaat Saxia 17-04-2012: cb, 2e keer prikjes MenP2010 begin mei 2012: Extra echo ivm niertjes Anita1985 (26 jaar, 1e kindje) Hip1983 (28 jaar, 1e kindje) Zwanger: Tazzie (31 jaar, 6e ronde, 1e kindje) uitgerekend 17 april Winnietje (25 jaar, 2de kindje) uitgerekend 22 april rose83 (28 jaar, 1e kindje) uitgerekend 07 mei MenP2010 (28 jaar, 1e kindje) Uitgerekend 24 juni Bevallen! Patriesjuh (26 jaar, 3e ronde, 2e & 3e kindje) uitgerekend 2 november --> bevallen op 1 augustus 2011, 2 jongens! Suusje1979 (32 jaar, 1e ronde, 1e kindje) uitgerekend 7 oktober--> bevallen op 20 september 2011, een jongen! Norah12 (22 jaar, 2e ronde, 1e kindje) uitgerekend 21 sept --> bevallen op 23 september 2011, een meisje! Suuszwanger (34 jaar, 2e ronde, 2e kindje) uitgerekend 10 oktober--> bevallen op 12 oktober 2011, een meisje! JBG (26 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 26 november --> bevallen op 21 november 2011, een meisje! Troetjuh (27 jaar, 4e ronde, 1e kindje) uitgerekend 05 december --> bevallen op 28 november 2011, een jongen! Saxia (34 jaar, 5e ronde, 1e kindje) uitgerekend 8 januari--> bevallen op 13 januari 2012, een meisje! Samantha1 (25 jaar,5e ronde,1e kindje) uitgerekend 25 januari --> bevallen op 03 februari 2012, een meisje! Sasjuh83 (28 jaar, 3e ronde, 1e kindje) uitgerekend 5 maart --> bevallen op 20 februari 2012, een meisje! Pooh: Bevallen 6 maart 2012 van een jongen uitgerekend op 15 maart 2012 Carly81(30 jaar,9e ronde,1e kindje) uitgerekend 6 april 2012,bevallen op 16 maart 2012,een meisje! We hebben alle dagen kdv rond (of had ik dat al gezegd...???). Dus de woensdag, donderdag en vrijdag. Ik kan misschien nog wat met mijn uren doen op mijn werk, zodat ik op vrijdag om 13h ons mannetje op kan halen. Dat is toch weer een halve dag minder kdv.
We mogen altijd bellen. Had net ook gebeld en hij had zn flesje weer leeggedronken.. knapperd... zal vannacht nog wel x bellen hoe t dan gaat..
Zo wat een dagje, vanochtend kon ik niet meer stoppen met huilen van de moeheid dus vriend besloot thuis te blijven. Heb de osteopaat niet meer gebeld maar het telefonisch spreekuur van het cb en we hebben wat dingen besproken en kijk t 2 dagen aan en dan naar de huisarts ze denken er aan dat ie veel last van maagzuur heeft. Vanacht heeft ie vanaf ongeveer 3 uur constant liggen kreunen in zn slaap en je hoort m ook veel slikken dat zn maag dus opkomt waarschijnlijk echt zo zielig. En zo aan t overstrekken hierdoor. Hoop dat als dat t is en we donderdag naar de docter gaan t snel over is. Sasjuh, super dat elin zo hard gegroeid is. Tazzie, moeilijk zonder lucas thuis maar hij heeft goed gedronken das fijn om te horen. Suusje, wat sneu voor keano hoop dat zn tandje er dan snel is.
Suusje.. Wat vervelend zeg voor keano dat hij zo last heeft van de diarree! Ook voor jou.. Want het is vast erg vermoeiend! Menp.. Leuk dat de cursus met aardige mensen is! Sasjuh.. Elin doet t dus heel goed, want ze groeit mooi. Tazzie.. Lijkt me erg moeilijk om je kindje zo te moeten achterlaten! Hopelijk mag hij morgen naar huis! Pooh.. Klinkt dan als reflux.. Daar kunnen ze echt veel ladt van hebbem. Dylana heeft het ook, maar door de medicijnen heeft ze er gelukkig een stuk minder last van. Is het vaak 2 uur na de voeding dat het begint?zo snru voor die kleintjes dat ze zon pijn hebben!
Samantha, t is vrij snel na zn voeding al, en valt dat onder reflux dan hij spuugt niet veel en ook niet iedere x Menp, dekentje+ laken. Mn schoonmoeder had een dekbedje voor in t wiegje gemaakt. Maar houd niet goed warm.