stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    @troet: ik was vanaf het begin af aan met gewoon wasmiddel, Ariel

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    geef voornamelijk kunstvoeding. kolven gaat niet best op t moment.. :( en zou m eigenlijk niet aanleggen maar doe dit in overleg met de kraam dan nu maar wel.. om daarna nog fles te geven.. (op zn gewone tijd) maar ja hij hapt niet makkelijk aan..

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Taz ik vind het jammer dat jullie eigenlijk zo weinig begeleiding bij de bv hebben gehad in het zh.
    Slaapt lucas goed thuis?

4. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    ik gebruik ook gewoon normale wasmiddel.

taz, doe gewoon wat jouw gevoel zegt. Ik maak soms ook wel eens een klein flesje extra hoor. Dan maar iets meer op een dag dan wat ze mag hebben. Hoe doet lucas het verder thuis?

5. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sasjuh ja ik baaler ookbest van dat t niet zo goed begeleid is.s. maar een van mn vlos is ook lactatiekundige en de assistente daar ook. Straks komt een van de andere vlos en zal met die eens overleggen of gerrie me kanhelpen.. wil t eigenlijk nogniet opgeven maar vind t best pittig. Zeker als ik er vanaf maandag alleen voor sta overdag...

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Lucas doet t verder wel goed
    Was van eergister op giister alweer 60 gram zwaarder. Alleen wel last van darmkrampjes.. heb infacol in huis. Geven jullie (degene die tgebruiken dan) t bij de voeding?
    Lieten jullie ze met kunstvoeding de eerste tijd zelf komen? Of ook een schema? Heb m vannacht zelf laten komen. Zodra hij begon te miemelen geluidjes maken en smakken heb ik de fles klaargemaakt en m verschoond en fles gegeven. Dan komt ie ongeveer op de 3.5 uur uit dat ienieuwe fles krijgt. Tot nu toe dan. Net zijn ze langsgeweest voor de gehoortest. Die was goed.

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Sam hoeveel doe jij dan in t extra flesje?

Lucas krijgt nu 70 per x (7 flessen)

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Om de 3,5 uur lijkt me prima!
    Elin zat toen nog op 10 a 12 voedingen haha, soms om het uur of om de 2 uur.
    Het is ook pittig in het begin, en de 1e dgn zonder kraamhulp en Rick weer aan het werk vond ik ook helemaal niet leuk. Maar zoals iedereen zegt, het went heel snel. Ik kan er nu allemaal veel ontspannender mee omgaan, en doe gewoon mn ding en Elin tussendoor.

Net lekker naar de stad geweest en nog even op het werk langs geweest kletsen. Heb een magnetronsterilisator gekocht voor de kolf spullen en de fles.

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Maar dat was omdat jij echt alleen de borst gaf toch? Zoveel voedingen? In t ziekenhuis kreeg lucas eerst 8 enlater 7 voedingen. Ze hadden de nachtvoeding vanhalf 2 weggelaten. Maar je moest m vaak ook wel wakker maken met die voedingen om de 3 uur.. nu heeftie afgelopen nacht om 2 uur gehad.. en toen om half 6 weer. Hij begon wat na 5en langzaam wakker te worden..
    Net was ie om half 12 aan t huilen. Schone luier gegeven, speen erinenhij is op mn arm weer in slaap gevallen. Zo om half 1 mag ie weer flesje (dan zit er weer 3.5 uur tussen. Of als ie blijft slapen wachten tot 1 uur?

10. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Ik zou lekker wachten tot hij zelf wakker word tazzie:D

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Dan doe ik dat :D. Althans om 1 uur maak ik m dan wel wakker.. dan zit er 4 uur tussen..als ie dannog slaapt tenminste. Nu ligt ie nog wel prinsheerlijk op mn arm te pitten :D

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ja dat was idd met bv. Maar mij is ook geleerd door de lactatiekundige en kraamhulp dat voor het slagen van bv het ook zeer belangrijk is om de 1e dgn echt wel elke 2 uur aan te leggen, zo komt het het beste op gang.
    Lekker dat Lucas zo fijn bij je slaapt!

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Hoi allemaal,

Ik heb vanmorgen controle gehad in het zkh en mijn bm was schoon gelukkig.
    Recht begon er alweer een follikel te groeien dus ik gok dat ik over zo'n 3 weken weer ongi word.
    dan kan ik weer bellen voor follikelmeting en gaan we verder.
    dus ik denk nog 4 a 5 weken en dan weer iui.
    klinkt lang, zeker voordat ik kan testen dat duurt dus nog zo'n 7 weken.
    hopelijk vliegt de tijd.

14. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Taz.. Als ik nog een klein flesje maakt, dan krijgt ze vaak 60 water en 2 schepjes.

Pff wij vanmorgen naar de ka met dylana. Was ze er niet.. En ze heeft ook niet even ons afgebeld ofzo. Dus nu moeten we maandag weer met haar naar het ziejenhuis. Ze krijstte net weer alles bij elkaar en toen liet ze een hele dikke scheet en was ze weer stil. Ze heeft er echt veel last van om een scheet te laten blijkbaar..

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hip.. Dat zullen 7 lange weken zijn denk ik ja. Proveer maar lekker veel afleiding te zoeken! Fijn dat je bm schoon is..

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hip fijn dat je bm schoon is. Wel 7 lange weken voor de boeg.

Sam balen datde arts er niet was. Slordig datze niet afgebeld hebben..

60 water en 2 schepjes is 65 voeding toch ongeveer ? Tenminste dat zei de kraam hier. Dat kreeg lucas eergister en gister iig. Sinds gistermiddag 70. Dan moest ik 90 water en 3 schepjes maken.(dat zou dan 100 zijn?) 70 eruit voor de fles en de rest kon ik gebruike voor de volgende voedingen. Mits bewaard in de koelkast en niet langer als 24 uur..

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ja dat klopt wel geloof ik Taz.
    Ik geef Elin 90+3 schepjes en dat gaat helemaal op. Voor de nacht doe ik 120+4.

Hier het besluit gisteren genomen te stoppen met bv trouwens. Heb afgelopen week steeds gekolfd en dat in de fles gegeven en ze is dan veel meer tevreden dan na een voeding aan de borst. Ze trekt steeds gefrustreerd aan mn tepels en haha dat is dus niet prettig. Heb de afgelopen nachten alleen 's nachts nog live aan de borst gevoed omdat ik geen puf heb voor kolven 's nachts. Maar moet dan na de nachtvoeding steeds ook nog een flesje maken omdat ze niet tevreden is. Dit is dus dubbel werk en ben er gewoon klaar mee. Heb nog behoorlijk wat bv in de vriezer en ben natuurlijk niet zo 1, 2, 3 gestopt dus de 2 maanden maken we sowieso vol.

O en ik ben heerlijk aan het shoppen op marktplaats haha! Heb net zulke gave kleertjes binnengekregen, van Z8. Kennen jullie dat? Geweldig merk!

Ik heb als ik helemaal klaar ben met de bv dus nog een borstkolf te koop.. weet niet of iemand hier interesse heeft? Anders gaat ie op mp.
    Een dubbel elektrische, de Freestyle van Medela.

18. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Sasjuh, leuk he shoppen op marktplaats:) En z8 ken ik ja, erg leuk! Gelukkig shoppen we beide in een andere maat haha anders gaan wij straks elkaar nog overbieden. Vooral erg leuk dat je dan de hele tijd pakketjes in je brievenbus heb :)
    Hoop dat Elin ook goed gaat groeien op de FV. Fijn dat je iig dit hebt kunnen geven!

Hip, heftig hoor, 7 weken.

Taz, heerlijk he zo'n baby dat in je armen ligt te slapen. Geniet er maar veel van want met 6 mnd doen ze het helaas niet meer:)

19. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hier nog wel hoor :D

20. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844