stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door hip1983, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Pooh.. Dylana huilt overdag heel veel..en af en toe is het echt krijsen. Dit kan veel oorzaken hebben en ze kunnen niet zomaar zeggen wat het is..daarvoor willen ze haar goed kunnen observeren. En omdat de ene dag beter gaat dan de andere zal ze toch een week moeten blijven,zodat ze een goed beeld ervan hebben.

Ben benieuwd wat ze tegen jullie zeggen morgen in het zkh.

Rose..wat vervelend dat je je weer zo slecht voelt :(

2. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Anita, fijn dat de voorbereidingen goed gaan en dat je DE jurk al hebt gevonden. Deze week je nod! Ik ga voor je duimen.

Rose, shit dat je je zo slecht voelt!

Sam, wanneer moet Dylana naar het ziekenhuis? Wat heftig joh. Misschien kun je zelf dan ook ff bijslapen en bijtanken. Of slaap je ook in het ziekenhuis?

Hoi Saxia!

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Suusje.. Morgenochtend 9 uur moet ze er zijn. Wij mogen er niet slapen, dus kunnen idd wel ff bijtanken. Mogen overdag ook maar 2 x heen. Weet niet hoe lang.. Zullen we morgen wel horen denk ik.

4. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sam, succes vanochtend met dylana wegbrengen.

5. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suusje hoi terug! Ik las iets over een bruiloft tussen onze kids. Hihihi.

Sam wat is dat voor onzin dat je maar twee keer per dag op bezoek mag bij je baby. Onacceptabel wat mij betreft. Ik zou daar mooi blijven en desnoods een luchtbed meenemen. Je meisje heeft je toch nodig? Ze gaat daar niet heen voor zweetvoeten. Veel sterkte want is niet niks.

Sasjuh wat en geweldige foto! Wat een mooi poppetje hebben jullie toch. Hier ook werken met 2 maten. Lange benen en korter bovenlijfje. Alhoewel, ze heeft korte dikke armpjes dus dan past het ook niet altijd meer. En haar hoofd groeit, want daarom kan ze bepaalde maten shirtjes ook niet meer aan.

Rose vervelend dat de klachten weer gaan toenemen. Dan ook maar wat eerder bevallen. Je bent al bijna bij week 37. In het allerergste geval nog 7 weken. Het wordt overzichtelijk. Qua luieremmer hebben wij een heel goedkope. We gebruiken hem niet veel. Zat in een set met onder andere badspullen.

Pooh wanneer kan jij terecht bij de kinderarts?

Wij gaan straks even langs op mijn werk om geboortesnoepjes te trakteren en te showen. Ben ik ook weer even in het pand geweest zodat het over 2 weken net even makkelijker gaat.
    De papa dag van gisteren is onrustig verlopen. Dametje zit niet helemaal lekker in haar vel. Heeft ook behoefte aan meer voeding. Vandaag de eerste fles ook maar opgehoogd. Ze ging meteen weer slapen. Wie van de kindjes had ook al weer een tand? Was dat Norah of Nienke? Iselin zit de hele tijd met haar tong linksonder te "voelen" in haar mond. Ze kwijlt ook meer en blaast "bellen". Als ik in haar mondje kijk dan lijkt het wat witter op die plek. Zou dat een begin kunnen zijn? Mag van mij nog wel even wachten. Ik zal het ook even vragen op het cb over 2 weken.

6. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sasjuh, wat voor kolf heb je en voor hoeveel doe je m weg ben in dubio of ik meer ga kolven en met een handkolf is dat nogal wat werk

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Pooh je hebt een pb wbt de kolf!
    Samantha zo dat is nogal wat, je meisje een week in het ziekenhuis achterlaten! Vind het eerlijk gezegd erg raar dat jullie daar niet mogen slapen en maximaal 2 x op een dag langs mogen komen.. Zoals Saxia al zei zou dat voor mij niet acceptabel zijn. Hoe zou dat bijv gaan als je borstvoeding geeft? Vind het echt raar dat ze zo'n kleintje ineens een week bij de moeder weghalen. Het is voor een goed doel, tuurlijk, en ik hoop voor jullie dat er iets uitkomt!
    Saxia dan zou Iselin vroeg zijn met een tandje, maar kan prima natuurlijk! Jammer dat de papadag niet echt een succes was. En jij ook 2 maatjes dus! Hier vandaag helemaal grappig; ze heeft op dit moment een shirtje maat 44 aan en een broekje maat 62.. Hoezo er zit verschil in merken/winkels!

Ik heb vanmiddag de nacontrole bij de verloskundige. Vind het (en klinkt vast stom) best een emotioneel moment haha. Dan heb ik echt het gevoel dat deze zwangerschap e.d. afgesloten is. Ga de bezoekjes ook echt missen, vond het altijd zooo leuk daar!
    Vanavond gaan we fotoos van Elin en ons 2 laten maken door een fotograaf :) Gaan naar de studio toe, leek ons mooier dan thuis. Hopelijk wil ze een beetje meewerken!

8. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Nou.. we zijn weer thuis.. zonder Dylana. Bah Bah Bah..wat een klotegevoel zeg. Gelukkig lachte ze wel toen we naar huis gingen.
    Heb bijna de hele nacht niet geslapen.. zo druk in mijn hoofd en bang over wat er gaat gebeuren, terwijl ze haar alleen maar gaan observeren de eerste dagen.

Saxia, de reden dat wij maar 2 x per dag heen mogen is omdat ze haar goed willen kunnen observeren. Als wij de hele dag erbij zijn of snachts bijvoorbeeld, dan ben je toch geneigd om haar gelijk op te pakken zodra ze begint te huilen. En zo is het voor hun moeilijker om haar gedrag te bekijken. Als we willen mogen we haar wel zelf in badje doen enzo hoor..en mogen gelukkig 24/7 altijd bellen. Maar toch.. mn moederhart brak echt toen ik de deur uitliep. Ligt ze daar..zo klein.. op zo'n grote kamer :( Vanavond gauw weer naar haar toe..en voor nu, het huis schoonmaken ;) Haha..dat is mijn afleiding.. wat zal het huis weer blinken zeg..

9. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Zit Iselin niet in een sprongetje ofzo Saxia? Dat is toch vaak rond de 11/12 weken?

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hoi Dames
    sorry ik verwaarloos jullie een beetje en kan ook weinig onthouden.. :(

Sam sterkte met Dylana in het ziekenhuis.. niet fijn :( maar hopelijk vinden ze snel wat het is en kan ze weer mee naar huis..

Sasjuh mooie foto van jullie 2!

Saxia hoi.. fijn dat alles goed gaat bij jullie. jammer dat de papadag niet zo goed is verlopen

rose wat rot dat de klachten weer toenemen..

Anita fijn dat je DE jurk al hebt gevonden..

pooh succes vandaag.

Zo lucas heeft een beetje een regeldag geloof ik..
    Vanmorgen om half 7 flesje gehad.. daarna niet willen slapen en beetje jengelen.. op gegeven moment echt huilen.. aan de borst gelegd.. paar slokjes.. eventjes stil en weer huilen.. weer paar slokjes en weer huilen pff.. heb om 9 uur maar een flesje extra klaar gemaakt.. die ging helemaal op.. nu maar wachten tot ie zo weer komt denk ik maar.. en zo in badje doen.
    couv afdeling heeft net nog gebeld hoe het met hem ging..

11. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Nou vanochtend bij de kinderarts geweest en aan de Zantac drank 2x 1 ml per dag hoop dat het helpt want hij begint steeds meer stralen te spugen. Hij weegt vandaag 5,17 kilo en is al 59,5 cm dus goed gegroeid iig. over 2 weken weer terug ben benieuwd wat ze dan zeggen.

12. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Pooh.. Ik vind het qua zijn gewicht wel weinig zantac. Dylana woog 4,5 kg en mocht toen ophogen naar 1.3 ml per keer. Alleen daardoor kreeg zij heel erg last van haar darmen.. tenminste, wij denken dat het daardoor komt. Zijn nu even met de zantac gestopt op advies van de kinderarts.

Kun je niet meer johannesbroodpitmeel geven dan?zodat er minder omhoog komt? Die zantac zorgt er volgens mij meer voor dat de slokdarm minder geirriteerd is, dus dat ze daar niet zoveel last van hebben..

Maar goed, ik hoop in ieder geval dat het voor Sven werkt! Het is zo zielig.. zo'n klein mannetje die zoveel last heeft. En dat spugen vond ik in het begin echt eng.. komt het er bij Sven ook echt in bogen uit? Sterkte meissie!

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    pooh ik hoop ook dat het voor sven helpt.. en dat het spugen minder wordt..fijn dat ie wel goed gegroeid is..

Sam wat naar he je kleintje zo achter te moeten laten en zonder haar nar huis te moeten..
    wel fijn dat je 24/7 mag bellen hoe het gaat..

Sas hoe was de afsluiting bij de vlos?
    en leuk vanavond foto's maken!!

Nou lucas heeft na zn flesje extra van 9 uur geslapen tot 12 uur.. toen in badje gedaan en om half 1 flesje gegeven.. Daarna ben ik samen met hem op mn buik op de bank in slaap gevallen.. om half 3 begon meneer weer te jengelen dus kwart voor 3 maar weer flesje gegeven..
    Hij ligt nu in de kinderwagen protesterende geluidjes te maken.. Doe ik t zo wel goed?? met die flesjes? Morgen komt t CB langs dus dan vraag ik t daar ook wel aan..

14. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tazzie hoeveel krijgt hij dan per keer en hoe vaak qua flesjes? Doe je ook nog bv daarnaast? Hoe zwaar is Lucas?

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Tazzie.. ja hoor, zo doe je het goed :) Als er maar minimaal 2 uur tussen een voeding zit en je moet gewoon kijken dat je niet boven 1 liter per dag uitkomt. Je kunt zijn gewicht x 150 doen..dat is het minimale wat ze mogen hebben op een dag of zijn gewicht x 180..dat is eigenlijk het maximale op een dag.

Voel je je nog erg onzeker? Zo komt het een beetje over.. herken mezelf er wel in namelijk :) Gewoon ff bij aan het cb vragen hoor!

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    voel me inderdaad erg onzeker :(

Lucas krijgt nu 7 flesjes van 70 cc op een dag. al heb ik die van kwart voor 3 80 gedaan.. (ging ook helemaal op trouwens)
    ik weet niet precies hoe zwaar lucas nu is.. donderdag was hij 3040 gram (nog 100 onder zn geboortegewicht) Denk dat hij daar nu wel overheen zit.

bv krijgt hij alleen in een flesje.(afgewisseld met kv omdat ik nog lang niet genoeg kolf). ik leg hem wel af en toe aan maar heb niet t idee dat hij erg veel binnen krijgt daarvan. (hij laat snel los :( maar lactatiekundige zegt probeer t maar gewoon, al is t alleen maar voor t gevoel en t knuffelen ) Vind t zo moeilijk :( (en al dat gezeik met sm maakt me ook onzeker :( en ze komen ook nog eens vanavond hiep hoi :( (al geeft de couvafdeling mij gelijk dat ik ze neit eerder heb laten komen toen ik t ze vandaag aan de telefoon vertelde)

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Samantha sterkte deze week!

Taz volg je gevoel! Onzeker zijn is heus normaal, en verkeerd kan je het niet gauw doen.

Elin krijgt 6 flessen per dag, 5x 120+4 en 1x 150+5.
    Van het cb mag ze tussen de 90 en 120 cc per fles... nou echt niet dat ze daar genoeg aan heeft, dus geef gewoon wat meer hoor.

Nacontrole vk was superleuk! Stagiaire die ook bij de bevalling was was er ook en ze vertelde dat Elin de 1e baby was die ze ter wereld had geholpen, wel erg speciaal! Ze wilde ook graag met haar op de foto haha.
    Voel me gewoon nu alleen zo raar.. het zwanger zijn en de bevalling missen zit echt gewoon zo diep. Heb het er met de vk ook over gehad, dat ik er zo naar verlang weer zwanger te zijn. Ze gaf aan in ieder geval 3 maanden te wachten en dan te kijken hoe mijn gevoel dan is.
    Ik vond het hele bevallingsgebeuren gewoon zo mooi, had ik dit maar eerder geweten.. wat was ik graag verloskundige of partus kraamhulp geworden!

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    sas fijn dat de nacontrole zo leuk was. en die stagiaire zo enthousiast..
    (ik heb dat nog totaal niet dat ik dat mis het zwanger zijn :) en de bevalling al helemaal niet)

ik ga anders maar gewoon ophogen naar 80 en kijken wat ie ervan leegdrinkt. (wel lastig want soms krijg je de 70 er bijna niet in omdat hij dan in slaap valt.. dat is het nadeel dat hij prematuur is en dan even opnieuw verschonen/wakker maken helpt neit altijd..)

wel gek eigenlijk als ie nog niet geboren was zou hij morgen geboren worden.. dat geeft wel een gek gevoel..

19. Pooh

Pooh Fanatiek lid

30 nov 2010
    1.028
    0
    0
    Zeeland
    Sam, t is niet alleen naar gewicht ook naar leeftijd hij is nog geen maand, weet niet meer wanneer dylana er mee begon.
    Mag je t johabbesbroodpitmeel ook in combinatie met zantac gebruiken? Nu geef ik nog bv dus geven t meel aangemaakt met water met een lepeltje en dan pink in zn mond dat ie t weg kan slikken. Dachten te stoppen nu we zantac hebben maar dan spuugt ie echt stralen.

En hoe is de 1e dag verlopen met dylana, kon je t een beetje aan ? Lijkt me echt moeilijk.

20. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Pooh.. ja hoor dat mag je gewoon met de johannesbroodpitmeel gebruiken. Wij hebben nu de comfort voeding..die is speciaal ook tegen spugen en daar zit het johannesbroodpitmeel al in. En hebben al die tijd ook de zantac erbij gehad. Dylana was 3 weekjes toen we met de zantac begonnen volgens mij.

Mocht het alleen maar erger worden met het spugen dan zou je de kinderarts gewoon ff op moeten bellen. Ben je nu gestopt dan met de johannesbroodpitmeel?

Tazzie.. Kan het niet zijn dat Lucas gewoon erg hongerig is en dat hij niet genoeg heeft aan die 70? Dat hij daarom zo snel weer komt voor voeding? Ik zou het idd gewoon proberen met 80.. als hij het op komt dan is dat alleen maar mooi..wanneer hij dan een keer wat laat staan dan is dat ook niet erg ja. Gewoon een beetje dingen uitproberen. Doen wat jouw gevoel je zegt. Dus je schoonmoeder is nog steeds vervelend aan het doen? Jakkes.. dat werkt idd ook niet echt mee dan. Als je een keer je verhaal kwijt wilt ofzo, omdat je ergens onzeker over bent dan kun je altijd hier je verhaal plaatsen. en anders pb je me maar hoor ;)

Sasjuh.. fijn dat het zo goed is afgesloten. En erg speciaal idd dat Elin de eerste baby is die zij ter wereld heeft geholpen. Denk je dat als jouw gevoel over 3 maanden nog zo is dat jullie dan weer gaan proberen voor een 2e? In de kamer naast Dylana ligt ook een pasgeboren baby.. woow zo lief hihi..

Wij zijn vanavond nog weer bij haar geweest. Ze was de hele middag erg onrustig geweest..veel huilen en toen we aan kwamen lopen hoorden we haar ook al huilen en kwamen de kamer binnen en daar was niemand.. lag mijn meisje daar helemaal alleen keihard te huilen :( Ze was helemaal bezweet.. heb haar gauw opgepakt en lekker geknuffeld en toen is ze heerlijk bij mij in de armen in slaap gevallen :) Daarna nog een flesje gegeven en nog gebrabbeld :D En toen viel ze gelukkig weer in slaap in haar bedje. Toen zijn wij ook weg gegaan..zodat ze niet teveel prikkels krijgt en lekker haar rust kan nemen. Hopen dat ze vanavond en vannacht wat doorslaapt.

Wel vervelend.. wij gebruiken friso comfort en maken dat altijd aan met gekookt water en dat laten we dan afkoelen..dan is de voeding iets dikker, doordat er johannesbroodpitmeel in zit. En dan doet Dylana normaal ook wel 15 - 20 min over een fles. Maar zij gingen het gewoon klaarmaken in de magnetron.. resultaat, dunne melk! en madame had de fles in 7 minuten leeg!! Dus na de fles zo huilen, want ja haar zuigbehoefte was natuurlijk nog helemaal niet voldaan en ze ging ook gelijk spugen, wat ze al een tijdje niet meer had gedaan door deze voeding. Heb er gelijk wat van gezegd tegen de verpleging dat ze het echt ff anders klaar moeten maken.

Verder ging de dag gelukkig wel snel om. Vanmiddag ff lekker in bad gelegen en in huis wat dingetjes gedaan.. Moet toch wat bezig zijn, zodat ik er niet teveel bij stil sta.

Morgenochtend 10 uur gesprek met de kinderfysio en om 12 uur met de maatschappelijk werkster. Kan niet wachten om weer naar onze kleine meid toe te gaan. Hopen dat ik vannacht wat kan slapen.

Sasjuh.. hoe zijn de foto's geworden trouwens?

Deel Deze Pagina