Sam, we dachten te stoppen met johannesbroodpitmeel maar dan spuugt ie erg veel. Dus maar weer begonnen. Wat zeiden ze in t zkhs over dat ze er alleen lag en aan t huilen was? Bedoel daarvoor us ze er moeten ze ook wel opletten.
Pooh.. ze zei dat ze om half 6 was wezen kijken, maar dat er toen een ander kindje voeding moest hebben, dus moest ze daar ff heen. Wij waren er om 6 uur, dus heeft ze bijna een half uur liggen huilen denk ik. Ze klonk er ook schor van
@sam wat lijkt me dat moeilijk, als je daar aankomt en je hoort je meisje huilen. Als je er veel last van krijg er wel wat zeggen hoor! @sasjuh, je bent nooit te oud om je om te scholen, weet dat! @saxia bedankt voor het antwoord van de luieremmer. Wat gebruiken de anderen??? @tazz wel handig he zo'n forum waar je al je vragen kwijt kunt. Kan me goed voorstellen dat je je soms onzeker voelt. Maar heb vertrouwen in jezelf! het klinkt in ieder geval erg goed wat je doet. @pooh jullie zijn er ook maar druk mee. Tja je probeert van alles en als dat geen echt liefde is! Vandaag de overige kleertjes strijken en in de kast leggen. Ook een aardig klus maar ziet er wel leuk uit al die kleine kleertjes.
Luieremmer; we hebben gewoon een simpele, met deksel. Zat bij de badset geloof ik. Maar poepluiers gooi ik altijd meteen in de container, de luieremmer staat op Elin haar kamer en vindt het zielig als ze in de stank moet liggen Rose je hebt gelijk hoor, wat omscholen betreft. Weet alleen niet of het nu wel zo'n handige timing is, tijdstechnisch en financieel gezien. Maar ben er idd wel naar aan het kijken geweest, kraamverzorgende kun je ook deeltijd en zelfs als thuisstudie doen dus wie weet... Lijkt me zo mooi! Leuk he, dat wassen en strijken! Ik moet alleen toegeven.. ik heb alleen de kleertjes gestreken voor de geboorte, nu strijk ik niets meer haha. Samantha vind het best vreemd dat ze haar daar dan gewoon alleen laten huilen.. dat is toch niet te bevatten voor zo'n kleintje! Lastige situatie hoor.. Succes met je dagen doorkomen! Waarom hebben jullie eigenlijk gesprek met een maatschappelijk werkster dan? Tazzie hoe is het gegaan vannacht? Werkt het ophogen van de flesjes? Fotoshoot was supergaaf! Elin was klaarwakker en lag met grote ogen van dr af te kijken, heel mooi dus. En ja hoor.. ze moest bloot (zonder luier ook) bij papa op 1 arm liggen, en toen ging ze plassen Lag ook nog zo'n soort schapenvel onder, waar ze ook op had gelegen voor fotoos, dus die was ook nat Krijg vandaag de link met fotoos, kan er dan 10 uitzoeken en die krijg ik volgende week op cdrom. Kan niet wachten! En schijnbaar heeft de fotoshoot ons meisje zo vermoeid want... om half 10 de laatste fles gegeven en heb haar om kwart voor 7 vanmorgen wakker gemaakt!! De 1e nacht doorslapen sinds een hele tijd, heerlijk hoor!
Luieremmer=grote kliko Ik gooi poepluiers gelijk uit het raam om ze vervolgens in de kliko te gooien.
Rose, wij hebben geen luieremmer we hebben een prullenbakje en zn bad vullen we in de badkamer of met tummytub. En moet ff huilen van je opmerkingen, want maak me alleen maar zorgen en t voelt alsof ik faal.
Pooh hoezo zou je falen?? Je doet er alles aan om Sven het zo makkelijk mogelijk te maken en zo min mogelijk pijn te hebben, dat kan ik geen falen noemen. Je bent een doorzetter, echt waar!
Pooh je faalt absoluut niet!! (al herken ik je gevoel wel hoor ) Je houdt gewoon van je mannetje en wil alles voor hem doen zodat ie geen pijn of honger heeft.. Sasjuh gaaf ben benieuwd naar de foto's! Sam wat sneu dat Dylana zo heeft liggen huilen.. maar helaas gaat dat zo in een ziekenhuis.. zeker als er meerdere baby's liggen.. dan moeten ze alle aandacht verdelen... (en bij ons maakte ze ook alles in de magnetron klaar.. maar goed daar hadden ze standaard al flesjes die al klaar waren van nutrilon en die opgewarmd hoefde te worden.. Lucas drinkt de 80 op alleen als hij slaapt dan kan hij ineens zo hard gaan krijsen.. dat duurt even en dan slaapt ie gewoon door had ie gister overdag al 2 x en vannacht ook.. schrok me kapot vannacht..2e x vannacht bleef ie ook best huilen dus heb m maar bij me genomen en zo met hem op mn borst samen weer in slaap gevallen. sm en sv zijn gister geweest.. ze doet nog wat afstandelijk na t gedoe vorige week aan de telefoon dat ze toen niet mocht komen ivm virus op haar werk.. Was m net flesje aan t geven, zat ze beetje stom te kijken. Maar sorry flesje geven doen we lekker voorlopig nog zelf.. En ook stom kijken toen we aanboden dat ze m even vast mocht houden maar dan wel even goed der handen moest wassen met dettol. Gaat ze m ineens doorgeven aan opa (mocht ook wel maar vraag t ff pff) en met dat doorgeven helemaal met haar gezicht bij zijn gezichtje en in zn gezicht blazen enzo terwijl ze wist dat dat niet mocht (ivm dat virus nog) ik had er geen fijn gevoel bij (We hadden t advies van de couvafd om hem niet teveel door te geven omdat hij nog heel erg gevoelig is voor prikkels en dan dus ook slechter slaapt.. en ook alleen maar zelf voeden) zo dat moest k even kwijt.. zo lucas maar flesje geven hij zal zo wel wakker worden. half 11 komt er iemand van t CB.
Heb even een hoop bij moeten lezen zeg! Heb helaas geen tijd om op iedereen te reageren, maar wil Sam wel even sterkte wensen! Lijkt me ontzettend moeilijk om je kleintje zo achter te laten. Hier gaat het goed, goed nieuws! We zijn gestopt met inbakeren! Eindelijk is het gelukt. Ze slaapt nu voor het eerst met 2 armpjes los en dat gaat goed. We hebben 1 beroerde nacht gehad, maar ik wilde het zo graag doorzetten, anders zou het voor niets zijn. Merk echt verschil met vorige pogingen, toen huilde ze echt ontroostbaar wanneer we 1 armpje los legden. Nu valt ze gewoon stilletjes in slaap. Echt super!
heeft een van de mama's een draagdoek of zak voor de kleine? zo ja welke? ik mag met Lucas naar buiten, maar kan zelf de kinderwagen niet naar beneden krijgen (3 hoog flat zonder lift en ik mag het nog lang niet tillen ivm de wond) alleen Lucas zelf.. Dan lijkt me een draagdoek of zak wel prettig kan ik toch eventjes een rondje buiten lopen..
Tazzie ik heb een doek die je moet knopen, de babylonia van de babydump. Snap er echter geen bal van haha.. niets voor mij dat gepruts. Kan je de wandelwagen niet ergens beneden laten staan?
nee dat kan nog niet.. hij slaapt in de kinderwagen bij ons op de kamer.. en voorlopig wil ik m 's nachts nog niet op zn eigen kamer (ik die zei dat hij gelijk in zn eigen bedje kwam te slapen haha, wil m nu eerst overdag leren wennen in zn ledikantje)
Tazzie, heb de chicco go van 30,- vind m super we waren m aan het testen en hij was met een minuut vertrokken. Keer daarop lekker aan de wandel sven in slaap
@anita: gaaf dat je DE jurk hebt gevonden! Toch hoop ik voor je dat je gauw zwanger mag zijn hoor ! @saxia: hoe vond je het KDV? Fijn dat ze het zo goed doet en lekker vrolijk is, heerlijk toch! Spannend dat je gaat vliegen naar Denemarken. Vliegen doen we nog niet, wij gaan met de auto naar Italië. Over drie weken gaan we eerst naar Duitsland dus ben benieuwd wat ze ervan vind om wat langer in de auto te zitten, is een klein voorproefje ! Nienke heeft nog geen tandjes (gelukkig ), vind dan altijd dat babytjes nog sneller baby af zijn, haha! Hoe was het op je werk? @sam: ohh wat gaaf zoveel kleding voor de kleine meid! Heeft jou man goed gedaan! Ik heb nu ook alles van Nienke opgeborgen en opgeruimd in haar kast wat ze nog aan kan! Laat het mooie weer maar komen, heb veel leuke zomerkleding! Wat erg voor je dat ze in het ziekenhuis ligt, zou er niet aan moeten denken. Kan me voorstellen dat je moederhart zeer doet! Hoe gaat het nu? @sas: leuk he dat douchen samen! Jammer, heb net je foto gemist zie ik! Ben benieuwd naar de fotos van de shoot! @rose: rustig aan meid, denk aan jezelf! Ik zal hopen voor je dat de tijd snel voorbij gaat en je je kleintje in de armen mag sluiten! Qua luieremmer heb ik gewoon zon normale met een hengsel. Wel handig ook om het badje te vullen enzo. Hij is ook niet zo duur! @pooh: hoop dat het gauw beter gaat met Sven! @norah: wat goed dat je niet meer hoeft te inbakeren! Nienke doet het de laatste dagen niet goed met eten, maak ik me dan wel druk om. Ze krijgt 5 flessen van 200cc en een fruithapje . Nou fruithapje hoeft ze maar voor de helf en ze laat bij 4 van de 5 flessen tussen de 60-80cc staan. Ik snap het niet goed. Eerst kwam ze ook om 7u smorgens, nu opeens weer om 6u, maar ze drinkt de fles maar voor de helft. Verder is ze wel heel vrolijk enzo Hou het maar even in de gaten, misschien heeft ze gewoon even niet veel nodig en behoefte. Probeer maar dan te relativeren dat wij ook niet altijd evenveel eten. Vanmorgen pasfotos met haar wezen maken en een ID bewijs aangevraagd, kunnen we lekker op vakantie!
@JBG: het KDV was kort. Tenminste voor mij dat ik er was. Het was lang voordat ik er weer heen mocht om haar op te halen. Ze heeft het super gedaan. Goed de fles gedronken en zelfs een slaapje. Verder heeft ze heel rustig alles zitten te bekijken. Lekker betrokken zijn bij alles, dat is wat ze fijn vindt. Ze vinden haar een schatje staat in haar heen en weer schriftje. Had de ochtend wel volgepland met bezoek aan de fysio voor mijn bekken (laatste keer) en boodschappen en zo. Hoe ga jij dat doen zo lang rijden? Die kleintjes mogen toch niet zo lang in de maxi cosi zitten? Op mijn werk was het leuk om haar te showen. Zij is het enige meisje dat geboren is in de zwangerenclub. Beetje bijgekletst en over anderhalve week weer aan de slag. Tja nou ja, dubbel gevoel, maar het moet. @Sam: joepie een berg kleertjes. Heeeeeeel fijn dat soort acties. Gelukkig kon ik van mijn zus veel lenen. Maar nu gaan we toch richting shoppen komen denk ik. Shoppen jullie al die kleertjes los op marktplaats en zo? Heb dan liever een zak inderdaad. Verder vertel je dat ze jouw meisje een half uur in haar eentje laten huilen. huh??? dat gingen ze toch juist observeren? Hoe waren de gesprekken van vandaag? @Sasjuh: het is al gezegd. Als je het zo leuk vindt de baby's, dan zou ik gaan omscholen. En weer foto's gemaakt. Leuk hoor. @Rose: voor poepluiers heb je liever geen emmer nodig inderdaad. Ik heb sowieso een geurbuiltje van zwitsal onderin liggen en dan een plastic zak. De emmer staat boven op haar kamer en gebruik ik alleen 's nachts en 's morgens vroeg. Gelukkig poept ze altijd overdag en die gaat inderdaad wat Suusje zegt rechtstreeks in de kliko, want oei oei wat kunnen kleine meisjes stinken. Begint echt wel op te schieten nu he. Spannend hoor. Badderen doen wij in de badkamer en vullen daar het badje gewoon uit de douchekraan. @Pooh: dat zijn je hormonen meid. Je doet het prima! Ga op je gevoel af, bestook mensen maar met vragen of met je verhaal. Je doet het echt heel goed. En langzaam aan wordt het beter, ga je de "handleiding" van kleine Sven kennen. @Norah: Succes dus met het uitbakeren. Wat fijn zeg dat het gelukt is. Hoe doet zij het nu verder met slapen en drinken? @Tazzie: wij hebben een lodger shelter draagdoek. Alleen ons meisje is niet van de draagdoeken. Hebben van het weekend echt voor piet snot bij de prenatal gestaan om een andere te vinden. In de lodger ligt ze in de foetushouding en dat vond ze niets. Dus wij dachten dan een waar ze rechtop in kan. Nou, dat was het ook niet. Zelfs de stokke mycarrier niet. Krijsen dat ze deed. Als je het wat vindt die lodger dan wil ik hem wel aan je kwijt voor een leuk bedragje. Moet je me ff pb-en. En je sm? Die zou ik mijlenver op afstand houden. Is ze nou helemaal belatafeld! Van wie is dit prachtige kindje ook al weer? Wie zijn dus de ouders en verantwoordelijk? En zou het niet heel fijn zijn als zij een bijdrage zou leveren aan zijn komst in de wereld i.p.v. aan zichzelf te denken? Soms kun je het beste helpen door er niet te zijn. Heel raar maar waar. En het is neem ik aan de bedoeling dat hij er nog wel een aantal jaar zal zijn, dusssssssss. Ik zou haar vooral inschakelen bij het einde van middag hang en huiluurtje straks of bij het tanden krijgen en vieze broeken verschonen en zo. kijken of ze het dan nog zo leuk vindt, hihihihi. Oh wat erg zelfs ik word vals van haar. Vraag je vriend om steun! Is best moeilijk als het je moeder is, maar hij zal toch echt voor zijn kindje en jou moeten kiezen nu.
Owww krijg net de fotoos van gisteren in een linkje in mn mailbox en ze zijn zooooooooo mooi Wil ze allemaal wel laten zien haha... maar hier alvast een voorproefje! View attachment 235672
@pooh, vooral niet aan jezelf gaan twijfelen! En wat de meiden hier zeggen, ze kennen het gevoel allemaal en ik straks ook! kop op! @sasjuh ben erg benieuwd naar de foto's van de shoot wij mogen er vast ook wel een paar zien toch? En wat een donderstraal dat ze dan spontaan gaan plassen hihi. Tja dat krijg je met baby's. En vrder zou ik zeggen, ga lekker een opleiding/cursus volgen voor kraamzorg/verloskundige! @tazz Bezoek van je schoonma zit er gelukkig weer op. En vanaf nu lekker doen wat goed voelt voor jou. Jij bent zijn mama. @saxia fijn dat het goed is gegaan op de kdv. Lijkt me toch moeilijk zo de eerste keer. maar nu eerst nog lekker 1.5 week genieten van je verlof! @JBG lekker al bezig met de voorbereidingen van vakantie. Altijd leuk. Hoe lang mag een baby in de maxi cosi zitten? Ben benieuwd hoe de rit naar duitsland zal gaan. Een mooi voorproefje. Bedankt voor de antwoorden betreft luieremmer ik ben helemaal om en koop ook gewoon een emmer met deksel, veel goedkoper. en inderdaad poepluiers naar de kliko!
Pooh ik heb dat gevoel ook zo erg gehad Ik had óók echt gevoel dat Joey mij niet leuk vond Heb nu nog zo vaak het gevoel dat ik het niet goed doe Zo heeft Joey vorige week elke nacht bij me in bed geslapen, Omdat hij alleen maar huilde, en denk nee dit kan niet doe nie goed Maja andere kant hij was stil en sliep haha Met voeding net zo, durf óók nog nie aan de fruithapjes en pap te beginnen Bij dan óók erg blij met de ka 17 april mag ik weer, Tis hier óók weer paar dagen drama is memeertje wakker dan ist bijna alleen ma huilen om zo onzeker van te worden
Sas.. het gesprek met de maatschappelijk werker en de fysio horen bij het consult dat wij hebben. Dit doen ze standaard bij een huilbaby (want zo noemen ze Dylana) wanneer die een week word opgenomen. Vanmorgen praktische tips gehad van de fysio. Hoe we haar het beste kunnen oppakken ivm het overstrekken. Dit gingen we op een pop oefenen. Vanavond wou ik het bij Dylana proberen, maja een pop geeft geen tegendruk..en Dylana wel. Dus dat ging nog niet zo makkelijk. Verder het gesprek met de maatschappelijk werkster. Poehh..heftig! Ik heb mezelf al die tijd weggecijferd .. vond het eerder belangrijk dat Dylana en Rick zich goed voelden..en dan denk ik wel aan mezelf. Maar nu ging ze het steeds over mij hebben en ineens kwamen alle tranen eruit Alle onzekerheid.. ik kropte het steeds maar op.. En nu moest ik het ineens gaan vertellen. Ben er de hele dag raar van geweest..steeds weer in huilen uitbarsten. Toen we vanmorgen bij Dylana kwamen was ze wel wakker, maar lag rustig voor haar uit te kijken. Zo hadden we haar nog niet echt gezien thuis. Vanmiddag had ze wel een tijd liggen te huilen en wou ze niet slapen.. en vanavond toen we bij haar waren was ze ook steeds wat jengelig. Voordat we naar huis gingen haar de fles gegeven en toen ging ze slapen Nou genoeg over mij.. Saxia.. wat fijn dat Iselin haar keurig heeft gedragen Voor jezelf ook wel een rustig gevoel denk ik. Sasjuh..wat een mooie foto's.. zag er ook al 1 op fb..super hoor! Tazzie.. hoe gaan de nachten van Lucas? En hoe is het vandaag verder gegaan? Oh je schoonmoeder..bah..probeer je er hoe moeilijk het ook is niet teveel van aan te trekken.. Norah..wat fijn dat het inbakeren gestopt is..en dat ze gewoon wil slapen nu Pooh.. hoe gaat het nu met Sven? Troetjuh..knuffel voor jou! Doe wat voor jou goed voelt.