stoppen met de pil in november wie nog meer? deel 3

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by hip1983, Dec 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    net voor 1 uur was ie weer wakker.. Maar gauw in bad gedaan (maar dat kon m niet veel bekoren vandaag) en flesje gegeven. Daarna heeft ieals een blok geslapen tot 5 uur. En na zijn 5 uur flesje weer neit willen slapen :( net eventjes bij mij op de borst, legde m terug en 10 minuten later weer huilen :( zo ook weer tijd voor zn flesje dus die krijgt ie dan maar ietsje vroeger..

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    Sven slaapt dus ook weinig? (maar ja die is wat ouder, voor lucas kan het toch nog geen sprongetje zijn?)

3. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Tazzie.. Leg je lucas gelijk na de voeding in bed? Of pas wanneer je ziet dat hij moe word? Heeft hij goed geboerd?
    Misschien kun je eens proberen hem in te bakeren?kun je gewoon doen met een ledikantlaken.. In het zkh plakten ze er dan gewoon een stuk tape op om het vast te houden.

Hier gaat t wel weer goed met de flesjes :) doe nu steeds 5 cc extra water in het flesje .. Haar ontlasting was vandaag al iets soepeler weer!

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    Fijn dat het beter gaat met de flesjes en de ontlasting van Dylana!

ik hou m na zn flesje ongeveer een kwartier zeker nog wel bij me en behoorlijk rechtop (vanwege de oprispingen) en hij boert vrij goed altijd. Vaak valt hij dan ook tegen me aan al in slaap en dan kan ik m ook zo wegleggen. Maar de laatste dagen blijft hij dan wat bewegen en dus wakker. Maar hij begint dan wel te gapen en soms draaien zn oogjes ook weg (ook een teken dat ie moe is meestal) van t cb moest ik m wel wakker weg leggen (wel moe maar niet dat ie eerst bij ons in slaap valt) maar dat werkt dus vaak niet :(
    dat inbakeren met een laken hoe doe je dat dan? wikkel je de baby er gewoon helemaal in?

5. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Ja klopt, dat zeggen ze idd omdat ze zichzelf in slaap moeten kunnen krijgen.
    Dylana had het in het begin ook hoor, viel ze bij mij in slaap, legde ik haar in bed, begon ze weer te huilen :( maar ze kan het nu beter, vooral met het inbakeren nu gaat het nog beter.. Soms protesteert ze npf wel ff, maar valt dab vaak na 10 min toch wel in slaap.

Het laken gewoon in bed leggen (maar dan met de lange zijde horizontaal ipv verticaal) dan lucas daarop leggen en dan zover dat de bovenkant van het lakentje op schouderhoogte ligt. Dan eerst 1 handje naast zijn lichaam leggen en het lakentje aan die kant er strak overheen trekken. Die kun je dan onder zijn lichaampje doortrekken. Dan het andere armpje naast zijn lichaam leggen en die kant vd laken daar strak overheen trekken.. En dan kun je er een stukje tape opplakken om het vast te houden. Aan de onderkant kun je dan desnoods een knoop in het lakenthe zetten of ff een elastiek.

Het is heel makkelijk, alleen vind het een beetje moeilijk uit te leggen.

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    hmm denk dat ik m wel snap.. zal t de volgende keer eens proberen als ie weer niet wil slapen. Nu na zn flesje van 8 uur slaapt ie gelukkig weer. viel al bij papa in slaap.
    vind het niet erg als ie ff zou protesteren.. maar hij blijft gewoon al die tijd wakker..
    hij krijgt nu een half schepje nutriton ook door zn flesje en daar moet ie al best wat meer moeite voor doen om de fles leeg te krijgen. (heb gewoon de s speen op de difrax fles dus het gaatje is ook erg klein) dat vermoeid hem ook wel een beetje en valt ie ook wel sneller in slaap.

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    Nog een vraagje. De kleine mee onder de douche doen jullie dat voor of na de voeding?

8. Pooh

Pooh Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    1,028
    0
    0
    Zeeland
    Tazzie,wij doen dat voor de voeding mee onder de douche.
    En als je gaat Inbakeren moet je dat wel een paar dagen blijven doen anders hweet je niet of dat t is wat helpt, sven heeft t ook gehad niet willen slapen hij stopte pas met huilen als je m rechtop had ivm reflux

9. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Douchen of badje doen wij ook voor de voeding. Al word ze tijdens het aankleden wel heel erg ongeduldig dan en begint ze vaak te huilen.. Soms doe ik het wel eens tussendoor..als ze te vroeg wakker is bijvoorbeeld, maar het is nog geen tijd voor een flesje..

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    Badje doe ik ook altijd voor de voeding inderdaad. Maar lucas wordt dan ook vaak ongeduldig bij het aankleden en begint te huilen. Nou ja net voor t voeden met papa mee onder de douche gedaan en hij vond t lekker... het slapen ging ook aardig goed vannacht e tot nu toe..

11. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Wat fijn :) Hopen dat dit zo doorzet dan

12. MenP2010

MenP2010 Bekend lid

Nov 23, 2010
    861
    29
    28
    Zuid-Holland
    @Hip; Het werken viel dus op zich mee, maar jouw baas begrijpt het begrip opbouwen niet. Duidelijk verhaal heb je geschreven. Alles komt bij elkaar en je hebt er zo te lezen goed over nagedacht, maar het loopt anders dan je zou willen.

@Suusje; Fijn dat Keano weer lekker door slaapt. Leuk dat 'geklets'. En dan een serieus koppie erbij, zie het helemaal voor me. Komende week naar het ziekenhuis. Snap dat de bijwerkingen te veel overheersen tegenover wat het oplevert. Hele leuke foto's weer!

@JBG; Ook laarsjes gekregen. Leuk en schattig hè! Nu afwachten wanneer ze gedragen kunnen worden...Weet echt niet hoe dat zit met die maten. Wat zielig van de kat! En zo ineens.

@Tazzie; Jeetje, Lucas is alweer bijna 4 weken! En wat een goed idee van die opgerolde badcaps als nestje om hem heen. Ik lig sinds 2 weken met een voedingskussen, vind ik ook heerlijk liggen, lijkt er wat op. Hoop dat het slapen weer steeds beter gaat.

@Samantha; Ik mag nog steeds niet klagen hoor! Heb vorige week best veel harde buiken gehad, maar het klopte wat ik dacht, dat het kwam door mijn verkoudheid. Heb daar nu bijna geen 'last' meer van. Tuurlijk zit mijn buik af en toe in de weg bijvoorbeeld bij wanneer ik mijn veters moet strikken. Maar als dat het is...
    Jij mag komende week weer werken, begrijp dat het niet fijn is en je nog wel ff vakantie zou kunnen gebruiken. Sterkte met Dylana! Hoop dat wat er uit is gekomen in het ziekenhuis blijft werken thuis.

@Sasjuh; Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie en Elin zo'n tevreden meisje is. Geniet maar lekker van je laatste maandje verlof.

@Saxia; Morgen ook weer aan het werk. Tja, hoort er bij, maar leuk en fijn is anders! Succes!

30 weken....wat gaat het snel! Morgen controle en cursus. Ben weer benieuwd. Ik voel me beter dan vorige week. Niet meer zo verkouden. Hoop dat de kraamzorg ook binnenkort gaat bellen, want ik wil weten wat we nog móeten kopen.
    Ik heb ook een fijne schoonmoeder. Vind haar altijd al wel apart. Zo hebben ze ook al gezegd dat wanneer schoonvader 60 wordt (in november) we uit eten gaan en gevraagd of mijn ouders dan op kunnen passen, want een baby in een restaurant willen ze niet. En dat weten we al sinds we vertelden dat we zwanger waren. Dusss....Maarja, later hadden ze ineens een hele set kleding gekocht (kaartjes er al af). Gelukkig was het ook wel onze smaak. En nu had ze weer lekker ingekocht voor ons. Zoogcompressen, luiers (nee niet dezelfde maat als jullie al hebben, wel dus), sudocreme, infacol, bijtring...lief, maar wij gingen gistermiddag even de stad in en ik had echt zo iets van, ik kan niet gaan kopen wat ik wil, want misschien heeft zij het al gekocht. (toen wist ik nog niet wat ze had). Echt vervelend. Ze slaat soms gewoon door. Ik wil zelf bepalen welke creme ik koop enzo. Ohja, of ik wel weet dat ik 3 voedingsbh's moet hebben.....hoop toch niet dat ze dat nog gaat kopen, want dat wil ik écht zelf doen!!! Sorry voor mijn geklaag. Moest het even kwijt. Tazzie; Hoe is het inmiddels met jou en je sm?
    Ons mannetje keert zich trouwens heel veel. Heel mijn buik heen en weer en dat rare gekriebel aan de binnenkant van mijn buik. Wel leuk hoor. Morgen ook maar even bellen voor de extra echo ivm zn niertjes. Zou fijn zijn als dat nog goed gegroeid is.

Fijne zondag verder!

13. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    MenP.. wat vervelend van je schoonmoeder. Dat is inderdaad niet leuk dat je niet zelf kunt beslissen wat je wilt kopen..omdat je sm dat misschien al heeft gekocht :(

Fijn om te horen dat het verder wel goed met je gaat! 30 weken. Het gaat wel snel zeg! Als ik jou zo hoor praten dan mis ik het zwanger zijn wel hoor..

Ik heb me trouwens ziek gemeld op m'n werk. Voel me nog helemaal niet fit (rugpijn/duizelig/hoofdpijn) doordat Dylana natuurlijk ook constant aan het huilen was, dus geen moment rust gehad..en nu dus anderhalf week naar het ziekenhuis heen en weer gereisd en 's nachts niet geslapen.. gelukkig begrepen ze het op mijn werk. Ze bellen me eind van de week wel ff weer hoe het dan gaat :)

Hip.. ik wou jou nog even een knuffel geven.. gewoon omdat ik echt respect voor je heb hoe je overal mee omgaat :)

14. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Dames.. ik mis de foto's hier!

Buikfoto's..echofoto's..babyfoto's.. gewone leuke foto's die je ff wilt spammen :D Show show show :p

Hier mijn meisje..

View attachment 238049

Zo blij met haar nieuwe wipstoel :D

View attachment 238053

15. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    menp wat vervelend zeg dat ze ineens van alles gaat kopen..(ik heb dat toen wel beetje duidelijk kunnen maken dat ik zelf graag bepaal wat ik nodig heb..) Misschien gewoon zeggen (durfde ik ook niet hoor ;) )
    Fijn dat je harde buiken afgenomen zijn.. En 30 weken alweer tijd vliegt he!
    En heerlijk he zo'n voedingskussen? (ik slaap er nog steeds mee :) die heb ik in het ziekenhuis echt gemist)

Sam goed dat je je hebt ziekgemeld! even tijd voor jezelf nu he na al dat gevlieg naar t ziekenhuis ivm Dylana

Net even met manlief en Lucas naar mn paardje geweest. Fijn om haar weer te zien na haar 6 weken niet gezien te hebben :) en te knuffelen..Alleen nu wil Lucas niet meer slapen haha.. Dus die ligt bij papa en ik hoop dat ie daar zo toch nog even in slaapt valt.
    Sm is aardig rustig.. pas 1x hier geweest (nadat wij hun gevraagd hadden en gezegd dat het nu wel kon naar aanleiding van dat virus) en met pasen zijn we even daar geweest (ging ze foto's maken prima, ook van mij met lucas want die had ze niet echt mooie zei ze. plaatst ze alleen maar de foto's van haarzelf, mn sv en mn mannetje met lucas op hyves en facebook.. nergens 1 van mij met hem te bekennen :( dat voelt ook niet leuk..) Ben benieuwd of ze komende week wat laat horen, ze heeft een week vakantie (zie je, dinsdag zou ik uitgerekend zijn....en ze had dus de hele week vrij genomen blijkt nu om stand by te kunnen staan voor de bevalling... hoezo ik dring me niet op :( en het gaat niet alleen om lucas :( pfff) eind van de week is ze ook nog jarig..
    zag op der facebook allemaal mensen tegen haar zeggen fijne vakantie dat wordt veel met lucas knuffelen.. en lekker veel naar je kleinzoon toe..
    nou dus echt niet he! pff heb al voor 3 dagen zeker visite staan, dan hoef ik haar niet in huis te hebben..

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    lieve foto's Sam!!

zal er ook nog eentje spammen dan ;) haha

17. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Pff wat stom van je sm tazzie dat ze dan niet ff een foto van jou en lucas erop plaatst :( Ben benieuwd of ze deze week contact opneemt om langs te komen..

Leuke foto van Lucas :D Mooi mannetje is het hoor.. :D

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    Tja ik zal t nog steeds wel gedaan hebben sinds Lucas thuis is en zij niet mocht komen vanwege t virus.. Al belde ze me donderdag wel over hoe het gegaan was bij de kinderarts..

pff het ging de hele dag aardig goed met slapen.. maar na zn fles om 5 uur wil ie weer niet slapen.. hij ligt maar wat rond te kijken in zn bedje.. en nu begint ie steeds iets te jengelen.. Nog een uurtje dan mag ie weer een flesje..

19. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    2,688
    6
    38
    Sommige kindjes hebben vaak rond 18.00 een huiluurtje..heeft lucas daar niet last van? Helpt een speentje niet?

20. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Elin heeft het standaard na de fles van 18.30, 19.00. Probeer haar elke avond weer in bed te leggen maar het eindigt er altijd mee dat ze bij mij op de bank beland haha.
    Ach vind het niet zo erg, best gezellig!

Mooie fotoos van Lucas en Dylana!
    MenP 30 wkn alweer! Poeh als ik jou verhalen zo lees.. ik wil ook weer zwanger zijn! Ben benieuwd naar de echo van de niertjes.
    Samantha nog niet toe aan werken dus? Ik stiekem best wel weer.. al vind ik het wel moeilijk Elin weg te brengen hoor!

Morgen hebben we rondleiding op kdv. Toch besloten haar daar 1 dag in de week heen te doen. Ben benieuwd.

Share This Page